MODEL:Volkswagen Jetta A2 Coupe '90
SILNIK:1.3 NZ - 1.8 PL + DF1
MOC:129HP
MODY POD MASKĄ:swap na 1.8 16V
dolot Raid HP(gąbkowy), kolektor z KR'a
zasilanie silnika wtrysk elektroniczny Digifant1
układ wydechowy na 2 tłumikach i kolektorze 4-2-1
oil catch tank
ZAWIESZENIE:gwintowane firmy KW variant2
UKŁAD HAMULCOWY:seria
KOŁA:szeroka stal 8 i 8.5j 15"
chrysler HLS/Vision 16" 7j
NADWOZIE:
grill na wąskie żeberko
szyba z paskiem
smoked lampy
czerwone lampy tył
zderzak bez miejsca na blachę
klamki ori
WNĘTRZE:kierownica Nardi GTI
fotele, kanapa RECARO
półka bez dziur
zegary VDO
AUDIO:Radio kenwood+DEGO SP520
PLANY:dokończyć lakierowanie
skończyć ciemne wnętrze
doprowadzić wszystko do jak najlepszego stanu
zmienić cały układ hamulcowy, 256/226, pompa, serwo i nowe przewody
9A+KR, 2 wydechy w głowicy zasilane 2 Weberami, ewentualnie zakucie PL'ki i delikatne dmuchnięcie z kompresora
A teraz kilka fotek zaraz po zakupie: I kilka fot zrobionych przed wstawieniem do garażu
niestety marny fotograf ze mnie
I się zaczęło ... czyli zmiany przeprowadzone:Październik/Listopad 2012Pierwsze wymienione zostały klamki z ala mk3 na ori z dwójki
jedna bez zamka
Następnie wpadł ori centralny zamek i kupiłem ori szeroką blendę w super stanie, bo stara była zniszczona.
Wyjąłem całe wnętrze by je wyprać, sprawdzić w jakim stanie podłoga itd.
Elektryczna antena hirschmann'a
Następnie udało się kupić gwint KW V2
Następnie zabrałem się za montaż elektrycznych podnośników szyb z seja. Została wykonana całkowicie nowa wiązka zgodnie z ori schematem i na ori kostkach i przekaźniku. Jedyna zmiana to podświetlenie przycisków podłączone pod podświetlenie reszty deski, a nie jak w ori po zapłonie.
W lampach zagościł smoked
Silnik i skrzynia przed SWAP'em będzie trochę odmalowany, dostanie nowy rozrząd itd. Wydech będzie zrobiony na sportowym kolektorze 421 i końcowym z 16V, reszta rura. Dolot, stożek tylko jaki K&N, PIPERCROSS? Jak wszystko będzie ok to wpadnie wałek z ABF'a i na koniec jakiś konkretne strojenie. Oczywiście silnik spięty na DigiI
Kolejne elementy układanki :hlol: Wspoma na którą czekam zakupiona od kolegi z forum.
Fotki nowej szyby z paskiem założonej na nowiutkiej uszczelce
(masakra prawie miesiąc czekania na uszczelkę) ponieważ stara troszkę przeciekała
Tutaj próba jak będzie wyglądał blok i kilka gratów silnika
Następnie wpadła "prawie" czarna półka bez dziur do coupe "hand made"
Udało się kupić błotnik bez rudej, szkoda że nie w kolorze.
Kupiłem też kompletną wiązkę pod elektrykę luster i lustra z paska B3, zastanawiam się czy przekładać do obudowy z mk2 czy przerobić mocowanie i włożyć lusterka z paska bo w tych z mk2 nic nie widać
I jeszcze udało się kupić kierę NARDi, trochę się ogarnie i na jakiś czas wystarczy, a później NARDI Torino albo obszyję tą na nowo
Grudzień 2012Tak wyglądał końcowy tłumik w coupe
I takie tam, początek prac przy komorze.
Kiera już na aucie :woho:
Wydech z toledo 1.8 16V
Nowe oponki na stal :woho:
Ogarnięta wiązka silnika :satan:
Kupiłem taśmę termiczną żeby owinąć kolektor 4-2-1
Wpadła nowa chłodnica.
Później udało się wrzucić silnik w komorę i co nieco poskładać.
Jetta dostała przy okazji:
- kompletnie nowe zawieszenie (tuleje, sworznie, końcówki, drążki)
- przeguby, osłony
- wspomaganie
- 5 biegową skrzynie
- nowy wydech
Silnik:
- nowy rozrząd
- kilka uszczelek
- regulator ciśnienia paliwa
- chłodnica
- olej, filtr
Styczeń/Luty 2013Na szybko wyrzeźbiłem osłonę chłodnicy. I jeszcze nowy olej.
Wrzuciłem seryjny wydech,tzn. nie do końca :satan: kolektor rurowy 4-2-1, a później
Po sporych przygodach z chłodnicą udało się ponownie wyjechać, mam nadzieje że już będzie wszytko ok, pozostało spasować końcowy wydech i zrobić jakieś mocowanie na Oil Cath Tank, a później powoli brać się za resztę :satan:
Przywiozłem coś co przyda się jak wpadnie koło i gwint. Oczywiście będą odmalowane zanim wpadną do auta.
Przyszła też paczka z potrzebnymi gratami do ogarnięcia stali
I jeszcze fotka czegoś co przed chwilą kupiłem. Wiem kicha, są lepsze itd. ale strasznie mi się spodobały odkąd je zobaczyłem to kombinowałem żeby je kupić i się udało. Mam nadzieje że będą pasować.
Kolejne graty do 16V. Nowe świeczki, jeszcze przewody ale to kiedyś.
Marzec/Kwiecień 2013Kupiłem nową linkę prędkościomierza bo starą rozwalili przy wyciąganiu silnika i poskładałem licznik pod jedna wtyczkę do 2Y z tego co miałem w domu. Zanim uda się kupić licznik do 16V z MFA na jedną wtyczkę musi taki zostać.
Takie prace przy fotelach
czary mary i wyszło
Trochę poprawek przy silniku.
Zregenerowałem też lusterka bo były w bardzo nieciekawym stanie.
Wpadły ostatnie nowe elementy przedniego zawieszenia.
Ogarnąłem panel pod VDO, na razie musi zostać aż nie kupie Votexa, jeszcze tylko szpachla, struktura i będzie ok
Dziś wpadł nareszcie gwint (nie bardzo widać) i przymiarka felg. Będzie jak chciałem
Jakoś to siadło chociaż myślałem ze nankangi lepiej siądą.
Przód 185/45/15, tył 195/45/15.
I komplecik
Ranty z tyłu zaklepane, z przodu wycięte auto siadło troszeczkę.
Maj 2013 Przymiarki, bo Swistak prosił
Kolejne elementy układanki, powolutku do przodu.
Czerwiec/Lipiec 2013Nysa 2013
Środek i komora
Żeby można było w końcu czegoś posłuchać oprócz "szesnastki" kupiłem DEGO SP520, miały być 16cm w drzwiach ale po tym jak nie mogę nigdzie kupić boczków to sobie darowałem niszczenie tego co już mam.
Kilka chwil z frezarką i mamy pierścienie pod wysokotonówki, myślę że w tygodniu uda się jakoś je wrzucić w słupek na próbę i wyrzeźbić dystanse pod woofery.
Trochę brudna Ameryka.
Kilka fot zrobionych przy okazji Vag Day w Żmigrodzie. Sierpień 2013Tymczasem trochę zabawy, tuning tylnych lamp, strasznie mi się podobają, wpadły też dymione kierunki i folia na reflektory na próbę.
Ogarnąłem także dystanse i słupki, DEGO siedzi, gra dość fajnie czekam na koleje elementy układanki CA
Wrzesień 2013Udało się odwiedzić style'd organizowany przez ekipę stylepoznan. Kilka fotek jak auto wyglądało.
Sytuacja wygląda następująco.
Także auto rozkłada się powoli, a graty czekają w pokoju.
Październik/Listopad 2013Ciąg dalszy demolki <smutny> i przymiarki do climatronic'a.
Nagrzewnica ogarnięta, panel będzie z Audi, jako jedyny z VAG'a pasuje praktycznie idealnie w miejsce popielniczki/zapalniczki w ori tunel, podświetlenie będzie zmienione na zielone, rzeźby w miejscu ori panelu od ogrzewania nie będzie bo panele climatronica są za wysokie a ma tam zostać radio.
Komora nie wyszła za ciekawie ale jak dla mnie ważne że kolor będzie taki sam jak reszty. Kiedyś tam powoli i to doprowadzi się do ideału, na razie zostaje jak jest.
Felgi na nowy sezon.
Wpadły tez dwie opony 165/40/16
I taka sytuacja
Grudzień 2013Auto stoi u lakiernika, a ja nadal zbieram potrzebne rzeczy do ogarnięcia całości jak jetta wróci.
Nowe przewody itd.
Zakupiłem w fajnej kasie mało rarytaśne lampy ale nowe.
Znalazłem także przewód do aku który zniknie...
Styczeń 2014Całość związaną z lakierowaniem budy ogarnia Dawid z Kameleon-Długomiłowice.
Auto przed piaskowanie kilku miejsc które tego wymagały.
Teraz kilka fotek po piasku.
Na to podkład i wyrównanie powierzchni.
I jeszcze fotka tego nieszczęsnego rantu, niestety nie został wycięty przez Dawida zaklepałem go sam. Jedyny minus jest taki, że rant jest troszeczkę grubszy. A nierówności udało się zniwelować, przez co jest znikoma ilość szpachlówki z pyłem aluminium.
Plus sytuacji są wszystkie blachy i jak koło oprze się o rant to go tak szybko nie pokrzywi.
Ogarnąłem sufit, nie jest idealnie bo kupiłem klej którym już wcześniej sporo tapicerek kleiłem i okazało się że rozpuścił podsufitkę z mk2 ;o ;o Szukam nowej ale znalezienie podsufitki do coupe to nie taka prosta sprawa, więc postanowiłem że zmienię klej i ogarnę tyle ile się uda. Wyszło tak.
Kupiłem też pompę 22, więc hamulce też już praktycznie mam.
Luty 2014Mam już komplet opon.
Tu takie porównanie bieżnika nankangów i federalów. Wiem że nie wiele widać ale nankang jest sporo węższy.
ranty zaklepane żeby zmieścić opony i pozostawić jako taką sztywność błotnika.
Spy foto felg. <rotfl2> <rotfl2>
Marzec 2014Pierwsze foty w lakierze! ;o ;o
Kolejne fotki lakieru, mnie niszczy niby taki pospolity metalic.
Auta niema ale powoli działam żeby akcja składanie trwała sprawnie i szybko. Hamulce polakierowane, nowe gumki, osłony w zwrotnice nowe łożyska itd.
Sanki półosie też polakierowane.
Nowe zbiorniczki, spinki itp.
Trochę czasu zajęło ogarnięcie podłogi, czyszczenie konserwacja. Jak zwykle wyszło kilka problemów. Wpadł praktycznie nowy zawias przód, hamulce 256, nowe przewody miedziane na całym aucie, poduszki itd.
Kwiecień 2014Silnik leży już na nowych poduszkach, musiałem też wymienić uszczelniacze w skrzyni, olej itp.
Przeciągnąłem kabel do aku, tu dzięki dla
zuroo bo jako jedyny odp. na moje pytanie, co prawda nie skorzystałem ale dzięki.
Kończę też podłogę.
Ogarnąłem trochę przewody w komorze, będzie je widać, jest to spowodowany kilkoma powodami, wiem co robię tak ma być
Na dzień dzisiejszy komora wygląda jak na foto poniżej, czekam na kolektor i kilka gratów idzie do lakierowania.
Trochę kabelków ze środka i prawie ogarnięta podłoga.
Zabrałem się też za tył, wpadł zbiornik paliwa z mk3, do tego pompa z 16V w zbiornik, w bagażniku zrobiłem miejsce na aku, doszła ładna podstawa i wszystko pasuje tak jak chciałem.
Udało się wytargać czarne boczki do 3D. Stan w miarę OK.
Maj 2014Dotarły w końcu adaptery i wrzuciłem na szybko koło.
Tak to powoli zaczyna wyglądać.
Pierwsze fotki bez przygotowania na szybko. Gwintem nie kręciłem jeszcze, tragedia ze spasem, a już nie mogę wyjechać.
Sezon 2014Kilka fotek jak auto wyjechało w 2014 roku.
A tak jakoś wyszło wnętrze.
Imprezy
Czillen Ikea
Kilka fotek z SOUTH ELITE 2014
Październik/Grudzień 2014Zbieram graty na nowy sezon.
Wpadnie miękka deska i OCT w rozmiarach które fajnie spasują w komorze żeby jakoś to wyglądało.
Kupiłem też puszkę całą nie połamaną więc stożek nareszcie do wywalenia.
Zamki ori chrom z audi.
Lotka Hella.
Wloty na maskę metalplast, czekam na paczkę mam nadzieje że dojdzie, bo mega mi się podobają i w DE czy UK trochę kosztują.
Gałka KAMEI nówka sztuka.
Udało się też dorwać nowe ori okleiny słupków do A2.
Zapadła decyzja o zrobieniu koła. Baza na koło wygląda tak.
A tak gotowe koło ogarnięte przez Indywidual-wheel Dzidziusbmw & Zbif.
7.5 i 8j w 17"
Jeszcze kilka fotek już moich.
Jakieś tam przymiarki.
Udało się kupić wentyle cienkie do BBS'a, wrzuciłem 2 opony i coś tam pomierzyłem na aucie.