Witam.
Opisze swoją historię..
Auto mam od grudnia 2009 roku. Od dziecka marzylem o mk2 GTI i w wieku lat 19 udało mi sie to zrealizować. Rok później, jesienią zaczalem rozbierac poniewazz mialem wizje.
Plan byl prosty - ABF + półklatka + 2 fotele. Pomimo ze wtedy panowaly inne trendy ja postanowilem budowac golfa w stylu rajdowym.
Co wazne, postanowilem ze wszystkie prace bede robil sam. Majac lat 19 i glowe pelna pomyslow zaczalem zbierac sprzet,narzedzia i doswiadczenie (dlatego auto skladam do dzis
)
Wielu ludzi sie dziwi ze mi sie dalej chce, ze auto nie wyjedzie itd.. ale ja je buduje z pasji i checi do dłubania przy samochodach, nie spieszy mi sie na zloty ani czas mnie nie gonil w zaden sposob. Jesc nie wola, garaz mam wiec mozna bylo dlubac.
Początkowo postanowilem tylko odswiezyc komore, ale szybko doszedlem do wniosku ze auto bedzie odbudowane od nowa na nowych czesciach (lacznie z nowa konserwacja podwozia itd.)
Model: mk2 GTI
Silnik 2.0 16v abf
Nadwozie seria
Zawieszenie gwint, poliuretany
Koła dojazdówki
Wnętrze rollbar, 2 fotele
Za poprzedniego wlasciciela wygladalo tak:
A U mnie tak (male zmiany- wnetrze recaro, schmidt ml, soczewki przod i lampy czarne na tyle
A teraz tak:
Sukcesywnie bede umieszczał zdjęcia i opisy
pozdro
Wrzesień 2010:Auto gotowe do wyciągnięcia starego poczciwego 1.8 16V o oznaczeniu PL
Tu już bez silnika
Transport nowego motoru do garażu gdzie lezy już kilka lat
2.0 16V o oznaczeniu ABF z ibizy cupry
Rok 2011Gdzieś w przerwach pomiedzy praca, związkiem a zyciem prywatnym w zaciszu domowego garazu sobie dłubałem.
Komore zdarłem do golej blachy, zaspawalem niepotrzebne otwory i zaszpachlowałem..
Tu już w podkładzie:
I pomalowany (kolor to Alpine Weiss)
Przygotowka silnika
WSzystkie śrubki z silnika i osprzetu w ocynku
Tu juz po akcji SWAP
Nastepnie auto trafiło do elektryka, którego zadaniem bylo zrobienie nowej wiązki ponieważ ta ktora dostałem pochodziła z innego auta i nie bylem stanie sie polapac. Poprosilem rowniez o schowanie wiazki w podloznicy i pochowanie kabli. Elektrykowi kazalem sie nie spieszyc dlatego tez, autko spedzilo u niego 6 m-cy
rok 2012Auto wrociło z nową wiazka ale dalej nie odpalało.
Przez 6 m-cy golf stał na dworze, komora wyglądała strasznie a przez szpachlę zaczła wychodzic rdza (wtedy jeszcze nie znalem się na malowaniu, szpachlowaniu itd. wiec robilem zgodnie z instrukcjami znajomego)
Był to czas kiedy ogarnialem zycie, zaczalem kariere zawodowa, odkladalem kase na wakacje i na jakies auto do jazdy na codzien dlatego tez niewiele sie działo..
Pewnego razu wpadł
Apsik z
Pro Tune i ogarnal silnik. Okazalo sie, ze aparat zaplonowy byl zle poskladany. Po 2 godzinkach dochodzenia co jest nie tak wkoncu zagadał..
W nocy podjarany nie moglem spac i zapadla decyzja o kompletnej odbudowie.
Doslownie nastepnego dnia wyciagnalem silnik z komory
Jak widac zaczalem juz rozbierac czesciowo auto i drapac konserwwacje
Rok 2013Zabralem sie za zdarcie starej konserwacji za pomoca kontowki i szczotki (moze prosciej byloby dac wypiaskowac, ale wtedy strasznie trzymala mnie kasa a po drugie jak juz pisalem wsystko chce robic sam ). Okazalo sie, że podłoga jest idealna. Zadnych dziur, zadnych spawów Musialem wstawic dwie łatki w miejscach odpływowych ponieważ tam pojawiła sie mała korozja. Do wymiany byly jeszcze progi, ktore byly powgniatane od jazdy na glebie
Więcej zdjec z tego okresu nie mam. Zdarcie konerwacji kosztowało mnie 60 godzin roboty i 3 kątówki
no i wiadro szczotek drucianych
czas na podwozie:
Najpierw pora na podkład reaktywny
Bardzo długo się zastanawialem jakich środków użyć do konserwacji. To co było w sklepach to syf, kupiłem wiele produktów zeby sie przekonać i wybór padł na to:
Z tego co pamietam to na podwozie i nadkola poszlo 6 puszek gumy i 12 puszek baranka
Żeby było smiesznie błotniki z przodu tez zabezieczylem barankiem i pomalowalem na biało
Komora silnika w podkładzie reaktywnym.
Co ciekawe, tym razem otwory które były zaspawane nie zostały zaszpachlowane tylko zacynowane (cyna o zawartosci olowiu wiecej niz 75%). Poprzednim razem popelnilem blad kladac szpachle na gola blache. Nie mam jednak zdjec z prac.
Tu juz po nałozeniu baranka
Finalnie polozylem na to biala farbe - postanowilem, ze podwozie bedzie cale białe
zdjecia bialego dolu beda dalej
rok 2014Wymiana progów. Progi od stron podłogi zostały wzmocnione 3 mm kątownikiem. Blacha w miejscu laczenia prog-podloga jest cienka i czesto sie ugina np. podczas podnoszenia standardowym lewarkiem. Wpadłem na pomysl zeby przyspawac do podlogi kątownik a potem do niego próg
Kolej na podkład akrylowy, łącznie z wnętrzem auta
Dopiero po nalozeniu podkladu akrylowego moglem wyprowadzic nierownosci po cynie w komorze