VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk3] by GRZANA - THE END 12str.
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=49851
Strona 1 z 12

Autor:  GRZANA [ Pią 09 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  [golf mk3] by GRZANA - THE END 12str.

AUTO: VW GOLF MK3 - org. Anglik GTI 16V
NADWOZIE: 5D, kolor LC6P, pakiet GTI, waska dokladka, ori felgi z GTI, delikatna stluczka (uszkodzony reflektor, blotnik, zderzak i maska)
ZAWIESZENIE: seria
WNĘTRZE: angielska seria, polkubelki
WYPOSAZENIE: 4x elektryczne szyby, wspomaganie, elektryczny szyber, ABS/EDS, AIRBAG kierowcy, centralny zamek, el. lustra
AUDIO: brak
SILNIK: ABF
HAMULCE: seria GTI



Moja historia z VW zaczyna sie od pierwszego golfa mk2 F&I.
/viewtopic.php?p=223624#223624
W aucie pozostalo tylko zrobic swap na cos mocnego i jezdzic. Niestety poszedlem na latwizne i kupilem mk2 z ABFem juz gotowe.
/viewtopic.php?t=31108
F&I sie sprzedal i zostal mi szary niepozorny golfik. Z czasem polubilem go za niepozornosc i za to ze mial 5 drzwi :D Idac za tropem postanowilem kierowac sie "cichociemnym stylem". Jednak auto (a konkretniej silnik) odmowilo wspolpracy. ABF zakonczyl zywot z urwanym zaworem, przemielonym tlokiem i dziurka w tulei (ma sie ten talent ;P ) Zakupilem Slupek ABFa z toledo i zaczalem dzialac :D w silniku wymienilem pare rzeczy prewencyjnie bo reszta byla w bdb stanie.
Tak przygotowany silnik lezal z mysla o mk2 i brakowalo mi jednego dnia zeby to wsadzic w bude bo ciagle praca i praca. Az tu pewnego dnia dzwoni do mnie YAHOO i mowi ze jest do kupienia mk3 GTI EDITION z 2E pod maska za nieduze pieniadze. Tak sobie mysle "po co mi mk3? ". No ale pomyslalem ze zawsze bedzie mozna to na graty sprzedac :) No wiec laweta i ogien po kupke zlomu :D Po drodze Jasiek nakrecal mnie na mk3 fotkami itp. Nie do konca przekonany zajechalem z mysla ze jak bedzie ladne auto to mozna sprobowac z mk3, bo mk2 mialem juz dwa ;) Wjezdzamy na podworko a moim oczom ukazal sie... zlom :P podloga zgnita, szpachla na szpachli i szpachla pogania. Za to wnetrze i silnik malinka. Dodatkowo w remont zawieszenia wsadzone ponad 2tys zl. Jaśkowi udalo sie mnie przekonac zeby wziac to auto na czesci. No to zaladunek na lawete i wracamy. Cene udalo sie sporo zbic :D W drodze powrotnej zaczely nachodzic mnie czarne mysli. Co ja wlasciwie zrobilem? Po co mi taki rupiec? :P Yahoo nie dal za wygrana i zaczal mi oferowac swoja bude z anglika. Nie udalo mu sie mnie do konca przekonac. Czarnuch po zdjeciu z lawety prezentowal sie tak:
Image Image
Szybkie giecie i ciecie i na pola upalac auto. Okazalo sie ze silnik jest po prostu miodny, idzie jak szatan. Wiadomo ze to nie ABF ale daje rade. Szybka decyzja: ABF do mk2, 2e do budy z anglika i mk3 na codzien z LPG a mk2 do upalania. Przeliczenie kosztow: nie da rady :( No i bol - 2e szkoda sprzedawac bo super silnik bez gazu itp, a ABF to wiadomo co... dwoch silnikow w jedna bude nie wsadze, a mk2 tez nie chcialem sprzedawac ze wzgledu na jego stan i bezwypadkowosc. Zlozylo sie tak ze kolega moj i Jaska szukal auta, bo mial dosc pozyczania poloneza od ojca. No i znowu Jasiek wkroczyl do akcji i zaczal nakrecac mnie na sprzedaz mk2, a Krzysia na jego kupno. Krzystof dal sie przekonac niemal od razu, a ja dopiero po paru dniach. Tak wiec po solennych zapewnieniach i uroczystej przysiedze ze o mk2 bedzie dbane podpisalem umowe. Zostalem znowu bez auta. To znaczy zostalem z kupka zlomu, angielska buda i ABFem w kawalkach. Bylbym zapomnial o 2E. Finalnie trafilo do mk2 przez co cena byla atrakcyjniejsza. SWAP zajal mi 12h roboczych :D Teraz mk2 jedzie rowno z seryjnym mk3 z ABFem. Czyli jest wystarczajaco szybkie :)
Image
Zaczely sie powolne prace. Przede wszystkim musialem rozebrac do golego czarna bude. Troche z tym zeszlo, bo chcialem mniej wiecej zapamietac co i jak. Pozniej wkroczylem w strefe angielska :P Jednak na moje szczescie okazalo sie ze w mk3 jest odkrecana sciana grodziowa. Przekladka blach poszla sprawnie. No i zaczelo sie mozolne skladanie. Chwilami bylo ciezko, bo to byla pierwsza moja taka robota i juz mialem to rzucic wszystko i kupic jakies zwykle auto (seicento :P ). Nie mam duzo zdjec z tego etapu bo bylem ciagle brudny i nie chcialo mi sie babrac telefonu:
Image Image Image Image

Mody zaczalem od zalozenia klamki pasazera bez zamka :D W tzw miedzyczasie zaczalem kompletowac rozne graty do podniesienia visuala i performance'u :D Wszystko zaczelo sie od gwintu WEITEC'a:
Image
Do tego dystanse DW 20mm na tylna os. A tak stala gola buda bez silnika, wnetrza, a nawet sciany grodziowej ;) 12cm od szerokiej dokladki do ziemi na oponach 205/50/15 :D
Image Image
Przegladajac net trafilem na mk3 z zaspawanymi miejscami na rejestracje. Kolejna spontaniczna decyzja i zderzak lezy u plastikarza. Przyznam ze bylem bardziej niz zadowolony z jego pracy. Zostal nawet ori rowek na pasek a'la 20jahre (oczywiscie u mnie go nie bedzie bo nie pasuje do zielonego ;) ) Zderzaczek dostal lakier i jest super wg mnie.
Image
W miedzyczasie kolega dorwal passata B5 na czesci. Tak myslalem co z niego wyciagnac. Kumpel namowil mnie na kierownice, ale nie bylem pewny czy bedzie pasowac. Szybka wizyta na necie. Podobno pasuje ale odstaje itp. No to wzialem kierownice zeby zobaczyc czy cos da sie z tego zrobic ;) Troche myslenia, troche wiercenia i wszystko dziala i nic nie odstaje :D
Image
Jako, iz w okolicy kilku znajomych golfiarzy za moja namowa zrobilo sobie szachownice na klapce (ja w mk2 bylem hardcorem bo mialem tez na dachu :P ), wiec ja nie moglem byc gorszy ;) Na maske wleciala jeszcze BRA. Zapomialbym ze w miedzyczasie udalo mi sie tez dorwac HBM na dupcie... jedna co prawda peknieta ale za 40zl to co tu wybrzydzac. Z czasem kupie jedna lampe i bedzie ok. Przy okazji wyleciala tez tylna wycieraczka. Wylecialy tez nakladki i listwy z GTI oraz wszystkie znaczki, ktore swiadczyly o tym ze to auto to GTI czy jakakolwiek inna wersja odrozniajaca to auto od 1,4 ;P
Image
Nastepnie wpadl w rece tlumik koncowy. Jakis no name przyjechal na aucie z Niemcowni. Patrze ze pucha cala z kwasiaka tylko strasznie glosno... Tyle, ze w aucie z ktorego go wyjalem byla jedna rura od kolektora do tego tlumika. U siebie mialem puszke z ABFa, wiec zamontowalem i jest calkiem przyzwoicie ;) Koncowka owalna zagieta do gory, taki "german style" :P :P Zastanawiam sie nad przespawaniem na jedna okragla, ale ta fajnie komponuje sie w wyciecie w zderzaku... zobaczymy.
Image
No i jakas fotka wydechu od spodu:
Image Image
Wracajac do wnetrza to w sprowadzonym GTIku bylo czerowne recaro w iedalnym stanie, wiec wlecialo do srodka razem ze skorzanym recznym. Nie mialem europejskiego schowka, wiec wrzucilem airbag pasazera, a w miedzyczasie udalo sie zdobyc schowek pod poduszke i juz mam gdzie trzymac kieliszki ;) Oczywiscie fotele wymagaly przeprania :/ tutaj juz po praniu:
Image
Podsufitce tez sie dostalo :P
Image
Tu jakies fotki w miare chronologicznie ze skladania srodka:
Image
decha siedzi:
Image
Tutaj podloga wyczyszczona i zabezpieczona takim mazidlem. Jedna jedyna dziurka pod odplywie zaspawana ocynkowana blacha z audi :P
Image
Tutaj juz zabarankowane elegancko i polozone wygluszenia. Pod dywan poszla jeszcze cienka gabka akustyczna:
Image
Taram! Jest dywan. (lipa fota bo ciemno juz bylo)
Image
No a tu juz posprzatane wnetrze :)
Image Image Image Image

Z silnikiem wyszlo tak ze miala byc nagla poprawa stanu finansowego i mial byc VR a z czasem 24v, a w koncu wyszlo tak, ze po sprzedazy ABFa sytuacja sie pogorszyla i musialem wrzucic poczciwego ABSa :P porazka, ale przynajmniej prosty i niezawodny silnik. zamiar jest taki zeby posluzyl mi do konca sezonu, a pozniej wrzuci sie cos ciekawszego ;)
Image

Tak to wyglada na dzien dzisiejszy:
Image Image


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Przez jakis czas byla wizja na pomaranczowe kola ;)

