VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[mk1 CL 83' 2.0 TFSI] by ŻaBa >>Str. 18 Turbo + Wtryski S3
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=35638
Strona 1 z 19

Autor:  _ZaBa_ [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu:  [mk1 CL 83' 2.0 TFSI] by ŻaBa >>Str. 18 Turbo + Wtryski S3

MODEL: Golf Mk1 CL
SILNIK: 1.1(FA)->1.6 (EG)->16V G60->2.0 TFSI (BWA)
+FMIC 600/300/76mm
+Dolot z kwasiaka
+Wydech z kwasiaka na jednym przelotowym tłumiku końcowym (Downpipe 3" reszta 2.5")
MOC: 200ps +
ZAWIESZENIE: Gwintowane TaTechnix
UKLAD HAMULCOWY: Przód: Nacinane i nawiercane tarcze 280mm + Zaciski ATE 54mm
Tył: Nacinane i nawiercane tarcze 226mm + Zaciski ATE Mk2 GTI
KOLA: BBS RC 17x7,5j + Yokohama S. Drive 195/40/17
NADWOZIE: Seryjne CL, brązowe szyby
WNETRZE: Seryjne niebieskie, tunel Środkowy, dodatkowe zegary: temperatura oleju,ciśnienie oleju, doładowanie, alu pół klatka, gałka gti, szelki schroth, Zegary GTI z ekonomizerem, chromowane klamki i korbki
AUDIO: Zweigała Blaupunkt

Image


Krótka Historia związana z Golfem

Moje autko to Golf Mk1 CL (seryjnie 1,1) jedyne 89 tys. km, który urodził się 11.VIII.1983r. autko zostało sprowadzone z Ronenbergu
24.VIII.2004r. przez dwójkę braci z Mrągowa k. Olsztyna, a następnie odkupione przeze mnie 2.IX.2006r. Auto kompletnie seryjne posiadało
wszystkie listwy, nikle itd można mu było zarzucić jedynie brak przedniego wąskiego hokey'a (połamany na wskutek nieuwagi),
wgniecenie na tylnym pasie (wynik cofania) no i małe oznaki starzenia (pas przedni).

Zdjęcia zaraz po kupnie
Image Image

ImageImage

ImageImage

Image



A oto podgląd wykonanych prac i części zakupionych do Golfa.

-Zezpieczenie przedniego pasa przed dalszą zagładą
ImageImage

-Wybebeszenie całego środka by upewnić się czy nie ma ognisk rdzy
ImageImage

-Założenie brązowych szyb

-Oddanie tyłu w ręce blacharza
Image

-Demontaż przednich błotników, wszystkich nadkoli no i konserwacja
ImageImageImageImage

-Holz lenkard by BBS
Image

-Hokej GTI
Image

-Felgi BBS RM i ranty
ImageImage

-Radio Blaupunkt
Image

-Gwint i kilka fotek zaraz po założeniu
ImageImage

Przed
Image

Po
ImageImageImage

ImageImageImage

-Klamki chrom bez zamków
Image

-Silnik 1,6 GTi
ImageImage

-Zegary VDO we wcześniej dorobionej i pomalowanej na czarny pół mat ramce
ImageImageImage

-Golfik wreszcie doczekał sie BBS'ków
ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

A to drobny podgladzik prac nad felgami
ImageImageImage

ImageImageImage

-Oryginalne niklowane wewnetrzne klameczki
ImageImage

-Swap 1.6 (EG)
ImageImage Image

Image ImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

-Rozpórka tył
Image

-Nowe opony Kumho 175/50 i regulacja zawieszenia
ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

-Spinka przednich wahaczy
ImageImage

-Odnowione emblematy
Image

-Licznik z obrokiem + ekonomizer
Image

-Kontrolka hamulca recznego i pasow bezpieczeństwa US
Image

-Przymiarka Poersche C2
ImageImage

-Tunel Srodkowy Na 3 Zegary
Image

-Korbki Chrom Niebieskie
Image

-"Zmiana" felunku:
*Nowe ranty 1,5" i 2" (7,5j i 8J)
*Kapsle z wypolerowanym pierscieniem
*Opony Nankang 165/50R15 i 185/45R15
*Złote bebny i sroby od dekielkow

A wszystko wygladalo i wyglada ooooo tak :D

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImage

Fotki zaraz po zalozeniu felunku i wyregulowaniu gewinde

ImageImageImage

ImageImage

-Przymiarka Półklatki
ImageImageImage

-Poziome gaźniki Dellorto DHLA40
ImageImage

-Kolektor ssacy pod gaźniki
ImageImage

-Pierdółki z ASO-Ori gałka i kołeczki do tylnych nakładek na nadkola
Image

-Wynik 3 wieczorow i jednego sylwestrowego popoludnia w warsztacie
ImageImageImageImage

ImageImageImage

-Rozbiórka EG
ImageImageImageImage

ImageImageImage

-Znaczek DIESEL w Grill
Image

-Pasy US
Image

-Półklatka
Image

-Mycie komory i usówanie gumy oraz niepotrzebnych blaszek :-D
ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImageImage

-heble Girling od Sciro 16v na tarcze 256mm i choc golf stoi tylko w garazu to zostaly naciagniete nowe gumy na RM'y na przod (7,5J) poszly 165/45/15 a na tyl (8J) poszly stare opony zdjete z przodnich felg 165/50/15.
ImageImageImage

-Motór opuścił Mk2 :-D
Image Image

-Intercooler MB Sprinter/VW LT dzis udoalo sie go
wpasowac w Mk1, trzeba tylko jeszcze podorabiac uchwyty :P
Image Image
A to zrobilem kilka godzin wczesniej :]
Image

-Kolektor + Listwa Audi 2.2T 20v
Image

-wpasowanie chlodnic i przygotowanie wiazki
Image Image

-Korby Audi S2 :super:
Image

-kilka dupereli z ASO, a mianowicie osłona rozrządu, blachy na tylnie heble oraz kruciec wodny.
Image Image Image

Pare fotek z prac
Image Image Image Image

Wycięty został drugi otwór chłodzenia w przednim pasie
Image

-No i 16V G60 siedzi :-D IC trzeba było dać niżej, ale to już ogarnięte

Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image ImageImage

-Listwa wtryskowa skrócona o jeden gar,pospawana 3 razy (2 razy migomatem,3ci raz luto-spawarką) dla pewności ;) , silniczek krokowy też znalazł swoje mniejsce w którym nie będzie go zbytnio widać :)

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImage

-Kruciec pod czujniki temperatury
Image Image Image

Image Image

-Pospawany kolektor ssący
Image Image Image

Image Image Image

-Zdrowiutki G-Lader + kolanko 180stopni + przewód olejowy z ASO
Image Image Image

-Dolot G-Lader-->Intercooler-->Przepustnica
Image Image Image

Image Image Image

Image Image Image

Image Image Image

-Zaciski ATE 54mm na tarcze 280mm
Image Image

-tylna łapa skrzyni

ImageImage ImageImage

-kolejny zestaw hebli,tym razem na tył ;)

Image

-przymiarka hebli
ImageImageImage

ImageImageImage

-Nakładki na pedały z ASO
Image

-Kolejny Pierdół :)
Image


SWAP 2.0 TFSI yupii

Chwilowo projekt troszkę podupadł na rzecz ważniejszej sprawy, budowy własnego warsztatu, którego budowa zaczęła się w czerwcu, a skończyła się krótko przed zimą i tu ogromne podziękowania dla wspaniałego człowieka czyli mojego Ojca który był głównym i jedynym budowniczym tego przedsięwzięcia, ja nie znając się kompletnie w tym temacie byłem tzw. Przynieś, podaj, pozamiataj ;) Poniżej trzy skromne fotki ;)
ImageImageImage

No ale trochę zboczyliśmy z tematu :P Zaczęło się od dumania czy na pewno chcę robić tą motorownie co siedzi w golfie czyli 16V G60, przy tym przeszły również przez myśl inne opcje jak: 16v Weber/ITB oraz 1.8t. Po długich zastanowieniach pomyślałem może by spróbować z 2.0 TFSI... I takim oto sposobem zamiary szybko przerodziły się w czyny yupii Na allegro wyszukałem kompletny silnik z osprzętem nie daleko mnie, dzwonimy, po rozmowie okazało się ze gość posiada komplet na SWAP, na drugi dzień zaklepałem silnik i w ten poniedziałek wraz z kolegą Cisem i Marianem pojechaliśmy oglądnąć komplecik, na miejscu oblukałem wszystko, decyzja ładujemy na T4 :-D Z racji ze było już późno po przyjeździe prace ruszyły na drugi dzień. Najpierw zostal wytargany stary silnik (graty do budowy 16v G60 na sprzedaż!)
ImageImageImage
Bohater odcinka 2.0 TFSI (BWA) ze Skody Oct II RS pfu
ImageImageImageImage
Trzeba było rozebrać osłony rozrządu by dorobić flansze pod nową łapę, następnie silnik został wrzucony w komorę, spasowany i wypoziomowany tak aby jednocześnie nie miał prawa uderzać o maskę. :)
ImageImageImage

ImageImageImage
następnie należało wykonać nowe łapy silnika co nie było za proste... ale sie udało :]
ImageImageImageImage
No i motor siedzi :ok:
ImageImage
Dolot Turbina - Intercooler, trzeba było przerobić trochę szybko złącze tak aby waż pasowal pod Mk1
ImageImageImage
ImageImage

Wpadł drugi komplet brązowych szyb :-D w starym brakowało czołowej, teraz trzeba wybrać najlepsze z nich i złożyć jakiś dobry komplecik :P
Image
zakupiłem również nowe/stare tylne lampiony Helli w bdb stanie, nigdzie nie popękane ani obdrapane, trzeba je było porządnie wyszorować i przepolerowac maszynowo oto efekt: :)
Image

Dalej Swap ;) doszło kilka gratów:
Lewarek Oct II i jego montaż, Tylna łapa silnika Mk4- oraz dorobienie mocowania, odebrana druga część wiązki która idzie oryginalnie w budzie oraz parę kostek, redukcje dolotu oraz złączka elastyczna Turbo-IC, homoseksualista gazu przerobiony i zamontowany, pompka sprzęgła i jej montaż wewnątrz auta, chłodnica wody, no i półosie zostały pomierzone i dziś jadą do przeróbki ;) Wstępnie na 26-tego jestem umówiony z elektrykiem na podłączanie silnika, a w przyszłym tygodniu sterownik idzie na wy kodowanie immo

Na dzien dzisiejszy to tyle ... :-D
ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

Image

Zakupione zostały różnego rodzaju przewody, także 35mm2 co by aku władować w zapas :), nowa skrzynka bezpieczników, kostki z ASO, ori wiązki ogołocone ze starego, sztywnego peszla, wpadł płaski wentylator 12", zostały dorobione mocowania chłodnicy z nierdzewki, przewody sprzęgła na szybko złączki, motocyklowy zbiorniczek płynu hamulcowego do siłownika sprzęgła zamocowany na podszybiu, zakupiony filtr paliwa z regulatorem ciśnienia z ASO i jakieś tam śruby, została dorobiona flansza pod turbo z kwasiaka, wpadły nacinane i nawiercane tarcze, pompa hamulcowa od T4 + inne duperele do układu hamulcowego, odebrane półosie z przeróbki..
ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

No i została dzisiaj podłączona elektryka oto efekt yupii

http://www.youtube.com/watch?v=xUj0ijMfTek

Silnik niestety gaśnie (wina immo), ale zostanie to poprawione prawdopodobnie w poniedziałek ponieważ musze zawieźć do poprawki sterownik silnika w którym rzekomo zostało wyłączone immo... :<

Została zamontowana pół klatka, przyszły szerokie opaski z nierdzewki, korektory siły hamowania i można było skończyć układ hamulcowy, został zakupiony sterownik Gateway, no i podłączony dzięki czemu mam pełną diagnozę po CANie. Układ wydechowy też już prawie gotowy, muszę go w tygodniu zawieźć do kompletnego pospawania bo na foto widać że jest jedynie poszczepiany. Downpipe jest 3" reszta 2,5".
ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImage

Fotki Mejstrów ;)
ImageImage
Sterownik silnika również został odebrany wkońcu, silnik już gada jak powinien, były rownież jazdy próbne ;) taki tam filmik dla smaku ]:)


Filmik z jazdy słabo wyszedł i nie oddaje nawet w połowie tego co się dzieje w rzeczywistości :-D kto jechał ten może poświadczyć ]:)


A oto pierwsze trofeum :P ukręcona półoś, w tygodniu jedzie do poprawki i zobaczymy czy będzie wytrzymywać więcej niż 3 dni upalania, jak nie to będę dorabiał nowe półosie z jednolitego materiału a nie jak jest teraz 2 in 1.
Image

Wpadły również jakieś tam Recaro :-D
Image

Nowe koło BBS RF 17x8J.
ImageImageImage

Została również wymieniona oliwa na Valvoline VR1 5w50 i filrty na Bosch'a
Image

Kolejne fanty ;)

Yokohama 195/40/17
Image
Platynki BERU, teraz silnik ma wszystko powymieniane :] wiec można upalać :-D
Image
Pasy Schroth
Image
Felgi już/dopiero zostały przerobione i pomalowane, ET zmieniło się z 45 do 57, a rozstaw zmienił się z 5x120 na 5x112 (4x100 nie było możliwe ze względu na dużą średnicę otworu centrującego i konstrukcję RF'a). Pod koniec tygodnia powinny dojść śruby z chromu i adaptery 4x100/5x112, więc myślę ze w przyszłym tygodniu zapodam jakieś foty padaki w całości :P
Image

Fotka z Manii by Conek i filmik z przejazdu na 1/4
Image



na szybie miszcz 2giego planu :D

Auto na VW Mani było posadzone na RF'ach niestety 8J z przodu jest nie do pomieszczenia w mk1 chyba ze przyszły by nakładki nadkoli. Po drugim starcie na 1/4, krótsza półośka się znów ukręciła wiec trzeba było zamówić nowe. Połoski zostały wyposażone w nowe przeguby zewnętrzne Lobro.
ImageImage

jakieś tam foto z geometrii
ImageImage

jak już wspominałem RF'y były lekko za szerokie, wiec zacząłem szukać czegoś nowego i trafiły się BBS RC w dobrej cenie wiec je zakupiłem. Ranty i śruby zostały wypolerowane, rotory odwrócone i pomalowane na kolor którego mi brakowało od pory zdjęcia RM z mk1 czyli zloty, no i śrubki nakrętki oraz wentyle pochromowane. Aha i to nie sa felgi od Cichego ;) jest pomiędzy nimi kilka różnic.
ImageImageImage

Koła udało się złożyć na styk przed BBQ,a dystanse odbierałem o 8 rano w dzień wyjazdu ;). W drodze miałem małego niefarta, obtarłem lekko miska co wystarczyło aby zaczęła cieknąć ;/ Na miejscu skusiłem się na z hamowanie Golfa. Niestety wynik szczerze mówiąc zdziwił mnie troszkę (181km/266Nm). Wina po części FMIC i prawdopodobnie sterownika silnika, ale to się okaże w przyszłym tygodniu.
ImageImageImage

Image

W tym tygodniu FMIC LT/Sprinter został wymieniony na cooler o wymiarach rdzenia 600/300/76 i różnica jest odczuwalna. Dolot ronież został wyspawany na nowo oraz wszystkie kolanka wymienione na sylikonowe.
ImageImageImage

ImageImageImage

Zadbałem również o delikatny podgląd parametrów pracy jednostki ;)
ImageImage

I taki bonus dla gdybających cwaniaków którym ciągle nie pasuje to że golf musi tak wysoko stać?! Dlaczego? bo za miska ma od razu to!!! I uszkodzenia tego wolałbym uniknąć...
Image


Golf cholernie ożył ]:) powodem tak słabego wyniku na hamowni był uszkodzony zawór upustowy turbosprężarki przez co ciśnienie doładowania zamiast 1 bara wynosilo nieco ponad 0.5 bara

Wielkie podziękowania dla Krzycha z Genowefy za pomoc w zdiagnozowaniu problemu na odległość piwko
Image

A oto fotki z dwóch przeprowadzonych z udziałem Golfa sesji zdjęciowych

Zdjęcia By Patryk Bieliński & łukasz Elszkowski
Part 1

Zdjęcia By łukasz Elszkowski

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImage

Zdjęcia By Patryk Bieliński
ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

Part 2

Zdjęcia By Patryk Bieliński
ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImageImageImage

ImageImageImageImageImage

Zdjęcia By łukasz Elszkowski
ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImage


Plany:
-Lakierowanie
-Tapicerke w skóre
-Szpera, strojenie itd
-coś tam jeszcze ;)

Autor:  -MiLeK- [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Bardzo ladne mk1 :):) kolo robi robote
powodzenia w dalszych modach
do projektow go

Autor:  sundecade [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Bardzo fajny golf, ja proponuję go przenieść do projektów ;)
Pozdro

Autor:  Rytel [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Śliczny jest ten twój golik żaba :)
Plany też super masz do niego :cfaniak:
A zdjęci tonic dodac nic ująć, poprostu piękne ]:-> Tak jak kiedyś wspominałem, że wpadne tam do was kiedyś na taką sesyjkę ...
pozdrawiam

Autor:  K I L L E R [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Golfik już znany wczęsniej, zrobionyz gustem i gratuluje takiego mk.I w garażu.

Do projektów z nim :-D

Autor:  Menson [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Bardzo ladniutki ten golfik ;)

Powodzenia w modach :)

Bardzo mi sie podoba 5 ostatnich fotek ;)

Pozdro ;)

PS. Mysle ze temat powinien byc w projektach ;)

Autor:  pitblade [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

piekny mk1
kiedy ruszasz z gaznikami ??
jakie plany co do komory
silniczek bedziesz malowal na czarno ?? bialo ?? czy wszystko w chrom :)
powodzenie w modach
p.s. archi takie rodzyny w projektach musza byc

Autor:  Gniewo [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

piekny golf, widzialem na zywo u Ciska :ok:

Autor:  Mioo [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

genialne to auto jest :) super klasyk, wlasnie tak powinno wygladac mk1.

Autor:  cocoloco [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

fajnie fajnie :) biały kolorek i złote środki fel to jest to! ale tak nawiasem prosze o usunięcie obrazka z podpisu bo to jest wbrew regulaminowi :)

Autor:  Goozik [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

az nie moge sie napatrzec..piekny.kolor ładnie wspólgra z kołami..fotki tez kozackie ]:->

Autor:  fred [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Cudowna jedynka napatrzec sie nie moge...
Piekne mody czekamy na dalszy postep :-D

Autor:  skrypol [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Naprawde super autko gratulacje :)

Autor:  benson [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

gofina super nic tylko czekac teraz jak go poskladasz

Autor:  Misiu [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

no w koncu Mariuszu :D znając Ciebie to bedzie wymitacz niezły ]:->
powodzenia w działaniu :D

Strona 1 z 19 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/