Temat postu: [mk1 CL 83' 2.0 TFSI] by ŻaBa >>Str. 18 Turbo + Wtryski S3
Wysłany: Pią 09 Sty, 2009
VW User
Rejestracja: Sob 29 Mar, 2008 Posty: 157 Skąd: Lignowy Szlacheckie
Gadu-Gadu: 5752869
Auto: Golf Mk1 & Jetta A1
MODEL: Golf Mk1 CL SILNIK: 1.1(FA)->1.6 (EG)->16V G60->2.0 TFSI (BWA) +FMIC 600/300/76mm +Dolot z kwasiaka +Wydech z kwasiaka na jednym przelotowym tłumiku końcowym (Downpipe 3" reszta 2.5") MOC: 200ps + ZAWIESZENIE: Gwintowane TaTechnix UKLAD HAMULCOWY: Przód: Nacinane i nawiercane tarcze 280mm + Zaciski ATE 54mm Tył: Nacinane i nawiercane tarcze 226mm + Zaciski ATE Mk2 GTI KOLA: BBS RC 17x7,5j + Yokohama S. Drive 195/40/17 NADWOZIE: Seryjne CL, brązowe szyby WNETRZE: Seryjne niebieskie, tunel Środkowy, dodatkowe zegary: temperatura oleju,ciśnienie oleju, doładowanie, alu pół klatka, gałka gti, szelki schroth, Zegary GTI z ekonomizerem, chromowane klamki i korbki AUDIO: Zweigała Blaupunkt
Krótka Historia związana z Golfem
Moje autko to Golf Mk1 CL (seryjnie 1,1) jedyne 89 tys. km, który urodził się 11.VIII.1983r. autko zostało sprowadzone z Ronenbergu 24.VIII.2004r. przez dwójkę braci z Mrągowa k. Olsztyna, a następnie odkupione przeze mnie 2.IX.2006r. Auto kompletnie seryjne posiadało wszystkie listwy, nikle itd można mu było zarzucić jedynie brak przedniego wąskiego hokey'a (połamany na wskutek nieuwagi), wgniecenie na tylnym pasie (wynik cofania) no i małe oznaki starzenia (pas przedni).
Zdjęcia zaraz po kupnie
A oto podgląd wykonanych prac i części zakupionych do Golfa.
-Zezpieczenie przedniego pasa przed dalszą zagładą
-Wybebeszenie całego środka by upewnić się czy nie ma ognisk rdzy
-Założenie brązowych szyb
-Oddanie tyłu w ręce blacharza
-Demontaż przednich błotników, wszystkich nadkoli no i konserwacja
-Holz lenkard by BBS
-Hokej GTI
-Felgi BBS RM i ranty
-Radio Blaupunkt
-Gwint i kilka fotek zaraz po założeniu
Przed
Po
-Klamki chrom bez zamków
-Silnik 1,6 GTi
-Zegary VDO we wcześniej dorobionej i pomalowanej na czarny pół mat ramce
-Golfik wreszcie doczekał sie BBS'ków
A to drobny podgladzik prac nad felgami
-Oryginalne niklowane wewnetrzne klameczki
-Swap 1.6 (EG)
-Rozpórka tył
-Nowe opony Kumho 175/50 i regulacja zawieszenia
-Spinka przednich wahaczy
-Odnowione emblematy
-Licznik z obrokiem + ekonomizer
-Kontrolka hamulca recznego i pasow bezpieczeństwa US
-Przymiarka Poersche C2
-Tunel Srodkowy Na 3 Zegary
-Korbki Chrom Niebieskie
-"Zmiana" felunku: *Nowe ranty 1,5" i 2" (7,5j i 8J) *Kapsle z wypolerowanym pierscieniem *Opony Nankang 165/50R15 i 185/45R15 *Złote bebny i sroby od dekielkow
A wszystko wygladalo i wyglada ooooo tak
Fotki zaraz po zalozeniu felunku i wyregulowaniu gewinde
-Przymiarka Półklatki
-Poziome gaźniki Dellorto DHLA40
-Kolektor ssacy pod gaźniki
-Pierdółki z ASO-Ori gałka i kołeczki do tylnych nakładek na nadkola
-Wynik 3 wieczorow i jednego sylwestrowego popoludnia w warsztacie
-Rozbiórka EG
-Znaczek DIESEL w Grill
-Pasy US
-Półklatka
-Mycie komory i usówanie gumy oraz niepotrzebnych blaszek
-heble Girling od Sciro 16v na tarcze 256mm i choc golf stoi tylko w garazu to zostaly naciagniete nowe gumy na RM'y na przod (7,5J) poszly 165/45/15 a na tyl (8J) poszly stare opony zdjete z przodnich felg 165/50/15.
-Motór opuścił Mk2
-Intercooler MB Sprinter/VW LT dzis udoalo sie go wpasowac w Mk1, trzeba tylko jeszcze podorabiac uchwyty A to zrobilem kilka godzin wczesniej
-Kolektor + Listwa Audi 2.2T 20v
-wpasowanie chlodnic i przygotowanie wiazki
-Korby Audi S2
-kilka dupereli z ASO, a mianowicie osłona rozrządu, blachy na tylnie heble oraz kruciec wodny.
Pare fotek z prac
Wycięty został drugi otwór chłodzenia w przednim pasie
-No i 16V G60 siedzi IC trzeba było dać niżej, ale to już ogarnięte
-Listwa wtryskowa skrócona o jeden gar,pospawana 3 razy (2 razy migomatem,3ci raz luto-spawarką) dla pewności , silniczek krokowy też znalazł swoje mniejsce w którym nie będzie go zbytnio widać
-Kruciec pod czujniki temperatury
-Pospawany kolektor ssący
-Zdrowiutki G-Lader + kolanko 180stopni + przewód olejowy z ASO
-Dolot G-Lader-->Intercooler-->Przepustnica
-Zaciski ATE 54mm na tarcze 280mm
-tylna łapa skrzyni
-kolejny zestaw hebli,tym razem na tył
-przymiarka hebli
-Nakładki na pedały z ASO
-Kolejny Pierdół
SWAP 2.0 TFSI
Chwilowo projekt troszkę podupadł na rzecz ważniejszej sprawy, budowy własnego warsztatu, którego budowa zaczęła się w czerwcu, a skończyła się krótko przed zimą i tu ogromne podziękowania dla wspaniałego człowieka czyli mojego Ojca który był głównym i jedynym budowniczym tego przedsięwzięcia, ja nie znając się kompletnie w tym temacie byłem tzw. Przynieś, podaj, pozamiataj Poniżej trzy skromne fotki
No ale trochę zboczyliśmy z tematu Zaczęło się od dumania czy na pewno chcę robić tą motorownie co siedzi w golfie czyli 16V G60, przy tym przeszły również przez myśl inne opcje jak: 16v Weber/ITB oraz 1.8t. Po długich zastanowieniach pomyślałem może by spróbować z 2.0 TFSI... I takim oto sposobem zamiary szybko przerodziły się w czyny Na allegro wyszukałem kompletny silnik z osprzętem nie daleko mnie, dzwonimy, po rozmowie okazało się ze gość posiada komplet na SWAP, na drugi dzień zaklepałem silnik i w ten poniedziałek wraz z kolegą Cisem i Marianem pojechaliśmy oglądnąć komplecik, na miejscu oblukałem wszystko, decyzja ładujemy na T4 Z racji ze było już późno po przyjeździe prace ruszyły na drugi dzień. Najpierw zostal wytargany stary silnik (graty do budowy 16v G60 na sprzedaż!) Bohater odcinka 2.0 TFSI (BWA) ze Skody Oct II RS Trzeba było rozebrać osłony rozrządu by dorobić flansze pod nową łapę, następnie silnik został wrzucony w komorę, spasowany i wypoziomowany tak aby jednocześnie nie miał prawa uderzać o maskę.
