VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[6KV] VW Polo Classic Coupe R32T by Darek-vw
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=53382
Strona 1 z 24

Autor:  darek-vw [ Nie 08 Sie, 2010 ]
Temat postu:  [6KV] VW Polo Classic Coupe R32T by Darek-vw

Witam
Przedstawiam moje auto :)

VW POLO CLASSIC COUPE

Image


archie napisał(a):
Polo classic coupe one and only in the world?

:hmm: ]:->


OPIS AUTA:

- MODEL: Polo Classic 6KV
- ROK: 2010 :)

- SILNIK:
v2010: 2.0 16V (ABF), skrzynia 5 biegowa (CDA), wydech seria
v2012: 2.8 24V (BDE), skrzynia 6 biegowa (DRP), wydech BDE/ABF.
v2013: 3.6 24V (BWS), skrzynia 6 biegów (DRP) FWD, wydech z nierdzewki 3 cale, dwa tłumiki przelotowe RM Motors.

- MOC:
v2010: 150KM, 180Nm
v2012: 204KM, 270Nm
v2013: 300KM, 350Nm

- MASA WŁASNA:
v2010: 1091kg
v2012: 1155kg
v2013: 1120kg

- OSIĄGI:
v2010: 8,5s, 216km/h
v2012: ~7,0s, 230km/h
v2013: ~5,0s, 260km/h

- MODY POD MASKA:
v2010: BRAK
v2012: silnik/skrzynia w kolorach czarny/czerwony, puszka filtra powietrza R32 mk5, brak zbiorniczka spryskiwaczy, wybierak skrzyni mk4, poduszki ZUO Company, półosie na zamówienie, łapa skrzyni custom.
v2013: silnik/skrzynia w czarny, skrzynia AWD przerobiona na FWD, puszka filtra powietrza R32 mk5, zbiorniczek spryskiwaczy Ibiza 6K2, wybierak skrzyni mk4, poduszki ZUO Company, półosie na zamówienie, łapa skrzyni custom, nowa większa chłodnica Valeo.

- ZAWIESZENIE:
v2010: KW Variant II Inox-Line, odboje ograniczające skok zawieszenia TaTechnix.

- UKŁAD HAMULCOWY:
v2010: przód układ hamulcowy jak w G60 z tarczami 280x22, tył tarcze 226x10, zaciski polakierowane na czarno.

- KOLA:
v2010: RH ZW1 przód 8x17 ET60 205/40R17 – dystans 25mm, tył 9x17 ET45 215/40R17 – dystans 18mm. Lakierowane środki na czarny, chromowane śrubki i polerowane ranty.

- NADWOZIE:
v2010: przecie to zwykła seria jest :P w kolorze misanorot-perleffekt (LZ3M), a tak poza tym to usunięte kierunkowskazy z przednich błotników, dokładka zderzaka Seat Ibiza TDI, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka z wersji po liftingu 2000r, usunięty zamek z listwy klapy bagażnika, usunięte oznaczenia producenta i modelu, przerobione błotniki pod koła bez naruszania linii zewnętrznej, usunięta antena radiowa, znaczek w grillu VW oryginalny czarny, klamki bez zamków, zmienione lampy tył (lewa angielska, prawa europejska) obydwie z białym paskiem światła wstecznego;
v2011: lampy tył całe polakierowane na czerwono oraz zmieniony układ świateł.

- WNETRZE:
v2010: 2 poduszki powietrzne przednie, elektryczne szyby i lusterka, sportowa kierownica Raid HP 28cm z nabą, fotele ”kubełki” z poduszkami (nie podłączone) z Seata Ibiza Cupra 6K2 rocznik 1999-2002 obszyte eko-skórą i materiałem a wyróżnia je tylna kanapa wyprofilowana na dwu-osobową, osłony lusterek z głośnikami wysokotonowymi z Cordoby 6K2 99-02 (delikatnie przerobione), nakładki na pedały Audi TT, mieszek i gałka biegów z Golfa IV, zmieniona wykładzina podłogowa z szarej na czarną, wymieniony tunel środkowy ze schowkiem, wymieniony hamulec ręczny na plastikowy wraz z obudową, oczywiście zostały wymienione także tapicerki bagażnika na Polo Classic;
v2011: kierownica Raid Silberpfeil 320mm.
v2012: Recaro Sportster CS z Renault Clio Sport F1 z customowymi mocowaniami, podsufitka oraz słupki w czarnej Alakantarze, czarna lampka, czerwone pasy bezpieczeństwa z Ibizy Cupry 6K, zegary Golf mk3 Vr6.
v2013: wróciły przednie fotele z Ibizy Cupry 6K2, reszta bez zmian.

- AUDIO: BRAK.


NA WSTĘPIE WIELKI DZIĘKI DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY MIELI WPŁYW NA POWSTANIE PROJEKTU. DZIĘKI.

Z góry uprzedzam osoby tak lubiące szukać w autach tzw „drutów” itp.
Mam podejście do tego auta takie, że buduję je DLA siebie nie dla nagród i wyróżnień, jeżeli będę miał wybór siedzieć godzinami i pucować auto w garażu a możliwość pojeżdżenia zawszę wybiorę to drugie.
Jeżeli komuś po oględzinach auta przypadnie (lub nie) do gustu jakość wykonania prac blacharsko-lakierniczych to prace blacharskie wykonał Grzegorz a lakiernicze Artur i Krzysiek


Dlaczego akurat ten model i taka wersja?

Zaczęło się wszystko od zakupu przez rodziców salonowego Polo Classic w 1998r, niestety po 5 latach został skasowany (pewna pani go nie zauważyła… :( ) i sprzedany (odkupił go z powrotem serwis VW i auto dalej śmiga). Chciałem zrobić jakiegoś fajnego VW, ale szukałem czegoś wyjątkowego, czegoś, czego nikt nie ma i tak właśnie padło na Polo Classic w wersji bardziej sportowej, czyli Coupe.

Chodziło to już za mną od wielu lat, ale zawsze było zastanawianie się czy…. $$$$. Auto powiedziałem, że jak zbuduje to będzie tylko na letnie weekendy, więc musiało troszkę czekać… Pod koniec 2009 zapadła decyzja pie…..ć kasę budujemy i zaczęły się poszukiwania bazy… Warunków było kilka, jak najstarszy, jak najtańszy ale najważniejsze jak najbardziej się da bezwypadkowy (to było wyzwanie ;) ) Zwiedziłem pół Polski obejrzałem trochę „bezwypadkowych” aż w końcu po trzech miesiącach poszukiwań pod koniec grudnia 2009 znalazłem auto, decyzja jedziemy, na zewnątrz mróz i śnieg a trzeba zrobić ponad 300km w jedną stronę… Pojechaliśmy z ojcem i po oględzinach zapadła decyzja bierzemy :) długa droga do domu bo na drogach śnieg/lód a auto oczywiście na latówkach i tak dzień przed wigilią auto postawiłem w garażu (fajny prezent :) ). Zaczęło się szukanie części i doprowadzanie auta do jak najlepszego stanu mechanicznie, a później… to już się zaczęła rzeźba :) czyli blacharka i lakier, ale o tym to już w dalszej części projektu posegregowane chronologicznie…

Co mnie najbardziej cieszy w tym aucie?
Wiele osób patrząc na auto nie widzi żadnych modyfikacji myśląc że jest to seria na większych kołach…
…miny ludzi z ASO VW bezcenne niee niee


Trochę historii Polo Classic

Model Polo Classic oznaczany popularnie 6KV każdy na pewno widział na naszych drogach – produkowany na rynki Europejskie w latach 1996-2002 (w 2000r przeszedł face lifting). Niewiele osób jednak wie, że był produkowany także na rynki Meksyku, Brazylii, Argentyny, Afryki Południowej w różnych wersja, choć konstrukcyjnie niezmiennych to można się doszukać fajnych detali (może komuś się ta wiedza przyda do stworzenia swojego wyjątkowego Polo Classic ;) - ja już swojego mam :) ) do 2009 roku. Właśnie na tamtych rynkach auto zyskało dużą popularność i można znaleźć wiele zmodyfikowanych egzemplarzy, ale niestety nie do końca odpowiadających „naszym” gustom, są także pozytywy, auto brało udział w wyścigach torowych „Polo Classic Cup” w Afryce :). Na rynku z kolei Niemieckim można znaleźć kilka sztuk naprawdę przerobionych z gustem i posiadających mocne silniki, jak np. VR6.
Sam do końca jeszcze nie rozszyfrowałem dokładnie, na jakich rynkach szedł, z jaką nazwą i jakimi zmianami…


PLANY

Jakie plany? hmm jak chyba każdy na tym forum, dążenie do jak najlepszego jakościowo auta i oczywiście mocnego.
Nie będę na razie pisał kolejnych planów, ponieważ to jest dość droga zabawa i zawsze są jakieś komplikacje, jak już będzie na etapie kupowania gratów i składania to zamieszczę info.
Auto ma potencjał, można znaleźć trochę rarytasów do tego modelu, a ja mam jeszcze kilka pomysłów na wydaje mi się ciekawe detale…



ZMIANY PRZEPROWADZONE:


Image

Zmiany przeprowadzone na przełomie 2009/2010 roku

Jedziemy z tematem…


- 23.12.2009r
Zakup auta bazowego, produkcja 1997r, przebieg 198 260km, sprowadzony z Holandii, książka serwisowa do 26.04.2009 (ile w tym prawdy – nie sprawdzałem)

Kilka fotek auta po przyprowadzeniu, są to jedyne zdjęcia auta w oryginale jakie posiadam.
Na ostatnim zdjęciu widać silnik z późniejszego etapu już po przeglądzie i wymyciu.

ImageImageImageImage


- 01.02 – 22.03.2010
Ruszyły prace. W tym okresie zostały przeprowadzone prace przygotowujące auto do oddania na blacharnie. Rozebrałem całe wnętrze, pousuwałem zbędne element z zewnątrz auta, które nie występowały w Polo Classic lub nie pasowały do mojej koncepcji, zamontowałem zawieszenie gwintowane KW i dopasowałem koła na dystansach. Po zakupie wszystkich potrzebnych części poskładałem cały przód jak VW przykazał. Następnie auto trafiło na przegląd do mechanika, zostały pozmieniane wszystkie płyny, paski, kompletny rozrząd oraz tarcze i klocki przód – tył, gdy auto było już sprawne technicznie trafiło na 3 miesiące na przeróbki blacharsko-lakiernicze.

Trochę fotek części…
…użytych do przebudowy gromadzonych w okresie od lutego do lipca 2010, poza kołami których właścicielem jestem od kilku lat i z powodu obniżenia kosztów projektu zostały tu zastosowane.
Zawieszenie kupiłem także kilka lat temu jako nowe do mojego poprzedniego auta (jest na forum) czyli Seat Cordoba Coupe 1.9TDI z 2000r, zostało tylko przerobione w celu dopasowania do tego auta.


Części Polo Classic
Małe zestawienie potrzebnych części do przeróbki na Polo Classic.
Na drugim zdjęciu widać przymiarkę zderzaka PC, tylne mocowania oczywiście pasują z boku są inne mocowania.
Przeróbka przodu polegała tylko na odkręceniu oryginalnych części i przykręceniu od PC.

ImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImageImage


Koła
RH ZW1 środki polakierowane proszkowo a ranty wypolerowane, nowe wentyle i opony przód.

ImageImageImageImage


Wnętrze
Na pierwszym zdjęciu jest fotel oryginalny na pozostałych już wnętrze Ibizy Cupry.
We wnętrzu trzeba było zmienić także cały tunel środkowy, dźwignię hamulca ręcznego i jego osłonę na montowaną w PC ponieważ się różniły.
Ze względów estetycznych została jeszcze wymieniona kierownica i gałka zmiany biegów wraz mieszkiem oraz zaślepki lusterek na takie z głośniczkami wysokotonowymi. Ponieważ auto posiadało niezbyt ładny kolor tapicerki a mianowicie szary byłem zmuszony wymienić jeszcze wykładzinę podłogową właśnie z szarej na czarną.

ImageImageImageImageImage
ImageImage


Zawieszenie
Odboje TaTechnix i zawieszenie gwintowane KW Variant 2 Inox Line

ImageImage


Inne
Lakier do lamp tył, pasta polerska, wycieraczki Aero i część oryginalnych części VW/Seat, powinna być jeszcze fotka oryginalnej szyby przedniej ale nie zrobiłem.

ImageImageImageImage


- 02.04 – 30.06.2010
Najważniejsza część projektu, czyli prace blacharskie i lakiernicze.

Na pierwszych zdjęciach widać próbne cięcia i przymiarki klapy bagażnika.
Z powodu pewnych różnic konstrukcyjny cięcie zostało poprawione i poskładany tył PC.
Gdyby pomalować linię cięcia na kolor czerwony już na tym etapie można by się naciąć że to Polo Coupe.
Dalszy etap to wspawywanie reperaturek nadkoli tył, usuwanie mocowań progów, zaspawywanie kierunków bocznych i anteny radiowej, usuwanie zamka klapy bagażnika oraz znaczka VW.
Na tym zakończyły się prace blacharskie i przystąpiono do prac przygotowawczych, ale o tym już nie mam pojęcia, więc nie będę opisywał a większość prac widać na zdjęciach.

Jak widać po zdjęciach byłoby nieporozumieniem budowanie Polo Coupe na bazie sedana.

ImageImageImageImage
ImageImage
ImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImage


- 30.06 – 02.07.2010
Odbiór auta po lakierowaniu i szybkie składanie.

ImageImage


- 02.07 – 04.07.2010
Premiera nie do końca skończonego auta odbyła się na Wolfsgruppe VAG Event 2010
Auto otrzymało wyróżnienie za ”Najciekawsze auto wg volXzone Vag Event 2010” za co jeszcze raz wielkie dzięki.
Niestety w tym momencie auto odmówiło posłuszeństwa i nie pojechało po nagrodę, a usterka była banalna, zniszczone już wiekiem klemy słabo przewodzą prąd i problemy…

ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImage


- 04.07 – 31.07.2010
W tym okresie został zakupiony zestaw kosmetyków firmy Meguiars – tak na próbę.

Image

Nowa zaślepka haka holowniczego zderzaka tył ponieważ poprzednia zginęła podczas jazdy – może za twardo - zamontowana była dobrze.

Image

Zostały także pomalowane zaciski hamulcowe przód tył na kolor czarny.

ImageImageImageImage


- 22.08.2010
Kolejny zlot na którym się pojawiłem to I Zlot Cultstyle.pl 2010 - Wilcze Laski.
Zlot zaliczam do udanych, pogoda pomimo złych prognoz dopisał i było bardzo słonecznie, organizacja zlotu uważam, że jak na pierwszy raz była bardzo dobra a w przyszłości będzie jeszcze lepiej.
Pozdr dla wszystkich znanych mi osób i nowo poznanych – do następnego.


- 25.09.2010
Impreza kończąca sezon organizowana przez ekipę Cult-style.de czyli CULTOBERFEST 2010
Dzięki za wspólny wyjazd dla chłopaków z Wolfsgruppe piwko i do następnego :)

Dwie moje fotki

ImageImage

W ten sposób oficjalnie zakończyłem sezon 2010
Prywatnie auto jeszcze przy dobrych warunkach atmosferycznych wyjedzie, aż zostanie uśpione w nowym garażu na czas zimy

Image

Na koniec jeszcze takie szybkie zdjęcie (tuż przed sprzedażą kierownicy) jak wnętrze prezentowało się z kierownicą Raid HP 28cm

Image


- 14.10.2010
Koniec sezonu, auto zapadło w sen zimowy...






Image

Zmiany przeprowadzone na przełomie 2010/2011 roku


OPIS AUTA:

- MODEL: Polo Classic 6KV
- ROK: 2010
- SILNIK: 2.0 16V (ABF) - zmiana oleju Motul, filtrów, itp. usunięcie wycieku paliwa ze zbiornika.
- MOC: 150KM
- MODY POD MASKA: BRAK
- ZAWIESZENIE: BRAK
- UKŁAD HAMULCOWY: BRAK
- KOLA: uszczelnianie, polerka, woskowanie
- NADWOZIE: poprawki montażowe, woskowanie...
- WNĘTRZE: poprawki elektryki, dopracowanie plastików, ...
- AUDIO: BRAK.


Auto na sezon 2011 jest w specyfikacji jak na sezon 2010 poza drobnymi widocznymi modyfikacjami, pierwszą jest zmiana kierownicy z Raid HP 28cm na Raid SILBERPFEIL 32cm oraz pomalowanie całych lamp tył na czerwono i przerobienie oświetlenia.
Image

Założenia na ten sezon były skromne, wybudować garaż i zbierać kasę na modyfikację w sezonie 2012.
Z powodu notorycznego braku czasu, planowanej na połowę lipca obrony i przedłużającej się budowy garażu nie było warunków do jakichkolwiek modyfikacji, zostały przeprowadzone tylko drobne zmiany w elektryce, wnętrzu i nadwoziu.

Niestety nie udało się do końca wypełnić założeń i dość duża kasa popłynęła znowu na auto :)

Jako, że konkurencja nie śpi… pod koniec marca zostało zakupionych dużo części mechanicznych, które pozwalają planować już modyfikację na 2-3 lata w przód, a pierwsze zostaną zamontowane na sezon 2012, jeżeli nie wystąpią nieprzewidziane kłopoty finansowe.

Pod koniec lipca powinny się pojawić jakieś nowe informacje na temat przygotowywania części do montażu zimą 2011 z czego jestem bardzo zadowolony bo interesuje mnie to bardziej niż modyfikacje stylistyczne :)

Ten sezon jest pod nazwą ”bye, bye ABF :)


- 28.03.2011
Rozpoczęcie sezonu...
może za dużo powiedziane, ale auto po 6 miesiąca w końcu opuściło zastępczy garaż i zaliczyło badanie techniczne :)

Przez najbliższy okres czasu auto będzie przygotowywane do wyjazdu na rozpoczęcie sezonu w Rothenburgu.


- 03.04.2011
Udało się znaleźć chwilę czasu i zmontować w końcu lampy tył :)
Lampy zostały pomalowane całe na czerwono bez białych pól wstecznego/przeciwmgielnego w ich miejsce zostały wmontowane kierunkowskazy aby osiągnąć w miarę legalny efekt świecenia, przeciwmgielny znajduje się teraz w miejscu kierunkowskazu, a wstecznego brak.
Nie do końca jestem zadowolony z malowania ponieważ powstało kilka zacieków których nie udało mi się usunąć podczas szlifowania papierami oraz są trochę matowe z powodu braku polerki mechanicznej i odpowiedniej pasty :( kiedyś się poprawi :)

ImageImage


- 13.04.2011
Znowu coś porobione przy ulepie :D

Koła rozkręcone, przepolerowane, nawoskowane i skręcone, a jutro opony
efekt jak na pierwsze próby z polerką nie są najlepsze, ale może być...

Image


kolejną rzeczą którą trzeba było zrobić to usunąć trochę rdzy na masce :lipa:
tak maska wyglądała w zeszłym roku, a w tym już było troszkę więcej

Image

podjąłem próbę usunięcia i zamalowania tego osobiście, efekt marny ale troszkę lepiej, a ile się uśmialiśmy z efektu końcowego niee

Image

będzie trzeba zrobić to bardziej profesjonalnie :D


- 15.04.2011
nic więcej nie robię :D
auto w końcu poskładane :)
ramki od rejestracji zaliczyły kosz i jest zdecydowanie lepiej

dwie fotki na szybko, bo nie było czasu

ImageImage

czas oficjalnie rozpocząć sezon na cult-style SAISONAUFTAKT 2011 :D


- 16.04.2011
Pierwszy zlot sezonu zaliczony cult-style SAISONAUFTAKT 2011
Impreza jak najbardziej udana, pogoda dopisała ponieważ nie padało, a nawet twarz czerwona od słońca :D
najważniejsze, że ekipa dopisała, pośmiało się i bezawaryjnie wróciliśmy :ok:
do następnego :D


- 30.04.2011
Trochę wspomnień z 20.04.2011 :smutny:

Auto zostało uszkodzone w skutek obtarcia o barierę rozdzielającą pasy :smutny:

Szkoda powstała w skutek zajechania drogi przez inny pojazd zmieniający pas na lewy którym jechałem i aby uniknąć zderzenia przytarłem lewym bokiem o barierę :lipa:

Straty to przytarty błotnik przód oraz zderzak, błotnik tył oraz zderzak, pogięty rant przedniego koła dość poważnie i rant tylnego koła...


- 01.05.2011
Fotki jak wygląda szkoda w rzeczywistości, wcześniej nie było czasu ani chęci nic robić :lipa:

ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImage

Przedni rant kwalifikuje się do wymiany, tył prawdopodobnie uda się doprowadzić do zadowalającego wyglądu :)

Elementy karoserii nie zostały pogięte, więc czeka je ponowne lakierowanie...


- 01.07 – 03.07.2011
Udało się odwiedzić najważniejszą imprezę roku w PL czyli Wolfsgruppe VAG Event 2011
Auto otrzymało wyróżnienie w kategorii Seat/Skoda :D za co jeszcze raz wielkie dzięki.

Image


- 13.08.2011
II Zlot Cultstyle.pl 2011 - Wilcze Laski.


- 03.09.2011
W dniach 02-04.09.2011 odbywał się I Ogólnopolski Piknik Fanów VW Polo organizowany przez VW Polo Klub Polska oraz VW Polo Squad.
Udało się wybrać na jeden dzień i pierwszy raz odwiedzić imprezę organizowaną przez fanów VW Polo.
Charakter imprezy piknikowo-rodzinny co zaowocowało bardzo dobrą imprezą, szkoda że tylko jeden dzień ale w przyszłym roku się zostanie na dłużej ;) .


- 09.10.2011
Impreza kończąca sezon 2011 odbyła się po raz pierwszy w naszych rejonach organizowana przez ekipę Wolfsgruppe czyli Wolfsgruppe BBQ na terenie Pachura Moto Center.
Bardzo dobre zakończenie sezonu w kameralnej atmosferze w towarzystwie znajomych oraz z ciekawą atrakcją w postaci hamowni na której każdy chętny mógł sprawdzić moc swojego auta.


- 29.10.2011
nadszedł dzień ostatniej przejażdżki kompletnym autem tego sezonu :(

nagrałem do archiwum filmik z przyspieszenia ABF'a, auto zwarzone i kilka szybkich fotek:

ImageImageImageImageImage
ImageImageImage

Koniec sezonu, auto zapadło w sen zimowy...






Image

Zmiany przeprowadzone na przełomie 2011/2012 roku


OPIS AUTA:

- MODEL: Polo Classic 6KV
- ROK: 2010
- SILNIK: 2.8 24V (BDE), skrzynia 6 biegów (DRP), wydech BDE/ABF.
- MOC: 204KM, 270Nm
- MASA WŁASNA: 1155kg
- OSIĄGI: ~7,0s, 230km/h
- MODY POD MASKA: silnik/skrzynia w kolorach czarny/czerwony, puszka filtra powietrza R32 mk5, brak zbiorniczka spryskiwaczy, wybierak skrzyni mk4, poduszki ZUO Company, półosie na zamówienie, łapa skrzyni custom.
- ZAWIESZENIE: BRAK
- UKŁAD HAMULCOWY: BRAK
- KOLA: BRAK
- NADWOZIE: BRAK
- WNĘTRZE: Recaro Sportster CS z Renault Clio Sport F1 z customowymi mocowaniami, podsufitka oraz słupki w czarnej Alakantarze, czarna lampka, czerwone pasy bezpieczeństwa z Ibizy Cupry 6K, zegary Golf mk3 Vr6.
- AUDIO: BRAK


- 30.10.2011
wnętrze zostało rozebrane i auto wygląda inaczej :(

ImageImageImageImageImage


- 20.11.2011-17.02.2012 - SWAP
A więc od początku...

Na początku 2011 roku przeglądając ogłoszenia na popularnym portalu aukcyjnym natrafiłem na ogłoszenie samochodu Seat Toledo 2.3 V5 170km (Anglik) w bardzo atrakcyjnych pieniądzach, który wkrótce jako dawca trafiło na vwzone a silnik do pewnego mk2.
Wtedy urodził się pomysł poszukiwań troszkę mocniejszego auta jako dawcy czyli VW Golf mk4 w wersji V6 4motion czyli 204 konny silnik 2.8 24V.
Po dłuższych poszukiwaniach w połowie marca udało się sprowadzi z Anglii uderzony egzemplarz.

ImageImageImageImageImage


Auto do końca lipca czekało na wolną chwilę kiedy to rozpoczęła się jego rozbiórka i kompletowanie wszystkich części potrzebnych do swapa.

ImageImage


Później było już z górki, wizyta u Krzyśka w Genowefie i ugadanie szczegółów po czym pod koniec listopada auto trafiło na przeszczep serca.


Image

Tutaj już standard, czyli wymontowanie ABF'a, przygotowywanie silnika V6 oraz skrzyni.
W skrócie: rozbieranie, malowanie, wymiana kompletnego rozrządu, sprzęgła, filtra / oleju silnikowego, płynu chłodniczego oraz oleju w skrzyni biegów, dorobienie półosiek, customowej łapy skrzyni, dodatkowo naprawa kilku rzeczy w aucie.

ImageImageImageImageImage


Po tych wszystkich zabiegach auto na początku lutego ożyło i zostało dokończenie szczegółów oraz ciężkie testy, czego wynikiem jest...

Image




W tym miejscu wielkie dzięki dla Krzyśka i Radka z Genowefa Garage za profesjonalne podejście i dobrą robotę oraz dla szaleńca Raszjana


- 16.03.2012
Artykuł o aucie na stronie vdub.kz :D

part 1
http://www.vdub.kz/coupe/

part 2
http://www.vdub.kz/coupe-za-kulisami/


...to samo lecz na tuner-nation.com.ua
http://tuner-nation.com.ua/eurotuner/po ... t-pervaya/
http://tuner-nation.com.ua/eurotuner/po ... t-vtoraya/


W między czasie trwały prace nad wnętrzem w czarnej alacantarze :D

Tym materiałem zostały pokryte słupki oraz podsufitka oraz do kompletu czarna lampka wewnętrzna

ImageImageImage


Zostały także zakupione czerwone pasy z Ibizy Cupry 6K, niestety okazało się, że nie pasują P&P i było trzeba drobnej modyfikacji ;) do tego szybki pranie i można montować

Image


Przez przypadek i zupełnie nie planowane zostały zakupione nowe dość rzadko spotykane w PL fotele, a mianowicie...

Recaro Sportster CS z Renault Clio Sport F1

wygląd po przywiezieniu do domu i fota porównawcza z poprzednimi
widać sporą różnicę w wysokości foteli i z tym było trzeba się uporać ;)
ImageImageImage

pierwotny plan zakładał zamontowanie szyn od Renault na wcześniej przygotowanej konstrukcji co umożliwiłoby przesuwanie fotela do przodu w momencie składania oparcia, niestety ta opcja nie wypaliła :smutny:
Image

więc szyny wyleciały, zostały dorobione boczne elementy z blachy 3mm (taka sama grubość jak ori w Recaro) trochę przeszkadzały także boczne poduszki ponieważ wadziły o drzwi, ale z tym też udało się uporać ;) (jakby ktoś słyszał, że ktoś potrzebuje boczne poduszki z tych foteli to bardzo chętnie się pozbędę ;) )
ImageImage

jak już wszystko było spasowane i pospawane przyszedł czas na szlifowanie i malowanie
na cały montaż miałem bardzo mało czasu i nie wygląda jakoś najlepiej ale tragedii nie ma, a na następny sezon pomyśli się nad czymś innym a przede wszystkim lżejszym - najlepiej coś z nierdzewki...
ImageImageImageImage


Kilka fotek poskładanego wnętrza na sezon 2012 :D

ImageImageImageImage
ImageImageImage


oraz kilka szybkich jak ulep wygląda z zewnątrz ;)

ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage


- 20-21.04.2012
Rozpoczęcie sezonu cult-style SAISONAUFTAKT 2012
Tradycyjnie już pierwszym zlotem sezonu było otwarcie na lotnisku w Rothenburgu na które wybraliśmy się z ekipą Wolfsgruppe.
Niestety auto do tej pory bezawaryjne zaczęło odmawiać posłuszeństwa czego efektem było notoryczne wyłączanie się silnika podczas jazdy i tylko dzięki pomocy chłopaków z Wolfsgruppe udało się wrócić o własnych siłach za co wielkie dzięki jamajama
Usterka jest na tyle uciążliwa i trudna do zlokalizowania, że jest chwilowa i auto po krótkim postoju odpala, Krzysiek z Genowefy jak zawsze stanął na wysokości zadania i już w poniedziałek miałem przygotowany nowy komputer aby wyeliminować wadliwość tego elementu.
Na testach okazało się że tą przyczynę możemy wykreślić i trzeba szukać dalej jest to na tyle dobra wiadomość, że zakup innego sterownika silnika jest trudne i dość kosztowne.






Image

Zmiany przeprowadzone na przełomie 2012/2013 roku - kliknij w obrazek



Image

Zmiany przeprowadzone na przełomie 2013/2014 oraz 2014/2015 roku - kliknij w obrazek






ZLOTY / SPOTY / FOTKI:
Fotki ze Zlotów/Spotów itp., znalezione w necie nie mojego autorstwa.


2010:

- 02-04.07.2010 - Wolfsgruppe III VAG Event

ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage


- 18.07.2010 - Spot Polo Klub Polska - Poznań

ImageImageImage


- 12.09.2010 - Spot Polo Klub Polska - Poznań

ImageImageImage






2011:

- 16.04.2011 - cult-style SAISONAUFTAKT 2011

ImageImageImageImageImage
ImageImage


- 17.04.2011 - Spot Polo Klub Polska - Poznań

ImageImageImage


- 1-3.07.2011 - Wolfsgruppe IV VAG Event

ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImageImage


- 13.08.2011 - II Zlot Cultstyle.pl 2011 - Wilcze Laski.

ImageImageImageImageImage
ImageImage


- 03.09.2011 - I Ogólnopolski Piknik Fanów VW Polo

ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImage


- 09.10.2011 - Wolfsgruppe BBQ

ImageImageImageImageImage
Image






2012:

- 21.04.2012 - cult-style SAISONAUFTAKT 2012

Image


- 29.06-1.07.2012 - Wolfsgruppe V VAG Event

ImageImageImageImageImage

ImageImageImageImage






CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE MODELU:

Na zakończenie w ramach ciekawostek (tak poza projektem) umieszczę trochę fotek odnośnie ewolucji modelu Polo Classic/Derby i odmian sportowych. W późniejszym terminie może troszkę fotek pomocnych w modyfikacjach. Linki:

- Broszury reklamowe
- Wersje sportowe - Polo Cup
- Wersje Police
- Wersja Cabrio
- Polo Classic - Tuning - dobry
- Polo Classic - Tuning - dzieci nie róbcie tego




Pozdrawiam Darek

Autor:  cocoloco [ Nie 08 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo Classic 6KV] Coupe by Darek-vw

super projekt i oryginalny :)

Autor:  dlugi100 [ Nie 08 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo Classic 6KV] Coupe by Darek-vw

Gratuluje pomysłu na projekt :ok: bardzo odważny i oryginalny yupii

Autor:  maciek457 [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo Classic 6KV] Coupe by Darek-vw

Projekt robi wielkie wrażenie.W dowodzie masz wbite Seat Cordoba, tak?

Autor:  archie [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] Coupe by Darek-vw

jest i on . Wreszcie :) Zasluzony dzbanek na zlocie , a jak dopracujesz szczegoly to pewnie posypia sie kolejne .

Autor:  Madd [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] Coupe by Darek-vw

coooo Rewelacja!

Brawo, Brawo, Brawo!

Bardzo mi się podoba. Pomysł, wykonanie, całkoształt. Super, czekałem aż ktoś stworzy coś takiego :)

Autor:  mimik144 [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] Coupe by Darek-vw

Dobry, czytelny opis :ok:
A autko jak najbardziej na gigantyczny + :cfaniak:

Autor:  luki_s3 [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] Coupe by Darek-vw

nie mam pytań!
bardzo ciekawy projekt!
powodzenia w dalszych modach

Autor:  TurboGTi [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] Coupe by Darek-vw

kooooooooozak !! !!
tyle na ten temat :)

Autor:  Marcin [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] Coupe by Darek-vw

Projekt niepowtarzalny na maksa, dobrze ze takie auto powstało w pl i milo było obejrzeć na iwencie.

gratulejszyn za puchar

Autor:  matash [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] Coupe by Darek-vw

mega projekt, bardzo mi sie podoba :ok:

Autor:  saVWas [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] Coupe by Darek-vw

Napatrzeć się na niego niemogłem na Evencie :D zrobił na mnie duze wrazenie ...

Autor:  _małyTM_ [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] Coupe by Darek-vw

...zero pytań :ok:
yupii za fajny pomysł

nie myślałeś żeby tylną klapę zrobić z małą rejką i przydymić przednie lampiony?

Autor:  kwass90 [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] by Darek-vw

Gruby projekt :) Gratuluje za włożoną prace! :) Piękne auto :)

Autor:  raszjan [ Pon 09 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo classic COUPE 6KV] by Darek-vw

Auto wyszło od Ciebie jak z fabryki :ok:
Gratuluje pomysłu jamajama

Strona 1 z 24 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/