Image Image

Byl tez licznik od mk4, ale jakos ten od mk3 mi bardziej spasowal:
[Image

Image

Taka tam fotka gleby:
Image

Doszedl tez bixenon na soczewce z passata B6. Kilka fotek z tej okazji ;)
Image Image Image Image Image Image

Na tyle wyladowaly tarcze zimmermana i klocki ferodo:
Image
Podloga w bagazniku:
Image Image

Doszedl pakiet GTI. Na felgi wskoczyl mniej kontrowersyjny kolor tj. czarny polmat. Zderzakowi tez sie dostalo:
Image Image

Nowe kratki do zderzaka:
Image

No i ruszyl swap ;)
Dawca:
Image
Mycie silnika:
Image
I silnik na gotowo:
Image

PODSUMOWUJAC:
AUTO:
VW GOLF MK3 - wersja LEGO :P
NADWOZIE: 5D, kolor LC6P, zaspawana wneka na rejestracje w przednim zderzaku, Hella Black Magic, pakiet GTI, klamka pasazera bez zamka, szachownica na klapce, poki co ori fela z GTI, usunieta tylna wycieraczka i zamek z klapy, bixenon w ori H1+H1, grill GTI, dymione ZKW
ZAWIESZENIE: wszystko co mozliwe wymienione na nowe i do tego zamontowany gwint WEITEC z regulacja twardosci, dystanse DW 20mm na tylnej osi
WNETRZE: kierownica z mk4 w skorce, recaro gti edition z czerwonym motywem, skorzany reczny, podloga bagaznika
WYPOSAZENIE: 2x AIRBAG, 4 elektryczne szyby, el. szyber, ABS, wspoma, centralny zamek, el. lustra
AUDIO: przod ELEMENT by U-dimension napedzane radiem ALPINE
SILNIK: ABS -> ABF
HAMULCE: z przodu 280mm, klocki ferodo, tyl tarcza nawiercana i nacinana zimmerman + klocki ferodo


PLANY:
-są

Autor:  Galus [ Pią 09 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

Sporo pracy cie kosztowało to mk3, ale juz widac efekty.Plany tez bardzo ciekawe, oby wszystkie sie udały.Pozdro i powodzenia w modach.

Autor:  kkkubek [ Pią 09 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

No prosze kolejne auto grzany, ciekawe co tym razem wymodzisz :-D Powodzenia

Autor:  Rosper85 [ Pią 09 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

Grzanie można zaufać:)) wsi chłopak nie zrobi... kolejne auto, które trafiło w Jego ręce i widać efekty powoli.. pracy włożone sporo ;) oby tak dalej :ok:

Autor:  Yasiu [ Pią 09 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

po długiej nieobecności pojawił się kolejny projekt :) bedziemy sledzić co z tego wyrośnie

Autor:  fredi88 [ Pią 09 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

grzana ty zyjesz? :o coooo :oo
widze ze ostro sie wziales za to mk3... no zobaczymy co ci z tego wyjdzie. Mk2 bylo dobre.

Autor:  GRZANA [ Pią 09 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

No zyje zyje... Ledwo ale zyje... zniknalem na jakis czas z internetowego swiata bo troche mi sie zycie skomplikowalo ale powoli wychodze na prosta :) Plan jakistam jest... generalnie ma byc niskobudzetowo... teraz cos innego pochlania mi gotowke ktorej nie mam praktycznie wcale :/ (nie dziecko :P ) chce doprowadzic do ladu to co jest teraz + jakies koleczko i styknie... jak sie troche ogarne gotowkowo to polecimy na grubiej ;) Tutaj taka fotka z dzis :P szpachle na zderzaku zapsikalem sprejem zeby sie tak w oczy nie rzucala ;)
Image

A i doszly jeszcze czarne kierunki i blendy. Jakas sesje przewiduje dopiero jak ogarne auto i pokaze na jakims wiekszym zlocie :) pzdr

Autor:  herbiasty [ Pią 09 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

Historia z niezlymi komplikacjami...
Ale co jak co autko zapewne bedzie zrobione ze smakiem :)
PZDR!!

Autor:  Dziku [ Pią 09 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

No nareszcie projekt wystartował. coś czuję, że tutaj będzie gruubo.
Powodzenia :ok:

Autor:  $VWiciu [ Sob 10 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

Ja tylko czekam az zakupisz TDi :D i wypomne Ci wszystko co zes mi wbijal :D

Autor:  GRZANA [ Pią 16 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

http://www.youtube.com/watch?v=RhpVLFUxsYs

Tu znalazlem jakis film z pierwszej, dziewiczej jazdy ;)

Autor:  dm414 [ Nie 18 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

no i znou na forum :) kiedy dalsze mody??

Autor:  danny0087 [ Pią 07 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

Dobrze modzisz, fajnie się zapowiada ten zderzak na przodzie ;D

Autor:  kania25 [ Pią 07 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

no temat sę super czyta fajna historyjka a golfina dobra mam nadzieje ze wyjdziesz na prostą i zrobisz Wow tym golfem pozdrawiam kania :ok:

Autor:  mcsym [ Pon 10 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3] od podstaw by GRZANA

jakies postepy? ;>

Strona 1 z 12 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/