Wydech od s3
Zdjecia w miare chronologicznie, ale wiekszos prac byla wykonywana w tzw. wolnej chwili, co skutkuje niekompletna dokumentacja i jej jakoscia ponizej ogolnie przyjetyrch std, ale cos tamy west
Tuning rozpoczal sie od odrestaurowania wczesniej juz zakupionego wydechu od s3(do dzis nie bylo czasu uporac sie z montazem koncowki:P - mam nadzieje, ze nie bedzie tak jak z gwintem
)
przed
po (oczywiscie ten wywiniety do srodka brzeg tez jest wpolerowany
)
Na drugi ogien poszedl gwint KW Var2 INOX, wszystkie gumy i lozyska nowe, z tylu wyrzuona reg wysokosci, zostaly tylko gumy, z przodu przerobione kolumny MCpersona i poczatkowo skrecony na sam dol (w miedzyczasie sprzedalem poprzednie felgi i wpadlo nowe kolo, ale o tym pozniej)
relaks na dzialce
Po zlozeniu i opuszczeniu auta
A tu jak sie gwint ulozyl
W tej chwili gwint z przodu jest podniesiony o 2 cm, i nei ze wzgledow, ze przycieralem, tylko (az sam bylem w szoku, ze kiedys to powiem) bylo za nisko - zle to wygladalo...
To moze teraz troche o felgach
Swoje poprzednie felgi sprzedalem do rosyji no i pojawila sie luka, ktora czyms trzebabylo zapelnic
Obdzwonilem znajomych renowatorow felg, szukalem czegos skrecanego w 8,5 i 9,5 cala conajmniej, trafilo sie kute jednoczesciowe kolo ABT BR o parametrach 8,5 j 19 komplet i et 50 przod i 35 tyl z oponami 235/35/19 delikatnie nadgryzione zebem czasu, a przede wszystkim uzytkowaniem w zime i kraweznikami
Tak siadly kola w polaczeniu z obnizeniem
Po objezdzeniu auta i zalozeniu paru kontrolnyh opon przyszedl czas na renowacje felg (przeprowadzilem ja - zreszta jak wszystkie modyfikacje w swoim zakladzie/dzialce itd - no generalnie wlasnorecznie
)
Dlugo sie nie moglem zdecydowac jak maja ostatecznie wygladac felgi i podjalem decyzje, ze oryginalne diamentowe frezowanie ma zostac w jak najwiekszym stopniu, mial byc tez naciag, wiec widac ranik od strony opony i w zwiazku z tym w felgach zostaly napawane ranty, i przeprowadzona ich polerka, wypolerowany lakier i bebny oraz solidnie wymyte ze wszystkich brudow, ktore sie zbiaraly przez czas uzytkowania, a na koniec warstewka wosku Collinite
Efekt:
Nastepnie wpadl komplet nowych Achillesow 225/35/19 - mowcie i piszcie co chcecie, ale nie ma opony, ktora by sie lepiej naciagnela i ladniej ukladala na 8,5j19 - a widzialem porownywalem, przekladalem naprawde sporo opon, poza tym uzywalem ich zeszly sezon i jak do mojej jazdy to kleja wystarczajaco
A cale to zamieszanie przez to, ze chcialem pojechac OOOO na rozpoczecie sezonu Wolfsgruppe BBQ, ktore odbylo sie pod siedziba firmy Pachura Motor Center.
Zdjecia po sprzataniu i myciu
W drodze
Ze zlotu niestety nie mam - mialem wazniejsze rzeczy do roboty
W drodze powrotnej - w doborowym towarzystwie
(tylko r8 mialo nizej linie dachu
)
No i pare "artystycznych" ujec
Takie doborowe to towarzystwo, ze paliwo, ktore mialo starczyc na cala podroz, skonczylo sie w polowie drogi powrotnej
na szczescie udalo sie doturlac do jakiejsc lokalnej stacji benzynowej (do dzis dzien nie wiem gdzie bylem x-D) i musielismy poczekac do 6tej az otworza....
... no to balet x-D
teraz troche tuning musza przystopowac ze wzgledu na to ze musze napisac prace mgr i ja obronic - ale nie bojcie nic - przypomne o sobie w odpowiednim momencie
Jak to w tuningu bywa - porobi sie go, trzeba sie polansowac
takze wybralem sie wczoraj na sesyjke z okazji zmiany setupu na letni
Wczoraj wszystko zostalo polakierowane, grill - caly czarny polysk, znaczek i ramka bedzie oklejona (na probe chce sprawdzic jak bedzie z chromem) ale plan jest taki, zeby te pionowe paski i znaczek s3 zostawic w chromie, a reszta czarny polysk, jak bedzie niefajnie to bede dalej myslal, do tego podstawy lusterek i plastiki te z dolu, kratki wokol halogenow rowniez zostaly potraktowane czarnym polyskiem
Dzisiaj posiedzialem i narysowalem trojnik, ktory posluzy do zamontowania koncowek z s3 - zobaczymy jak wyjdzie w praktyce, ale w teorii powinien pasowac plug&play do pojedynczej koncowki, ktora mam i od razu powinien wypozycjonowac koncowki z s3, aby pasowaly do wneki w zderzaku
kilka fotek z pracy jak to wyglada:
Material juz kupiony, dzisiaj musze jeszcze zrobic dokladna dokumentacje, podocinac kolanka, potem pospawac, poowiercac i znow pospawac w calosc - ale to juz jutro
Na vagevent nie pojechalem z przyczyn nie zaleznych ode mnie, ale zyskany czas nie zostal zmarnowany
Wstepne spawanie trojnika
Spawanie na gotowo - deseczka zostala, bo koncowka zostala pozniej wsadzona do pieca odpuszczajacego
A tutaj juz zamontowane
W takzwanym miedzyczasie nie bylo czasu, zeby pojechac autem na geometrie zawieszenia po zamontowaniu gwintu, no i nadejszla ta wiekopomna chwila
zazyczylem sobie z tylu -3 stopnie, zbieznosc tak jak maszyna kazala, dorobilem krotkie regulowane laczniki stabilizatora, a tak btw to wyszlo, ze w kazdej 8p katy przednich kol sa regulowane!!
za to wielkie dzieki serwisowi "Serwis K.Binkowski" Radom - ustawilem sobie katy z tylu na -3, co pozwolilo mi jeszcze troszke go obnizyc - wyjalem gumy spod wahaczy- jest masakra, co jak co - jezdzilem na roznych zawieszeniach, czy hamuje, czy gniote, czy zmiana biegu w dol czy w gore - no jest masakra - naprawde <totalszok>
Dzisiaj stuknelo 69333 km
Grill - czarny lakier, ramka - czrna folia, kratki halogenow - czarny lakier
Jest dobrze, naprawde bardzo dobrze pod wzgledem jazdy