Siema!
Od maja 2017 roku jestem posiadaczem Golfa czwartej generacji (drugim w Polsce) z silnikiem 2,3 V5. Niestety jest to słabsza wersja 150-cio konna ze skrzynią automatyczną. Jak kupiłem auto to trochę rzeczy było porobionych i zmodyfikowanych, ale jest jeszcze parę rzeczy do poprawienia po poprzednim właścicielu no i przede wszystkim mam swoją wizję, pewnie trochę inną.
Także biorę się do roboty, powoli i (będę się starał) dokładnie
Marka: Volkswagen
Model: Golf IV Highline
Rok produkcji: 1999
Kolor: LC6M
Pojemność: 2.3
Moc: 150 KM
Wyposażenie: ciężko stwierdzić co jest sprawne po poprzednim właścicielu xD
a tak poważnie to:
4 elektryczne szyby
elektryczny szyberdach
elektryczne lusterka
centralny zamek z pilotem (scyzoryk)
domykanie szyb kluczykiem
wspomaganie kierownicy
komputer pokładowy (chwilowo niedziałający)
podłokietnik
podłokietnik w tylnej kanapie
klimatronic
podgrzewane fotele
jasna skórzana tapicerka
immobiliser
airbag
gniazdo zapalniczki w bagażniku 12V
światła bi-xenon
spryskiwacze reflektorów (chwilowo nie działają)
MODYFIKACJE:
Car Audio:
-Jednostka sterująca JVC KD-AVX44
-Subwoofer Audio System 200W RMS do tego wzmacniacz cyfrowy
-Zestaw przedni: głośniki Dynaudio, zwrotnice i tweetery Rainbow
-Zestaw tylni: głośniki ori, zwrotnice i tweetery GroundZero
Zawieszenie: gwintowane, przód MTS Gold, tył TA
Felga: Startech Monostar IV 18" 8,5J
Wnętrze jasne, skórzane z Bory (nie do końca pasuje tapicerka drzwi tylnych i kanapa) - będę jakoś to ogarniał (prawdopodobnie założę z powrotem wnętrze welurowe i będę czekał aż pojawi się ładna jasna skóra)
wycieraczka od golfa MK V
ori lampy xenon przerobiony na bi-xenon i pomalowane odbłyśniki na czarno
tylne lampy od wersji GTI
wycięty ostatni tłumik (który trzeba poprawić bo przy 3 tyś obrotów nie da się w środku wytrzymać)
Stabilizator od audi S3
zmienione audio (opisane wyżej)
wygłuszenie auta
Licznik Sport Edition 1/2 FIS (nie do końca zaadaptowany przez poprzedniego właściciela - nie pokazuje spalania ani sumie nic poza przejechanymi kilometrami, prędkością i obrotami)
PLANY:
wydech z kwasówki z jakimś sensownym tłumikiem końcowym
ogarnięcie koła (malowanie i opony)
ogarnięcie skóry (lub wymiana na inną)
podpięcie spryskiwaczy lamp
ori przetwornice do xenonu i nowe żarniki
obszycie lub wymiana kierownicy - jak wymiana to na kiere z lupo 3l
prawidłowa adaptacja lub wymiana licznika (nie wiem czy ma dobry numer)
znaczek V5 w grill
Lotka GTI
światła przeciwmgielne
kompletna deska z Bory
antena polo 6R lub golf 7
dywaniki welurowe (na lato) i gumowy (na zimę)
duże prawe lusterko
ogarnięcie oświetlenia wnętrza - teraz coś przerywa
ogarnięcie szyberdachu (coś się przycina przy otwieraniu lub zamykaniu)
wymiana cupholdera tylnego
napinacz półki tylnej - jeden jest uszkodzony
wymiana włącznika świateł - albo ori albo z polo 6r
ogarnięcie klimy - z jakiegoś powodu nie działa xF
rejestracja na magnesy
gładka listwa w przednim zderzaku
zaślepki Wolfsburg zaimast kierunków w błotnikach
przełącznik el. szyb (ten co mam coś świruje)
nowe zawieszenie
Tutaj zdjęcia, po lewej jak poprzednik przywiózł auto z Niemiec a po prawej tak jak auto wyglądało w jego rękach.
Tak auto wyglądało u mnie kilka dni po kupieniu (poza brakiem felg na razie nie wiele się zmieniło
)
A stało się tak ponieważ 2 tygodnie po kupieniu golfa ( tj. 12.04.2017) ja przepuszczałem na przejściu dla pieszych dzieciaka do szkoły jadąc do pracy gość wjechał mi w tył busem xF
Dobrze, że dzieciak zdążył przejść bo golf zatrzymał się za pasami
Z racji, że u mnie w mieście są wszędzie napięte terminy to Golfik do tej pory jest u blacharza. Z tego co się dzisiaj dowiedziałem (20.06.2017) auto jest przygotowywane do lakierowania/lakierowane i być może w tym tygodniu je odbiorę
Dobrze by było, ponieważ jest Vaglandia na którą muszę jechać
03.07.2017w piątek (tydzień temu - 23,06,2017) odebrałem auto od blacharza xD
szału nie ma, mogło być lepiej pomalowane
ale trudno... jakoś przeżyję ;D
o 23 odebrałem auto a w sobotę o 16 miałem jechać na Vaglnadie2017... wiec skłądanie auta skończyłem o 4 w nocy ...
zakupiłem też koła, które będzie trzeba odrestaurować
kej:
Muszę w nich zmienić opony bo teraz mam 225/40 i 235/40 docelowo chce wsadzić 205/40 albo 215/35 zobaczymy jak to wyjdzie...
a tak wyglądało auto w dordze na Vaglandie 2017 (czyli stan auta na 24,06,2017)
Wiem, że jest "motorówka"... musze do tyłu gwinty wsadzić
no i mam problem, z zawieszeniem który opisałem w innym temacie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=77&t=610078w skrócie... auto stoi krzywo z przodu - różnica jest okolo 1 lub 1,5 cm i nie wiem co to może być,,,
24.07.2017Powoli staram się ogarnąć autko... Bardzo powoli
Ale ważne, że cały czas do przodu...
Ostatnimi czasy zająłem się trochę audio.
Głośniki z przodu Dynaudio, do tego tweetery i zwrotnice rainbow.
Głośniki tylnie zostały Ori na razie, ale wpałda zwrotnica GroundZero i tweetery groundzero.
Do tego doszła mata wygłuszająca i pianka wygłuszająca, nie mam więcej zdjęć bo jakoś tak nie po drodze było mi robić więcej
W końcu dorobiłem się też boczków skórzanych z golfa które pasują tak jak trzeba ;D
Dla świętego spokoju wymieniłem też klocki i tarcze hamulcowe
było z tym troche zabawy bo musiałem wykrecić resztkę śruby trzymającej tarcze i nagwintowwać od nowwa itd... a że jakiś czas temu miałem pożar ww garażu i spłonęła większość narzędzi to co chwile musiałem po coś jechać
a to wiertło, a to gwintownik
W najbliższym czasie muszę zdjąć podsufitkę bo coś trzeszczy przy szyberdachu xF
Także powoli do przodu jak mówiłem... Golf był na Vaglandii, a w najbliższy weekeend będzie mnie chyba można zobaczyć na Vagday w Żmigrodzie
A z dupereli to jeszcze musiałem zmienić akumualtor bo stary padł xF
I dowiedziałem się czemu mam przekżywione auto
... mianowicie na tylniej osi są 2 różne spręzyny
Na razie wyrównałem auto na gwincie (teraz jest różnicy okolo 5mm) i nic więcej z tym nie robię... A w niedalekiej przyszłości kupię całe nowe zawieszenie gwintowane.