następnie należało wykonać nowe łapy silnika co nie było za proste... ale sie udało No i motor siedzi Dolot Turbina - Intercooler, trzeba było przerobić trochę szybko złącze tak aby waż pasowal pod Mk1
Wpadł drugi komplet brązowych szyb w starym brakowało czołowej, teraz trzeba wybrać najlepsze z nich i złożyć jakiś dobry komplecik zakupiłem również nowe/stare tylne lampiony Helli w bdb stanie, nigdzie nie popękane ani obdrapane, trzeba je było porządnie wyszorować i przepolerowac maszynowo oto efekt:
Dalej Swap doszło kilka gratów: Lewarek Oct II i jego montaż, Tylna łapa silnika Mk4- oraz dorobienie mocowania, odebrana druga część wiązki która idzie oryginalnie w budzie oraz parę kostek, redukcje dolotu oraz złączka elastyczna Turbo-IC, homoseksualista gazu przerobiony i zamontowany, pompka sprzęgła i jej montaż wewnątrz auta, chłodnica wody, no i półosie zostały pomierzone i dziś jadą do przeróbki Wstępnie na 26-tego jestem umówiony z elektrykiem na podłączanie silnika, a w przyszłym tygodniu sterownik idzie na wy kodowanie immo
Na dzien dzisiejszy to tyle ...
Zakupione zostały różnego rodzaju przewody, także 35mm2 co by aku władować w zapas , nowa skrzynka bezpieczników, kostki z ASO, ori wiązki ogołocone ze starego, sztywnego peszla, wpadł płaski wentylator 12", zostały dorobione mocowania chłodnicy z nierdzewki, przewody sprzęgła na szybko złączki, motocyklowy zbiorniczek płynu hamulcowego do siłownika sprzęgła zamocowany na podszybiu, zakupiony filtr paliwa z regulatorem ciśnienia z ASO i jakieś tam śruby, została dorobiona flansza pod turbo z kwasiaka, wpadły nacinane i nawiercane tarcze, pompa hamulcowa od T4 + inne duperele do układu hamulcowego, odebrane półosie z przeróbki..
No i została dzisiaj podłączona elektryka oto efekt
Silnik niestety gaśnie (wina immo), ale zostanie to poprawione prawdopodobnie w poniedziałek ponieważ musze zawieźć do poprawki sterownik silnika w którym rzekomo zostało wyłączone immo...
Została zamontowana pół klatka, przyszły szerokie opaski z nierdzewki, korektory siły hamowania i można było skończyć układ hamulcowy, został zakupiony sterownik Gateway, no i podłączony dzięki czemu mam pełną diagnozę po CANie. Układ wydechowy też już prawie gotowy, muszę go w tygodniu zawieźć do kompletnego pospawania bo na foto widać że jest jedynie poszczepiany. Downpipe jest 3" reszta 2,5".
Fotki Mejstrów Sterownik silnika również został odebrany wkońcu, silnik już gada jak powinien, były rownież jazdy próbne taki tam filmik dla smaku
Filmik z jazdy słabo wyszedł i nie oddaje nawet w połowie tego co się dzieje w rzeczywistości kto jechał ten może poświadczyć
A oto pierwsze trofeum ukręcona półoś, w tygodniu jedzie do poprawki i zobaczymy czy będzie wytrzymywać więcej niż 3 dni upalania, jak nie to będę dorabiał nowe półosie z jednolitego materiału a nie jak jest teraz 2 in 1.
Wpadły również jakieś tam Recaro
Nowe koło BBS RF 17x8J.
Została również wymieniona oliwa na Valvoline VR1 5w50 i filrty na Bosch'a
Kolejne fanty
Yokohama 195/40/17 Platynki BERU, teraz silnik ma wszystko powymieniane wiec można upalać Pasy Schroth Felgi już/dopiero zostały przerobione i pomalowane, ET zmieniło się z 45 do 57, a rozstaw zmienił się z 5x120 na 5x112 (4x100 nie było możliwe ze względu na dużą średnicę otworu centrującego i konstrukcję RF'a). Pod koniec tygodnia powinny dojść śruby z chromu i adaptery 4x100/5x112, więc myślę ze w przyszłym tygodniu zapodam jakieś foty padaki w całości
Fotka z Manii by Conek i filmik z przejazdu na 1/4
na szybie miszcz 2giego planu
Auto na VW Mani było posadzone na RF'ach niestety 8J z przodu jest nie do pomieszczenia w mk1 chyba ze przyszły by nakładki nadkoli. Po drugim starcie na 1/4, krótsza półośka się znów ukręciła wiec trzeba było zamówić nowe. Połoski zostały wyposażone w nowe przeguby zewnętrzne Lobro.
jakieś tam foto z geometrii
jak już wspominałem RF'y były lekko za szerokie, wiec zacząłem szukać czegoś nowego i trafiły się BBS RC w dobrej cenie wiec je zakupiłem. Ranty i śruby zostały wypolerowane, rotory odwrócone i pomalowane na kolor którego mi brakowało od pory zdjęcia RM z mk1 czyli zloty, no i śrubki nakrętki oraz wentyle pochromowane. Aha i to nie sa felgi od Cichego jest pomiędzy nimi kilka różnic.
Koła udało się złożyć na styk przed BBQ,a dystanse odbierałem o 8 rano w dzień wyjazdu . W drodze miałem małego niefarta, obtarłem lekko miska co wystarczyło aby zaczęła cieknąć ;/ Na miejscu skusiłem się na z hamowanie Golfa. Niestety wynik szczerze mówiąc zdziwił mnie troszkę (181km/266Nm). Wina po części FMIC i prawdopodobnie sterownika silnika, ale to się okaże w przyszłym tygodniu.
W tym tygodniu FMIC LT/Sprinter został wymieniony na cooler o wymiarach rdzenia 600/300/76 i różnica jest odczuwalna. Dolot ronież został wyspawany na nowo oraz wszystkie kolanka wymienione na sylikonowe.
Zadbałem również o delikatny podgląd parametrów pracy jednostki
I taki bonus dla gdybających cwaniaków którym ciągle nie pasuje to że golf musi tak wysoko stać?! Dlaczego? bo za miska ma od razu to!!! I uszkodzenia tego wolałbym uniknąć...
Golf cholernie ożył powodem tak słabego wyniku na hamowni był uszkodzony zawór upustowy turbosprężarki przez co ciśnienie doładowania zamiast 1 bara wynosilo nieco ponad 0.5 bara
Wielkie podziękowania dla Krzycha z Genowefy za pomoc w zdiagnozowaniu problemu na odległość
A oto fotki z dwóch przeprowadzonych z udziałem Golfa sesji zdjęciowych
Zdjęcia By Patryk Bieliński & łukasz Elszkowski Part 1
Zdjęcia By łukasz Elszkowski
Zdjęcia By Patryk Bieliński
Part 2
Zdjęcia By Patryk Bieliński
Zdjęcia By łukasz Elszkowski
Plany: -Lakierowanie -Tapicerke w skóre -Szpera, strojenie itd -coś tam jeszcze
Ostatnio edytowany przez _ZaBa_ Pon 03 Lis, 2014, edytowano w sumie 15 razy
Śliczny jest ten twój golik żaba
Plany też super masz do niego
A zdjęci tonic dodac nic ująć, poprostu piękne Tak jak kiedyś wspominałem, że wpadne tam do was kiedyś na taką sesyjkę ...
pozdrawiam
piekny mk1
kiedy ruszasz z gaznikami
jakie plany co do komory
silniczek bedziesz malowal na czarno bialo czy wszystko w chrom
powodzenie w modach
p.s. archi takie rodzyny w projektach musza byc
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum