Witam :
MODEL : 2.0 16V TURBO rocznik 1992, typ silnika 2e
MODY POD MASKA :
- odpowiednio przygotowany dół pod turbo
- głowica od corrado 9a , ostry wałek
- turbo garrett
?? by evo
- kolektor wydechowy "baran" wyspawany owinięty bandażem
- wydech z kwasówki 3,5 downpipe , dalej 3 cale , ostatni tłumik F&K
- clean komory silnika, kolektor, rozpórka i rury od IC polakierowane proszkowo, pokrywa zaworów czarna, niektóre elementy polerowane/chromowana, dół silnika + skrzynia w matowym czarnym lakierze, wszystkie śrubki chromowane lub ze stali chromowej
- aktualny pomiar na 1,3 b 287 KM i 339NM
ZAWIESZENIE :
- Zawieszenie typu AIRRIDE cała instalacja AIRSTYLE, przednie amory na gwincie MTS od ALGRUNDO
UKLAD HAMULCOWY :
- przednie tarcze nacinane, zaciski seryjne, tylne tarcze seria
KOLA :
- 16 calowe felgi BBS RS
przód 7,5 + 20mm dystans
tył 9 + 20mm dystans
polerowane ranty, środki polakierowane proszkowo, chromowane srubki
NADWOZIE :
- kolor czekolada , dach czarny
- przód : Hella Projektor wersja Black
- zderzak przedni zrobiony na gładko, zaspawane miejsce na rejestrację, kierunki i dolne kratki
- dokładka vr6 z przodu
- tył : lampy HELLA BLACK MAGIC
- tylny zderzak na gładko pozbawiony rowka
- przedłużona klapa
- listwy boczne od wersji CL
- atrapa bez zbaczka w czarnym macie
- lusterka czarny mat od polo
WNETRZECała tapicerka zrobiona w firmie SITZCAR,
AUDIO-radio Pioneer
- przedni zestaw VIBE BLACK AIR zasilane wzmacniaczem 2kan VIBE BLACK BOX
- subwoofer VIBE SPACE zasilany monoblockiem VIBE BLACK BOX
- okablowanie 2kan 10mm zasilający VIBE, monoblock 50mm VIBE
Cała historia od chwili kupca do chwili obecnej :
Kilka fotek po kupnie :
Na początku kwietnia przyszła pierwsza rejestracja , modyfikacje które zaszły po zakupie to : - polerka silnika
-polerka ręczna środka felg
-mniejsza kierownica pro raid,
-obwódki na zegary i na pokrętła od nawiewów ,
-została zainstalowana jednostka Audio : radio Pioneer DEH 4900IB , głośniki przód JBL zestaw dwudrożny 16.5 cm, tył drzwi również JBL . Bagażnik został zabudowany i obity czarnym materiałem, w nim pojawił się potężny 30 cm głośnik amerykańskiej firmy CRUNCH o mocy max 1200 W rms 700 W . Piecyk monoblock CRUNCH oraz kondensator,
-polerka ramion felg oraz całego silnika
W maju golfik pojawił się na MajóVWce /b]
[b]W czerwcu pojechałem na VW VAG TREFFEN /b]
W sierpniu udałem się na [b]Wielki Spot VW ZONE organizowany przez kolegów z VWZONE .
Ponad 350 km w jedną stronę, Jarocin-Brzezie , start 6 rano - powrót 2 w nocy . Impreska nieziemska . Moje MK3 zwyciężyło w kategorii
GOLF 3/VENTO . Powrót z pucharkiem i dyplomem :bajer:
Nom i tak do końca roku się przejeździło obecnym golfem,
ZIMA /b]
Przyszła zima , czas na modyfikacje silnika, postanowiliśmy zrobić coś nietypowego - uturbiliśmy 2e silniczek .
Posiadam silnik 2.0 GTI 8V 115 KM . Postanowiłem wraz z tatą zmodyfikować autko i dodać mu troszkę mocy . Zaczęliśmy od rozbiórki silnika na części . Zostały wymienione wszystkie paski, pierścienie, rozrząd, wszystkie płyny, spolerowana i splanowana głowica, polerka pokrywy, kolektora, alternatora, przepływomierza .
Fotka silnika ( jeszcze nie kompletny ) na razie z głowicą i deklem świecącym na lusterko
Następnie zaczęliśmy od montażu intercoolera oraz wyprowadzenia rur powietrznych od coolera ( intercooler od Opla Astry ) Zamontowany pod chłodnicę powietrza prezentuje się następująco :
Następnie bo wielu trudach w Nasze ręce trafiła zregenerowana turbina od Vw Golfa 1.9 TDI wraz z kolektorem , została zamontowana w następujący sposób :
Po kilku tygodniach została zamontowana rura powietrzna do turbiny wraz z stożkowym filtrem i przepływomierzem :
Następnie pasowaliśmy rurę od intercoolera do przepustnicy :
Po kilku tygodniach zamontowaliśmy obie rury powietrzne wypolerowane na lustro , zostały szczelnie podłączone wszystkie rury, odmy do silnika, silnik krokowy a także założony BLOW OFF . Praktycznie budowa turbo została skończona ( ale czy silnik odpali ) Otóż pstrykk i za pierwszym razem .. Turbina chodzi, zawór świszczy . Silniczek równo pracuje . Teraz czas na dostrajanie komputera ( lub włożenie nowego ecu + większe wtryski ). Na razie nie jestem skłonny określić jaką moc ma mój Golfik i jakie jest ciśnienie doładowania ( wszystko będę wiedział gdy samochód będzie już zestrojony) Przedstawia się następująco :
Gdy samochód wyjedzie od lakiernika i wszystko będzie gites zrobione podeślę fotki . Zapraszam do komentarzy a także dyskusji .
[b]Zmieniony 2.02.2008
Siemka wrzucam kilka nowych fotek z mojej dzisiejszej pracy . Pomalowana skrzynia biegów oraz dół silnika a także polerka rury dolotowej . Wieczorem wrzucę filmik z pierwszym odpaleniem samochodu
Po uturbieniu przyszedł czas na klepanie nadkoli , zostały wyrzucone dwa przednie zderzaki zaspawane boczne kierunki i zaklepane nadkola przód i tył ( niestety 9J z tyłu się nie mieściły ) . Pojawiły się nowe fele BROCK B1 7,5 na 9 J 16 calowe . Kilka fotek od blacharza :
W trakcie uturbiania na autku pojawiły się nowe lampy stylizowane na golfa mark V , Jak się okazało po ich kupnie nie było w nich kierunków więc musiałem sam je dorobić . Rozebrałem lampy i z pomarańczowych diod zrobiłem migacz . Modyfikacji poddał się również przedni zderzak . Zostały zaspawane kierunki oraz dolne kratki , w środkowej pojawił się IC :
Zostało także zmienione AUDIO , pojawiła się skrzynia zamiast zabudowy
[b]18.02.2008 Golfik został odprowadzony do zestrojenia do firmy kreatormocy .
Zostanie zmieniony :
- komputer
- nowe większe wtryski oraz listwa wtryskowa
- wyrzucenia przepływomierza
- map sensor
- wskaźnik paliwa
- strojenia
14.03.2008Golf odebrany z kreatora mocny, niestety nie zhamowany do końca gdyż okazało się że turbina jest za mała i pompuje tylko do 5000 tys max. Przy 5000 obr 161 KM .
Obecnie jeżdżę na takiej turbince ale gdy odprowadzę do lakiernika to wymienię ją na większą .
16.03.2008Wrzucam 2 filmiki z jazdy , golf kręcony tylko do 3500 tys .
W środę odstawiam do lakiernika na nowy lakier , a jaki ? to już tajemnica , śledźcie dokładnie mój temat . Będę aktualizował codziennie i podawał świeże info .
http://pl.youtube.com/watch?v=H-rxDwGa_hI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pl.youtube.com/watch?v=HP2_QIyZBCA" onclick="window.open(this.href);return false;
18.03.2008Plany na przyszłość :
- fele do polerki na lusterko +
- lakier kawa z mlekiem , dach ekri - zrobione +
- eko skóra pod kolor autka
- wymiana sprężarki +
26.03.2008Golf odstawiony na zmianę lakieru, postaram się niedługo wrzucić kilka fotek z prac lakierników
9.04.2008Witam, dzisiaj odebrałem golfika od lakiernika , fotki poniżej . Jeszcze brak listewek oraz progów, na foto także felgi po piaskowaniu . Teraz czekam mnie ciężka praca nad kołami, postaram się wrzucić niedługo jakieś foteczki golfa z bocznymi listwami i progami bo całkiem inaczej będzie wyglądał , nom i jak fela jeszcze dojdzie to miód :bajer:
23.04.2008Witam
Otóż są pierwsze fotki felg po polerce , na razie 2 skończone i założone na autko . Niedługo postaram się zrobić jakąś sesję jak już 4 kółeczka będą na golfie
28.04.2008Dzisiaj skończyłem 3 koło ( jeszcze 1 czeka na mnie . Od jutra biorę się za ostatnie i w weekend pstryknę jakąś sesję )
Wrzucam kilka fotek polerki oraz polerkę komory silnika :bigok:
06.05.2008Mała sesja już na kółeczkach w pełnej okazałości
12.05.2008Dzisiaj założyłem kapselki zakrywające śruby w felgach i pstryknąłem kilka zdjęć . Brakuje jeszcze dolnej progowej listwy ( ale czekam bo ma przyjść w tym tygodniu ) . Na razie kilkanaście fotek w pełnej okazałości
25.05.2008Golf pojawił się na AUTO TUNING SHOW w katowickim spodku . Kilka znalezionych fotek poniżej :
02.07.2008Dzisiaj byłem w Warszawie na sesji do VW TRENDS .
Dwa autka Home Made Turbo - moje mk3 i mk3 KENAJ'A .
Kilka fotek :
12.07.2008Wrzucam kilka fotek z VagTreffen 2008 :
14.04.2008dzisiaj autko zostało rozebrane, będzie nowe turbo i IC , przetoczone tłoki , nowe pierścienie :
Kilka fotek :
turbina używana w IVECO 2.8 t model KKK K03-076ke50136670
20.07.2008 25.07.2008dzisiaj golfik wyjechał z warsztatu, pośmigałem sobie powolutku aby wszystko się ułożyło, w niedzielę będzie strojenie u kolegi coobcia . Jak się uda wystroić wrzucę wykres nom i oczywiście wrażenia z jazdy , chyba że uda się jakiś filmik nagrać
14.08.2008Dzisiaj była jeszcze raz robiona mapa paliwa, gdyż okazało się że przetarty był przewód ciśnieniowy przy sprężarce , i pompowała prawie ponad 1 bar przy 3000 tys i silnik dzwonił ,( wtryski są wydajne i tak jak powiedział evo wytrzymają ok 260 ps ) kabel został naprawiony i boost ustawiony na 0.6 bara , nie udało się wjechać na rolki gdyż już było za późno, umówiony jestem na piątek na poprawki zapłonu i na hamownię więc już będę wiedział co i jak wyszło .
Teraz całkiem inaczej auto jeździ niż poprzednio .
Na dodatek w drodze powrotnej rozsypała się pompa od wspomagania , :green_fuck:
W weekend postaram się może nakręcić jakiś filmik , nom a w piętek wrzucę wykresy :bigok:
W międzyczasie wrzucam troszkę fotek z Volfsgruppe VAG Event 2008 :
Otóż wykres jest ale ...... niezadowalający a to przez ... niskie doładowanie . Przy pomiarze przy odcince 0.4 bara więc ... o połowę mniej niż miało być . Nie wiem czy WG się poluzował czy jak , jutro wjadę na spokojnie na kanał i zobaczę co i jak i dlaczego tak się stało .
Pewnie dla niektórych z Was będzie to śmiech ale wyszło jak wyszło , w poniedziałek kolejne hamownie już na poprawnym doładowaniu ,
Kilka fotek oraz wykres poniżej :
15.09.2008wróciłem z kolejnego pomiar i niestety znów klapa, wykres poniżej
w czwartek jadę na inną hamownię gdyż ta jest mało wiarygodna i ma bardzo lekkie rolki, pojadę na bardziej obciążeniową
8.10.2008Na odświeżenie kilka fotek na nowych, tylnych lampach i ciemnych przednich kloszach :
Dokończenie historii na str.2