Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 3 [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sam
PostWysłany: Nie 03 Maj, 2015 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
Bora zmieniła właściciela i przyszedł czas na coś nowszego, szukania trochę było, nie za bardzo wiedziałem na co się zdecydować. aut godnych też nie było zbyt wiele i trafiła się okazja na scirocco mk3. Auto bez dzwona z dość bogatym wyposażeniem.

MODEL: VW Scirocco MK3 2010rok
SILNIK: 2,0 TDI DSG
MOC: 140KM/320NM
MODY POD MASKĄ: seria
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
KOŁA: seria 18" z oponą 235/40/15
NADWOZIE: umyte i nawoskowane
WNĘTRZE: seryjne ale coś tam jest
-radio z navi RNS 510 z HDD
-kierownica multimedialna
-fotele skórzana alkantarowo materiałowe
-sporo wodotrysków jak pełna elektryka, klima, czujniki zmierzchu, deszczu i cholera wie jeszcze czego, sporo lampek które świecą tu i tam - odprowadzania, powitania itp itd.
AUDIO: oryginalne nagłośnienie DYNAUDIO
ZMIANY PRZEPROWADZONE: aktualnie brak bo auto dopiero kupione
PLANY: na pewno inne koło i posadzić auto na glebie a co do reszty to na bieżąco coś się będzie kombinowało. fajnie by było zamontować pakiet od R

dziś dopisała pogoda i było trochę czasu a więc umyłem auto i zrobiłem kilka fotek na szybkości


ImageImageImageImage


Ostatnio edytowany przez -=RAFAL=- Czw 29 Paź, 2015, edytowano w sumie 2 razy


_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Nie 03 Maj, 2015 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 30 Paź, 2014
Posty: 192
Skąd: Pasłęk
Gadu-Gadu: 0
Auto: Bora vr5 2.3
Gratuluje zakupu mi ta sroczka najlepiej podoba się w jaskrawych kolorach ! :D Jak przesiadka z manuala na automat ? Znając życie zaraz będzie coś dłubane :D



_________________
Moja VR5 ! :D http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=97863&view=unread#unread

Polerowanie Felg i Przerabianie lamp

http://imgur.com/a/8DTBO
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Nie 03 Maj, 2015 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
jak szukałem sroki to brałem pod uwagę tylko kolor biały ale, że nie mogłem znaleźć tdi z dsg i xenonem w białym kolorze to padło na czarny - też może być. co do automatu to nie miałem problemu bo wraz z borą miałem jakiś czas golf 5 gti z DSG a więc nawyk zmiany biegu i wciskania sprzęgła miałem opanowany.

codo modów to pewnie coś będzie na pewno trzeba obniżyć auto bo wygląda strasznie (między oponą a błotnikiem jest ok 10cm prześwitu i jakieś koło ciekawe w 19" przydało by się ogarnąć a to na zimę



_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Pon 04 Maj, 2015 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 18 Cze, 2008
Posty: 1951
Skąd: Kwidzyn
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo 6n2/Jetta
Znając borę wiem ze będzie dobrze :ok:. Polecam do popisu masz szerokie. Sroka kojarzy mi się zawsze z benzyniaka 2.0Tysiące alemając Cr-a pod maską nie powinieneś narzekać :) używki w. Koło mus 19 cali Pozdro piwko



_________________
RUMAK

Było 6N
Była Borówka
viewtopic.php?f=98&t=52443&view=unread#unread
Jest 6N2
viewtopic.php?f=98&t=86458&hilit=polo+by+rumak
Jest Jetta
viewtopic.php?f=98&t=100154
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Pon 24 Sie, 2015 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
W aucie powoli coś tam się dzieje jak jak się uda to na zakończenie sezonu pojawi się na kilku zlotach.
Na początku zabrałem się za poprawienie fabryki i usunięcie wad konstrukcyjnych.
na pierwszy rzut poszła rdza z pod tylnych lamp oraz z wnęk progowych.
po zdjęciu tylnych lamp okazało się że w dwóch miejscach odboje lamp szorują po lakierze i z czasem wilgoć powoduje spore ogniska korozji.

zdejmujemy lampy i trzeba uporać się z rdzą na rogach lampy do tego posłuży nam papier ścierny. gradacji papieru dobieramy do stopnia uszkodzenia powierzchni przez rdzę - czym więcej rdzy która zalega pod lakierem tym stosujemy papier o większej gradacji. U mnie rdza była tylko powierzchowna a więc zastosowałem papier ścierny 600 wodny, jeśli pozostaną drobinki rdzy w porach to możemy użyć odrdzewiacza. u mnie udało się pozbyć rdzy do czysta. następnie nakładamy podkład epoksydowy, przed malowaniem należy powierzchnię odtłuścić i zabezpieczyć lakier dookoła naprawianego miejsca przed niepotrzebnym pobrudzeniem lakieru. Lakier epoksydowy jest lakierem twardym i dobrze zabezpieczającym czystą powierzchnią blachy. Ja zastosowałem lakier epoksydowy firmy NOVOL i rozrabia się go w proporcji 1:1 - nakładamy podkład epoksydowy. Jeśli nie zależy nam na idealnie gładkiej powierzchni to możemy podkład nałożyć pędzelkiem, jeśli mamy duże powierzchnie naprawiane wtedy stosujemy pistolet lakierniczy, u mnie powierzchnie były dość małe a więc zastosowałem aerograf. Jak podkład wyschnie to lekko przecieramy powierzchnię papierem ściernym wodnym 1000 następnie nakładamy podkład akrylowy (ja akurat miałem preparat polskiej produkcji i rozrabia się go 5:1 +10% czyli 5 jednostek podkładu + 1 jednostka utwardzacza + 10% rozcieńczalnika). Podkład akrylowy jest obowiązkowy żeby odciąć epoksyd od lakiery właściwego, dodatkowo podkład akrylowy jest miękki i dobrze wypełnia wszelkiego rodzaju ubytki w naprawianej powierzchni. podkład akrylowy łatwo się obrabia papierem ściernym. po wyschnięciu ponownie papierem ściernym wodnym 1000-1500 matujemy powierzchnię tak żeby nie było żadnych schodków ale w miarę delikatnie żeby się nie przetrzeć (w miejscach mało widocznych nie ma to większego znaczenia bo naprawiany element jest ukryty). następnie nakładamy lakier bazowy - każdorazowo odtłuszczamy powierzchnię żeby nie powstały tz. oczka czyli tłuste powierzchnie na których nie przyjmie się lakier. co do lakieru bazowego czy to metalik czy perła jak również lakier akrylowy rozrabiamy bo w odpowiednich proporcjach ( proporcje można uzyskać od sprzedawcy lakieru - wszystko zależy od producenta). W moim przypadku jest to perła firmy SPIES HECKER i proporcje były 2:1 z rozcieńczalnikiem po jego przeschnięciu nakładamy lakier bezbarwny 2:1 z utwardzaczem + 10% rozcieńczalnika. po wyschnięciu zrywamy maskowanie które zabezpieczało lakier dookoła miejsca naprawianego i papierem ściernym wodnym o gradacji 2000 matujemy lakier bezbarwny tak żeby zrównać go ze starym (oryginalnym) lakierem. Na koniec pasta polerska i mamy efekt finalny - co do samej pasty polerskiej to jest ich bardzo dużo i wszystko już zależy komu czym się lepiej pracuje - ja do szybkiego polerowania ukrytych powierzchni stosuję pastę G3 i wykańczam G10 (ale są to pasty strasznie brudzące). Ja nakleiłem na miejsca narażone na uszkodzenia specjalną przeźroczystą folię firmy 3M o grubości 1mm która jest odporna na przetarcia. Następnie składamy lampy i mamy problem z głowy. Podobny przypadek miałem na wnękach progowych gdzie uszczelka wydrapała lakier i powstały purchle rdzy. Jeszcze jednym elementem naprawianym był rant klapy pod znaczkiem. Nie uważam tego za wadę konstrukcyjną po prostu w moim przypadku ktoś coś przytrzasnął i odprysnął lakier a że nikt tego nie zabezpieczył to z czasem powstał rdzawy nalot na ładnych kilkunastu cm.

a tu fotorelacja


ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage


Ostatnio edytowany przez -=RAFAL=-, Nie 13 Wrz, 2015, edytowano w sumie 1 raz


_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Wto 25 Sie, 2015 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 18 Cze, 2008
Posty: 1951
Skąd: Kwidzyn
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo 6n2/Jetta
Niestety ale vw z lat 2004-2010 i czasem nowsze mają problem z ruda. I to nie powierzchowne ale taka która wyłazi od środka :lipa:. Oboje mieliśmy vw borę moja w chwili sprzedaży nie miała ani grama rude a 13lat na karku.

Ps:pomocny manual. Srokę robisz po swojemu i w tradycyjny dla siebie sposób :ok: pozdro



_________________
RUMAK

Było 6N
Była Borówka
viewtopic.php?f=98&t=52443&view=unread#unread
Jest 6N2
viewtopic.php?f=98&t=86458&hilit=polo+by+rumak
Jest Jetta
viewtopic.php?f=98&t=100154
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Nie 13 Wrz, 2015 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
W aucie trochę się dzieje a że była konieczność wyprucia całego wnętrza (nie pytajcie na razie po co są niebieskie rurki) to postanowiłem trochę poprawić jakoś dźwięku. Co prawda seryjne dynaudio dobrze sobie radzi ale czemu by nie poprawić. Postanowiłem wygłuszyć przestrzeń za tylnymi głośnikami.

W pierwszej kolejności trzeba zdjąć parapety na których trzyma się półka. sprawa dość prosta. Trzeba zdemontować po jednym plastikowym haczyku a następnie odkręcić po trzy wkręty na stronę torxem T20. Następnie podważamy znaczek z napisem AIRGAB i wyjmujemy go. pod nim będzie zatrzask umożliwiający zdjęcie plastiku słupka C. Z tak rozebranym bagażnikiem przystępujemy do demontażu boczków. Od strony bagażnika należy odkręcić wkręt i teraz już boczek trzyma się na spinkach (zaznaczone miejsca). Ja zacząłem demontaż boczku od strony progu. Jedna spinka jest pod głośnikiem a więc należy zdemontować siedzisko kanapy. Należy również pamiętać od odpięciu wtyczki od głośniczka wysoko tonowego oraz od przycisku kontroli wnętrza.

ImageImage

Następnie trzeba zdemontować plastikową płytę i tu jest lekki problem bo jest ona przynitowana do karoserii. Ja rozwiercałem nity na dwa etapy, najpierw wiertłem 4 a następnie 6. Niektóre nity puściły same inne trzeba było lekko podważyć płaskim śrubokrętem.
ImageImage

Przy demontaży płyty należy odpiąć wtyczkę od głośnika nisko tonowego oraz wyczepić wiązkę od głośnika wysoko tonowego (dwa klipsy z czego jeden - dolny prawie nie trzyma). Po zdemontowaniu płyty z głośnikiem ukaże się nam piękna czysta powierzchnia z kawałkiem maty bitumicznej. Przed nałożeniem mat bitumicznych należy całą powierzchnię oklejaną porządnie odtłuścić np. nitro czy innym rozpuszczalnikiem. Ja nałożyłem maty bitumiczne z folią aluminiową, dużo lepiej się trzymają i nie odłażą od temperatury.
ImageImage

Podczas nakładania mat zauważyłem gąbkę w progu, po wyjęciu jej ukazało mi się sporo wilgoci oraz błota. Okazało się, że za nadkolem od strony koła jest mały otwór odpływowy w progu. Nie za bardzo rozumiem jego zastosowanie bo nie ma prawa w progi nalać się woda. Podczas jazdy w deszczowe dni woda z drobinkami piasku dostaje się za nadkole i sukcesywnie wpływa w próg gdzie zalega i powstaje wilgoć - dodatkowo głąbka lekko nasiąka i trzyma wilgoć przez bardzo długi okres czasu. Może to powodować parowanie szyb w wilgotne dni oraz zamarzanie szyb w zimę. Nie mówiąc już o powstaniu z czasem rdzy. Usunąłem wilgotny piach, porządnie umyłem próg od środka rozpuszczalnikiem a następnie nałożyłem natryskowo powłokę konserwującą do profili zamkniętych. Jest to preparat na gazie wosków który chroni powierzchnię przed wilgocią. Dodatkowo zaślepiłem otwór odpływowy od strony nadkola.
ImageImageImage

Na koniec należy przynitować płytę, Oryginalne nity VW są mocno niestandardowe bo mają średnicę 6,4mm a otwory w karoserii są 7mm. Chciałem kupić 18szt oryginalnych nitów w ASO (2,21zł sztuka) ale trzeba było czekać aż tydzień czasu więc za sklepu żelaznego kupiłem nity 6mm i za garść zapłaciłem 3zł z groszami. Nity 6mm dają radę i wszystko trzyma się naprawdę solidnie - jedyny minus to mają odrobinę mniejszy kołnierz ale w niczym to nie przeszkadza.
Image

Składanie boczków w odwrotnej kolejności jak przy rozkładaniu. Po wygłuszeniu wnęk zauważyłem sporą różnicę nawet podczas jazdy autem - jest trochę ciszej dodatkowo głośniki ładniej grają i bas jest dużo bardziej miękki i głębszy. Jak ktoś ma czas i chce trochę poprawić fabrykę to polecam



_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Wto 15 Wrz, 2015 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 12 Lis, 2008
Posty: 365
Skąd: Suwałki
Gadu-Gadu: 4657508
Auto: Octavia I 1.8T
sroczka 3-ciej generacji to bardzo ładny samochód ma bardzo fajne kształty, Ty poprawisz jeszcze fabrykę od siebie i będzie super :ok: działaj z autem i czekam na update lubię Twoje aktualizacje zawsze profesjonalny opis ;)


Offline
 Profil    4657508
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Śro 16 Wrz, 2015 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
uop jak lubisz moje aktualizacje to zrobiłem dla Ciebie kolejną - może się przyda komuś

kolejny toturial - tym razem wymiana panelu klimatronika z "starego" na "nowy".

do zmiany będzie nam potrzebny
- nowy panel klimatronika - różnie ludzie piszą - jedni że muszą być jak najstarsze daty produkcji, inni że podobne lub takie same daty produkcji. Ja kupiłem pierwszy lepszy który obsługuje podgrzewane fotele i ma czujnik świeżego powietrza. Dodatkowo kupiłem najtańszy jaki znalazłem i zapłaciłem za niego 100zł
- torx T20
- nowa ramka wokół radia i panelu - ja kupiłem jakiś zamiennik najtańszy na allegro od vw EOS, koszt 39zł
- lutownica
- cyna
- izolacja ewentualnie termokurczki

W pierwszej kolejności musimy zdemontować ramkę wokół radia i panelu - należy delikatnie ją podważyć (ja użyłem płaskiego śrubokrętu). Mocowań panelu jest sporo ale nie trzymają zbyt mocno. Po jej zdjęciu demontujemy panel klimatronika. Jest on przykręcony na cztery wkręty na torxa T20
ImageImage
Jedni zalecają odłączyć akumulator przy pracach elektrycznych ale ja tego nie robiłem - powstałe błędy usunąłem przy pomocy vcds-a
Po odkręceniu panela demontujemy trzy kostki, należy podważyć czerwone zabezpieczenie a następnie każdą kostkę delikatnie odpiąć.
ImageImage
Interesuje nas największa czarna kostka T20 (20 pinowa) bo przy niej będziemy musieli dokonać pewnych zmian. Najpierw z wiązki usuwamy kawałek izolacji tak żeby mieć w miarę swobodny dostęp do przewodów. Następnie wyjmujemy kostkę z obudowy do tego celu zastosowałem malutki płaski śrubokręt. Trzeba podważyć klips i rozsunąć dwie połowy kostki. W jednej będziemy mieć piny od 1 do 18 w drugiej tylko dwa 19 oraz 20. Kable idące do pinów 16 oraz 20 należy przeciąć. Następnie kabel czerwono pomarańczowy (16) idący od wiązki należy połączyć z kablem czarno zielonym (20) od strony kostki. Po zlutowaniu należy połączenie zaizolować tak samo jak dwa pozostałe końce odciętych kabli. I ponownie łączymy kostkę z obudową.
ImageImageImage
Do nowego panela wpinamy wszystkie trzy kostki i montujemy go w kokpicie przykręcając cztery wkręty.
ImageImage
Kolejny etap to autoadaptacja panelu klimatronika. Adaptacja jest prosta bo teoretycznie wykonuje się sama. Należy załączyć zapłon w samochodzie a następnie przytrzymać przycisk nawiewu na twarz oraz przycisk AC przez ok 3 sekundy. Po tym czasie zacznie na przemian mrugać podświetlenie przycisków. Trwa to kilkadziesiąt sekund. Po tym zabiegu cały panel i wszystkie jego funkcje powinny działać prawidłowo. Należy jeszcze wejść w ustawienia radia i włączyć wyświetlanie komunikatów z panelu na ekranie.
ImageImage
Na koniec jak wszystko działa poprawnie montujemy ramkę nową ramkę ozdobną i kontrolnie podpinamy VCDS-a i usuwamy błędy
Image

Jeśli ktoś potrzebuje informacji krok po kroku gdzie ustawia się wyświetlanie komunikatów na ekranie oraz jak usunąć błędy w VCDS-ie to w wolnej chwili zrobię fotki i dokładnie opiszę.



_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Pią 18 Wrz, 2015 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Sty, 2009
Posty: 729
Skąd: WU
-=RAFAL=-a nie miałeś ochoty na taki panel?

Image



_________________
zapraszam do polubienia mojego fanpage'a www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2fl RS, O3 RS, O3 RS230, G 7GTI, G 7R, CLA 45 AMG, S5, RC F, GT3 RS, RS 7, S 63 AMG, RS6 i inne

2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Pią 18 Wrz, 2015 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
chcieć a móc to dwie różne sprawy. Jeśli nawet bym chciał to nie zamontował bym tego panelu bo ma inną budowę do tego inna ramka - inna konstrukcja kokpitu.

ten co zamontowałem dla mnie wygląda nowocześniej niż te pokrętła



_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Pią 18 Wrz, 2015 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Sty, 2009
Posty: 729
Skąd: WU
fakt bo to przecież mod wykonany w G6

co nie zmienia faktu, że trzymam kciuki za Twój projekt :ok:

-=RAFAL=- napisał(a):
ten co zamontowałem dla mnie wygląda nowocześniej niż te pokrętła


dokładnie taki mam w G6 MY2010



_________________
zapraszam do polubienia mojego fanpage'a www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2fl RS, O3 RS, O3 RS230, G 7GTI, G 7R, CLA 45 AMG, S5, RC F, GT3 RS, RS 7, S 63 AMG, RS6 i inne

2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Pon 21 Wrz, 2015 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 12 Paź, 2008
Posty: 545
Skąd: Łdź
Gadu-Gadu: 4700922
Auto: Scirocco TSI++
Ja zamontowałem ten panel z MK7 bo wychodził też w Scirocco.
Ramkę dorwałem czarną lakierowaną pod ten panel z mk7 ze Scirocco GTS.
Wyświetlanie na ekranie aktywowało się samo. Konieczna była jedynie adaptacja VCDSem, ponieważ Panel migał przy włączaniu i wyłączaniu auta mimo iż wszystkie funkcje działały.
Po adaptacji już nie miga i wszystko działa jak należy.



_________________
Scirocco 2.0 TSI DSG 360ps 450nm, Eibach, 3SDM, Forge, Daily
Offline
 Profil    4700922
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Pon 21 Wrz, 2015 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Maj, 2008
Posty: 411
Gadu-Gadu: 0
Auto: Volvo s60 2.4t & Passat B6 BMR DSG
Mi osobiście bardziej podoba się panel z mkVI, niż z mkVII.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Pon 21 Wrz, 2015 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Maj, 2008
Posty: 411
Gadu-Gadu: 0
Auto: Volvo s60 2.4t & Passat B6 BMR DSG
Mi osobiście bardziej podoba się panel z mkVI, niż z mkVII.


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 3 [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 119 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe