Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Śro 04 Sty, 2012 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Mar, 2010
Posty: 151
Gadu-Gadu: 5683935
Auto: Vw Corrado 2.3 v5 AQN
Z założenia temat jest pytaniem do ludzi posiadających doświadczenie w mechanice i wszelkiego rodzaju rzeźbach przy silnikach, ale może stać się także swoistym poradnikiem jak ożywić swoje 2.3 v5 20V. Informacji ten temat niestety jest mało więc postanowiłem spróbować i tutaj.

Jakie mody polecilibyście do tego silnika żeby dodać mu trochę mocy ???

Idąc w kierunku mocnego N/A można grzebnąć wydech, dolot, zrobić korektę softu, ale to da wynik rzędu 180 - w porywach do 190 koni. W grę wchodzi też porting głowicy, który może dodać jeszcze kilka km, ale niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć wałków do tego silnika. O ile do AGZ'eta nie stanowi to problemu to do AQN nie mogę ich nigdzie namierzyć :/
W moim przypadku wydech do przelot 2.5" z nierdzewki z końcowym przelotowym tłumikiem Bastuck, dolot na filtrze BMC CDA puszczony z kratki w zderzaku, zewnętrzna chłodniczka oleju i odleżony zamach. W pierwszej kolejności chcę sprawdzić go na hamowni żeby zobaczyć w jakiej jest kondycji i podtrzymać lub obalić mit softu SLS'a po czym myślę nad jego "usprawnianiem" ;)

Wiem, że efektywnym sposobem osiągnięcia ciekawych wyników z AQN'a jest kompresor, który można nabyć z całym zestawem np. ze strony Carlicious-parts, ale cena takiego zestawu zaczyna się od 3000E więc jest to dość kosztowny zabieg.

Co moglibyście polecić w kierunku przekroczenia granicy 2++ koni ???
Może jakieś soft turbo - jeśli tak to jakie ???

Oczywiście pomińmy propozycje swapa na r32, r36 i inne silniki bo chodzi mi tylko i wyłącznie o dalsze rzeźbienie AQN'a.

Za wszelkiego rodzaju konstruktywne rady z góry serdecznie dziękuję w imieniu swoim jak i innych użytkowników 2.3 v5 20V.



_________________
2.0 16V 1992 - było :/
1.8 G60 1989 - było :/
2.3 v5 AQN 1992 - jest :) (ex 2.0 16V)
Offline
 Profil    5683935
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Śro 04 Sty, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
koszty zrobienia soft turbo tez nie beda male bo do tego silnika praktycznie nic nie ma. poczawszy od kolektora ssacego do wydechowego. wszystko trzeba przerabiac z innych silnikow albo robic od nowa co nie jest tania rzecza jezeli wszystko zleca sie osoba trzecim. moim zdaniem cena 3tys E za kompletny zestaw pod kompresor to nie jest duzo tym bardziej ze masz juz wydech zrobiony. a przy turbie trzeba przerabiac. Tuning silnika V5 nie jest latwa sprawa bo koszty duze i dostepnosc czesci mala. to co masz zrobione to chyba juz wszystko co mozna zrobic w tym silniku nie ponoszac duzych kosztow. poczekajmy jeszcze na kumana on jest obeznany w V5 ;)


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Śro 04 Sty, 2012 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Mar, 2010
Posty: 151
Gadu-Gadu: 5683935
Auto: Vw Corrado 2.3 v5 AQN
Sam ssący pod turbo widziałem na necie jako odlew z aluminium, ale cena nie była niska - ok. 600 Euro.
Szkoda, że nie ma nigdzie ostrzejszych wałków bo łącząc je z portingiem głowy, wydechem, dolotem i strojeniem można by było wyciągnąć parę koników z silnika.



_________________
2.0 16V 1992 - było :/
1.8 G60 1989 - było :/
2.3 v5 AQN 1992 - jest :) (ex 2.0 16V)
Offline
 Profil    5683935
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Śro 04 Sty, 2012 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 21 Lut, 2008
Posty: 1710
Skąd: Glivwice
Gadu-Gadu: 3417244
Auto: Corrado VR6
Lurosa 1.7 SDI
sprawdz czy ssacy i wydechowy nie podejda z S2 tez jest 5 cylindrowy a do innych silnikow podchodza wiec moze akurat. i do tego kapanka strojenie i 250 bedzie spokojnie na małym doładowaniu



_________________
Majówka z STK - Rybnik

Sprzedam Rarytasowe graty do Corrado US g60
Offline
 Profil    3417244
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Śro 04 Sty, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Sob 20 Lis, 2010
Posty: 1046
Gadu-Gadu: 0
Auto: mk1 cabrio 16v turbo; Audi A4 B7 1,9Tdi Air Ride
według mnie to można by tyło uderzyć w kompresor z mietka eaton łapę wiadomo trzeba dorobić icek pod auto wtryski dać z zapasem 440 do ,0.5 bara bez odprężania potem kanapka i dobry program na takim doładowaniu w granicach 240koni koszt spokojnie 8tysi zależy co kto umi sam zrobić


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Śro 04 Sty, 2012 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 21 Lut, 2008
Posty: 1710
Skąd: Glivwice
Gadu-Gadu: 3417244
Auto: Corrado VR6
Lurosa 1.7 SDI
na eatona to bardzo mało miejsca tam jest. ja bym poszedł jak juz w soft turbo albo dorwał Vortecha. wisiał pewien czas na allegro:D a jak nie to zmieniaj silnik:D



_________________
Majówka z STK - Rybnik

Sprzedam Rarytasowe graty do Corrado US g60
Offline
 Profil    3417244
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Czw 05 Sty, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
mk1turbo tylko czy plastikowy kolektor ssacy wytrzymie doladowanie z kompresora?? najbezpieczniej chyba jakis kolekor z jakiegos metalu a to podnosi koszty. trzeba tez doliczyc strojenie takiego auta a mysle ze nie bedzie tanie bo malo kto robi takie silniki. kolektor z S2 nie podejdzie inne wyprowadzenia kanalow i szpilek z glowicy chyba zostaje jakis gotowiec albo spawac custom ale to nie sa tanie rzeczy


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Czw 05 Sty, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 20 Sty, 2008
Posty: 2867
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 9308111
Auto: JETTA V GLI TFSI
wątpie że plastikowy kolektor wytrzyma doładowanie, on przy lekko zmodzonej seri tak jak to było u mnie potrafił robić cyrki, mocno pracował przy lekkich dawaniu


Offline
 Profil    9308111
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Czw 05 Sty, 2012 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Mar, 2010
Posty: 151
Gadu-Gadu: 5683935
Auto: Vw Corrado 2.3 v5 AQN
Też mi się wydaje, że kolektor z S2 nie podejdzie. Żeby założyć jakąś sprężarkę (turbo lub kompresor) faktycznie trzeba by było chyba zmodzić jakiś kolektor ssący bo ten ori nawet w N/A jak się mocniej wdepnie widać jak się odkształca pod wpływem podciśnienia.
Gdyby ktoś gdzieś namierzył wałki rzędu 268 do 276st. do AQN to byłbym bardzo wdzięczny za info bo chyba w moim przypadku zostanie jednak silnik w wersji N/A - nie chcę zbyt dużej rzeźby.
Ewentualnie w grę wchodzi jeszcze chwilowy wzrost mocy - N2O. Nie wiem czy to nie będzie dla mnie najlepsze rozwiązanie. Na co dzień +/- 180km., a w razie potrzeby strzał rzędu +50 :)
Trzeba będzie pomyśleć ;)



_________________
2.0 16V 1992 - było :/
1.8 G60 1989 - było :/
2.3 v5 AQN 1992 - jest :) (ex 2.0 16V)
Offline
 Profil    5683935
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Czw 05 Sty, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
U Daniela w R32 kolektor jest seryjny a nie mało dmucha. Wątpię żeby się rozleciał przy kompressorze.




_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Pią 06 Sty, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Sob 20 Lis, 2010
Posty: 1046
Gadu-Gadu: 0
Auto: mk1 cabrio 16v turbo; Audi A4 B7 1,9Tdi Air Ride
kuman już wam odp a wiadomo że graty z s2 nie podejdą a kompresor ma inom prace jak turbo wiec da rade a zawsze można zrobić taki a tak jak pisałem koszt zależy od tego co kto potrafi samemu zrobić a wiadomo że tuning nie jest tani


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Pią 06 Sty, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
Swojego czasu też szukałem wałków i innych gratów do tuningu tego silnika i nie znalazłem nic do 20V. Ciężki temat. S więc sprzedałem silnik i kupiłem mocniejszy.



_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Pią 06 Sty, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Sob 20 Lis, 2010
Posty: 1046
Gadu-Gadu: 0
Auto: mk1 cabrio 16v turbo; Audi A4 B7 1,9Tdi Air Ride
to zależy ile by chciał do niego dmuchać jak powyżej 0.5 bara to warto by było zakuć a wiadomo to już duży koszt a nigdy to nie jest pewne jak ori silnik zawsze może coś ulecieć jak nie korba to panewkę obróci lepiej zrobić tak jak kuman proponuje ja akurat mam swój warsztat to mie koszty robocizny nie interesują


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Pią 06 Sty, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
Tylko zakucie to już jest gruba kasa. Według mnie wystarczyłoby odprężyć motor kanapką i dmuchać. Ile VR6 nie zakutych lata na nie małych doładowaniach i żyją. Nowsze 24V też dopiero zakuwają przy większych mocach.

Goły słupek do tego silnika kosztuje 1000zł więc nawet jakby coś się stało to kupuje się drugi i tyle.

Tutaj grubiej uturbione 10V:






I temacik:

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... viewfull=1



_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu: Re: [all vw] Modyfikacje silnika 2.3 v5 20V AQN
PostWysłany: Pią 06 Sty, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Sob 20 Lis, 2010
Posty: 1046
Gadu-Gadu: 0
Auto: mk1 cabrio 16v turbo; Audi A4 B7 1,9Tdi Air Ride
ja w moim mk1 9a t ładuje na 0.9 bara i na kanapce daje rade ale wiem jak ludzie chcieli by zrobić 100koni więcej na ori gratach i zrobić 100tyśięcy i żeby oleju nie brał ale niestety tak się nie da a tak jak pisałeś słupek nie jest drogi


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe