VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Golf mk3 GTI] 8V edition by Skyla
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=78652
Strona 1 z 1

Autor:  skyla [ Pon 10 Wrz, 2012 ]
Temat postu:  [Golf mk3 GTI] 8V edition by Skyla

MODEL: VW Golf mk3 GTI Edition 8V 94r

SILNIK: 2.0 8V 2E

MOC: seria 115KM obecnie nie mierzona

MODY POD MASKA: wkładka filtra K&N, dolot Bonrath, regulowany regulator ciśnienia paliwa, zmieniony wałek (inny niż seryjny ale firmy nie znam) zamontowane lifty maski. Usunięty katalizator i tłumik środkowy, końcowy seria od GTI ze zmienionymi końcówkami z nierdzewki 50mm, alternator zmieniony na 90A

ZAWIESZENIE: nowy gwint Tuning Art, w wahaczach poliuretan od Praksa

UKLAD HAMULCOWY: przód tarcze 288mm od VR6, tył seria

KOLA: felgi Artec AX skręcane 3 częściowe 8/17 z przodu z oponą 195/40/17 i adaptorem 25mm, tył 9/17 z oponą 205/40/17 i adaptorem 30mm

NADWOZIE: seria GTI z lakierowanym daszkiem w kolor nadwozia, klamki w kolorze nadwozia od strony pasażera bez zamka, grill GTI z nowym znaczkiem, nowe listwy maskujące progów i narożniki, zmienione lusterka boczne (firmy nie znam), lampy przód zmodyfikowane soczewkowe (lakierowane na nowo środki czarnym matem, zmienione ledy na ciepłe, klosze zmienione na szklane z grawerką homologacji bo ori plastikowe) lampy w zderzaku clear black, lampy tylne Hella Silver, boczne kierunki ciemne, znaczki w listwach GTI Edition

WNETRZE: zmienione wnętrze na ori Recaro z niebieskimi akcentami, skórzana kierownica i lewarek zmiany biegów, elektryczne szyby i szyberdach, zamontowany alarm z pilotem ala scyzoryk mk4 i domykaniem szyb i szyberdachu, alu gałki do regulacji lusterek, alu rygielki

AUDIO: radio Kenwood, głośniki w drzwiach Pioneer, w desce Pioneer, w tylnych boczkach seria, wzmacniach Blaupunkt, skrzynia zamknięta Blaupunkt, zmierzone 132.1 dB

ZMIANY PRZEPROWADZONE: Samochód sprowadzony z Holandi jesienią 2010r, kupił go znajomy z przeznaczeniem na części. Szukałam wtedy samochodu i tego samego dnia wracając z oględzin innego GTI ok 50km od mojego miejsca zamieszkania, który okazał się totalnym złomem mój chłopak zadzwonił do kolegi z zapytaniem czy nie wie o jakimś mk3. Okazało się że jest, kupił takiego tylko trochę uszkodzony i nie opłaca się mu go naprawiać tylko na części rozbiera. Szybka decyzja i jedziemy obejrzeć, jak się okazało auto już było zdekompletowane, brakowało lamp przednich, lampek w zderzaku, progów, hokeja i podnośnika szyby od strony kierowcy. Samochód był już lekko zmodyfikowany, pod maską lifty, wkładka K&N, dolot Bonrath, regulowany regulator ciśnienia paliwa, daszek nad szybą w kolorze nadwozia, klamki w kolorze, od pasażera bez zamka, zmienione lusterka ale regulowane od środka, gałki do regulacji lusterek z alu tak samo jak rygielki, alu 15/7, zmienione sprężyny na AP Racing, amorki seryjne. Uszkodzenie polegało na wgniecionym pasie tylnym, klapie i małej fałdce we wnęce koła. Na pierwszy rzut oka nie widać nic. Tak właśnie w listopadzie 2010r stałam się posiadaczem mk3 i zaczęło się kompletowanie brakujących części żeby samochód zaczął jeździć.

Więc lampy założyłam seryjne od GTI lekko przyciemnione, grill bez logo nie lakierowany, kierunki w zderzaku seryjne białe, zaślepki nowe w zamienniku białe i ori halogeny trochę zmęczone, hokej nowy GTI w zamienniku (szukam ori w zadowalającym stanie). Podnośnik szyby założyłam od 5d, podobno nie pasujący a jednak podszedł do 3d p&p, a na alu które były przy samochodzie z racji że był już grudzień zamontowałam opony zimowe. W związku że padła sonda lambda jej wymiana pociągnęła modyfikację wydechu, usunięty zastał katalizator jak i tłumik środkowy, końcowy tłumik zmieniłam na wersję od GTI tylko końcówki zostały wspawane z nierdzewki 50mm (był założony z jedną końcówka chyba od CL-a). W takim setupie autko przejeździło zimę 2010-2011.

Przyszła wiosna 2011 więc czas na zmiany, na początek lampy zmieniłam na soczewkowe z ksenonem 4300K, grill zmieniłam na ori GTI lakierowany w kolor samochodu z nowym znaczkiem, kupiłam tez felgi 17/7.5" z oponami 205/40/17 i 205/45/17 ale z rozstawem 5x108 więc trzeba było dorobić adaptory 20mm, wypolerowałam własnoręcznie ranty. Zalożylam brakujące progi kupione w rozsądnej cenie ale z jedną nie ciekawą listwą maskującą, to nie problem bo kupiłam nowe w ASO jak i narożniki. Naprawiony został też szyberdach (bolączka mk3) i przy okazji wymieniona podsufitka bo poprzednia miała przebarwienia i odklejała się. Później samochód dotarł na rozpoczęcie sezonu w Krakowie, później na Majówkę i VAG Inwazję. Zmieniłam lampki w zderzaku na clear black i pojechałam na Tuning Zraz Svidnik na Słowacji. Sezon się zakończył na samochód wróciły koła zinowe i zaczęły się snuć plany na 2012r.

Wiosna 2012r to również zmiany w autku. Zmieniłam wnętrze na Recaro z niebieskimi akcentami, boczki tylne z zestawem głośników, znaczki w listwach zmieniłam na GTI Edition. Lampy zostały poddane modyfikacji, polakierowane na nowo czarnym matem odbłyśniki i środkowe szkła w których miały niby być kierunki, ledy w ringach wymieniłam na ciepłe (bardziej żółte) i założyłam szklane klosze z grawerem homologacji zamiast plastikowych. Koła też zostały zmienione na Artec AX 17/8 i 17/9 z ori adaptorami 25mm i 30mm. Założyłam opony 195/40/17 i 205/40/17. Zawieszenie też zostało wymienione na nowe gwintowane firmy Tuning Art. Po ustawieniu wysokości samochód pojawił się na Vag Nysa i na Vag Inwazja której byłam współ organizatorem. Z racji wysokiego et felg z tyłu adaptor 30mm nie wypchał kola dostatecznie jak bym chciała więc zaczęłam szukać szerszego. Niestety znalezienie odpowiedniego to spore wyzwanie bo inny niż ori Artec lub RH nie wchodzi w grę założyłam dystans 10mm pod czopy belki oczywiście z odpowiednio dłuższymi i twardymi śrubami. Zabrałam się za polerkę rantów niestety bez rozkręcania felg ale i tak nie jest źle i w takim ustawieniu autko pojawiło się na Tuning Zraz Svidnik. Potem pojechaliśmy na wakacje do Chorwacji i samochód sprawdził się perfekcyjnie. Na powrocie skończyły się klocki z przodu więc szybka decyzja i wymiana na 288mm z VR6. Na razie tyle samochód jeździ i pojawi się na Summer Cars Party prawdopodobnie.

PLANY: Planów jest dużo na sezon 2013 chcę rozkręcić felgi dopolerować dokładniej i zmienić kolor rotorów. W późniejszym terminie może szersze ranty, chciała bym też coś zrobić z silnikiem plan jest na 2E turbo bo tego mało u nas w kraju, części się zbierają więc zobaczymy. Myślę też nad nowym lakierowaniem całości bo niestety ta powłoka jest już zmęczona oraz nad parkowaniem w zimie w garażu.

I tak udało się uratować samochód od śmierci, sprawia mi on ogromną frajdę i jeżdżę nim na codzień do pracy, na pewno zostanie ze mną na długo. Teraz fotki a w nich kolejne ewolucje auta.

Zaraz po zakupie

Image

Przygotowane do jazdy zima 2010-2011

Image

Wiosna 2011 w drodze na Majówkę

Image

Image

Tuning Zraz Svidnik Słowacja 2011

Image

W drodze na Vag Nysa 2012

Image

Wakacje 2012 Chorwacja

Image

Image

Image

Autor:  viper1982 [ Nie 16 Wrz, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk3 GTI] 8V edition by Skyla

ok więc będę pierwszy, samochód mi się podoba bardzo z resztą wiesz o tym :) panowie przeglądacie temat ale nikt nic nie napisze, samochód jest w posiadaniu kobiety i kobieta nim jeździ na codzień, nic nie jest przekładane ani koła ani gwint nie kręcony, jest robiony w stylu jaki jej się podoba a nie narzuconym nie rusza Was to żeby coś skomentować? :) :) :)

Autor:  dracula [ Pią 21 Wrz, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk3 GTI] 8V edition by Skyla

znam auto i Sylwie - jest bardzo dobrze
koła bardzo dobre :ok:
pozdro

Autor:  dzony [ Nie 23 Wrz, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk3 GTI] 8V edition by Skyla

a jak sie spisuje silnik ? bo planuje taki do siebie do mk2 włożyć

Autor:  viper1982 [ Pon 24 Wrz, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk3 GTI] 8V edition by Skyla

silnik bez awaryjny w sumie, działa dobrze ale w mk3 trochę słaby ;)

Autor:  viper1982 [ Śro 26 Cze, 2013 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk3 GTI] 8V edition by Skyla

na ten sezon zmiana wszystkich opon na 195/40/17, felgi zostały rozebrane, polakierowane bębny i rotory, ranty wypolerowane, śrubki wyczyszczone. Lampy ponownie przerobione, rozebrane zamalowane ringi, soczewki wymienione na bixenon z żarnikiem D2S. Gwint też troche poszedł w dół, jakieś tam foto z Dynóvwki zapożyczone może autor się nie obrazi Image

Autor:  Woncek [ Śro 26 Cze, 2013 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk3 GTI] 8V edition by Skyla

koła pięknie zgrały się z nadwoziem. Szkoda że fabryczne RS722 nie było robione w 17 calach ;)
No i masz szyberek :D

Autor:  viper1982 [ Nie 25 Sie, 2013 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk3 GTI] 8V edition by Skyla

w imieniu mojej kobiety dziękuję za posta, spasowanie będzie poprawione jeszcze bo przy tym obniżeniu tył zrobił się zbieżny i trzeba to poprawić bo na mokrym jest trochę nerwowy. Przy okazji wpadły tapicerowane kieszenie boczne z lampkami, oczywiście podłączone i działają po otwarciu drzwi

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/