Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 3 z 9 [ 126 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Wto 28 Wrz, 2010 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Paź, 2009
Posty: 257
Gadu-Gadu: 4148695
Auto: GTI XX Jahre
Po dluzszej przerwie czas na maly update.


Jako ze autko ma juz swoj przebieg a przedewszystkim lata uznalem ze czas najwyzszy zamienic wysluzona pompe paliwowa na nowa - oczywiscie oryginalna VDO.

Image,Image
przy okazji calego zamieszania wskoczyly tez nowe silowniki klapy.

Image,Image
Do wymiany poszly tez silentblock'i belki tylnej oraz silentblock'i tylne wahaczy przednich. Przednie, oryginalne przeznaczone do golf'a Mk4 R32 pasuja idealnie do "trojki" i niewiarygodnie poprawia prowadzenie sie auta.

Image,Image



Pewnego letniego dnia wyjezdzalem z bramy i nagle...silnik zgasl. Sam z siebie. . Niestety autko zgaslo nastepny i nastepny i nastepny raz... Trwalo to dosc dlugo az w koncu nie moglem uruchomic silnika. Na szczescie stalo sie to na podwurku a nie gdzies w trasie. Zaczalem szukac i znalazlem. Z pomoca przyszlo brytyjskie forum GTI http://www.golfgtiforum.co.uk i 40 stron opisujacych tę samą przypadlość. Oto co zastałem po zlokalizowaniu i wymontowaniu:

Image,Image,Image,Image

czujnik polozenia walu (engine speed sensor) poprostu rozsypal sie w dloniach ze starosci... Czujnik podawal bledne i sprzeczne info do ecu a ten odlaczal zaplon.
Część oczywscie zamienilem na nową oryginalną :) i przy okazji wywalilem tez stare przekazniki sterujace praca ecu i pompy paliwa oraz czujnik spalania stukowego...

Image,Image,Image

porownanie obu czujnikow (nowego i starego)
Image

...i montaz...

Image,Image,Image,Image

Po założeniu nowego czujnika autko ożyło, silnik pracuje cicho i równo. Niestety, okazuje się, że jest to bolączka tych jednostek napędowych. Póki co wszystko ogarnięte i autko bezawaryjne:)


pozdraVWiam


Ostatnio edytowany przez Woncek Śro 26 Gru, 2012, edytowano w sumie 4 razy


_________________
Mk3 GTI XX Jahre - viewtopic.php?f=98&t=43551
Offline
 Profil    4148695
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Śro 29 Wrz, 2010 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Paź, 2009
Posty: 257
Gadu-Gadu: 4148695
Auto: GTI XX Jahre
Tym razem spotkała mnie przygoda ze sprzęgłem. Autko w przed dzień awari przejechało trasę 900km i jak przystało na poczciwego staruszka, odmówiło posłuszeństwa w bramie:)
Sprzeglo bylo wymieniane po zakupie auta czyli niecaly rok temu, jak sie jednak okazalo zostalo zle dobrane (sa 2 typy przeznaczone do wersji GTI) i docisk zostal praktycznie przebity na wylot (niestety nie zdazylem zrobic fot :( ) a wysprzeglik po rozlozeniu skrzyni wygladal tak:

Image

Wysprzęglik, na skutek złego dobrania sprzegła a w efekcie innego docisku, pękł i ślizgał siępo osi. Nie bylo mowy o prawidlowym dzialaniu. Szybko pojechalem do zaprzyjaznionego ASO, czesc dostalem "od reki" co miło mnie zaskoczyło. Kupilem tez nowe lozysko oporowe by całość działała bez zastrzeżeń i by nie musieć po raz kolejny zaglądać do sprzęgła.

Image,Image,Image

Wszystko bylo na wierzchu wiec do piaskowania i malowania poszla lapa wysprzeglika i mocowanie czolowej poduchy silnika.

Image,Image,Image

Skrzynia biegów została umyta (niestety nie bylo czasu zeby ja pomalowac),
przed:
Image,Image,Image
...w trakcie...
Image,Image,Image,Image,Image
...i po ...
Image

... i nowe oryginalne sprzeglo sachs'a (niestety kiepskie zdjecia)

Image,Image
Skrzynia była na wierzchu wiec przy tej okazji wymieniłem też poduszkę olejowa. Dało to bardzo sympatyczny efekt w postaci bardzo równej pracy silnika i wibracji nieprzenoszonych juz na nadwozie.

Po zlozeniu sprzegło dziala jak w nowym aucie. Został tez wymieniony olej w skrzyni na castrol 75W90

Na zakonczenie watku kilka zdjec autka zrobionych na szybko

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

W bonusie udalo sie tez doprowadzic do porzadku pokrowiec na srubki ktory dostal mi sie wraz z autkiem i kolami zimowymi piwko piwko

Image,[url=http://img291.imageshack.us/my.php?image=dscn5941.jpg]

oryginalna kierownica będzie obszywana, na jej miejsce zawitało koło BBS z limitowanej wersji. Kierownica jest bardzo wygodna i doskonale leży w dłoni. Być może opinie będą podzielone, bo to nie seria. Mnie się jednak podoba i póki co zostanie dopóki nie obszyję oryginalnej.

Image,Image



PozdroVWki


Ostatnio edytowany przez Woncek Nie 02 Sty, 2011, edytowano w sumie 4 razy


_________________
Mk3 GTI XX Jahre - viewtopic.php?f=98&t=43551
Offline
 Profil    4148695
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Śro 29 Wrz, 2010 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Paź, 2009
Posty: 257
Gadu-Gadu: 4148695
Auto: GTI XX Jahre
witam,

No i wreszcie przyszła pora na hamulce! Na przód przewidziany będzie zestaw z tarczami o średnicy 288mm (seryjnie montowane do jahre od końca 1996 r.) a na tył zaciski od Mk4. Do kompletu założone zostaną nacinane tarcze przednie oraz klocki hamulcowe EBC Green stuff. Kilka fotek zestawu przed malowaniem:

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

całość została opiaskowana i pomalowana proszkowo w oryginalny czerwony lakier

Image,Image,Image


kilka fot po lakierowaniu:

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image


Kompletują się zestawy naprawcze, by wszystko po założeniu działało jak nowe. w miarę możliwości będę chciał również wymienić sztywne przewody hamulcowe. Tylne zdecydowanie proszą się o zmianę.

Wkrótce kolejny update z prac na spowalniaczami :)



pozdraVWiam


Ostatnio edytowany przez Woncek Nie 02 Sty, 2011, edytowano w sumie 3 razy


_________________
Mk3 GTI XX Jahre - viewtopic.php?f=98&t=43551
Offline
 Profil    4148695
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Śro 29 Wrz, 2010 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 08 Cze, 2009
Posty: 293
Skąd: Brzeszcze
Gadu-Gadu: 831927
Auto: Golf IV 1.9 TDI
Bardzo ciekawe uaktualnienie ;) Podoba mi się Twoje podejście, aby najpierw zadbać o kondycję techniczną. Jedyne co nie do końca mi pasuje to kierownica.


Offline
 Profil    831927
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Śro 29 Wrz, 2010 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Paź, 2009
Posty: 257
Gadu-Gadu: 4148695
Auto: GTI XX Jahre
mat3ush napisał(a):
Bardzo ciekawe uaktualnienie ;) Podoba mi się Twoje podejście, aby najpierw zadbać o kondycję techniczną. Jedyne co nie do końca mi pasuje to kierownica.



ori kiera poszla do obszycia a ta...kupilem przypadkowo ale bardzo mi sie spodobala i mega lezy w lapie. Chyba zostanie na dluzej ... Ale jak to w zyciu jest - kwestja gustu :)



_________________
Mk3 GTI XX Jahre - viewtopic.php?f=98&t=43551
Offline
 Profil    4148695
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Śro 29 Wrz, 2010 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 08 Cze, 2009
Posty: 293
Skąd: Brzeszcze
Gadu-Gadu: 831927
Auto: Golf IV 1.9 TDI
Dokładnie, grunt że tobie się widzi ;)


Offline
 Profil    831927
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Wto 12 Paź, 2010 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Paź, 2009
Posty: 257
Gadu-Gadu: 4148695
Auto: GTI XX Jahre
mat3ush napisał(a):
Dokładnie, grunt że tobie się widzi ;)


...jest to limitowana wersja BBS'a ... Sadzę, że klimatem pasuje do reszty autka:). Mnie sie podoba, poki co zostaje :) Docelowo ma być kiera w oryginale, póki co jednak dobrze mi się jeździ na tej, która jest :)



_________________
Mk3 GTI XX Jahre - viewtopic.php?f=98&t=43551
Offline
 Profil    4148695
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Nie 13 Mar, 2011 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Paź, 2009
Posty: 257
Gadu-Gadu: 4148695
Auto: GTI XX Jahre
Mały aktual z prac nad hamulcami. Zaciski zostały wreszcie poskładane. Wszystko na specjalny smar do zacisków ATE. Połączenia metalowo gumowe zabezpieczone specjalnym, temperaturo odpornym smarem silikonowym. Nowe gumki i uszczelki. Tłoczki pozostały oryginalne, po pierwsze ze względu na to, że były w świetnej kondycji, po drugie - jakość zamienników jest taka sobie. Średnio jestem zadowolony z tylnych zacisków ale może uda się to poprawić. Pozostaje teraz dokupić tarcze i klocki na przód 288mm, przewody elastyczne i całość zamontować.

Tak wyglądały przed:

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

a tak po:

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image


Przy okazji sprzyjającej pogody, udało się wygospodarować odrobinę czasu i odnowić mocowanie akumulatora. Korozja zrobiła swoje i będę musiał zrobić drugie podejście, oczyścić okolice podłużnicy i nadkola. pojawiły się tam ogniska, które wypadało by zawczasu usunąć zanim się powiększą. Najchętniej wywaliłbym cały motor ze skrzynią i zrobił wszystko jak trzeba. Niestety możliwości logistyczne są mocno ograniczone i prace muszą odbywać się etapami.

Image,Image,Image,Image,Image

montaż

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

Przy okazji dwa drobiazgi, odnowione i gotowe do montażu.

Listwa maskująca oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej:

Image,Image


Przewód powrotu/chłodzenia płynu wspomagania:

Image,Image



_________________
Mk3 GTI XX Jahre - viewtopic.php?f=98&t=43551
Offline
 Profil    4148695
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Pią 24 Cze, 2011 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Paź, 2009
Posty: 257
Gadu-Gadu: 4148695
Auto: GTI XX Jahre
Miał być swap hamulców a wyszło coś, czego się mało spodziewałem - rdza :(

Nie ma jednak tego złego - dobrze że zabrałem się za nią teraz, bo za rok mogło by być sporo gorzej. Przy okazji zmobilizuje się do zrobienia rzeczy, które dawno miałem zrobić. A przy odrobinie szczęścia zamontują się i nowe hamulce :) jeśli tylko finanse pozwolą ...

Udało mi się zdobyć kilka drobiazgów , które zawitają jak tylko zostaną ukończone prace blacharsko/lakiernicze.

Tak to wygląda na dzień dzisiejszy :(


strona kierowcy:

Image,Image,Image,Image,Image

strona pasażera:

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

Przy okazji dywany zostały wyprane specjalnym proszkiem firmy kercher - teraz wreszcie będzie wszystko czyste i pachnące. Jednak nie ma tego złego ;)

Image,Image


tylna klapa też idzie do lakierowania - gdzieniegdzie zaczęły wyłazić już mini purchle, które za jakiś czas zaczęły by puchnąć i odłazić. Poza tym w miejscu gdzie była ramka tablicy rejestracyjne miałem odprysk lakieru ...

Image,Image,Image,Image


doszło także kilka drobiazgów:

Uszczelka anteny dachowej - nie miałem jej odkąd zakupiłem auto
Image,Image,Image,Image,Image,Image

emblematy Bundeswehry w grill i klapę tylną:

Image,Image,Image

Udało się też upolować "gwint":

Image,Image,Image


Dziś spodziewam się jeszcze jednej paczki z kilkoma drobiazgami :) a za tydzień autko idzie do blacharza.



_________________
Mk3 GTI XX Jahre - viewtopic.php?f=98&t=43551
Offline
 Profil    4148695
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Sob 13 Sie, 2011 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Paź, 2009
Posty: 257
Gadu-Gadu: 4148695
Auto: GTI XX Jahre
kolejny etap prac - demontaż pakietu GTI. Trzeba sprawdzić w jakim stanie jest blacha pod plastikami.

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image


Widok zdowalający. Poza brudem zero rdzy na nadkolach. Listwy boczne out !


Image,Image,Image,Image,Image,Image

Pod listwami żadnych niespodzianek. Wszystko przybrudzone ale nie zardzewiałe.


Po zdjęciu wszystkiego co możliwe w warunkach domowych autko trafiło do blacharza. Tam ostatecznie zdjąłem resztę detali i zabrałem się za zdejmowanie osłon odpływów. chciałem sprawdzić w jakim stanie jest blacha pod gumkami. Pozornie dobrze wyglądające miejsce mogło być nieco skorodowane. Nie chciałem zostawiać takich "kwiatków". Jeśli robić to porządnie.

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

brudna robota. Wszystkie odpływy sprawdzone. Zabrałem się za czyszczenie najbardziej "zainfekowanych" miejsc żeby majster miał już dziś co robić

Image,Image,Image,Image


W dalszej kolejności zdemontowałem oba zderzaki (przedni by móc zdjąć oba błotniki, tylny, by skontrolować stan belki i pasa tylnego) oraz oba błotniki (są nieco skorodowane na dole).



Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,
Image,Image


Wszystkie drobiazgi idą w osobne woreczki. Część czeka na ponowny montaż, część idzie do malowania proszkowego :)

Image

Nowe odpływy już czekają ...

Image

Podpory wydechu oraz belka wzmocnienie zderzaka tylnego jedzie do piaskowania, następnie całość będzie pomalowana proszkowo w czarny mat.


Deska rozdzielcza została "ogołocona" z większości możliwych do wyjęcia detali, to co zostało zabezpieczyłem taśmą oraz folia "stretch" .


Image,Image


Później zdemontowałem błotniki (musiałem je delikatnie podgrzać od góry żeby odpuściła mastyka) i zabrałem się za "brudną" robotę czyli oczyszczanie z rdzy ...


Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

Oczyszczanie spodu ...


Image,Image,Image,Image,Image,Image


Golf trochę został ogołocony :)


Image,Image,Image


Kolejny etap prac to doczyszczanie wszystkich miejsc gdzie widać rdzę lub jej początki. Całe auto będzie zabezpieczone od spodu więc im dokładniej całość zostanie doczyszczona, tym lepszy będzie efekt końcowy (taką mam nadzieję...)


Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image


gumowe zaślepki odpływów progów poszły do kosza - miały już dosyć. Spinki progów również zostały zdemontowane. Nowe oryginalne czekają na montaż ...



Image,Image,Image,Image


Miejsca doczyszczone (by widzieć w jakim stopniu zostały skorodowane) zostają wycinane a na ich miejsce Majster wspawuje łatki. Chciałem by podłoga pozostała wierna oryginałowi, stąd nawiercane zostają otwory odpływowe, które później zostaną zaślepione oryginalnymi gumkami a całość zostanie odpowiednio zabezpieczona.


Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

Otwory wiercone są wiertłem stożkowym o średnicy 40mm

Image,Image

...a wszystkie spawy są oczyszczone i zabezpieczone wstępnie doskonałym środkiem antykorozyjnym w spray'u. środek jest bardzo mocno penetrujący. Mam pewność że każde miejsce spawu będzie chronione.

Image,Image,Image,Image

wosk bezbarwny zostanie wtryśnięty we wszystkie profile zamknięte oraz miejsca szczególnie narażone na działanie czynników zewnętrznych


Ciąg dalszy czyszczenia i łatania ...

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image


Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

Image,Image,Image,Image,Image,Image


Zdjąłem także mocowania wydechu. To co się da, zostanie oczyszczone piaskiem i oddane do malowania proszkowego.

Image,Image,Image,Image


Do końca przyszłego tygodnia Majster planuje zakończyć naprawy blacharskie. Pozostanie zabezpieczyć spód auta oraz profile. Później autko jedzie do lakiernika :)


c.d.n



_________________
Mk3 GTI XX Jahre - viewtopic.php?f=98&t=43551
Offline
 Profil    4148695
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Sob 13 Sie, 2011 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 25 Sie, 2007
Posty: 169
Skąd: Ostrowiec Św.
Gadu-Gadu: 2074461
Auto: Passat 2.0 4motion
Tylko takie powinny byc aktuale :ok:


Offline
 Profil    2074461
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Sob 13 Sie, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Kwi, 2004
Posty: 5203
Skąd: Wroc
Gadu-Gadu: 1367975
Auto: caddy mk1
fajny aktual. świetne podejście. powoli i do przodu. 3mam kciuki.



_________________
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE, THEY JUST GET LOWER
Offline
 Profil    1367975
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Sob 13 Sie, 2011 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 03 Sty, 2010
Posty: 1137
Skąd: Poznań, Pęckowo
Gadu-Gadu: 792238
Auto: Mk1 GTD 82r + Audi 100 c2 81r
Masakra! Podziwiam Cię za podejście do tematu, i przede wszystkim twój portfel ;) Tak trzymać. Chyba nigdy już się nie rozstaniesz z tym autkiem ;)



_________________
[Audi 100 C2] 1981r... "81' and still cruisin' so fresh"
viewtopic.php?f=98&t=72537

[MK1] Golf 5D BBS Bodykit projekt. Nie 3d, nie wąska lampa itd.
viewtopic.php?f=98&t=101432
Offline
 Profil    792238
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Czw 18 Sie, 2011 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Paź, 2009
Posty: 257
Gadu-Gadu: 4148695
Auto: GTI XX Jahre
Mioo napisał(a):
fajny aktual. świetne podejście. powoli i do przodu. 3mam kciuki.


Dzięki kolego - cały czas coś się dzieje. Nie spieszę się bo nie ma gdzie. Sezon powoli się kończy, tak jak i pogoda. Na przyszły sezon autko powinno być w miarę ogarnięte.



_________________
Mk3 GTI XX Jahre - viewtopic.php?f=98&t=43551
Offline
 Profil    4148695
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v] by Woncek
PostWysłany: Czw 18 Sie, 2011 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Paź, 2009
Posty: 257
Gadu-Gadu: 4148695
Auto: GTI XX Jahre
Hubciu napisał(a):
Masakra! Podziwiam Cię za podejście do tematu, i przede wszystkim twój portfel ;) Tak trzymać. Chyba nigdy już się nie rozstaniesz z tym autkiem ;)



Hubciu - z tym portfelem to nie do końca jest jak mówisz. Większość rzeczy robię sam. Co trzeba kupić i za co zapłacić to inna sprawa. Myślę jednak , że ważniejsze od grubego portfela jest rozsądne podejście, własne zaangażowanie i konsekwencja w tym, czego oczekuje się od auta i projektu.


Dzięki za motywujące do działań opinie :)



wkrótce kolejne updat'y



_________________
Mk3 GTI XX Jahre - viewtopic.php?f=98&t=43551
Offline
 Profil    4148695
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 3 z 9 [ 126 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 3 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe