Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 5 z 22 [ 320 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 11 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 10 Lip, 2007
Posty: 2004
Gadu-Gadu: 7066340
Auto: Golf Mk1
Moja pierwsza wypocina w tym roku :)

Image Image


Offline
 Profil    7066340
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 06 Mar, 2009 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 21 Lip, 2008
Posty: 43
Skąd: żory
Gadu-Gadu: 0
Auto: Bora
Caddymk1
wiosna idzie... pierwszy poler w tym rok ;)

Image

Image


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2009 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Wto 23 Wrz, 2008
Posty: 24
Skąd: przytkowice
Gadu-Gadu: 0
Auto: vw golf III
Mam felgi które kiedyś były wypolerowane i zostały pokryte bezbarwnym ..chciał bym je odnowić ..jak pozbyć sie tego lakieru bezbarwnego z powierzchni ? i jak to później doprowadzić żeby był fajny efekt ...proszę o pomoc


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2009 
VW Zone member
VW Zone member
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Kwi, 2005
Posty: 3054
Skąd: poznań,słupca
Jarekz88 napisał(a):
Mam felgi które kiedyś były wypolerowane i zostały pokryte bezbarwnym ..chciał bym je odnowić ..jak pozbyć sie tego lakieru bezbarwnego z powierzchni ? i jak to później doprowadzić żeby był fajny efekt ...proszę o pomoc


zdejmujesz bezbarwny lakier srodkiem chemicznym np. Scansol i jesli na wczesniej polerowanej pow. nie ma wzerow i brzydkiej powierzchni, bierzesz paste polerska do metalu automax, albo autoso, filc na wiertarke i polerujesz. MOzna wczesniej przejechac papierami wodnymi np. 1000,1200,1500,2000 i pozniej pasta.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 11 Mar, 2009 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Wto 23 Wrz, 2008
Posty: 24
Skąd: przytkowice
Gadu-Gadu: 0
Auto: vw golf III
Dziękuje za pomoc jak już zrobię z felgami to pokarze jak mi wyszły ..na razie rozkręciłem i śrubki dałem do chromowania :D


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Wszystko na temat polerki felg [FAQ]
PostWysłany: Wto 17 Mar, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 03 Gru, 2007
Posty: 779
Skąd: Pleszew
Gadu-Gadu: 4965404
Auto: BeCztery
moja 1 w życiu polerka
http://img15.imageshack.us/img15/8091/dsc05906.jpg
jeszcze raz autosol i myślę że będzie OK



_________________
My BeCztery
...vwlkp.pl
Offline
 Profil    4965404
 
 Temat postu: Re: [all VW] Wszystko na temat polerki felg [FAQ]
PostWysłany: Wto 17 Mar, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 06 Lut, 2009
Posty: 71
Skąd: KRAKÓW
Gadu-Gadu: 0
Auto: corrado vr6 2.9
Ktoś może ewentualnie opisać polerke od podstaw,czyli od jakiego papieru trzeba zacząć i wogóle wszystko po kolei jak idzie do końcowego efektu lustra.Rozkminiam nad polerą tylko nie wiem co potrzeba i jak się do tego zabrać,z góry DZIĘKI



_________________
SłAWEK VR6
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Wszystko na temat polerki felg [FAQ]
PostWysłany: Śro 18 Mar, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 03 Gru, 2007
Posty: 779
Skąd: Pleszew
Gadu-Gadu: 4965404
Auto: BeCztery
SłAWEK-KRAKÓW

1 Ściągasz lakier środkiem chemicznym Scansol nie żałuj im więcej tym lepiej
2 Scansol wchodzi reakcje z lakierem i możesz go ściągnąć drewnianą łopatką bądź wodą pod ciśnieniem
3 Dokładnie czyścisz powierzchnie przed polerowaniem
4 używasz papieru ściernego na mokro o gradacji 400
5 to samo tylko papierem 600
6 papier 800 na mokro
7 papier 1000
8 papier 1500
9 2000
10 i ostatecznie możesz zrobić jeszcze 2500 na mokro
Pamiętaj aby przed każdym kolejnym szlifowaniem dokładnie oczyścić powierzchnię oraz aby podocierać każdy papier. Papier zmieniasz wowczas gdy widzisz że przykrywa on poprzednie rysy
11 Używaj Pasty Autosol według mnie najlepsza
12 Polerujesz szmatką z pastą lub filc + wiertarka tak długo aż efekt cię zadowoli
13 punkt 12 możesz wielokrotnie poprawiać w celu uzyskania upragnionego efektu lustra

Pozdrawiam KosteK



_________________
My BeCztery
...vwlkp.pl
Offline
 Profil    4965404
 
 Temat postu: Re: [all VW] Wszystko na temat polerki felg [FAQ]
PostWysłany: Czw 19 Mar, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 06 Lut, 2009
Posty: 71
Skąd: KRAKÓW
Gadu-Gadu: 0
Auto: corrado vr6 2.9
Piękne dzięki za instrukcje,nie wiem kiedy ewentualnie się za to wezmę,ale efekt będzie pokazany,jeszcze raz dzięki i POZDRO



_________________
SłAWEK VR6
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Wszystko na temat polerki felg [FAQ]
PostWysłany: Pią 20 Mar, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 04 Sty, 2008
Posty: 571
Skąd: Pleszew
Gadu-Gadu: 9216430
Auto: AUDI A4 2,5 TDI 220KM Quattro
Też się troche pobawiłem i oto efekt............
Image
Image
Image



_________________
ODDAM NERKE ZA ER'ke... :P:P:P
Offline
 Profil    9216430
 
 Temat postu: Re: [all VW] Wszystko na temat polerki felg [FAQ]
PostWysłany: Pią 20 Mar, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 14 Lip, 2008
Posty: 106
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 5893806
Pytanie w sumie retoryczne, ale wole sie upewnic:

- rozumiem, ze podane wyzej sposoby polerki mozna stosowac do roznych elementow aluminiowych ?

Oraz:
Jak dobrze wypolerowac stalowe elementy? Szlifowac do polysku?



_________________
Pilnie zakupie do Polo 86C/2F:
- serwo G40
- polke do steilhack'a '90-94
- jarzma + zaciski tylne Golf MK2 GTI
Offline
 Profil    5893806
 
 Temat postu: Re: [all VW] Wszystko na temat polerki felg [FAQ]
PostWysłany: Nie 22 Mar, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 01 Lis, 2007
Posty: 1629
Skąd: Inowrocław
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf MK1 16V, jetta A2 coupe GTD, passat B3 GT air-ride
czapioch napisał(a):
- rozumiem, ze podane wyzej sposoby polerki mozna stosowac do roznych elementow aluminiowych ?

nie tylko aluminiowych ale tez tak jak pytasz stalowych itp. kazda rzecz ktora chcesz wypolerowac musi byc najpierw przygotowana tak jak opisal to kolega Kostek



_________________
Moje MK1 viewtopic.php?t=25747
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re:
PostWysłany: Pon 23 Mar, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 09 Kwi, 2004
Posty: 520
Skąd: Lubuskie
Gadu-Gadu: 0
Auto: A8, V8, S6, T4
RODAK napisał(a):
wiosna idzie... pierwszy poler w tym rok ;)

Image

Image


MAm dziwne wrażenie że te felgi pochodzą z czerwonego BMW E36 Cabrio które jakis czas temu było kupione w Kożuchowie ale na tablicach OKR i ja je robiłem



_________________
A8 AIR
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Wszystko na temat polerki felg [FAQ]
PostWysłany: Śro 25 Mar, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 10 Kwi, 2008
Posty: 558
Skąd: ZAMOSC
Gadu-Gadu: 2938654
Auto: Polo G40
Tak podsumuje wszystko. Mój stary poradnik, który nie jednemu pomógł, będe miał czas to zrobie aktualizacje.

Polerowanie felg każdy wie co to jest... jakie są efekty. I każdy by ją chciał mieć na swoim aucie. Nom tylko jak się do tego zabrać? Właśnie po to daje ten temat bo prędzej czy później i tak powstanie.
Polerować można aluminium... czyli felgi, kompresor, kolektor, pokrywę zaworów i wszystko co popadnie nam pod rękę..... można wypolerować nawet stal np: nasze stalówki , ale wtedy bardzo łatwo korodują...

Co nam jest potrzebne i co i jak poklei...:

- Przede wszystkim chęci, cierpliwości, zawziętości....

- Wytrzymałych rączek.. które nie tylko będą boleć, mieć pęcherze i będą brudne jak nigdy w naszym życiu....

- Czas... jeśli pracujesz ,chodzisz do szkoły, studiujesz. to nie myśl nawet ,że skończysz w szybkim tępię... Wszystko zależy też jakie felgi masz do wypolerowania ...w jakim są stanie.... wielkości 13"-22" ... z rantem 2cm-15 cm .... z ilością ramion, szprych, wgłębień... czy chcesz zrobić je calutkie .... czy chcesz je zrobić tak o by świeciły, czy by zapierały dech w piersiach...

- Środek do usuwania lakieru ( starych powłok lakierniczych) , do gołego alu...np PAINT REMOVER (sprej 23 zł tego używaliśmy z Camilem) , Scansol itp. Uwaga..BONDEX- nie kupujcie tego scierwo szkoda czasu i nerwow...
~~Po nałożeniu czekamy tyle czasu ile jest napisane zazwyczaj na odwrocie ... zresztą to widać jak lakier sie podnosi..Pozostałości ściągamy plastikowa, drewnianą szpachelka (np.skrobaczka do szyb)... Jeżeli lakier nie został do konać usuniety czynność powtórzyć do skutku...

- Papiery ścierne różne zależy od stanu powierzchni od 120 do 2000/2500 , a nawet sa papiery 3000 i 5000...
~~Ja np. użyłem papierów 120(do usunięcia podkładu we wnękach i głębszych wżerów), 220,400,1000,1500,2000... Im więcej papierów użyjemy np: 220,400,600,800,1000,1200,1400,1600,1800,2000,2500 itp.... tym rysy będą coraz mniejsze, a tym samym efekt będzie lepszy.. Więc jeżeli coś robić to robić dobrze i z głową by póżniej nie zabierać sie jeszcze raz od nowa i poprawiać nasz błędy...
Jeżeli mamy ładna powierzchnie bez głębokich rys, dziurek. Normalnie jak nówka to by nie robić rys można zacząć od 400/600...
~~Jest jeszcze jedna ważna zasada papiery np 120/220 (nie wodne żółte) trzemy na sucho.. resztę papierów (wodnych) nakładamy na mokro by starte drobinki lepiej schodziły i nie robiły nieporządnych rys...
~~W sklepach są dostępne tarcze na żep, i inne końcówki na wiertarkę dobre do gładkich większych powierzchni i inne... Osobiście polecam pracę ręczną nie narobimy dołków...

- Pasta polerska...Dzięki niej otrzymujemy taki a nie inny efekt...
~~Ja używałem Paste polerska CPP-4 firmy Marba z Warszawy..cena 14zł za 500g.. nie jest zła ale nakładałem ja kilka razy by uzyskać ładny efekt a nie mgiełke... Pasty POLECANE przez wsszystkich co polerują: AUTOMAX (podobno zielony jest najlepszy 4zł za 75ml za Łukaszem w sklepie z lakierami).... AUTOSOL Najbardziej polecana dająca najlepsze efekty (do nabycia na Allegro. W Zamościu nie znalazłem)
Teraz uzywam Autosol naprawde dobra pasta, dostepna na ale drogo.pl ale i mozna zamowic calą puszke z tad:
http://www.sbt.com.pl/index.php?option= ... &Itemid=71
Cena za puszke 750 ml 55zl. Ja kupilem dwie , ale przesylka strasznna wyszla i zaplacilem 140 :/ *-
Image Image

- Szmatki, Filc na wiertarke Wszysko można kupic ....szmatki 13zł Można wyciąc i sklecić je samemu troche bawełny ,nożyczki, płyta Cd i jedziesz...sztuka.. filc stożkowy 24zł...krążek filcowy nie pamiętam....
~~Ja jak i zarówno Camil preferujemy szmatki.. Filc szybko się zabija a przy dużych obrotach można nawet przyciąć , stopić aluminium..
Image

-Wiertarka nie ma co się bawić w drogie wiertarki nie polecam także wiertareczek na akumulatorki są bez użyteczne... Wiertarka powinna mieć ładne obroty 2000/3000 oczywiście regulowane...
~~ Ja kupiłem wiertareczkę z Carefura za 50 zł 500W i jest wystarczająca Camil ma taką samą... Jak się spali to mała strata...
Można nawet sklecić sobie jakiegoś wehikuła...
Image Image Image


- Szmaty do wycierania elemętów wyczyszczonych, mokrych papierem ściernym ... usunięci pozostałości i brudu po paście...

*** Gdy mamy już przygotowaną felgę nakładamy pastę ( pokolei nie wszystko na raz) następnie jedziemy wiertarką z końcówką... ruchy mają być wolne i dokładne by nie robić nie dociągnięć i później poprawiać...
Image Image Image

-Zabezpieczanie Polerki nie da sie od tak zabezpieczyć. Lakier bez barwny będzie żółkł i odpadała a polerka straci dużo na połysku.
Jak już malować to tylko w piecu co jest dość drogie.
Koniec sezonu felgi porządnie umyć i złorzyc w suche miejsce. Przed sezonem usunac powstale rysy i przepolerowac mechanicznie.

-Pielęgnacja O felgi trzeba bardzo dbac by blyszczaly sie przez caly sezon. Mycie: Najpierw spłukać pod ciśnieniem kurz i brud następnie myjemy je czysta bierzącą woda mieka gąbką/szmatką , w przypadku gorszego brudu do wody dolewamy Ludwika (innej chemi nie) płuczemy jeszcze raz i wycieramy felge do sucha. Myjemy gdy sie przykurzą czyli gdzieś raz/dwa w tygodniu minimum.
Po deszczu takze nalezy umyc felge albo przynajmniej wytrzec do sucha.
Podczas sezonu można owszem przepolerowac alu pasta nawet recznie szmatka.
Teraz testuje tłusty wosk z firmy AutoMax. Zdaje egzamin. Tylko myślę czy nie zmatowi sie polerka po dłuższym czasie używania.

Jak to wygląda w PRAKTYCE:
Image Rant przed polerką
Image Ściąganie lakieru.
Image Rant po ściągnięciu lakieru.
Image Rant przygotowany do polerki.
Image Efekt po polerce.

Nom i chyba tyle...

Przykładowe efekty:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Ciekawostka:
Elektrochemiczne polerowanie stali nierdzewnych:

- Elektrochemiczne polerowanie stali zabezpiecza dokładnie całą powierzchnię polerowanego przedmiotu (włącznie z wgłębieniami w strukturze powierzchni) oraz nadaje przedmiotowi poddanemu obróbce atrakcyjny (dekoracyjny) wygląd. Elektrochemiczne polerowanie powoduje równomierną pasywację całej powierzchni polerowanego elementu.

- Elektrolityczne polerowanie stali nierdzewnej
i kwasoodpornej ma zastosowanie w procesie obróbki elementów wykorzystywanych w przemyśle rolno - spożywczym (np. mleczarskim, mięsnym), narzędzi chirurgicznych i dentystycznych, a także podczas obróbki elementów dekoracyjnych i użytkowych (takich jak balustrady, ogrodzenia) wykonywanych ze stali szlachetnych.

Zalety elektrochemicznego polerowania:

- pozwala uzyskać doskonałe własności antykorozyjne,
- jest tańsze niż polerowanie mechaniczne,
- nadaje estetykę - połysk i równomierność barwy podobna do powierzchni wypolerowanego chromu,
- ułatwia i podnosi skuteczność mycia oraz pomaga utrzymać w czystości przedmioty poddane polerowaniu poprzez skrócenie czasu mycia do 50% (mikrodolinki i mikrowierzchołki powierzchni niepolerowanej stanowią doskonałe zakotwiczenie dla osadów soli, zabrudzeń, bakterii, grzybów, pleśni itp.). Mycie takich powierzchni zawsze stanowiło problem, a utrzymanie higieny - aseptyki - stosowania dodatkowych środków,
- elektrochemiczne polerowanie usuwa, oprócz wierzchołków nierówności rodzimego metalu, również wszelkie zanieczyszczenia spowodowane poprzedzającymi procesami: tlenki metalu z narzędzi formujących, ziarna ścierniwa po szlifowaniu, mechanicznie naniesiona mikrowarstewka metalu po szczotkowaniu szczotkami metalowymi. Zanieczyszczenia takie mogą być źródłem korozji lub przebarwień,
- usuwa mikronaprężenia spowodowane uprzednią obróbką i przywraca jednolitą mikrotwardość materiału rodzimego,
umożliwia polerowanie powierzchni niedostępnych dla metod polerowania mechanicznego.

Zastosowanie

Wymienione zalety elektrochemicznego polerowania zadecydowały o zastosowaniu tej metody jako obróbki wykończeniowej dla:
- aparatury chemicznej i naukowej,
- urządzeń pracujących w trudnych warunkach, dla których utrzymanie higieny ma zasadnicze znaczenie, np. w pozyskiwaniu i przetwórstwie mleka
narzędzi chirurgicznych,
- sprzętu gospodarstwa domowego,
- przedmiotów użytkowych i dekoracyjnych.

Użyteczne linki:
http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic ... sc&start=0
http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?t=178

PS: Pytania, komentarze, foty ładnie wypolerowanych alu mile widziane,...

" Życzę wszystkim polerującym powodzenia, wytrzymałości i jak najlepszych efektów... Pozdro all.."



_________________
"G-39 i pół project" Zapraszam:
viewtopic.php?f=112&t=37788
My polo G40 on vimeo.com :
http://vimeo.com/16349657
Offline
 Profil    2938654
 
 Temat postu: Re: [all VW] Wszystko na temat polerki felg [FAQ]
PostWysłany: Czw 02 Kwi, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 01 Lis, 2007
Posty: 1629
Skąd: Inowrocław
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf MK1 16V, jetta A2 coupe GTD, passat B3 GT air-ride
Ja mam takie pytanko:
Polerowal juz ktos kiedys takie felgi??
Image
Bo ja sie wzialem za polerke takich felg i po zdjeciu lakieru sie przerazilem....aluminium jak po piaskowaniu grubym piachem...wogole papiery na wode nie chca temu podolac....wzialem papier 240...niby jakos troszke poszlo ale na alu nadal zostaja takie czarne kropki jakby podklad sie powgryzal....na plaskiej czesci felgi jeszcze jakos pojdzie to uzunac ale we znekach to tragedia.....
Co poradzicie walczyc z polerka az palce odpadna czy namawiac ziomka na malowanie:):):)



_________________
Moje MK1 viewtopic.php?t=25747
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 5 z 22 [ 320 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe