Na początek pozdrawiam Wszystkich Maniaków marki VW oraz Tuningu
! Jestem Tu Nowy pochodzę z woj. podlaskiego i chciałbym przedstawić Wam swój projekt który stopniowo rozbudowuje
A Więc tak jak w temacie:
Marka: VW
Model: Golf
Seria: MK IV
Silnik: 1.8T AGU +
Moc: 150KM w serii (kiedyś tam było) Obecnie 305KM/371NM potwierdzone wykresem poniżej
Rocznik: ~1998
Przebieg: 123000 (w co sam nie wierze choć kto wie ;p)
Auto Sprowadzane było z niemiec w 2011 roku. Jestem jego drugim właścicielem w PL. do tego ks. serwisowa.
Ale nie ma co wałkować zbędnych info
Czas na Modyfikacje i Opis prac przy autku.
Przed Modyfikacjami mechanicznymi auto przeszło remont silnika.
Silnik:
-Silnik po kapitalnym remoncie
-Nowy rozrząd
-obróbka głowicy
-szlif cylindrów
-Polerka wału korbowego
-Wymiana Uszczelek/Uszczelniaczy (Victor REINZ)
-Panewki ACL RACE
A teraz czas przyszedł na zmiany mechaniczne:
-Wtryski 550cc
-Nowe Cewki Bosch
Układ Wydechowy:
-Kwasówka 3"/2.5” bez oporów
Zestaw Dolotowy:
- Turbo Garrett M24 A/R42 EC-4 (po regeneracji wymiana uszczelniaczy)
- Intercooler FMIC.pl wraz z orurowaniem z kwasówki
- Zawór Blow Off (obwód zamknięty)
Elektryka Silnika:
-Przejście Na Nowy Sterownik (ME 7.5) łatwiejszy do strojenia.
Wszystkie przeróbki były robione do niedawana w firmie TecnoGarage w Warszawie.
a tu kilka fotek jak silnik i auto wyglądało na początku.
Auto Początkowo miało naklejone śmieszne nakładki na progach po których został paskudny klej co psuło cały wygląd auta. Nakładki zostały zerwane i progi zabezpieczone przed korozją (polakierowane w kolor nadwozia) do tego było kilka drobnych wgniotek lekko pęknięta lampa tylna do polakierowania tylny zderzak.
Wyszło na to że auto dostało Nowy lakier na wymagających tego elementach do tego jeszcze kilka detali o których napiszę troszkę niżej a teraz czas na fotki jak auto wyglądało jeszcze przed zimą.
Po przeróbce wydechu dokładka zderzaka tylnego nie mieściła się nad końcówką i podczas montażu została połamana więc czas było zamówić nową i wyciąć otwór miało być jahre ale jednak postanowiłem auto wizualnie zostawić seryjnie prócz kilku detali. Wymienione duże lusterko lewe na małe z Anglika. i tak to wygląda:
a tutaj mała niespodzianka dla kierowców z tyłu ;d ( ten Mod zostanie usunięty już niebawem) - Auto ma być niepozorne i takie będzie.
alu TOMASON tzw. "słoneczka" 18" 225/40 sprzedałem wraz z opnami ponieważ wymagały gruntownej regeneracji.
Teraz czas na wyposażenie:
-Centralny Zamek z Pilota
- Immobilizer
- Fotele Kubełkowe RECARO
- Wsp. Kierownicy
- ABS
- Komputer Pokładowy itp.
Czas na dołożone przydatne Gadżety:
- Wskaźnik Temp. Spalin Apexi
- Wskaźnik Doładowania Turbo AutoGauge
- Woltomierz
- LED Launch GEAR kolor czerwony
Jeszcze nie ma Swojego miejsca ale w sezonie zacznie się poprawianie detali wnętrza.
Kilka fotek z prezentacji wnętrza:
Nowe Aluski były zamówione już jakiś czas temu: 5x100 Firma ATP 18" ET28 2 Opony w zestawie 225/35 zostaną na tył. Przednie Czas zakupić również 225/35 są lekko naciągane więc nie powinno być problemów ze spasowaniem pod błotniki.
W ostatnim czasie Tak jak pisałem zrobiona Blacharka tak jak chciałem wraz z polerką całego autka. Do tego zakupione w ostatnim czasie:
-Tylny zderzak Ori (ASO)
-Lampa Lewa Tył (ASO)
-Zderzak przód
-Dokładka Zderzaka przód i tył
-Dymione Obrysy przód wraz z okablowaniem
-Boczne Kierunki LED z czarnym środkiem (Złożony Pakiet BLACK w połączeniu z przednimi lampami)
fotka na potwierdzenie zakupu obrysów i kierunkowskazów:
Teraz czas na tortową wisienkę
Auto wymagało Strojenia więc wstępnie na sprawdzenie podzespołów pojechało na początku listopada do sprawdzenia. Okazało się że jest kilka rzeczy do przerobienia tak jak układ dolotowy no i żeby nie było wsi na aucie intercooler należałoby schować w zderzak. A więc umówiliśmy się na koniec Stycznia 2015 aby zaprowadzić auto do firmy VRService na podlasiu, a następnie auto ma być przekazane w ręce chłopaków z firmy TurboDiesel.pl do strojenia. Modyfikacje mają potencjał na okolice 300-320KM ile będzie? zobaczymy. Jak tylko odbiorę auto i dostanę wydruki z hamowni podzielę się z Wami docelową mocą silnika. Na moje życzenie bd Nowa Mapa z Launch Control oraz Flat Shift.
Dostałem po chwili informację o następujących Modyfikacjach:
-Nowy Przepływomierz wraz z Kostką od Audi TT 225KM
-TiP 3"
-Pospawane orurowanie od przepustnicy do Intercoolera
-Wstępne Spasowanie zderzaka.
Na bieżąco jestem informowany o zaistniałych modach. A tu kilka Fotek z Obecnych Modów.
Plany na dalsze Modyfikacje:
-Zapewne dystansy na tył
-Układ Hamulcowy z R32
-Gwintowane Zawieszenie
-Regeneracja Tapicerki wewnątrz wraz z Boczkami.
-short shifter
-Nowe sprzęgło G60 no i w trakcie jeszcze coś zapewne wyjdzie na dzień dzisiejszy to tyle.
10.02.2015r.
Telefon do VRService i okazuje się, że modyfikacje zmierzają ku końcowi. Dziś prace powinny być zakończone bo zostało założyć zderzak i zamontować nowe obrysówki. Zaraz po zakończeniu Auto zostanie przekazane do strojenia w firmie TurboDiesel.pl. Poniżej kilka zdjęć.
Auto Odebrane z Hamowni z wynikiem 305KM i 371NM
Poniżej Wykres Na Launch Control trzeba będzie poczekać ponieważ były małe problemy. Chodzi o to że komputer nie wykrywa hamulca/sprzęgła lub wykrywa ale z błędem jakby były non stop wciśnięte. Trzeba będzie rozszyfrować problem ewentualnie poprowadzić nową wiązkę do obu pedałów i na wiosnę przy lepszej pogodzie będzie zrobiony Gratisowo.
Teraz czas na nowości !
Zaraz po odebraniu Auta postanowiłem podłączyć nowe obrysówki i kierunki boczne co prawda nie oddają efektu w dzień ale nocą jest całkiem fajnie zaraz po tym kusiło mnie żeby spasować nowe koła i wyglądało to tak:
Do tego dojdzie gwintowane zawieszenie i dystans na tył dekielki VW na alu no i czekała mnie polerka rantów i odświeżenie rotorów. Następny wydatek kieruję w hamulce R32 i Gwint. Postaram się ze wszystkim wyrobić do 9 sierpnia choć łatwo nie będzie ;p
Golfika będzie można zobaczyć na Mazurskim Chillout'ie vol.1 podczas VI Mazurskiego Moto Show w Ełku. Reprezentant 2Speed.pl czyli Tuning Klub Polska. Zapraszam !
Pogoda coraz lepsza i można w końcu zacząć działać przez ostatnie 2 tygodnie czas spędziłem przy nowych alu (polerka rantów i malowanie rotorów) co do tego zostało jeszcze zrobić polerke pastą, poczekać na dekielki no i zamówić dystanse na tył. Myślałem że już sobie pośmigam na nowych kołach ale pogoda jeszcze jest mieszana w nocy lubi przymrozić dlatego jeszcze poczekam do kwietnia puki co to po prostu zwykłe auto na stali ;p Ale podczas prac nad felunkiem zrobiłem kilka zdjęć którymi się z Wami podzielę poniżej:
tak wyglądało to po zakupie:
Zaraz po papierku 400!
Po końcowym papierze wodnym 2000 (bez Pasty) uzyskałem taki efekt:
Później zająłem się rotorami:
- Wykręcanie wszystkich śrubek
- Matowienie Starego Lakieru
- Gruntowne Mycie Oklejanie rantów i odtłuszczanie
- Natrysk Farbą podkładową
- Przytarcie podkładu papierem 2000 dla gładszej powierzchni
- Ponowne Odtłuszczanie
- Położenie Bazy
- Po Chwili Nałożenie Lakieru Bezbarwnego
A tutaj wrzucam Kilka Fotek z przebiegu poszczególnych zadań:
Odkręcanie Śrubek:
Później Matowienie Papierem 800 i Gruntowne Mycie:
Oklejanie Rantów:
Podkładowanie:
niestety po nałożeniu bazy i bezbarwnego nie mam zdjęć za to mam kilka fotek ze spasu bo już nie mogłem się doczekać żeby zobaczyć jak to będzie wyglądało na Aucie no i efekt taki:
Trochę Kartofelek Wystaje co osobiście mnie cieszy. Dojdzie Gleba Dystans Na Tył lekki naciąg i będzie miodek ;d
No i to tyle Puki co ale to nie koniec przygód więcej zdjęć z kolejnych prac będą wrzucane na bieżąco !
Pozdrawiam
Zmieniłem nazwę tematu //Madd