MODEL: Golf mk2 Fire&Ice
SILNIK: ABV
MOC: 194KM
MODY POD MASKĄ:
rozpórka stalowa
polerowany kolektor dolotowy
polerowane lifty maski,
stożek,
ZAWIESZENIE: Gwintowane MTS Technik
UKŁAD HAMULCOWY:
Przód: tarcze wentylowane nacinane przewiercane 280mm ATM Mikoda klocki trw,
zaciski mk III VR6
KOŁA: 4x 16"/7,5" Z Mercedesa W140 na nich oponki Marangoni Zeta Linea 195/40
NADWOZIE:
Grill bez znaczka,
lampy przednie czrny mat z soczewka + xenon 6000k,
halogeny + xenon 12000k
kierunkowkskazy w przednim zderzaku dymione,
zaślepki F&I w kierunkach,
zaslepiony znaczek na tylnym pasie
WNĘTRZE:
seria oryginał F&I i tak tez zostanie
licznik mkIII vr6
rozpórka tylnia
kierownica Victor
ZMIANY PRZEPROWADZONE:
grill bez znaczka,
zmiana alufelg na Borbet A oraz W140
wsadzenie gwintu,
swap hamulców
PLANY:
rallye front,
klatka,
mały clean look pod maską,
wymalowanie auta,
przeróbka tylnej klapy,
wymiana zderzaków na oryginalne w lepszym stanie
ostrzejsze wałki plus jakis wirus na 200+
odpowiedni wydech pod nowy program
Chciałbym Wam przedstawic moje autko ktorego wlascicielem stałem sie 9 listopada 2008r. Zostało ono wyrwane z rak typowego kata VRek. Podejrzewam ze gdyby nie ja ani auto ani silnik nie mialy by prawa juz istniec. Gosc typowy góral wiedzial tylko jak szukac odcinki czym doprowadzil do przyspieszonej wymiany uszczelki pod glowica, ale o tym w dalszej czesci.
Ale do rzeczy. Jest to VW Golf drugiej generacji. Pierwotnie mial on silniczek 1.6 diesel. Obecnie napedza go nieco wiekszy motor tzn. 2,9L VR6 o oznaczeniu ABV.
Jesli chodzi o nadwozie jest to buda w kolorze L4CV czyli prosciej mowiac poprostu Fire & Ice.
Wnetrze jest oryginalęm F&I z mała kierownica Victor i zegarami z golfa mk3 Vr6, oraz rozpórki stalowe przód i tył.
Na zewnatrz tez obyło sie bez wiekszych zmian. Byly jakies tam alumki, standardowo grill bez znaczka, lampy z krzyzem, zaslepki F&I w kierunkach, wygładzony tylny pas oraz przelotowy wydzior 60mm z mega koncowkami zadartymi do gory ktore w tym sezonie napewno pojdzią out.
Oto kilka zdjec zaraz po zakupie.
Na pierwszy ogien poszla poprawa polerki pod maska oraz wyczeyszczenie przepustnicy oraz silniczka krokowego bo VRek mial problemy z odpalaniem. Odziwo pomoglo
Po jakims czasie a mianowicie w styczniu 2009 w aucie nie zaszlo wiele zmian. m.in. zaczalem od zmiany sondy lamba bo jej poprzedniczka wyzionela ducha, zakupilem rowniez wieksze zaciski firmy LUCAS 280mm od mkIII vr6, nowy termostat, czujnik temperatury, sterownik wentylatora oraz rzecz ktorej nie moglem sobie odmowic czyli dywanikkow z logiem F&I
Wspolnie z Michal6n korzystajac z kilku wolnych popoludni wzielismy sie za przednie lampy. po kilku dniach w vr-ce zablysly nowe-stare lampy pomalowane w czarny mat wraz z soczewka. aby ladniej swiecilo sobie wlozylismy xenon 6000k aby zbytnio nie razic ludzi z naprzeciwka.
oto kilka zdjec z prac oraz gotowy efekt:
Zakupiłem również xenon 12000k który zabłysnie u mnie w halogenach. Z racji tego iz moja golfina posiadała tylko jeden halogen zakupiłem dwa nowe z soczewka.
Na przełomie lutego i marca za pomoca Dzolavr6, Michała6n, Potoka oraz Zielaq vr-a przeszła operacje na otwartym serduszku gdyz góral najzwyczajniej w swiecie zajechal to auto i nie jachalo ono jak na Fałere przystało.
Została wykonana operacja pt. uszczelka głowica.
Wymienione zostały wszystkie uszczelki (głowica kolektor wydechowy i ssacy, pod deklem zaworów) głowica została splanowana, wymienione zostały zawory popychacze oraz uszczelniacze. Wymiana oleju na Castrol Magnatec 15w/40. Został również wymieniony termostat i czujnik temperatury w chłodnicy. Jazda próbna byla trasa na Kraków na spota integracyjnego i jak sie okazało wszystko gra i buczy!
