Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Polo 86c] Demontaz skrzyni i wyciagniecie silnika 1.3 MH...
PostWysłany: Sob 28 Lut, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 14 Lip, 2008
Posty: 106
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 5893806
Czolem...

Wyciagam silnik z mojej leciwej 86c... No i doszedlem do wniosku, ze bez demontazu skrzyni sie nie obejdzie...
Z przyczyn technicznych nie udalo mi sie dzisiaj zakonczyc roboty, wiec mam kilka pytan:

- na ile srub jest mocowana skrzynia do silnika? 5? [4 od "frontu", 1 od dolu kolo kata?]
- czy konieczny jest demontaz rozrusznika [domyslam sie ze tak, mocowany na 2 dddllllluuugggiieee sruby?]
- po odpieciu od lapy wspolnej z silnikiem oraz dolnej sama odskoczy, czy trzeba sie mocowac?
- i najwazniejsze, czy samo odkrecenie skrzyni wystarczy do wyciagniecia silnika do gory?

Z gory dziekuje za pelne odpowiedzi, wszelkie propozycje i checi.



_________________
Pilnie zakupie do Polo 86C/2F:
- serwo G40
- polke do steilhack'a '90-94
- jarzma + zaciski tylne Golf MK2 GTI
Offline
 Profil    5893806
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 28 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Gru, 2005
Posty: 4682
Skąd: Międzyrzecz
Gadu-Gadu: 0
Auto: A6 C5 V6 & MK2 @ VR6 & MK4 TDI+, Corrado @ 1.8T, MK4 V5, B5FL V6
Powinieneś spokojnie sobie dać rade wyjąc silnik razem ze skrzynią.

No ale jak chcesz na około to rozrusznik musisz odkręcić, jest przykręcony na 3 śruby, skrzynia do silnika jest zamocowana na 5 śrub, 3 od frontu, 2 z tułu (na dole i przy rozruszniku).

Po odkręceniu z łap, będziesz musiał się trochę poszarpać żeby skrzynia odłączyła się od bloku silnika i zsunęła się z wałka (rób to z góry).

I nie zapomnij o blaszce która osłania koło zamachowe (na dole skrzyni)

pozdro

[ Dodano: Sob 28 Lut, 2009 ]
Z `trzymadeł` to musisz odkręcić wydech, wszelkie przewody itp. no i łapę po lewej stronie, ale to chyba logiczne,


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 28 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
taki zabieg najlepiej jest wykonywac w kanale albo na podnosniku. Mozna to zrobic samemu ale potrzeba specjalnego podnosnika i jest troche problematycznie i schodzi duzo czasu. Jak sa 2 osoby to mozna sobie poradzic juz bez podnosnika ale jedna osoba bedzie musiala robic jako podtrzymanie skrzyni a pozniej we 2 ja sciagnac na dol


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 28 Lut, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 14 Lip, 2008
Posty: 106
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 5893806
rolek napisał(a):
No ale jak chcesz na około...


Nie chce, ale wczoraj wlasnie gdzies mi sie blokowalo i za cholere nie chcialo isc wyzej i staram sie ustalic przyczyne.

rolek napisał(a):
I nie zapomnij o blaszce która osłania koło zamachowe (na dole skrzyni)


Tej blaszki w ogole nie kojarze... Jedyn blaszka ktora mi sie rzucila w oczy oslaniala prawa pol os..

rolek napisał(a):
Z `trzymadeł` to musisz odkręcić wydech, wszelkie przewody itp. no i łapę po lewej stronie, ale to chyba logiczne,


Z tego zestawu brakuje mi jedynie dokonca zdemontowanego kolektora... Wisi luzno razem z katem, ale srubki je laczace sa tak przezarte, ze nie ma mowy o odkreceniu;/
Utne chyba poprostu i na tym sie skonczy, bo stabilizatora nie widzi mi sie demontowac.

turpik, brak mi jednego i drugiego ;)
Za to mam od cholery ambicji, dwie niezrywalne rury lecace przez caly szereg i tasmy mocujace od tir'ow i nimi podnosze silnik ;)

Tak mnie jeszcze tknelo: bez odkrecenia skrzyni, czy poduszka dolnej lapy przejdzie czy zahaczy od spodu o grodz? Probowalem ja wczoraj odkrecic, ale nie szlo ni hu hu ;/



_________________
Pilnie zakupie do Polo 86C/2F:
- serwo G40
- polke do steilhack'a '90-94
- jarzma + zaciski tylne Golf MK2 GTI
Offline
 Profil    5893806
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 28 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Gru, 2005
Posty: 4682
Skąd: Międzyrzecz
Gadu-Gadu: 0
Auto: A6 C5 V6 & MK2 @ VR6 & MK4 TDI+, Corrado @ 1.8T, MK4 V5, B5FL V6
czapioch napisał(a):
czy poduszka dolnej lapy przejdzie czy zahaczy od spodu o grodz?


Raczej zahaczy bo ona głęboko pod podłogę wchodzi, spróbuj przebalansować lewą stronę wyżej, a prawą stronę na dół, czyli skrzynią w dół spróbuj wyciągnąć silnik


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 28 Lut, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 14 Lip, 2008
Posty: 106
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 5893806
Nie ma co... Zupelnie inaczej sie pracuje w "dzien wolny" niz na szybkiego w tygodniu ;)

Silniczek elegenacko wisi nad autem - odkrecilem tylko tylna lape i poszlo :)

Prace na chwile wstrzymane, gdyz wcielo mi gdzies podkladki do nalozenia na sruby przechodzace przez lozyska co by ich nie wyplulo...

Dzieki za pomoc, pkt'ciki przyznane.

Temat do zamkniecia.



_________________
Pilnie zakupie do Polo 86C/2F:
- serwo G40
- polke do steilhack'a '90-94
- jarzma + zaciski tylne Golf MK2 GTI
Offline
 Profil    5893806
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 6 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 11 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe