Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [mk2 16v] sprint blau- building thread/sundecade
PostWysłany: Sob 17 Wrz, 2016 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 20 Lip, 2008
Posty: 2623
Skąd: Gliwice
Gadu-Gadu: 5
Auto: MK2 2.0 16V, BMW 5 E39 Touring
Witam.
Opisze swoją historię..
Auto mam od grudnia 2009 roku. Od dziecka marzylem o mk2 GTI i w wieku lat 19 udało mi sie to zrealizować. Rok później, jesienią zaczalem rozbierac poniewazz mialem wizje.
Plan byl prosty - ABF + półklatka + 2 fotele. Pomimo ze wtedy panowaly inne trendy ja postanowilem budowac golfa w stylu rajdowym.
Co wazne, postanowilem ze wszystkie prace bede robil sam. Majac lat 19 i glowe pelna pomyslow zaczalem zbierac sprzet,narzedzia i doswiadczenie (dlatego auto skladam do dzis ;) )
Wielu ludzi sie dziwi ze mi sie dalej chce, ze auto nie wyjedzie itd.. ale ja je buduje z pasji i checi do dłubania przy samochodach, nie spieszy mi sie na zloty ani czas mnie nie gonil w zaden sposob. Jesc nie wola, garaz mam wiec mozna bylo dlubac.
Początkowo postanowilem tylko odswiezyc komore, ale szybko doszedlem do wniosku ze auto bedzie odbudowane od nowa na nowych czesciach (lacznie z nowa konserwacja podwozia itd.)


Model: mk2 GTI
Silnik 2.0 16v abf
Nadwozie seria
Zawieszenie gwint, poliuretany
Koła dojazdówki
Wnętrze rollbar, 2 fotele



Za poprzedniego wlasciciela wygladalo tak:
Image



A U mnie tak (male zmiany- wnetrze recaro, schmidt ml, soczewki przod i lampy czarne na tyle

ImageImage

A teraz tak:
Image


Sukcesywnie bede umieszczał zdjęcia i opisy ;)

pozdro


Wrzesień 2010:
Auto gotowe do wyciągnięcia starego poczciwego 1.8 16V o oznaczeniu PL
Image

Tu już bez silnika
ImageImage


Transport nowego motoru do garażu gdzie lezy już kilka lat :)
2.0 16V o oznaczeniu ABF z ibizy cupry
ImageImage

Rok 2011
Gdzieś w przerwach pomiedzy praca, związkiem a zyciem prywatnym w zaciszu domowego garazu sobie dłubałem.
Komore zdarłem do golej blachy, zaspawalem niepotrzebne otwory i zaszpachlowałem..
ImageImage



Tu już w podkładzie:
Image




I pomalowany (kolor to Alpine Weiss)
ImageImage



Przygotowka silnika
ImageImage



WSzystkie śrubki z silnika i osprzetu w ocynku
Image


Tu juz po akcji SWAP
ImageImage


Nastepnie auto trafiło do elektryka, którego zadaniem bylo zrobienie nowej wiązki ponieważ ta ktora dostałem pochodziła z innego auta i nie bylem stanie sie polapac. Poprosilem rowniez o schowanie wiazki w podloznicy i pochowanie kabli. Elektrykowi kazalem sie nie spieszyc dlatego tez, autko spedzilo u niego 6 m-cy :)


rok 2012
Auto wrociło z nową wiazka ale dalej nie odpalało.
Przez 6 m-cy golf stał na dworze, komora wyglądała strasznie a przez szpachlę zaczła wychodzic rdza (wtedy jeszcze nie znalem się na malowaniu, szpachlowaniu itd. wiec robilem zgodnie z instrukcjami znajomego)
Image


Był to czas kiedy ogarnialem zycie, zaczalem kariere zawodowa, odkladalem kase na wakacje i na jakies auto do jazdy na codzien dlatego tez niewiele sie działo..
Pewnego razu wpadł Apsik z Pro Tune i ogarnal silnik. Okazalo sie, ze aparat zaplonowy byl zle poskladany. Po 2 godzinkach dochodzenia co jest nie tak wkoncu zagadał..
W nocy podjarany nie moglem spac i zapadla decyzja o kompletnej odbudowie.

Doslownie nastepnego dnia wyciagnalem silnik z komory
Image

Jak widac zaczalem juz rozbierac czesciowo auto i drapac konserwwacje

Rok 2013
Zabralem sie za zdarcie starej konserwacji za pomoca kontowki i szczotki (moze prosciej byloby dac wypiaskowac, ale wtedy strasznie trzymala mnie kasa a po drugie jak juz pisalem wsystko chce robic sam ). Okazalo sie, że podłoga jest idealna. Zadnych dziur, zadnych spawów Musialem wstawic dwie łatki w miejscach odpływowych ponieważ tam pojawiła sie mała korozja. Do wymiany byly jeszcze progi, ktore byly powgniatane od jazdy na glebie
ImageImageImageImage

Więcej zdjec z tego okresu nie mam. Zdarcie konerwacji kosztowało mnie 60 godzin roboty i 3 kątówki :) no i wiadro szczotek drucianych


czas na podwozie:
Najpierw pora na podkład reaktywny
Image

Bardzo długo się zastanawialem jakich środków użyć do konserwacji. To co było w sklepach to syf, kupiłem wiele produktów zeby sie przekonać i wybór padł na to:
Image
Z tego co pamietam to na podwozie i nadkola poszlo 6 puszek gumy i 12 puszek baranka
Image

Żeby było smiesznie błotniki z przodu tez zabezieczylem barankiem i pomalowalem na biało ;)
ImageImage

Komora silnika w podkładzie reaktywnym.
Co ciekawe, tym razem otwory które były zaspawane nie zostały zaszpachlowane tylko zacynowane (cyna o zawartosci olowiu wiecej niz 75%). Poprzednim razem popelnilem blad kladac szpachle na gola blache. Nie mam jednak zdjec z prac.
Image

Tu juz po nałozeniu baranka
ImageImage

Finalnie polozylem na to biala farbe - postanowilem, ze podwozie bedzie cale białe ;) zdjecia bialego dolu beda dalej


rok 2014
Wymiana progów. Progi od stron podłogi zostały wzmocnione 3 mm kątownikiem. Blacha w miejscu laczenia prog-podloga jest cienka i czesto sie ugina np. podczas podnoszenia standardowym lewarkiem. Wpadłem na pomysl zeby przyspawac do podlogi kątownik a potem do niego próg
ImageImage


Kolej na podkład akrylowy, łącznie z wnętrzem auta
ImageImageImageImage


Dopiero po nalozeniu podkladu akrylowego moglem wyprowadzic nierownosci po cynie w komorze


Ostatnio edytowany przez sundecade Sob 17 Wrz, 2016, edytowano w sumie 5 razy

Offline
 Profil    5
 
 Temat postu: Re: [mk2 16v] sprint blau- building thread/sundecade
PostWysłany: Sob 17 Wrz, 2016 
VW Zone Older
VW Zone Older

Rejestracja: Pią 12 Mar, 2010
Posty: 2032
Skąd: Rojca
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf MK2
lepiej ze kwitki w komorze wyszly przed niz po poskladaniu auta. pamietam jak bralem od ciebie silnik i tak se ostatnio myslalem ze juz dawno poskladane a tu jednak nie ale Prawdziwe projekty powstaja latami


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk2 16v] sprint blau- building thread/sundecade
PostWysłany: Sob 17 Wrz, 2016 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 20 Lip, 2008
Posty: 2623
Skąd: Gliwice
Gadu-Gadu: 5
Auto: MK2 2.0 16V, BMW 5 E39 Touring
Mam ogromna przyjemnosc skladac to do kupy, dlatego to rozkladam w czasie ;D ale teraz juz ku koncowi, za niedlugo sie hajtam wiec auto musi byc ready ;)


Offline
 Profil    5
 
 Temat postu: Re: [mk2 16v] sprint blau- building thread/sundecade
PostWysłany: Nie 18 Wrz, 2016 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 22 Lip, 2012
Posty: 79
Skąd: Brodnica
Gadu-Gadu: 5719013
Auto: VW Jetta a2 coupe
Fajnie dobrze zakonserwowana buda to podstawa. Kolor też fajny. Jak już ku końcowi to czekam na finał.
Mnie też czeka konserwacja podwozia tylko ja chyba do zera nie ściągne. Dobrze że podałeś ile materiału poszło, przydatna informacja :)



_________________
MOJA VW JETTA VR6 COUPE
Offline
 Profil    5719013
 
 Temat postu: Re: [mk2 16v] sprint blau- building thread/sundecade
PostWysłany: Nie 18 Wrz, 2016 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 20 Lip, 2008
Posty: 2623
Skąd: Gliwice
Gadu-Gadu: 5
Auto: MK2 2.0 16V, BMW 5 E39 Touring
Rok 2015.

Długo się zastanawiałem nad kolorem, miał byc niebieski ale nie wiedziałem dokładnie jaki.. Finalnie decyzja padła na LZ5F Sprint Blau z Audi RS4/RS6
Jestem mega zadowolony z tego wyboru

Na pierwszy ogień poszla komora silnika. Troche strachu bylo bo sam malowałem ale wyszło dobrze
ImageImageImage

Potem wnętrze- najpierw góra
Image

Potem dół :)
Image

A na końcu zbiornik paliwa
Image


Offline
 Profil    5
 
 Temat postu: Re: [mk2 16v] sprint blau- building thread/sundecade
PostWysłany: Wto 20 Wrz, 2016 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 11 Lip, 2004
Posty: 1012
Skąd: o. Gliwic
Gadu-Gadu: 0
Auto: Audi &VW
langsam langsam aber sicher :ok:



_________________
Nudne rodzinne kombi: viewtopic.php?f=98&t=101808&p=908601#p908601
Moje prace: https://www.facebook.com/MGTS-286027628405837
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk2 16v] sprint blau- building thread/sundecade
PostWysłany: Wto 20 Wrz, 2016 
VW User
VW User

Rejestracja: Nie 03 Kwi, 2011
Posty: 94
Skąd: Oborniki
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf gti mk2 `84
Powiem tylko tyle yupii coooo Sam składam mk2 od 11 roku i moze w przyszlym wyjade (co rok tak mowie :D ) Wielkie gratki i czekam na dalsze etapy !


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk2 16v] sprint blau- building thread/sundecade
PostWysłany: Wto 20 Wrz, 2016 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 20 Lip, 2008
Posty: 2623
Skąd: Gliwice
Gadu-Gadu: 5
Auto: MK2 2.0 16V, BMW 5 E39 Touring
Jako, że kłade nacisk na wytrzymalosc i jakosc postanowilem wrzucic całe zawieszenie do piaskowania a potem do ocynku
Wszystko co sie dalo tzn. sanki, wachacze, piasty, jarzma, półosie, belka tylnia, stabilizator itd.

Nie mam niestety zdjec po piaskowaniu ani po ocynku.
Ocynk zgodnie ze sztuka przelezał 2 lata zeby odparował ;)
W trakcie malowania (farba specjalna na ocynk)
Image


Tu już na aucie.
ImageImageImageImage


Jak widac odnowiłem tez gwint i wrzuciłem poliuretany w stabilizator


Offline
 Profil    5
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 8 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 81 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe