Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 19 [ 272 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Oval Vert 57] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 16 Lis, 2008
Posty: 149
Skąd: Warszawa
MODEL: Vw Garbus Cabrio - Oval
SILNIK: 1200
MOC: 24
ZAWIESZENIE: seria po renowacji
UKLAD HAMULCOWY: nowe bębny
KOLA: stalówki 15 x 4,5 na oponach Vredestein Classic 155 R 15
NADWOZIE: w odbudowie
WNETRZE: w odbudowie

Vw Oval Convertible.
Image

Image
Image
Czas opisać kolejny Garbaty projekt który realizuje. Prace nad autem trwają już prawie rok czasu a końca na razie nie widać. Głównym problemem jest brak w Polsce części do tak starego Garbusa. Dostanie części do Ovala w Polsce jest dosyć trudne, a do Cabrioleta Ovala sygnowanego fabryką Karmann’a to już nawet w Europie graniczy z cudem. Kolejnym dużym problemem jest brak wiedzy i ludzi którzy by takową posiadali odnośnie starych Cabrioletów Vw .
Pierwsze Garbusy Cabrio typu Hebmuller, Brezel czy Oval dosyć znacznie różnią się swoja budową od Sedanów i często części w nich występujące nie powtarzały się w ich zadaszonych odpowiednikach. Cały czas się dokształcam, czytam zagraniczne fora internetowe czy studiuje niemieckie i angielskie książki, które z grubsza opisują co w jakich latach się zmieniało..niestety bariera która pokonuje dosyć wolno jest techniczny angielski, dlatego często żeby połapać się o co chodzi trzeba nieźle pogłówkować.

Od początku:

Ovala kupiliśmy na koniec sezonu 2007. Śledząc różne motoryzacyjne fora natrafiłem na jego zdjęcia, w zasadzie nie był na sprzedaż, ktoś wrzucił fotki chwaląc się ze sąsiad ma takie stare auto. Po wnikliwych poszukiwaniach udało się skontaktować z właścicielem, który był strasznie zaskoczony ze ktoś dzwoni z drugiego końca Polski i pyta o jego cabrioleta… oczywiście od razu zaznaczył ze auto nie jest na sprzedaż i wszelkie negocjacje nie maja najmniejszego sensu. Mimo wszystko po miłej rozmowie, która nie przyniosła żadnych rezultatów nie straciliśmy nadziei że może kiedyś uda się Ovalika odkupić. Jako że właścicielem był człowiek tak zwanej starej daty wiec włączyłem w próbę zakupu mojego tatę. Generalnie doszedłem do wniosku że trudniej będzie mi się dogadać ze starszym człowiekiem niż mojemu ojcu. Pomysł okazał się niegłupi. Co jakiś czas dzwoniliśmy do właściciela z pytaniem czy może jednak nie sprzeda, ze w razie czego jesteśmy pierwsi do negocjacji i chętnie obejrzymy auto.
Po paru miesiącach wreszcie zgodził się żeby wpaść i pogadać oraz przy okazji zobaczyć jego samochody. W pierwszą sobotę po rozmowie wsiadłem z ojcem i pojechaliśmy obejrzeć co tak naprawdę i w jakim stanie siedzi u człowieka w garażu.
Widok jaki ujrzeliśmy trochę nas zaskoczył..okazało się ze starszy Pan, mechanik z zawodu już od dłuższego czasu kolekcjonuje starsze samochody i ma ich niemała kolekcje. Mało tego… udostępnia je również do zwiedzania, ale biorąc pod uwagę ze mieszka raczej na uboczu i ciężko do niego trafić to za wiele osób tam nie zagląda…
Poza starymi MG, Wartburgami, Syrenkami, Borewiczami, Garbusem itp. miał jeszcze pokaźny stos (dosłownie stos) starych niemieckich motocykli.
Image
Image
Image

Widać niestety było ze czasy świetności tej kolekcji już dawno minęły , starszy Pan nie ma już siły wszystkiego ogarniać a jego syn czy wnuki nie bardzo interesują się tym hobby. Po bardzo długiej rozmowie (i ostrych negocjacjach) udało nam się uzyskać słowne przyrzeczenie ze w następnym roku samochód będzie do sprzedania. Właściciel obiecał nam prawo pierwokupu pod warunkiem ze nigdy nie sprzedamy samochodu żadnemu … Niemcowi ;) . Chciał również jeszcze trochę poskładać samochód do kupy i ostatni raz nim wyjechać na przejażdżkę przed sprzedażą …oczywiście postanowiliśmy uszanować jego wolę i poczekać do następnego roku.
Wszystko potoczyło się jednak zdecydowanie szybciej niż mogliśmy przypuszczać. Kilka tygodni po spotkaniu właściciel zadzwonił do nas ze jeśli jesteśmy zainteresowani to możemy przyjechać po auto …wydaje mi się ze spowodowane to było głownie kłopotami finansowymi byłego właściciela. Przyznał się ze młodszy już raczej nie będzie a chętnie ten ostatni raz jeszcze wybrał by się z żoną gdzies na jakieś wakacje za granice…tak więc za pośrednictwem ojca stałem się właścicielem Vw Garbusa Ovala Cabrio z 1956 roku kalendarzowego (jak się później okazało najprawdopodobniej Grudzień 56 ) a modelu na rok 1957. Do samochodu dostaliśmy pudło części i drugi nieoryginalny silnik (zresztą ten w Garbatym tez nie był oryginalny).
Przez pierwszy rok od kupna nic z samochodem nie robiliśmy poza doprowadzeniem go do stanu używalności. Silnik ledwo już prychał, ze skrzyni biegów lał się olej a hamulce skończyły się po drugiej przejażdżce …nie mówiąc o tym ze na zakręcie trzeba było łapać drzwi bo się nagle otwierały …ale frajda z jazdy pięćdziesięcioletnim samochodem była nie do opisania :cfaniak: .

Mimo iż dla laika wydaje się ze z zewnątrz samochód wygląda w porządku to niestety poprzedni właściciel mimo ogromnego zapału i zamiłowania do starych aut nawsadzał do Ovala całe multum części od późniejszych roczników, stacyjkę od wartburga, lakier położył sam w komórce a tapicerki nigdy nie skończył …generalnie auto było bardzo skundlone, z nieoryginalnym bardzo słabym silnikiem 1200, z ledwo trzymającym się zawieszeniem i toną szpachli którą usunie dopiero najbliższe piaskowanie.
Co chyba najgorsze dla każdego garbusiarza samochód ma zespawana podłogę z nadwoziem. Jednak przed zespawaniem jej człowiek porządnie ją wyremontował i stara rzemieślnicza metodą porobił wzmocnienia, które w kabriolecie generalnie są niezbędne, bo auto w przeciwieństwie do sedana na dachu konstrukcyjnie się nie utrzyma. Po wielu analizach i poradach ludzi dużo mądrzejszych w tych tematach niż ja doszliśmy do wniosku ze akurat podłogi ruszać nie będziemy bo z rzeźby i tak wyjdzie rzeźba wiec nie ma to sensu. Reszta wraca do możliwie jaknajbliższego oryginału ( poza zawieszeniem, felgami i silnikiem).
Mimo wszystko trzeba oddać poprzedniemu włascicielowi dużo szaczunku...przesłał mi zdjęcia jak Garbaty wyglądał kiedy w latach 80 wytargał go z zarośli gdzieś na Śląsku...
ImageImage

Kwiecień:
ImageImageImage

Maj
ImageImageImageImage

Czerwiec
ImageImageImage

Lipiec
ImageImageImageImageImageImage

Sierpień
ImageImageImageImageImage

Wrzesień
ImageImageImageImageImageImage

Listopad
ImageImageImageImage

Plany (częściowo już spełnione) ;)
• Pełne odrestaurowanie i powrót do wizualnego wyglądu z roku 57
• Oryginalny Kolor lakieru występujący tylko w 55-57 roku L316 Almond Green Metalic
• 15x5 calowe felgi Radar w chromie z oponami 155 R15 na przód i 185 na tył
• Zwężone i obniżone zawieszenie (nie tak hardcorowo jak większość by chciała)
• Vinylowa tapicerka szyta wg oryginału (szwy schodzące się do wewnątrz itp.)
• Części typu kierownica, lewarek, hamulec ręczny itp. w oryginalny kolor kości słoniowej
• Dużo chromu i czarnego połysku
• Silnik o pojemności 1776 na 2 gaźnikach o mocy ok. 90 – 95 kucy i ok. 115 – 120 Nm (seryjnie 24)

Oczywiście największym problemem jest brak części, które do tak starego cabrioleta nawet jak się znajdą to kosztują niebywałe pieniądze (nawet kilka tysiecy $ :/ ).

Postanowiliśmy odrestaurować te które jednak zostały ale są w fatalnym stanie (porysowane oryginalne szyby, ramki szyb, prowadnice szyb, uszczelki, dach, elementy drewniane dachu, elementy deski rozdzielczej, zbiornik paliwa, cały pas przedni, tylna klapa (to już rarytas na miarę światową), tylne światła, semafory, kierownica, aż mnie głowa boli ile trwało przywracanie tym częściom dawnego blasku…

Korzystając z taniego dolara w zeszłym roku udało się sprowadzić min felgii, nowe zderzaki z potrójnym chromem ( a nie te szitowe chińskie) , uszczelki, tylną klapę ze Szwecji, zbiornik paliwa z Niemiec, parę częsci z Meksyku i Tajlandi.
Dolar znowu spadł więc następne paczki z USA już są w drodze.
Image
Image
Image

Obecnie Cabrio jest przygotowywane do piaskowania, nastepnie kolejne prace blacharskie i przygotowania pod lakier...a pozniej jeszcze duuuużo pracy


Ostatnio edytowany przez Qvazi Śro 11 Gru, 2013, edytowano w sumie 2 razy

Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7345
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
no kolejny projekcik i gratki za wyrwanie takiego rodzyna :ok:
jak patrze na drugiego garba to mozna byc spokojnym o przyszlosc tego :)


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 25 Sty, 2007
Posty: 1583
Gadu-Gadu: 2444001
Auto: Jetta A2 Coupe
Masakraaa :oo Dla mnie rewelacja, będe tutaj często zaglądał :ok: :ok:



_________________

5.Cult-Style.de '08, Tuningowisko '08, Volksfest OSLO '08
6.Cult-Style.de '09, Tuningowisko '09, Pleszew VWigwamy '09, Wolfsgruppe VAG Event '09
7.Cult-Style.de '10, II VAG Meeting Bielawa'10, IV Zlot VAG Nysa '10, Wolfsgruppe VAG Event '10
8.Cult-Style.de '11, 30.GTI Treffen am Worthersee'11, Wolfsgruppe VAG Event '11
9.Cult-Style.de '12, 31.GTI Treffen am Worthersee'12, 3#Event Raceism, Wolfsgruppe VAG Event'12
10.Cult-Style.de'13, Oldschoolsuicideparty '13, 4#Event Raceism, Style'd
Offline
 Profil    2444001
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
ex-projekt mod
ex-projekt mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 27 Kwi, 2005
Posty: 8109
Skąd: IRA
Gadu-Gadu: 5988786
a ten znowu sie pcha do zaawansowanych :ok: albo raczej beda :garaz , projekty , zaawansowane i "bryki Qvaziego" :-D



_________________
Image
Offline
 Profil    5988786
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 10 Lut, 2005
Posty: 713
Skąd: Wrocław
Gadu-Gadu: 4505440
Auto: Vw Polo 86cG40 115 km+
mega :ok:
słowa uznania dla pracy.. marzenia się poniekąd speniły ale do końcowego efektu jeszcze wiele pracy



_________________
86C g40 /viewtopic.php?f=87&t=23565&start=405
Moje Graty http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12876602
Offline
 Profil    4505440
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 3004
Skąd: Świdnica
Gadu-Gadu: 3239572
Skype: vwzone
Auto: Bora Sedan V6 oraz Bora Variant TDI ASZ+ Jetta mk II Coupe Bora Sedan TDi ATD
Uwielbiam takie historie, naprawde godne pozazdroszczenia egzemplarze i prawdziwa pasja do tych aut. Piekny i ponadczsowy jest ten Twój garbus. Pozdrawiam i oby do przodu z projektem :)



_________________
Image
Offline
 Profil    3239572 vwzone
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 30 Gru, 2006
Posty: 1717
Skąd: oldschoolSUICIDE
Gadu-Gadu: 0
Auto: Karmann Giha'70 & Passat B7 Variant 2.0 TDI
Przytkało mnie stary... :oo yupii :ok: Masakra projekt... jamajama jamajama jamajama To jest to co tygrysy lubią najbardziej... :ok: Zapału Ci nie życzę bo mógłbyś nim obdarować 1.000.000 ludzi...Życzę wyłącznie ciągłego i nieustającego napływu gotówki...
Pełen szacun... jamajama jamajama jamajama



_________________
http://www.oldschoolsuicide.com/
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 08 Cze, 2009
Posty: 293
Skąd: Brzeszcze
Gadu-Gadu: 831927
Auto: Golf IV 1.9 TDI
Projekt nadający się do tego progrmu z discovery "Obsesja na punkcie garbusa" Jak każdy życzę powodzenia i wytrwałości :ok:


Offline
 Profil    831927
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 29 Paź, 2008
Posty: 943
Skąd: RadzionkóVW
Gadu-Gadu: 1222454
Auto: VW Golf MK3 ABV SYNCRO, AUDI A4 B6 AVANT AVF QUATTRO
obsesja nie obsesja to jest po prostu świetne :D

Pozdro,



_________________
MK3 Black vr6 ABV syncro USA - 4 fun ???KM/???Nm
Audi A4 B6 Avant Quattro AVF - new daily 165KM/350Nm
MK3 White Vento Variant ARL+- daily driven... 230KM/420Nm -> was alot of fun//sold
MK3 Dark AFN - suspended and scrapped 140 KM/300Nm
Offline
 Profil    1222454
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 05 Lip, 2006
Posty: 4247
Skąd: Suchy Las / Poznań
Gadu-Gadu: 4722144
Auto: Felicita i B3 US
no no ... kolejna miazga ...

czekam na dalesze etapy prac



_________________
Stylepoznan
35i GLX

Image
Offline
 Profil    4722144
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 08 Sty, 2008
Posty: 978
Skąd: SzlichtyngoVWa
Gadu-Gadu: 9857419
Auto: Passat 3b 2.8 V6 syncro :) DaillyCar
Golf LS '77r project progresss
konkretna robota... muszę tu często zaglądać bo zapowiada się ciekawie



_________________
Bora TDI+ X5 Rims viewtopic.php?f=98&t=87484
Gold Jetta USA: viewtopic.php?f=98&t=63840
White Jetta USA: /viewtopic.php?f=98&t=49682
Mój exFire&Ice: viewtopic.php?t=37447


Sezon '09- RS Leszno, Pleszew VWigwamy, VAG EVENT 2009
Sezon '10- Cult-style.de Rothenburg, VAG EVENT 2010
Sezon '11- Cult-style.de Rothenburg
Offline
 Profil    9857419
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Cze, 2005
Posty: 1361
Skąd: Radom
i wlasnie o to w tym calym tuningu chodzi!
gratulacje, jestem pod ogromnym wrazeniem



_________________
Moje aukcje: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1082568
Dystanse na zamowienie, info gg
Golf Mk4 cabrio projekt http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=10821
Audi A3 8P OEM+ projekt viewtopic.php?f=98&t=96254&view=unread
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Maj, 2008
Posty: 411
Gadu-Gadu: 0
Auto: Volvo s60 2.4t & Passat B6 BMR DSG
Troche szkoda tego dziadka od ktorego go kupiles. Tzn. przydalby mu sie jakis wnuczek z vwzone ;)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 16 Lis, 2008
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Dzieki wszystkim za dobre słowa :ok: :)
Będe co jakiś czas uzupełniał temat o to co się aktualnie z Cabrio dzieje...nie będzie to pewnie tak regularnie z tygodnia na tydzień bo czasami jest tak że brak czesci której nie można nigdzie znalezc wstrzymuje prace nawet na kilka tygodni.
Generalnie wszystkie wazniejsze czesci udało sie w ciagu 2 lat juz skompletowac i zostały pierdoły typu jakies uszczelki, podkładki, srubki, ale i np. tylne okno z drewnianą obramówką i szybą , oraz chrom listwy mocowane do poszycia dachu.
Ostatnim zakupem było oryginalne radyjko wylicytowane na Ebay'u :

Blaupunkt Bremen produkowane od połowy lat 50 ( od ok 56/57)
Image
Cena była przystepna bo radyjko nie ma oryginalnego przodu i gałeczki są Mercedesowskie ( gałeczki znalazłem w sklepie w USA)

Image


Front radyjka udało sie kupić na innej aukcji :)
Odnowi sie i będzie jak nówka...
Image

Kolejna galanteria również ostatnio z różnych miejsc do mnie dotarła...czesc z Alledrogo, częsc z Niemcowni...
Element trzymający przednią klapę, siatka grilla wewnętrznego i rączka pasażera
Image
Podłokietnik drzwi od strony pasażera
Image

Popielniczka mocowana na tylnym boczku (po polerce)
Image
Klamka od strony pasażera 56 - 59 rok (została rozebrana i poszła do chromu)
Image

Jako że Cabrio z tego roku nie posiadało dodatkowych kierunków poza Semaforami (nie było ich ani z przodu ani w tylnych swiatłach) wiec trzeba było dac dodatkowe kierunki, żeby nie zaliczyć dzwona na pierwszym skrzyżowaniu. Wybór padł na proste i chromowane kierunki motocyklowe..zostana wpuszczone w kły zderzaków wiec nie będą bardzo rzucały sie w oczy a powinny spełniac swoje zadanie.
Image

Szyby wróciły z polerowania...udało się czesc rys usunąć, te głębsze niestety zostały...jednak oryginalny znaczek SEKURIT VW wynagradza to że szkło nie jest idealne..
Image

Bystre oko zauważy za szybami element trysniety docelowym kolorem... ;)

Miałem narazie nie pokazywac....ale mam juz w domu tapicerke, zamówiłem ją przed wakacjami w USA w rodzinnej firmie z Teksasu szyjącej tapicerki tylko do starych Vw (garbusy, buliki, Typy 3 itp..) Przyszły pokrycia foteli i kanapy, boczki, podłoga, podsufitka dachu, elementy naprawcze siedzień, gąbka siedzień i kanapy, oraz wszystko co potrzebne jest do jej montażu... jakośc rewelacyjna. Siedzenia i boczki wykonczone białą lamówką nawiązującą do elementów wnetrza (kierownica, ręczny , lewarek) a podłoga koloru Oatmeal z brązowym wykończeniem...

ImageImage

ImageImage


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [ Oval Vert 57 ] Resto Cal Look by Qvazi
PostWysłany: Pon 30 Lis, 2009 
VW Master
VW Master

Rejestracja: Sob 22 Kwi, 2006
Posty: 397
Skąd: Kamień Pomorski
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf III gt
swap na 1,8 turbo ...
na prawdę podobają mi się takie historie i to najlepsze że są u nas w Polsce a nie wymyślone przez amerykańskich reżyserów :)
Ciekawe czy dziadek ma jeszcze jakieś rarytasy na sprzedaż ;)



_________________
mój golf
http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.ph ... 9&start=75
Offline
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
 Strona 1 z 19 [ 272 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  



Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2017 - GRAPHI PLUS GROUP