MODEL: bazą do przeróbek jest (97) VW Golf Mk3 GTI TDI 20th Anniversary EditionENGINE- Swap na 1.8T z Audi S3 o mocy 210ps/270Nm
- Zmieniony program sterujący praca silnika przez firme CompSport
- System zewnętrznego chłodzenia oleju Mocal
- chłodniejszy termostat ori VW/Audi
- chłodniejszy włącznik wentylatora chłodnicy by Pro-Tune.pl
- wtryskiwacze Bosch MotorSport Ev14 550ccm@3Bar
- pompa paliwa Walbro 5,7Bar 255L/h
- Turbosprężarka Twinn Scroll z Lancera Evo VIII TD05 16g 9.8T
- Usuniety SAI i załozona zaślepka EGR - FORGE Motorsport
- Usuniete wszystkie zbędne błedy w sterowniku
- Świece Rs4 PFR7Q
- Nowy N75 06A906283E
HORSE-POWER - zmierzone 226ps/301Nm (na uszkodzonej przepływce)
- zmierzona seria na seryjnym doładowaniu i cisnieniu paliwa - 250ps/299Nm
- remap CompSport - 274ps/355Nm
- remap#2 Compsport - 327ps/397Nm
EXHAUST- wykonany przez MG Motorsport - 2,75 cala downpipe + 2,5 calowy przelot na 2 tłumikach (bez katalizatora) z stali kwasoodpornej
- Downpipe owinięty bandażem termoodpornym
- Custom kolektor pod Twin Scroll wykonany przez Mg MotorSport z kwasówki
- Kolektor wydechowy owiniety bandażem termoodpornym
INTAKE- wykonany przez MG Motorsport cały układ wykonany z rur z stali kwasoodpornej o przekroju 2,5 cala
- zmodyfikowany dolot do Intercoolera pod turbine TD05 by Mg Motorsport
- 3 calowy dolot do przepływki by MG Motorsport
- sztywnydolot (TIP) do turbiny by Mg Motorsport
- intercooler przerobiony takze przez MG Motorsport
- złącza elastyczne Venair
- filtr gąbkowy Pipercross
- zawór upustowy/splitter Forge
- uszczelka termiczna kolektora dolotowego by PRO-TUNE.PL
SUSPENSION-Gwintowane zawieszenie Supersporta pod silniki 110KW-128KW
-ETA BETA TURBO z porsche 911 turbo 3 częściowe 17', przód 8,25' szerokosci, tył 9 cali szerokosci
-opony - 4 sztuki naciagnietych 195/40R17 Hankook Ventus S1Evo
-ABS
-zaciski oraz jarzma pochodzące z Audi s3(8L)
-hamulce nawiercane 312mm Zimmermann + klocki ferodo DS Performance(przód),
-tarcze tylne ATE + klocki Ferodo
-przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge
-płyn hamulcowy Ate Blue Racing Dot4
-rozpórki stalowe bez regulacji Supersport przód: górna
EXTERIOUR-oryginalny lakier dedykowany do tej edycji Golfa czyli LC5M Moolightblue pokryty bezbarwnym lakierem HighGloss.
-Nowe lusterka Projekt Zwo z grzaniem i elektryczna regulacja pochodzaca z serii, dodatkowo pokryte carbonem przez
http://www.carsdream.com-grill z VENTO pokryty caarbonem z OE czarnym logo
-Lampy Vento + soczewki bi H7 z BMW (homemade)
-zestaw HID Xenononowy o temp. 4300K
-Hella Magic Colors (ver. WHITE&RED)
-zderzak przedni USA + światła obrysowe (białe) z zaslepionymi halogenami i migaczami
-zderzak tylny USA z zaslepionym miejsce na hak holowniczy
-klapa tylna z wersji USA otwierana silownikiem z pilota ogolona z wycieraczki
-klamki bez zamkow z Polo 6n
-listwy CL lakierowane
-maska VENTO
-wypchnięte nadkola pod nowe kola ok. 3cm na strone
-spojler tylnej klapy pokryty carbonem przez
http://www.carsdream.com-klapka wlewu paliwa i korek wlewu pokryte carbonem przez
http://www.carsdream.com-ramiona wycieraczej pokryte carbonem przez
http://www.carsdream.comINTERIOURSeria 20 jahre Ed.:
-Elektryka szyb i lusterek
-2 poduchy w tym kierownica RAID Silberpfeil 32cm z poduszka powietrzną obszyta nowa skóra z wstawkami carbonowymi przez firme
http://www.carsdream.com-plastikowe elementy deski pokryte carbonem przez
http://www.carsdream.com-uchwyty drzwi pokryte carobnem przez
http://www.carsdream.com-wewnetrzne nakładki progów pokryte carbonem przez
http://www.carsdream.com-odnowiona gałka zmiany biegów 20 jahre, nowa skóra mieszka i gałki, aluminiowy element wypolerowany, mapa biegów z tłem wykonanym w carbonie przez
http://www.carsdream.com-Climatronic, jego panel pokryty carbonem przez
http://www.carsdream.com-dzielona tylna kanapa z zaglowkami i podłokietnikiem
-Podgrzewane i regulowane (obydwa) fotele Recaro z VR6
-kanapa i fotele obszyte skóra oraz alcantarą
-boczki skórzane z wersji VR6 z 97 roku
-listwy progowe drzwi z wersji 25 jahre USA
-podsufitka oklejona czarną Alcantarą
-słoneczniki czarne z Golfa Carbio
-czarne plastiki wnetrza Golf III Colour Concept
-kokpit Golf IV cabrio
-dodatkowe wskaźniki monitorujące Boost oraz EGT - Autogauge
-dedykowany uchwyt na dodatkowe wskaźniki, montowany na słupku Raid pokryty carbonem przez
http://www.carsdream.com-zegary (wyzerowane) z Seata Ibizy Cupry 2.0 16V
-tunel środkowy obszyty czarną alcantarą przez
http://www.carsdream.com-uchwyt na napoje tunel środkowego dedykowany do wersji USA pokryty carbonem przez
http://www.carsdream.com-Rollbar Weichers zmodyfikowany przez
http://www.carsdream.com oraz pokryty włóknem węglowym przez
http://www.carsdream.comAUDIO -Jednostka ALPINE CDA105Ri
-zestaw 8ciu glosnikow NOKIA
-Subwoofer Earthquake Db10 + wzmacniacz
PLANS FOR FUTURE:-wiecej carbonu
Pics:
i od razu pierwsze drobne zmiany elementow ktorych fotke zamieszczam ponizej
pierwsze zmiany przyszły szybko a mianowicie 13.11.2006r.
rygielki wykonane na zamówienie z logiem GTI TDI oraz kierownica sportowa z poduszką Raid Silberpfeil 32cm potem przyszedł czas na cykneicie paru fotek po generalnym czyszczeniu środka
3.04.2007 no i nastał nowy rok troche trzeba było przejeździć odłozyc by cos ruszyć z golfem:)na pierwszy rzut poszła polerka moich Porsche RH Turbo
w sumie sie uczyłem dopiero polerowac... ale jak na pierwszy raz efekt mysle dobry:+ mały gift dla felg: - stanowisko pracy
a tu jzu wieczorem po skonczeniu polerki ostatniego koła: 5.04.2007 mała sesja zdjeciowa w świetle dnia 12.04.2007 nowy gift co by za miekko i za wysoko nie było Supersport dla silników (to tak na przyszłosc) 110KW-128KW 17.04.2007 update nastepny.... grill bez logo JOM w lakierze... jutro zakładam przód gwint i sesja... 20.04.2007 fotki na nowym setupie i po zbliżeniu auta gwintem do ziemi, sceneria juz znana musze pomysleć nad nową i statywem do aparatu do ciut bardziej ambitniejszych fotek 14.05.2007 Fotek niestety nie zrobiłem ale w aucie zagoscił przelotowy układ wydechowy na standardowej rurce 2 cale ostał sie jedynie koncowy z tdi jak kiedyś bede pod autem i w zasiegu reki bedzie aparat to zrobie foto29.05.2007 Nadszedł czas na sprawdzenie ile koni pod maska zostało i wielkie zaskoczenie... było ich wiecej niz byc powinno, a ponizej zamieszczam wykresik z hamowni Maha15.06.2007 Rozpórki stalowe bez regulacji Supersporta przednie: górna i dolna16.07.2007 Nowe lampy soczewkowe In.pro... wersja bez migacza... Ogłonie teraz zmierzam do przemianowania wersji mojego auta z 20 Jahre Edition na 20th Anniversary Edition ]:[18.08.2007 Front Bumper USA + spryskiwacze reflektorów własnego pomysłu
2.09.2007 Fotki z Bumperem USA + spryskami lamp (były to ostatnie fotki auta w tym roku gdyż idzie na zimowy sen do ciepłego garazu i wyjedzie z niego dopiero do lakiernika w okolicach Grudnia/Stycznia23.11.2007 Nowe felgi... WRD MESH 16'' ( przod 9' tyl 9,5') 1.12.2007 Nowiutkie 215/35/16 Conti.... 4 sztuki4.12.2007 nowy fant na pupe mojego malenstwa11.12.2007 wymarzone rarytaśne lusterka Projekt Zwo15.01.2008 nowe bajery na nowy rok...
krzesla o ktorych marzylem od dawna... niestety brak recaro w tej kultowej wersji mam za zle firmie Volkswagen kanapa jeszcze w rozbitkulistwy z CL coraz blizej do malowania auta...juz sie nie umie doczekac 23.01.2008 Rozbieranie golfa
tak wiec wczoraj od 21 wszedlem do garazu i zaczalem rozbierac golfa fotek nie ma jakiejs rewelacyjnej ilosci bo ten kto rozbieral sam auto wie ile jest roboty i nie zawsze sie pod koniec rozbierania chce walic fotki, a oto te ktore chcialo mi sie zrobic 24.01.2008
dzis auto z jednym "nowym" starym recaro fotelem udalo sie na wymiare paru pierdolekswoznie wahaczy
klocki przod Ferodo DS Performance
plyn hamulcowy Ferodo DOT 5.1
Klocki tyl Ferodo Premier
Tarcze tyl ATE
Lozyska tyl
zestaw naprawczy zaciskow tyl.wolalem by auto przed malowaniem technicznie bylo sprawne w 100%
a ponizej fotki w swietle dnia golasa:26.01.2008
oto fotki hamulcow i samych kol:i moje wysnione WRDa tu przypasowanko kolek a i jeszcze ustawilem negatyw kol przednich -1stopien by schowac bardziej kolo i mysle czy aby nie pokusic sie o -1,5 stopnia5.03.2008 cos sie ruszylo....blacharz rozpoczal rzezbienie nadkoli tylnych 18.03.2008 kolejny update z blacharni1.04 na prima aprilis kolejny maly update. auto przygotowane do wizyty w komorze lakierniczej 3.04.2008 maly zakupy a niezbedne do skladania auta, zenonik 6000K i silownik 29.04.08 update tym razem srodka auta... skorka i alcantarka oraz boczki mozna powiedziec w stanie idealnym
20.05.2008
no wiec... czas chyba pokazac co nieco
no wiec najpierw fotki z lakierni w kolejnosci chronologicznej
oczywiscie lakier to LC5M Moonlightblue (dedykowany dla limitowanych edycji golfów) ktory byl na aucie...bo przeciez to limitowana edycja i jej klimat chcialem chco troche zachowac,
a tu umyty silniczek
maly upgrade koncóweczek wydechu
wnetrze... beda jeszcze foty lepsze
fotki po zlozeniu
no i kilka fot z Worthersee z myjki
25.06.2008nowe sprzęglo z VRa made by Sachs + jednomas z 1Z
27.06.2008załozony został shortshifter firmy BSK (specjalne podziekowania dla Batiego z corrado clubu)
30.09.2008przyszła pora na w pełni profesjonalna sesje zdjęciowa zrobiona przez Lońka, będąc w Poznaniu nie mogłem nie wykorzystac okazji by on wykorzystał swój talent
i ku mojej uciesze pocykał kilka fotek
[url=http://img704.imageshack.us/img704/8371/img7420a.th.jpg[/img]http://img704.imageshack.us/img704/8371/img7420a.th.jpg[/img][/url]
8.09.2008upragniony przedni zderzak usa... oryginalny
15.09.2008 w miedzyczasie golf zebral kilka pucharów miedzy innymi na tuningowym pozegnaniu lata w Gliwicach z imprezy ktorej jest poniższa fotka
27.12.2008na zakończenie tego roku mały gadget do zderzaka USA... oryginalne kratki wlotów powietrza do zderzaka które w Polskich serwisach VW oraz w niemieckim VWclassic Parts sa nie dostepne a z pomoca Lookaza (za co mu cholernie dziekuje) w koncu dotarły do mnie
1HM 853 666
1HM 853 665A
to na tyle w 2008 roku
po nowym roku pojawi sie cos mysle grubego jak na mój gust
200924.01.2009 pierwsze zakupy w nowym roku
10.02.2009 Nowy silnik który napedzać bedzie golfa, jednostka benzynowa (typ APY) pochodzaca z audi S3 z 2001 roku 1.8 Turbo o mocy 209koni i 270Nm
15.02.2009 no i rozpoczeliśmy wyciąganie poczciwego tdi
17.02.2009 no i silnik wyjechał z auta
20.02.2009 po wyciągnieciu silnika należało skrzynie biegów troche ogarnąć bo syfu sie troche na niej nagromadziło
PRZED
W TRAKCIE
PO czyszceniu
22.02.2009 zabrałem sie tez za czyszczenie komory silnika by ocenic straty i to co trzeba z nią zrobić by nie było wstydu po otwarciu maski z 1.8T
PRZED
PO
24.02.2009sprawdziłem czy ksrzynia pasuje
2.03.2009 c.d. Czyszczenia komory
8.03.2009 z znajomym zaspawaliśmy nie potrzebne otwory w bokach komory, wyszlifowalismy spawy, niestety ruda która nagromadziła sie wokół otworu gdzie przebiegał kabelek z czujnika absu była na tyle zaawansowana ze postanowiłem ja usunąć jak z jednej tak z drugiej strony
przy okazji wyczysciłem gwint
od strony koła prysnałem kilka warstw podkładu,
i kilka warstw konserwacji
9.03.2009 konserwacja zaschnieta - od tej strony juz wszystko gotowe
no i komora gotowa na lakier... tzn gotowa dla lakiernika ktory juz bedzie musial swoje zrobic przy niej...
21.03.2009a wiec kolejny etap za mną... auto juz wróciło od lakiernika, została pomalowana komora silnika pod kolor auta
a takze kilka elemntów takich jak zbiorniczek wyrównawczy, zbiorniczek spryskiwaczy, listwy boczne(twarde), rozpórka kilichów i płyta pod akumulator.
a sam juz pomalowałem kilka innych elementów (
rozrusznik,kompresor klimatyzacji i pompa wspomagania) których tak bardzo nie widać a jednak swoim wyglądem mogły by popsuc cały efekt wiec prysnałem je w czarny mat.
teraz czas na zmatowanie skrzyni biegów która zostanie pomalowana najprawdopodobniej pod kolor nadwozia
28.03.2009dzisiaj odebrałem w końcu skrzyniee z malowania... wahalem sie by smameu to matem pomalowac... ale jak ma być grubo... to chłopaki na lakierni spryskali mi to lakierem takim jak na całym aucie mam czyli LC5M
29.03.2009przepolerowalem listwe chroniaca przewód hamulcowy,
potem patrze na ta biedna skrzynie
mówie no dobra - nie planowałem tego ale jak tak popatrzyłem co zostało do zrobienia i ze mam duzo czasu mówie... PRÓBUJEMY
najpierw prubowalem sam podnieśćsilnik i go włozyc ale trzymajac go rekami nie umiałbym wkrecac śrub do poduszek
potem żurawiem po cięzkich bojach, kombinacjach alpejskich, przesuwaniu wyciaganiu, opuszczaniu i dzwiganiu - silnik zawisł w komorze... półosie załozone... auto stoi na własnych kołach z nowym silnikiem....
teraz pytanie czy z góryki poleci czy pod górke
PEACE
3.04.2009przyszło kilka czesci....
Stozek Pipercross gabkowy
oraz osłona silnika której mi tu brakowało i jeszcze nie odpakowany przewód paliwowy (doprowadzający) z ABFa
zdemontowalem tez alternator i dałem do sprawdzenia... okazało sie ze sprzegiełko i łozyska nadawały sie do wymiany... co tez zrobili mi chłopaki i od razu pomalowali
no i elementy pomalowane w czarny mat zostały w końcu załozone i spiete paskiem wieloklinowym, takze z tej strony jest to juz gotowe
teraz jeszcze załozenie pomalowanej pompy abs i poukładanie jakos kabli i wymiana baku i przewodów paliwowcych no i załozenie pompy paliwa i poskładanie przodu
4.04.2009dziś skończyłem i podłączyłem układ paliwowy dla nowego silnika
bak zdemontowałem zlałem paliwo i wyczyszciłem benzyna ekstrakcyjną i ponownie załozyłem, zostawiłem seryjny przewód doprowadzajacy paliwo do silnika jako odpływ i załozyłem oryginalny przewód paliwowy z ABFa, filtr paliwowy rownież załozony.. oczywiscie z montazem nie było najmniejszych problemów bo wyprowadzenia do montazu juz były
przewody sprawdzone, i podłaczone do silnika...
zaczalem tez przygotowywac rure dolotu silnika i od razu wyplakowana osłone silnika musialem przyłozyć jak to wszystko wygląda
17.04.2009coraz blizej końca.... układ chłodzenia podłączony, paliwowy, a takze podcisnienia...
została elektryka... ale to juz nie moja działka.... no i dolot i wydech a za to od środy bierze sie MG Motorsport
wczoraj odebrałem pas przedni od lakiernika... który został cały pomalowany
i od razu dziś poprzykrecałem chłodnice i błotniki i załozyłem go na auto....zeby zobaczyc jak to wygląda
21.04.2009dziś golf w końcu pojechał do MG Motorsport
oczywiscie z podniecenia zapomnialem cyknac foto na lawecie
jutro powiedziano mi ze wydech bedzie skończony i moge podjechac wiec tak tez uczynie
w piatek max sobota auto bedzie do odbioru z gotowym wydechem i dolotem
póki co 3 fotki które udało mi sie zrobić
jak widać z pasa przedniego nie zostalo nic
22.04.2009dzis byłem na wizycie kontrolnej w MG Motorsport, bo jako że Michał Guzy powiedział ze dzis wydech bedzie skończony i moge wpasć sobie zobaczyc tak też zrobiłem... fotek nie ma duzo bo na sam koniec okazało sie ze w aparacie nie ma karty pamieci i moge uzyc tylko pamieci aparatu
ale fakt faktem wydech skończony
3 cale downpipe + 2,5 cala na 2 tłumikach przelotowych od spodu wygląda rewela
według mnie mega profi robota wykonana... a jeszcze dolot... który do stożka juz został zrobiony ale oczywiscie zabrakło miejsca na pamieci aparatu
25.04.2009wróciłem z czechowic-dziedzic od GTO.... auto oddane na elektronike i odpalenie w końcu, a wcześniej odebrałem je od MG Motorsport...napisze krótko... profi robota
a tu juz w drodze do GTO
tak wiec teraz robota z kabelkami... wierze ze GTO to szybko i sprawnie ogarnie
30.04.2009dzis przyszło kilka błyskotek..... narazie kilka ale juz sie uzależniłem
3.05.2009tak wyglądał Golf na 20.05.2009.
a tak komora, clean'a oczywiscie nie ma... ale mysle jest schludnie
na chwile obecna najbardziej razi ten akumulator... który albo pomaluje w kolor nadwozia albo zmienie na ładniejszego boscha
no i oczywiscie nie wypolerowany kolektor dolotowy
oczywiscie to nie koniec ale cos tak w ten deseń sobie wymysliłem
24.05.2009pokreciłem troche gwintem...umyłem nawoskowałem i cyknałem foto jak wyglada teraz przód auta
8.06.2009w miedzyczasie pompka paliwa w drodze z wrocka ( z ulepowiska
) konczyła swój żywot... zaczeła rzęźić i nie czekajac na dziure w tłoku zapodałem 4 barowego Boscha... własnie wróciłem z testów i albo jest chłodniej albo nowa pompka daje rade...bo auto ożyło
7.07.2009VAGEVENT 2009 i auto zostało przez jurorów docenione w kategori
Top3-Golf3ale najbardziej zaskoczyli mnie dziennikarze którzy przylecieli z Anglii z pisma (mysle najlepszego w Europie)
VW Performance Magazine i podczas poszukiwań kilku aut do sesji zdjeciowej zapytali czy mogli by zrobic mojemu autku sesje zdjęciową i przeprowadzić wywiad gdyż bardzo sie im ono podoba, cóż mógłem odpowiedziec jak nie "JASNE" z wielkim bananem na twarzy
, auto bedzie w numerze VWPerformance MAg. za 2-3 miesiące, chłopaki obiecali ze wyśla płytke z zdjeciami i egzemplarz gazety z moim autem
z czego napewno zdam relacje bo mysle jest czym sie pochwalić.
zapomniałbym dodac że reporterzy VW Performance Magazine przyznawali jedna nagorde
i golf też ją zgarnął