VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 R36 FSI by Kuman
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=67543
Strona 1 z 43

Autor:  Kuman [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  [Golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 R36 FSI by Kuman

MODEL: Golf IV R32 2003r

SILNIK: Fabrycznie 3.2 VR6 , obecnie 3.6 VR6 FSI BLV przez niektórych nazywany R36

MOC: Fabrycznie 241KM, po zmianach powinno być 300+

MODY POD MASKA:

Odnowiona komora silnika, usunięte uszczelnienia z masy gumowej na zgrzewach, usunięto kilka mocowań i otworów. Przerobione kielichy - została zrobiona regulacja kątów pochylenia kół (niestety w seryjnym MK4 nie da się ich ustawić). Podłużnica przygotowana pod duże obniżenia.

Silnik pomalowany na czarno, jak i wszystkie inne elementy typu zbiorniczki itp. Kolektor ssący ze zmienną długością kanałów, dekiel z Audi Q7. Rozwiercona przepustnica. Dolot wykonany ze stali nierdzewnej o średnicy 85mm zintegrowany z przepływomierzem, zakończony suchym filtrem stożkowym Fujita w nadkolu. Mocniejsze poduszki silnika dopasowane z innych mocnych VAG, dolna poduszka z wkładem poliuretanowym. Cały silnik podniesiony 20mm specjalnymi podkładkami pod poduszki.

ZAWIESZENIE:

Przód to nowe zawieszenie gwintowane H&R z wkładami Bilsteina (tzw gruby tłok). Tył amortyzatory Weitec i niższe sprężyny żeby można było go położyć. Do tego rozpórka przednia stalowa z Audi S3.

Zawieszenie zostało rozebrane i odnowione. Elementy typu sanki czy wahacze zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Wahacze dostały nowe poliuretanowe tuleje. Zmienione również wszystkie sworznie, łączniku, tuleje i łożyska.

UKLAD HAMULCOWY:

Zaciski zaadaptowane z Porsche Cayenne Turbo, potocznie zwane Brembo 18ZR. Tarcze zostały o seryjnej średnicy 334mm, dodatkowo nawiercone na zamówienie (baza to ori 2 częściowe tarcze VW). Zaciski zamontowane na adapterach firmy Epytec. Nowe klocki Brembo/Pagid. Nowe przewody hamulcowe, płyn ATE typ 200. Tył póki co tarcze wentylowane 256mm + seryjny zacisk.

KOLA:

Koła pochodzą z Porsche. Przednie zostały zwężone z 11 na 9.5 cala. Obecne parametry kół:
Przód: 9.5Jx19 +215/35/19 Hankook S1 EVO
Tył 11x19 + 245/30/10 Dunlop SP 9000
Do tego oczywiście adaptery 5x100 5x130.

NADWOZIE: Seryjne, lakier Sprint Blau LZ5F z RS4, R8. Całość robiona na materiałach Dupont, lampy tył polift, emblematy R36, dokładka leon cupra r, końcówki wydechu 100mm, emblematy WOB w błotnikach

WNETRZE: Wnętrze seryjne R32 czyli pół skórzane czarne fotele Konig + nowa kierownica Golf MK5 R32 + aluminiowy rollbar / półklatka.

AUDIO: Seryjne.

Zmiany przeprowadzone: Auto rozebrane do ostatniej śrubki i kompleksowo składane "od nowa".

Plany: zostawię je dla siebie

Auto ściągnięte ze Szwajcarii od 1 właściciela, przebieg 130 tys km. Jeszcze na lawecie:

Image

Później było rozbieranie i skrobanie, trwało to jakieś 2 miesiące. Na foto komora już w 2 warstwie epoksydu:

Image Image Image

Wyspawałem sobie też nowy dolot 85mm pod nowy motor.

Image Image Image Image

Miały być takie kółka 8.5 i 9.5 cala ale niestety osadzenie zacisku jest zbyt duże i nie dało rady.

Image Image Image Image Image


Na Polskiej scenie tuningowej nie widziałem jeszcze MK4 na 11 calach z tyłu bo ponoć nie wchodzi...
Z przodu też ma być szeroko więc zdecydowałem się na 9.5 cala po przeróbce z 11. Oczywiście nie sztuką byłoby wsadzić tak szerokie koła żeby wystawały kilometr. Prace w schowaniu koła w nadkole utrudniał wielki zacisk. Cel został osiągnięty ale o tym później.

Image Image Image Image Image Image Image



Na budę idzie nowy lakier, niebieska perła. Typowy cukierek, pod R32 powinno pasować. Materiały do malowania:

Image Image Image

Wszystkie części zawieszenia zostały wypiaskowane a następnie pomalowane proszkowo. Elementy typu sworznie, tuleje zostały wymienione na nowe Lemfordera, a jeśli była możliwość to seryjne części zostały zastąpione elementami z poliuretanu.

Image Image Image Image

Przymiarki kół na gwincie, AIR tutaj nie będzie !

Image Image Image Image Image

Nowy lakier.

