Witam
Prezentuje mój samochód:
Model: Golf MK4 Variant kupiony w postaci zwykłego, poczciwego "golasa" - BASIS. Rok produkcji: 2000. Kolor: srebrny metalic LB7Z. Przebieg przy zakupie: 189.500 km
W 2007 roku został sprowadzony z Włoch i trafił w ręce mojego znajomego, następnie ja stałem się jego właścicielem - wszystko pamiętnego dnia 31 grudnia 2008. Od tego momentu sprawuje się świetnie, bez jakichkolwiek problemów i zarzutów, a wszystko dzięki najbardziej niezawodnej turbinie KKK bez zmiennej geometrii. Olej i filtry wymieniane systematycznie co 10.000 km. Auto jeździ na najlepszym paliwie i oleju Mobil 1 Super 2000 10W40.
Od dłuższego czasu interesował mnie tylko i wyłącznie silnik TDI z racji tego, że robię dosyć duże przebiegi. Przy okazji: lubię deptać, a teraz mimo wciskania gazu do końca spalanie dochodzi maksymalnie do 7,5-8,5 l/100 km. Ekonomia pełną gębą!
Wyposażenie seryjne (BASIS):- 4 elektryczne szyby
- centralny zamek bez sterowania pilotem
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- tylna kanapa dzielona z podłokietnikiem
- klimatyzacja manualna
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- wspomaganie kierownicy
- kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- ABS
Silnik: 1,9 TDI o oznaczeniu fabrycznym AGR. Metalowa osłona miski oleju i silnika.
Moc: Seryjnie 90 KM
Mody pod maską:Moc seryjna podniesiona przez Daniela z TTC Kraków - aktualnie do 120 KM i 280 Nm. Nowy zawór N75 i wyczyszczony dolot.
Zawieszenie:Zawieszenie gwintowane MTS Technik od Mapeta (tył skręcony do końca, przód zgodnie ze zdrowym rozsądkiem). Pełne silentblocki wahaczy od Audi TT/S3
Układ hamulcowy:4 tarcze hamulcowe BREMBO w połączeniu z klockami TRW i zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym.
Koła:- lato: felgi 8,5J w kolorze czarny mat od Porsche 911 Turbo i opony Falken Ziex Ze912 205/40/18
- zima: felgi 7,0J w kolorze czarny mat od Audi TT i opony Nexen Winguard Sport 205/50/17
- dystanse z przodu i z tyłu o grubości 15 mm + adaptery zmieniające rozstaw z 5x100 na 5x130 o grubości 17 mm (ET felg = 52)
Nadwozie:- dokładki zderzaków (przednia na wzór GTI 25th Anniversary, tylna z wycięciem na wydech od wersji V6 i 4-Motion), listwy oraz klamki w kolorze nadwozia
- obudowy lusterek, grill przedni, znaczek oraz dach w kolorze czarnym
- zaślepki Wolfsburg Edition na przednich błotnikach
- wydech z nierdzewki (tzw. "kraniki" firmy ULTER charakterystyczne dla TDI)
- tylne szyby przyciemnione zieloną folią na wzór oryginalnie ciemnonych szyb w VAG
- słupki drzwiowe w kolorze czarnym, wyklejone folią 3M
- usunięta i zaślepiona wycieraczka tylnej klapy
- krótka antena FM
- przednia listwa zderzaka zrobiona na wzór US (gładka, czarne obrysówki)
- progi na wzór GTI 25th Anniversary
Wnętrze:- fotele skórzane i podgrzewane od Skody Octavii z regulacją wysokości kierowcy i pasażera (instalacja podgrzewania foteli), regulacja lędźwiowa obu foteli
- podłokietnik przedni i tylny (w skórze)
- czerwone paski ozdobne w tapicerce drzwiowej
- zegary z 1/2 FIS IMMO2 od VW Bory/Golfa Sport Edition + manetka i instalacja do sterowania FIS
- instalacja manetki i okablowania do tempomatu
- podświetlane kratki nawiewów od VW Bory
- gałka zmiany biegów ze skórzanym mieszkiem od VW Golfa R32
- panel drzwiowy do sterowania 4 elektrycznymi szybami od VW Golfa R32
- konsola centralna wzorowana na VW Golfie R32
- podstopnica od Audi TT
- trójramienna kierownica obszyta nową skórą (w tym skórą perforowaną), wykończona czerwoną nicią
- włącznik "FUNK" na konsoli centralnej wprost z niemieckiego radiowozu (RARYTAS!)
Audio:Powered by Musicar Kraków
- jednostka sterująca Pioneer AVH-3200BT z dotykowym ekranem 6,5", DVD itp.
- wzmacniacz 2-kanałowy GROUND ZERO
- subwoofer 25 cm CLARION
- okablowanie 20 mm firmy DIETZ
- dla uniknięcia spotkań z niebieskimi: CB RADIO Midland + antenka President Florida
Plany:Mycie, czyszczenie, pucowanie i jazda na zloty w Polsce i za granicę. Również parę artykułów w kilku czasopismach. Co do modyfikacji, to ich nie planuję tylko działam z dnia na dzień.
Zdjęcia:-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2009:Samochód po zakupie - 31 grudnia 2008:Pakiet zimowy - felgi stalowe 15" i opony 195/65/15:Zdjęcia wnętrza po założeniu fabrycznej nawigacji VW MFD w wersji G:Zdjęcia z przyciemniania tylnych szyb folią Classis USA - kolor ciemnozielony:Zależnie od kąta padania promieni słonecznych szyby wydają się jaśniejsze/ciemniejsze:Nowa kierownica - multifunkcja VW i czujniki parkowania (pod kolor samochodu):Nowe - pechowe, jak się okazało alufelgi 17" ALUTEC (wzór a'la BBS) - 2 krzywe:Autko na przejściowych alufelgach RONAL 16" i oponach Goodyear Eagle F1 205/45/16W międzyczasie wyskoczyła sesja zdjęciowa w CH Plaza - KrakówMalowanie zacisków hamulcowych - farba MOTIP (podobno jedna z najlepszych)Aluminiowe dodatki w środku - ringi zegarów i obramówki konsoli środkowej:Założyłem też zestaw HID 6000K, niestety moim błędem było, że włożyłem go w zwykłe lampy. Policja zabrała mi dowód, wyrzuciłem je i znów jeżdżę na żarówkach:Coś z multimediów w samochodzie - adapter DVD pod fabryczną nawigację + adapter MP3 na pendrive'a i karty SD Zunix (symuluje zmieniarkę CD - możliwość sterowania utworami z poziomu nawigacji) + podłokietnik dedykowany:Spełnienie marzeń i alufelgi BBS RS 771 od GTI 20-jahre na oponie Continental ContiSportContact 205/55/16 (mogłoby być większe koło, ale poczekam, aż poprawią się drogi w okolicy):Modzenie przy froncie - nowy, czarny grill (matowy):Dołożony monitor LCD 7" firmy CALIBER / nie chińskie dziadostwo - strona producenta / w tylnym zagłówku, podłączony pod nawigację - teraz obraz z DVD w samochodzie widoczny na dwóch ekranach: jeden w nawigacji, a drugi dla pasażerów z tyłu w zagłówku. Dźwięk przez system audio w samochodzie:Odtwarzacz DVD firmy AUDIOMEDIA wielkości zwykłego radia - do napędzenia dwóch LCD (nawigacji i 7") i widok na całość systemu:Podczas wakacyjnego wyjazdu do Chorwacji niestety wydarzyła się niemiła przygoda:Auto spędziło trochę czasu w serwisie "Trojak" w Czańcu (nowe elementy karoserii z ASO):Przygoda, po której po miesiącu nie było śladu:Przy okazji zniknęła także tylna wycieraczka, która przyprawiała mnie o zawał serca:Industrialna sesja zdjęciowa w starej cementowni w Krakowie:Parę miesięcy po założeniu aluminiowych dodatków odwidziało mi się, stwierdziłem, że nie wyglądają ładnie i rozebrałem całą konsolę:Po rozebraniu zabrałem się za matowanie, malowanie podkładem i lakierem wszystkich plastików:Udało się uzyskać wymarzony efekt końcowy z plastikami:Dołożyłem sobie także tempomat, ponieważ jeżdżę dużo po autostradzie:Stare fotele były w trochę ciężkim stanie i trzeba było coś z nimi zrobić:Więc skoro trafiły się w wyjątkowo okazyjnej cenie fotele kubełkowe od Seata Leona TOP SPORT z podgrzewaniem pupci to trzeba było się na nie skusić:Przyszła także pora na wymianę anteny CB na małą i zgrabną President Florida:Pomyślałem także nad modzeniem przy pupci. Lampy wymalowane czerwoną farbą do kloszy MOTIP. 2 warstwy lakieru - klosz czerwony, a kierunkowskaz świeci na pomarańczowo. Dzieło sztuki:I najpiękniejszy mod na świecie - alufelgi 18" S-Line z oponami 225/40/18 Michelin Pilot Sport:Pod koniec sezonu 2009 doszła jeszcze gleba - progresywne sprężyny MTS -35 mm:Mała sesja zdjęciowa pod CH Krokus w Krakowie:Pomalowałem także dokładki zderzaków w kolor auta:Pasowało zrobić też coś z osłoną silnika - pomalowana została w kolor srebrno/czerwony:Wymieniłem także nawigację fabryczną MFD na stację multimedialną Kenwood DNX-5220BT:Wymieniłem światełka wewnętrzne na LED'y:Zrobiłem także czerwone paski drzwiowe według pomysłu kolegi Dzigit84:Sezon 2009 został zakończony.-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2010: Początek roku 2010 przyniósł malowanie listew w kolor:Oraz dokładkę, która miała być podobna do 25th, a okazała się brzydką podróbką:A następnie kolejną wymianę foteli, tym razem na wymarzoną czarną skórę:Skoro pojawiła się skóra, to był to tylko krok od montażu podgrzewania siedzeń:Dokładka przedniego i tylnego zderzaka od wersji V6 / 4-motion. W przedniej wycięcie wlotów bocznych:Skoro pojawiła się dokładka to przyszła pora na dorobienie końcówek wydechu, które będą do niej pasować. Wybór padł na dwie końcówki ULTER N1-07D 80 mm:Pierwsza sesja zdjęciowa w sezonie 2010:Przygotowania do robienia czarnego dachu i juz wyklejony dach:Mała sesja w czasie pucowania autka:Sezon 2010 został zakończony. Na chwile niestety pozbyłem się autka i przez pół roku użytkowałem Renault Megane II CC, bo miałem zajawkę na cabrio. W tym czasie jednak nie próżnowałem i wiedzialem, że Francuzem sie nie najeżdzę bo to auto bez polotu i mocy. Zbierałem pieniądze na nowe fanty i mody, po to, żeby w 2011 roku uderzyć z podwójną siłą...-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2011: Listwy, dokładki, lusterka i znaczek przedni pojechały do lakierni, żeby poprawić to co spaprałem malując je w garażu. Niestety, stary lakier odprysł podczas mycia ciśnieniowego:Przerobiliśmy wydech końcowy - wymieniliśmy "gwiżdżące" końcówki ULTERA na "kraniki" z nierdzewki:Pojawiły się koła 18" - repliki z VW Golfa V GTI i nowe opony 225/40/18:Zawieszenie gwintowane MTS-Technik od Mapeta:Zamiast kierunkowskazów wpadły zaślepki "WOB Edition":Doszły też zegary z wersji Sport Edition z 1/2 FIS, a także manetka do sterowania FIS:Nie mogło zabraknąć też gałki z mieszkiem R-LINE, podstopnicy od Audi TT oraz podświetlanych kratek od VW Bory:Oczywiście pojawiły się też klimatyczne wlepki:Mała nocna sesja foto w krakowskich uliczkach:Zamontowałem czarne lampy DEPO/FK:A także wskaźniki doładowania AutoGauge BOOST Smoke i OIL TEMP:I jeszcze jedna sesja foto:Progi od GTI 25th. Paczuszka i progi w stanie surowym:Progi już polakierowane i założone. Chwila pracy, zeszła może godzinka. Efekt jest dokładnie taki, jakiego oczekiwałem:Zawitałem także do kolegi lolo_golf po dokładkę GTI 25th i listwę przednią US z obrysami. Front miażdży:I coś dla pasażerów z tyłu, w sam raz na 0,5 litra: I codzienne zmagania z podjazdem/zjazdem na drodze do domku. Wszystko obcykane na milimetry:I jakaś tam sesja zdjęciowa i autko w obecnym setupie:Jesienna sesja zdjęciowa:Upragniona sesja do VW Trends:Modom nie mogło być końca. Upolowałem więc owiewkę THULE, na punkcie której w USA wariują:Pojechałem na zakończenie sezonu VAG u nas w Krakowie, który to event miałem przyjemność współorganizować: Świecąca dynia z wyciętą mordką zrobiła furorę:Następnego dnia zarzuciłem już zimowe kapcioszki, a przód podniosłem o 1 cm, żeby było bezpieczniej w zimie:W międzyczasie złowiłem boczki w skórce, aby pasowały do foteli:Był też felunek na nowy sezon - ASA Revolution AR1 (przód 8J, tył 9J). Chwilę później, po przymiarce okazało się, że felgi średnio pasują do mojego autka i postanowiłem je sprzedać i rozpocząć nowe poszukiwania:Przyszedł czas na czarny sufit, przez co straciłem cały tydzien urlopu, ale efekt jest super. Kupiłem czarne rączki, czarne daszki itp./b]
[b]Sezon 2011 został zakończony.-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2012: Pierwszy mod w nowym sezonie. ASA sprzedane, a ich następcą są PORSCHE 8,5J 18", które były białe, ale pojechały do SPA gdzie się trochę opaliły i wypolerowały. Doszły nowe opony Falken Ziex Ze912 w rozmiarze 205/40/18:Luźna, zimowa sesja zdjęciowa:Parę zdjęć na starym CPN-ie w Krakowie:I prace nad pakietem letnim:Mała sesja zdjęciowa z Borą kolegi (na moich starych felgach):I lato w aktualnej konfiguracji zawieszenia:Stworzyłem również stronę internetową poświęconą mojemu autku oraz modyfikacjom i przeróbkom innych MK4. Serdecznie zapraszam do odwiedzenia i komentowania. Częste aktualizacje, dużo zdjęć:
www.mk4variant.comZ modyfikacji wizualnych pozostała już tylko wymiana tylnych lamp na te z białym kierunkowskazem lub na całe czerwone. Na tym zamkniemy temat modzenia z zewnątrz i będziemy walczyć z engine. Cel: bezpieczne 150 KM, ale to na spokojnie - nigdzie mi się nie spieszy.
Czekam na Wasze opinieZa pomoc i wyrozumiałość w ciągłym modzeniu, ulepszaniu i kombinowaniu dziękuję wielu osobom, ale w szczególności mojej dziewczynie, która jest naprawdę bardzo cierpliwa i wiele rzeczy potrafi wybaczyć i zrozumieć. Ola