A oto kilka fotek z prac
I tak oto przed remontem dla porownania dostawałem z mkII g60 160+ jakies 3 dlugosci a po remoncie ku milemu zaskoczeniu g60 bylo 1,5 dlugosci z tylu.
Równolegle z remontem pod macha doszło wtedy troche nowych gadzetów tzn. Mianowicie wieksze tarcze hamulcowe ATM Mikoda nacinane i nawiercene narazie tylko na przód 280mm do tego wieksze zaciski Lucas z golfa mkIII vr6 gdyz golf jak narazie mial mizerne 239mm i nie hamowalo to w zaden sposob. Doszly równiez kable NGK oraz swiece NGK platinium
Stare alumy poszly w swiat a na ich miejsce juz czekajy Borbety A o rozmiarze
dwie przednie - 7½J x 16 ET 32 z opona 195/45/16 oraz
dwie tylne - 9J x 16 ET 15 205/45/16
I tak oto VRa prezencila sie w zakonczonym juz sezonie 2009.
W listopadzie 2009 przyszla pierwsza paczka z czesciami na nowy sezon.
Mianowicie z nowych gratow doszedl gwint MTS zobaczymy jak sie bedzie sprawowal.
Do modów na nowy sezon mozna zaliczyc to iz Borbet A poszly w swiat a na autko zagoscily Felgi z Mercedesa W140 7.5J ET 51 z oponami 195/40/16. Póki co są one wypolerowane ale jeszcze nie jest to co ma byc takze przez zime bedzie czas na dobry poler.
LUTY 2010Wymienilem ostatnio obydwa wahacze (aby wymienic prawy musialem sciagnac miske spuscic olej bo nie podszedlem zadnym kluczem takze pare cieplych slow polecialo
Także od razu zostalem zmuszony do zmiany oleju plynu etc.) w stabilizator poszly zolte poliuretany.
Na przod wreszcie wrzucilem kupiony dawno temu gwint.
Przy okazji rozebralismy nieco dalej glofa gdyz musialem zlokalizowac wycieki.
Nowe uszczelki pod klawiature, chlodniczke oleju,mise.
Soczewa wraca na sto% niestety juz bez xenonu ale w nowej. Narazie nie mam fotek ale zdradze o co chodzi. Mianowicie do starych soczewek przekleiłem dymione szklo plus krzyz. takze teraz jest to calkowicie czarna lampa. nie widac zbytnio co jest w srodku. Zadaje sobie pytanieczy to wogole bedzie swiecic.
Ostatnimi czasu nabylem cos do srodka. Bedzie tak ze ori srodek mowi papa a na jego miejsce przyjdzie skorka zx grzaniem dupy wraz z tylna kanapaz golfa III bez. Musze jeszcze dolapac jakies inne boczki zeby to jakos zgrac.
Wiem ze pewnie wiele osob mnie pojedzie ze wyrzucam Fajure z auta ale skore w aucie zawsze chcialem miec i tak tez bedzie.
Z nowych rzeczy doszlo w ostatnim czasie:
czarna półka na tył gdyz moja miala wyciete dziury pod glosniki.
oraz ori zderzak na tyl w kolorze Fajery. Teraz nie bedzie przynajmniej zadnych dziur, wyciec i wgniecen.
Wrzucam tez fotke przednich lamp. Niestety jakosc nie jest zbyt dobra ale cosik tam widac.
MARZEC 2010Dziś przyszly nowe lampy na tył.
Cos a'la Fifty ale jednak cos innego
KWIECIEN 2010Dzis po raz pierwszy w tym roku Vrek opuscil garaz.
Nieco ogolocone w srodku i z zewnatrz autko odwiozlem do lakiernika na wymiane progow, usuniecie wszelakich ognisk rdzy, przerobke tylnej klapy itd itd, a co jeszcze sie wymysli w trakcie to sie zobaczy.
Mam nadzieje ze bede zadowolony z efektow pracy bo juz nie moge sie doczekac chwili kiedy znow wyjade posmigac Vrkiem
Kilka fotek po przebudzeniu z zimowego snu:
Przyszla kolejna paczka do kolekcji.
Tym razem wydech. Znikna dwa kominy wystajace z tyłu a na ich miejsce siadzie bardziej estetyczny wydech SuperSprinta z Ibizy - abf'a:
MAJ 2010Zeby nie bylo ze nic sie nie dzieje.
Lampki na aucie, klapa bez wycieraczki, proces skladania rozpoczety.
Tak wiec autko wykonserwowane od spodu po pracach blacharskich, w srodku wyczyszczone z wszelakich ognisk rdzy i odswierzone czarnym lakierem zeby troche zwolnic proces rozkladu
Ostatnio felgi z merca poszly do odswierzenia polerki do emilsona a w domu czekaju juz na zalozenie nowe oponki Toyo proxes T1R w rozmiarze 195/40/16