Image Image


Po długich oczekiwaniach w UK udało się wybrać fajny numer na tablicach. Na foto jeszcze mój ulubiony fotel wraz ze sterem i licznik, który będę niedługo zamykał :D

Image Image Image

Zaciski hamulcowe zostały pomalowane w kolor nadwozia, napis w kolor felg. Tarcze ori VW 334mm + nawiercenie:

Image Image Image Image

Silnik podniosłem o 20mm aby można było się bezpiecznie poruszać:

Image Image Image Image Image

I bardzo ważna sprawa a mianowicie wydech ;) Cały wykonany ze stali nierdzewnej + tam gdzie trzeba owinięty bandażem termoizolacyjnym. Trzy tłumiki RM motors, pierwszy 3 calowy, dwa kolejne 60mm. Łatwo nie było, miejsca bardzo mało. Ale zrobiłem i wyszło mniej więcej coś takiego:

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Pierwsze podłączenie elektryki. Piszę pierwsze bo auto ma nową całą wiązkę elektryczną ale udało mi się to poskładać do kupy i odziwo wszystko działa.

Image Image Image

Silniki 3.6 do rocznika 2007 były wypuszczone z wadliwą śrubą napędu pompy oleju. Nie wiedziałem dokładnie z którego roku był mój silnik, a konsekwencje pęknięcia śruby równałyby się silnikiem do remontu więc wyciągnąłem kolejny raz silnik. Okazało się, że śruba była wadliwa tj. w klasie twardości 8.8 gdzie poprawiona ma 10.9. Koszt w ASO 3zł a roboty "sporo". Przy okazji wzmocniłem sprzęgło. Koło zamachowe zostało zmienione na jednimasowe 240mm o wadze 8kg. Tarcza sprzęgłowa dostała nowe zbrojone okładziny. Docisk został oryginalny od R32. Przy okazji widać warunki garażowe. W tym garażu powstaje to auto.

Image Image Image


Nie pytać kiedy wyjedzie bo sam tego nie wiem, nie śpieszy mi się.

Będzie coś ciekawszego się działo to wrzucę aktual.

Autor:  Paji [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

Już dawno obserwowałem co się święci :-D
Jest mega !! :-D

Autor:  zygi19 [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

Piękny coooo Kolorek świetny :ok: Profi robota :) Będzie niezły szatan z tego Mk4. Powodzenia

Autor:  ElemenT [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

mkIV 3.6 na szerokich prosiakach ]:) będzie ryło dekiel

Autor:  stefan [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

mam nadzieje że w przyszłym roku zobaczę go nad jeziorem, a na razie to nieźle urwał :ok:

Autor:  flajd1 [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

świetna robota, R32 w serii ma sporo mocy a tu swap na 3.6, podziwiam!! ciekawi mnie: "zrobiona regulacja kątów pochylenia kół" na pewno bardzo przydatne przy takich parametrach kół! podziwiam :o

Autor:  Macio [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

Szatan ! Kolejny powód dla którego będę zwiedzał zloty w przyszłym roku :P

Autor:  uvwGolf [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

Regulacje kątów robiłeś samemu czy swap kielicha z czegoś innego ?
Ładnie się dzieje, Auto zrobi zamieszanie jak wyjedzie ;)

Powodzenia !

Autor:  drag_op [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

Kumany jak coś pokażą to :o szczena opada ;)
Jak zwykle profi robota, widziałem te walce we Wro, robią wrażenie.
Powodzenia w pracach, czekam na efekt końcowy :-D

Autor:  Kuman [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

flajd1 napisał(a):
ciekawi mnie: "zrobiona regulacja kątów pochylenia kół" na pewno bardzo przydatne przy takich parametrach kół!


O ile w MK3 można sobie robić negatyw poprzez zmianę położenia kolumny amortyzatora względem zwrotnicy to w MK4 nie ma czegoś takiego. Jest możliwość minimalnej regulacji kątów na sworzniach wahacza ale to jest stanowczo za mało dla mnie. Tą regulację zrobiłem sam na bazie ori kielicha.

4motion ma to do siebie, że im niżej z tyłu tym robi się większy kąt w minus. Przód zostaje praktycznie na 0 na glebie i wtedy wygląda to bardzo nie proporcjonalnie - czyt. słabo. Mam nadzieję, że ja nie będę miał już takiego problemu.

Autor:  Rumak [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

Projekt będzie swietny, widac że z silniczkiem poszłes na całosc ;) ,no i lakier jest swietny idalnie psuje do tego auta. Już jest grubo a co dopiero bedzie :-D

Autor:  Dziku [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

wiedziałem,że nie wytrzymasz parcia i wstawisz projekt na forum niee od razu możesz się sam awansować do zaawansowanych bo poziom jest kosmos :ok: mk4 które zmasakruje sezon 2012 a później to już tylko koniec świata :-D pozdro Kuman piwko

Autor:  dzienciol [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

moje zdanie znasz , SZATAN ! :ok: :ok:

Autor:  benson [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

no widac ze bedzie konkret maszyna coooo coooo

felgi idealne do poszerzenia widac po fotach no i 11" na tyle bedzie ogien :ok:

Autor:  Talent [ Śro 05 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4 r32] swap 3.2@3.6 by Kuman

Jak dla mnie miazga :D

Strona 1 z 43 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/