VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Golf Mk1 GTI] by fabiano https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=89681 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | fabiano [ Czw 10 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
MODEL: Volkswagen Golf Mk1 GTI 1983r. SILNIK: 1.5 JB -> 1.8 PF. MOC: 75 km -> 107 km. MODY POD MASKA: Lekki clean. ZAWIESZENIE: Gwintowane. UKŁAD HAMULCOWY: Zaciski przód MK2, pompa +serwo z transportera 2.0 benzyna. KOLA: BBS RM na wypolerowanych rantach 0,5 i pozłacanych śrubkach, opony 175/50. NADWOZIE: Kolor LA6V, szyberdach, emblematy GTI z przody i na klapie, czarne boczne pasy, tłumik: przelot a końcowy z mk2+”fifka” WNĘTRZE: Oryginalne, obrotomierz AUDIO: Radio Sony X-plod ukryty w schowku oraz Alpha I, a w bagażniku skrzynka Magnata. Zmiany przeprowadzone: Nowy lakier, gril na 2 lampy, emblemat GTI z przodu i z tyłu, czarne pasy boczne, całe zawieszenie po śrutowaniu i ponownym malowaniu, struktura na tylnej klapie, wąskie zderzaki, słupki Pirelli, czerwona ramka wokół grila, szeroka dokładka itd. Plany: Szerszy rant do Rm’a, nowa podsufitka, i coś się jeszcze znajdzie. Witam, jako, że od zawsze podobały mnie się „jedynki” postanowiłem poszukać nowego nabytku. Jest to już moja druga zabawka, w posiadaniu mam jeszcze „polóweczkę”. viewtopic.php?f=98&t=89680 Golfa mam od grudnia 2012r. Poprzednim właścicielem był dziadek, który sprowadził sobie „jedyneczkę” w 1990r. i do momentu zakupu był jedynym jego właścicielem. Dzięki pomocy „Arsena” udało się namówić dziadziusia do sprzedaży. Autko cały czas było garażowane a jego stan na pierwszy rzut oka był wymarzony. Oczywiście w głowie od razu urodził się pomysł odbudowy. Dodam, że środek był w idealnym stanie a to za sprawą pokrowców, które podobno siedziały od 23 lat. Zdjęcia po zakupie: Autkiem musiałem się nacieszyć i tak „śmigałem” przez miesiąc. Następnie przyszedł czas na wstawienie go do garażu, rozbiórkę i ocenę co zabrał czas a co zniknęło za sprawą eksploatacji i tak na pierwszy ogień poszedł silnik, a dokładnie jego wyjęcie. W między czasie okazało się, że przyjaciel będzie robił w swoim Mk2 swapa na ABF’a a jego stary silnik PF pójdzie pod , dogadaliśmy się i tak miałem już nowe serducho do projektu. Czyszczenie zacząłem od pasa tylniego i na samym początku już „muka”, ale co można było się spodziewać po 30 letnim aucie. I tak obszedłem całe auto dookoła w między czasie wyszło że błotnik przedni lewy jest w stanie agonalnym i nic się już z nim nie zrobi, tak samo było z tylnim również lewym nadkolem. Zakupiłem nowy błotnik oraz reperaturkę. Reszta była w stanie dobrym więc nie było aż tak źle. Spawarka jest na stanie więc nie było problemu. Trochę blach miesiąc czasu i spawanie miałem za sobą. Reszta wyczyszczona do blachy (progi, cały pas przedni z komorą oraz pas tylni). Następnie wpadła szpachla, nowe masy(baranki) i podkład. Pierwsza była komora wraz z pasem przednim. Jako, że garaż nie jest aż tak duży postanowiłem, że pomaluję już docelowo komorę bo na tzw razuwę całego auta i tak nie dam rady pomalować. W między czasie wyjąłem całe zawieszenie i parę innych części, które trafiło do śrutowania a następnie malowania i tu ponowne podziękowanie należy się „Arsenowi”, który załatwił taką usługę po kosztach. Zamówiłem również emblematy. Jako, że wszystko było rozebrane zakupiłem nowe drążki, końcówki, sworznie, gumy, pompę hamulcową, przewody hamulcowe i wężyki a także przewody paliwowe itd. Jak robić to od razu porządnie Po miesiącu buda wraz ze wszystkimi elementami karoserii była już w podkładzie. Przyszedł czas na matowanie i szykowanie pod położenie lakieru. Tydzień czasu i na aucie zawitał kolor. Dzięki poprzedniemu projektowi „polówki” malowanie miałem już opanowane, dużo cierpliwości i tak wyszło Jako, że dużo się nasłuchałem o problemach z pompą paliwową postanowiłem zamontować oprócz zewnętrznej dodatkową wewnętrzną pompę. Miałem na stanie wolną pompę z polo i po małych przeróbkach wreszcie przypasowała. Nadszedł dzień składania klamota w jedną całość i na pierwszy ogień wskoczyły lampy tylnie. Następnie bardzo mi nie leżały te plastikowe zderzaki, postanowiłem więc że za pomocą giętarki, blachy jedynki, spawarki oraz czarnej matowej okleiny wykonam nowe. Dwie sztuki kłów bocznych to zasługa „Pczernieja”, a kolejna para plastikarza. Na to struktura i stałem się posiadaczem nowych zderzaków. W między czasie silnik przeszedł „lifting” został wyczyszczony i pomalowany. Założyłem pokrywę z G60 (dzięki Virus 177) od razu inaczej wygląda Silnik wreszcie zawitał w budzie. Elektryka, i tu ukłony w stronę „Virusa”. Jego pomoc wraz z „Arsenem” jest nieoceniona. Następnie nowa konserwacja podwozia, montaż nowego tłumika (przelot, końcowy z mk2+fifka), składanie hamulców i gwintu. Oto po pół rocznej pracy efekt końcowy. Pozdrawiam. Auto w tym sezonie zaliczyło jedynie wyjazd na VW SAMMER MEETING koło Chojnic. 2014: . Sezon 2014 dla Golfika uważam za udany. Autko odwiedziło w tym roku Vag Event, IV Evant Szanuj-się oraz Style'd. Parę fotek z imprez. Sezon 2015 parę fotek po kosmetycznych zmianach. . Po sezonie 2015 mały aktual. Autko w tym roku zaliczyło kolejny raz Vag Event Żerków, V Evant Szanuj-się, One love Vag Dąbki oraz wystawę klasyków na targach motoryzacyjnych w Koszalinie. Z nowości doszły trójkąty uchylne i jest trochę szerzej 1 i 1,5. Parę fotek z imprez: Witam, parę fotek z Lęborka wrzesień 2018: |
Autor: | pczerniej [ Czw 10 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
witamy witamy Panie fabiano Jedyna znana, bardzo dużo pracy włożone w auto , efekt jest piękny Gratulacje wytrwałości bo wiem ze czasem siły opadały |
Autor: | chochLa [ Czw 10 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
Świetny projekt. Jak dasz szersze ranty będzie sztos |
Autor: | Arse [ Czw 10 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
Jedyna jest świetna. Dobrze goni i pięknie gada, a to zasługa nieśmiertelnego PF'a Tyle pochwał w moim kierunku, nie zasługuje ziomek. Moja pomoc przy projekcie jest znikoma w porównaniu co sam ogarnąłeś. Piona |
Autor: | bary70 [ Czw 10 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
gratuluje zapalu i efektu koncowego Fabiano... wiadomo cos zawsze można poprawić , wiec powodzenia życze... |
Autor: | XAViER [ Czw 10 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
Uwielbiam takie projekty. Gratki za jedyne i oby tak dalej |
Autor: | garyy [ Czw 10 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
i ja rowniez mialem zaszczyt widziec to mk1 na zywca:),swietne jest, kolor mnie sie strasznie podoba,no i ogromny szacun dla wlasciciela za wytrwalosc i ogarniecie wszystkiego:)tak 3mac mejt:) |
Autor: | sebas1 [ Pią 11 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
Dużo pracy włożone w auto ale efekt jest:) piękna mk1! Gratuluje Tak ode mnie na wizję |
Autor: | maj0nez [ Pią 11 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
Super jedynka :-0 |
Autor: | kokon [ Sob 12 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
Genialna |
Autor: | zbik [ Pon 14 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
to teraz zostało się nam pościgać , mega pracy włożone golfina ma klimat |
Autor: | Michallres [ Czw 13 Lut, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
Świetnie zrobiony golfik Jeśli można zapytać to gdzie zamawiałeś lakier ? Szperam po necie i nie mogę znaleźć lakieru o oznaczeniu LA6V na sprzedaż Z góry dzięki |
Autor: | fabiano [ Pon 17 Lut, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
Michallres napisał(a): Jeśli można zapytać to gdzie zamawiałeś lakier ? Lakier dobrał mi mój znajomy z Koszalina, który ma firmę z lakierami samochodowymi
|
Autor: | fabiano [ Pią 21 Mar, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
Mała sesja od "ARSENA" . |
Autor: | zbik [ Czw 08 Maj, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk1 GTI] by fabiano |
lepiej na wąskich kołach , niżej siada |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |