VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[86C 2F] by p0L4r
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=78270
Strona 1 z 1

Autor:  p0L4r [ Nie 26 Sie, 2012 ]
Temat postu:  [86C 2F] by p0L4r

MODEL: VW Polo 86C 2F Coupe 1994r
SILNIK: 1.3 MH na gaźniku Weber'a
MOC: 54KM
MODY POD MASKA: totalna seria
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
KOŁA: 5,5J ori stalowe
NADWOZIE: seryjne gt, wstawione ciemne kierunki, ściemnone wszystkie szyby oprócz przedniej
WNĘTRZE: seria, licznik jak to gt z obrotomierzem, kubły, immobiliser na pompkę paliwa
AUDIO: 6 głośników seryjnych + radio Philips 4x45W

PLANY:
-większy silnik, rozważam 1.4 AFH, bo nie ma dużego problemu z mocowaniem silnika
-zadbanie o karoserie (wyeliminować rdzę i zakonserwować)
-wymiana maski na prostą, bo ta jest bita i ma odprysk
-zaopiekować się lakierem (odpryski, przedni pas z lampami ma inny kolor)
-jakiś felunek ale z głową
-utwardzić zawieszenie, ale nie obniżać
-zrobić elektrykę na szyby i lusterka
-dołożyć jakieś audio "co by coś grało"
-doprowadzić układ jezdny i hamulcowy do czasów jego świetności

Auto kupiłem w marcu od znajomego, którego dobrze znam, a że mieszkamy niedaleko to miałem okazję zobaczyć swoje przyszłe auto nieraz. Cenę za jaką ja kupiłem pominiemy, bo dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że grzechem byłoby jej nie wziąźć za te pieniądze. Od radu na wymianę poszła końcówka drążka, o której już wiedziałem. Potem auto tak eksploatowałem powolutku, aż do czasu panięcia zapłonu. Auto otrzymało aparat z nowym palcem i kopułką oraz cewkę. Zapłon został opóźniony względem oryginału co dało lepszą elastyczność, auto "na ciepło" lepiej wchodzi na obroty, nie szarpie i przede wszystkim spalanie zmniejszyło się do 4,5l na 100 z około 5,5-6l. O auto staram się dbać jak mogę (na palę w nim, a moja pani zawsze zasypuje mnie masą zapachów do auta :) ), ale nie zawsze wszystko da się zrobić od razu. W toku wolnej konwersacji mogę odpowiedzieć na wszelkie pytania związane z samochodem.

Zdjęcia:

1. Zaraz po zakupie

Image

Image

Image

Image

2. Stan obecny

Image

Image

Image

Autor:  fred [ Pon 27 Sie, 2012 ]
Temat postu:  Re: [86C 2F] by p0L4r

Wszystko pięknie ładnie widać,że jesteś młody i zapewne jest to twoje pierwsze auto,ale możesz rozwinąć kwestię "utwardzić zawieszenie, ale nie obniżać",abym był spokojniejszy,że nie jesteś fanem szybkich i wściekłych :D

Autor:  Madd [ Pon 27 Sie, 2012 ]
Temat postu:  Re: [86C 2F] by p0L4r

Cytuj:
utwardzić zawieszenie, ale nie obniżać

Strzał roku.

Widze, że pierwszą modyfikacją było założenie kołpaków na tył. Wywal je.

Samochód wygląda na zdrowy, mam nadzieje, że będziesz dbał. Genesis to Genesis :)

Autor:  p0L4r [ Pon 27 Sie, 2012 ]
Temat postu:  Re: [86C 2F] by p0L4r

Kołpaki założyłem tylko po to, żeby mi się te srebrne felgi w oczy nie rzucały. Mały wypadek, ponieważ jakiś "bardzo mądry człowiek" porozbijał sobie butelki na drodze i złapałem 2 gumy z tyłu. Wbrew pozorom nie jest pierwsze auto :)
W kwestii utwardzić chodzi mi usztywnienie zawieszenia poprzez amortyzatory gazowe: komfort się traci, ale nadrabia on przyczepnością auta w zakrętach i stabilnością podczas gwałtownych ruchów kierownicą.

Auto ma 2 buby od spodu. Na wysokości około 10cm przed tylnymi nadkolami kończą się profile od progów i tam z obu stron wpadł kornik i lekko zamieszał. Myślę, że tylko drapanie, łatanie i ponowne zalewanie to gumą może chociaż na rok wyeliminować rdzę.

Autor:  p0L4r [ Sob 27 Kwi, 2013 ]
Temat postu:  Re: [86C 2F] by p0L4r

Mały update:

Doszły łożyska na przód. Zaglądałem pod spód auta i winą rdzy są dziurawe odpływy w progach - niestety tylko wymiana blachy i ponowne gumowanie polepszy sytuację.

Rozglądam się za ori halogenami do zderzaka. Patrząc na cenę nowych można dostać zawałyu. Prosiłbym o namiary jak ktoś ma takowe na zbyciu.

Kolejna ważna sprawa to bębny zostaną wymienione na tarcze. Kompletny zestaw będzie pochodzić z passata b3 GT. Wiem, że z korektorem siły hamowania są cyrki, ale ja mam zamiar montować bezpośrednio przy pompie z fiesty (ponoć pasują bez problemu i też spełniają swoje zadanie). Pompa i serwo zostają stare, bo średnica tłoczka to 19mm, więc powinna dać radę.

Widzę, że w kwestii cofniętej prawej zwrotnicy nie jestem sam. Myślę, że jak to w wielu przypadkach było pomoże w niedługim czasie wymiana stabilizatora.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/