VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[mk3 GTI XX Jahre]OEM(+)/Jerry
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=43551
Strona 1 z 9

Autor:  Woncek [ Nie 04 Paź, 2009 ]
Temat postu:  [mk3 GTI XX Jahre]OEM(+)/Jerry

Witam wszystkich, chciałem przedstawić swojego Golf'a.

MODEL: Golf Mk3 GTI 20 jahre
SILNIK:2.0 8V AGG
MOC: 115bhp
MODY POD MASKA: seria
ZAWIESZENIE: KW V1
UKŁAD HAMULCOWY:288mm przód, tył 226mm (zaciski z Mk4);
KOLA: BBS 722 16x7.5 + Pirelli P Zero Nero 195/40/16;
NADWOZIE: seria, pakiet GTI XX jahre
WNĘTRZE: pakiet XX Jahre
AUDIO: DSP 80 Nokia Sound System

Zmiany przeprowadzone:

najważniejsze:
auto bez korozji, nowy układ hamulcowy, profesjonalna, 3 etapowa korekta lakieru (kwarc). Wszystko , co wymagało zrobienia, wymiany zostało na tą chwilę zrobione, choć auto ma swoje lata i wciąż czymś "nowym" zaskakuje.
Środek auta jak nowy, podsufitka OEM, to co możliwe zostało umyte/wyprane. Zawitały kieszenie materiałowe, pozostało podłączenie oświetlenia , oryginalna kierownica obszyta skórą OEM.
Auto przemieszcza się tylko w suche dni :ok: .

Plany:

- wydech + kolektor z kwasiaka
- odświeżenie komory silnika
- podłączenie oświetlenia kieszeni materiałowych


Myśl przewodnia: im bliżej oryginału, tym lepiej.
_ _ _ _ _ _ _




Kilka fotek auta z ogłoszenia:

Image Image Image Image Image Image

W aucie ogólnie było czysto, wszystko na swoim miejscu i wszystko w 100% oryginalne.
Z minusów - nie było sprzęgła, amory tylne nie istniały. Tarcze, klocki wszystko w raczej kiepskim stanie.

Jako ciekawostka: w sumie wyprodukowano 6450 egzemplarzy, z czego 1500 szt TDI 110bhp , 4300szt modelu 2.0 8v i 650 szt modelu 2.0 16V.

- - - - - - -
BBS'y

Image Image Image Image Image

- - - - - - -
zagłówki tylnej kanapy

Image Image Image Image Image
Image Image Image

- - - - - - -
zawieszenie

Image;;Image;Image;;Image;;Image;;Image;;Image;Image;;Image;Image;;Image;Image;Image;Image;Image;Image
Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image,
Image;Image;Image

- - - - - - -
pompa wspomagania

Image;Image;Image;Image;Image

- - - - - - - -
tak Golf wyglądał w kwietniu 2010 :)

Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image

- - - - - - -
montaż nowej oryginalnej pompy paliwa

Image

- - - - - - -
tuleje wahaczy przednich od wersji R32

Image,Image

- - - - - - -
wymieniłem czujnik położenia wału. Oczywiście na nowy, oryginalny.

Image,Image,Image,Image
Image,Image,Image,Image

- - - - - - -
nowe oryginalne sprzęgło SACHS

Image,Image

- - - - - - -

kilka zdjęć auta jesienią 2010

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

- - - - - - -

renowacja hamulców

Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image
Image,Image,Image,Image,Image,Image,Image

- - - - - - -

2011r - w aucie zrobiona blacharka oraz zabezpieczenie podwozia, profili zamknietych i lakierowanie (auto NIE !! było lakierowane w całości, jedynie wybrane elementy). Powolne składanie auta do kupy...

Image,Image,Image,Image

- - - - - - -

no i wreszcie gwint...

Image,Image,Image

- - - - - - -

swap hamulców. Przód docelowo będzie zmieniany na 288mm, póki co jest seria 280mm. Tył od Golf'a Mk4.

Image,Image,Image,Image,Image,Image
Image,Image
Image,Image,Image,Image

- - - - - - -

A tak Gofer wygląda obecnie ]:->

Image,Image



to be updated :)

Autor:  Woncek [ Nie 04 Paź, 2009 ]
Temat postu:  [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

BBS'y się rozkręcają :) ...

Image,Image

Autor:  Woncek [ Nie 11 Paź, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

Renowacja felg ma sie ku koncowi, jeszcze tylko polerka rantow i mam nadzieje ze do konca tyg wszystko bedzie poskrecane i bedzie mozna zalozyc na auto... Szkoda tylko ze dobra pogoda tez ma sie ku koncowi bo trzeba bedzie szurac na zimowkach :lipa:
Przy okazji moze ktos przypadkiem ma 2 lub 3 oryginalne sruby BBS z wewnetrznym wielokatem?

Wiecej fotek wkrotce po polerce rantow :)

Image Image Image Image

Image Image Image


W miedzy czasie doszlo pare detali.

Image Image

Autor:  jaqb [ Nie 11 Paź, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

nice:)

Autor:  emilson [ Nie 11 Paź, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

fajna historia :) widac ze znaczek vw'a w sercu zyje poqodzenia w dalszych modach

Autor:  Woncek [ Nie 11 Paź, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

dzieki emilson, docelowo marzy mi sie ABF jak u Ciebie. Znaczek na atrape 16V juz mam. Teraz tylko swap :D:D:D:D

Autor:  KanedA [ Nie 11 Paź, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

widzę dobre, dobrego początki ;) oby tak dalej, będę tu zaglądał od czasu do czasu :)

Pozdro,

Autor:  jaqb [ Nie 11 Paź, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

emilson napisał(a):
fajna historia :) widac ze znaczek vw'a w sercu zyje poqodzenia w dalszych modach


sadzilem ze jestem nienormalny na punkcie samochodow marki japonskiej... ale moj brat jest bardziej na punkcie tego golfa, wszytsko dopieszczone maksymalnie jak sie tylko da z zachowaniem oryginalu :ok:

.. wariactwo :]

Autor:  Woncek [ Nie 18 Paź, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

Po paru tygodniach i "walce" z polakierowaniem poszczegolnych elementow przyszedl czas na polerke rantow. Dodatkowo, by calosc wyglądała jak trzeba, pstanowilem pozbyc sie "osadu" na srubkach. Wszystkie lebki zostana seszlifowane i beda wypolerowane na wysoki polysk.
dla porównania:
Image Image

A to felgi jeszcze przed skreceniem (jutro odbieram srubki z polerowania). Mam nadzieje ze w nastepny weekend (jesli pogoda dopisze jamajama ) uda sie zrobic kilka fotek kolek juz na aucie. Jestem bardzo ciekaw efektu :-D

Image Image Image Image Image

Powoli do przodu

Autor:  Woncek [ Śro 28 Paź, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

Udało się zrobić kilka fotek. Efekt zamieżony został osiągnięty. Koła ogarnięte. Po przymiarce jestm całkiem zadowolony. Przydało by się ciut niżej ale wszystko w swoim czasie.

Image,Image,Image,Image,Image,Image Image Image Image,Image Image Image

pozdraVWiam

Autor:  Woncek [ Pią 01 Sty, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

pora na kolejny update


Przyszła kolej na reanimację mechanizmu wycieraczek ktory z racji wieku odmowil wspolpracy. Miejsce starych i zużytych ramion mechanizmu zajęły nowe, oryginalne. wszystko złożone na smar silikonowy. Po zabiegu wycieraczki pracują cicho i miekko, jak w nowym aucie.

Image Image

Autor:  Woncek [ Wto 12 Sty, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

witam,
Tym razemi przyszla pora na maly aczkolwiek ladnie wygladajacy i podnoszacy bezpieczenstwo upgrade :) Poszukiwania zakonczyly sie zakupem pary zaglowkow ori 20J z przednich siedzien (z regulacja) ktore dzis wreszcie trafily tam gdzie byc powinny. Stan zaglowkow jest idealny. Montaz lacznie z wyjeciem i wlozeniem oparc na swoje miejsce zajal ok godzinki. Oto kilka fot z prac oraz jak calosc prezentuje sie w aucie.

Image Image Image Image Image

Image Image Image Image


Mam nadzieje ze moj skromny projekcik pozyska zwolennikow.

PozdroVWki!

Autor:  jaqb [ Wto 12 Sty, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

takie male a cieszy :]

Autor:  Woncek [ Nie 28 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

witam ,

dawno nie uaktuanialem tematu, a ze troszke sie pozmienialo nadeszla pora na maly update'a :)

Przez zime powoli walczylem z drobiazgami, na tyle na ile pozwalala aura. Niestety nie dysponuje ani garazem ani nawet wiata, wszystko pod tzw chmurka.
Pierwsze zimowe dni wymusiły wymiane linek hamulca recznego. Stare odmówiły posłuszeństwa po 14 latach...

Image;;Image;;;Image;; ;Image;Image;Image;;Image;;Image

Po wielu tygodniach oczekiwania na pierwszy cieply weekend wreszcie udalo sie i moglem dobrać sie do zawieszenia. Do wymiany poszlo kompletne, przednie i tylne zawieszenie (z tylu nie wymienilem jedynie silentblock'ow na belce). Wszystkie koncowki, laczniki i silentblock'i byly juz mocno wybite. Dodatkowo do autka zamontowałem gwint FK i wreszcie mozna bylo zrobic porzadna glebe :).


Image;;Image;Image;;Image;;Image;;Image;;Image;Image;;Image;Image;;Image;Image;Image;Image;Image;Image

Kilka fot z prac

Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image,
Image;Image;Image

Korzystając z okazji, że auto bylo juz na kobylkach, postanowilem wymienic plyn wspomagania i wlozyc oryginalna zregenerowana pompe. Kilka dni wczesniej wysypalo sie rowniez lozysko pompy klimatyzacji i postanowilem zrobic porzadek z buczacymi lozyskami i wymienilem wszystko za jednym zamachem. Łozysko agregatu klimy robil mi znajomy, przy okazji nabil caly uklad. Wreszcie po uruchomieniu silnika slychac tylko rowna prace motoru a nie buczenie i zgrzytanie wyeksploatowanych lozysk jamajama jamajama. Pompa wspomagania zalana oczywiscie oryginalnym plynem VW ]:-> ]:->

Image;Image;Image;Image;Image

Po montazu pompy wspomagania przez kilka dni jezdzilem ostroznie zeby ja dotrzec, sprawdzalem tez na biezaco stan plynu. Wszystko dziala jak nalezy.


I wreszcie kilka zdjec auta na nowych gratkach niee niee niee ...

Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image;Image

Mam nadzieje ze świeższy wygląd golfika przypadnie Wam do gustu :ok:

pozdraVWiam

Autor:  Rozyk2 [ Nie 28 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [mk3 GTI 20 Jahre 2.0 AGG] by Woncek

No chłopie postarałeś się yupii Golfik świetnie się prezentuje :ok: Powodzenia i oby tak dalej!

Strona 1 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/