VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk3] swap silnika z 1,4 na 1,8kr(ev) https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=23667 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jgkrzycho [ Sob 07 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | [mk3] swap silnika z 1,4 na 1,8kr(ev) |
Witajcie, chcialbym wsadzic do goferka 3 z silnikiem seryjnym 1,4 silnik 1,8 z golfa 2 kr 16v(dół od ev, góra kr). Jakie problemy moge napotkac przy takim czymś? 1.Czy mocowania są takie same? 2.Jak wygląda sytuacja z instalacją elektryczną 3.Czy przy napędzie syncro będą jakieś dodatkowe problemy? z góry dzięki za pomoc |
Autor: | skrypol [ Sob 07 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Powiem Ci tak ja własnie zrobiłem taki swap napewno niepasuje tylna łapa silnika ale to niejest wielki problem reszta łap pasuje sytułacja z instalacja elektryczną wyglada tak wiazka elektryczna silnika w KR jest na okragłe piny a instalacja w Mk3 jet na szerokie piny wiec jedyne rozwiązanie jest przelutować wiazke elektryczną silnika na szerokie piny jesli masz silnik KR po 90 roku to niema problemu z wiazka silnika bo jest juz ona na szerokie piny i wszystko pasuje na 3-punkt nieumiem Ci odpowiedzieć |
Autor: | jgkrzycho [ Sob 07 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
a jesli mam silnik sprzed 90roku? nie jestem pewny, bo to skladak i sam nie wiem..., możesz mi czasem powiedziec co mi jest potrzebne do kompletnego swapa? czy coś z gofra 3 może pozostać?czy wszystkie smieci mają być z mk2? |
Autor: | skrypol [ Nie 08 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
jesli masz silnik z przed 90 r to niestety masz wiązke elektryczną na okrągłe piny i czeka cię lutowanko ale sprawdz sobie jakie masz piny ,napewno będziesz musiał zmienić chłodnice bo ta z 1.4 jest zamała musisz wstawić wiekszą na dwa wetylatory ja akurat wstawiłem z TDI co zatym idzie musisz wymienić cały pas przedni jesli chodzi o łapy to ja wstawiłem cała ławe z łapa z mk2 ale miałem przezto problemy z układem kierowniczym niepasowały mi krzyzaki ale sie z tym uporałem wydech nawet podpasował no i zecz oczywista musisz zmienic hamulce na przud wstawic wetylowane tarcze i na tył tarcze to by było chyba natyle |
Autor: | jgkrzycho [ Nie 08 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
pas przedni przerobic czy zmienic na jakis inny?(jaki?), a teraz drugie pytanie troche glupie, ale... okrągłe piny? gdzie je sprawdzic, tzn. nie wyciągnąłem jeszcze silnika i nie wiem o co Ci chodzi... tzn gdzie one są wczepiane |
Autor: | jgkrzycho [ Nie 08 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
aha, nie doczytalem ze to dotyczy kazdej wtyczki :-) to musze sie przypatrzec, bo jedyne co wiem to to ze szerokie piny mam przy stacyjce, a inne to jutro sie dowiem jak zobacze, dzieki bardzo za fotke:-)skrypol, a Ty przekładałes dokładnie do mk3 z 1.4 na 1.8 kr? tak jak ja bede? a moze też od razu rozkręcałeś silnik? [ Dodano: Nie 08 Lip, 2007 ] a da rade taką wiązke elektryczną silnika dorwać gdzieś? i czy to dużo roboty przy wymianie? |
Autor: | skrypol [ Pon 09 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Tak ja robiłem własnie takiego swapa usiebie miałem w MK3 1,4 ABD i wsadziłem 1,8 16V KR jesli chodzi o te wtyczki to one są przy skrzynce bespieczników tam jest najwiekszy zonk aby to popodłańczac . Po roku 90 wychodziły juz silniki KR z wiazka na szerokie piny ale racze wiazka elektryczna silnika jest niedokupienia ja szukałem i niestety nieznalazłem i byłem zmuszony przelutowywac robił mi to EVOLUTION nikt inny niechciał sie tego podjac . |
Autor: | jgkrzycho [ Pon 09 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
ale jakiej wiązki szukałeś? od 2.0 16V? czy nowej od KR'y? a jak wygląda sytuacja z licznikiem, wszystkimi wskaźnikami etc, wszystko smiga? Nawet komputer? Masz jakieś fotki z prac swapowskich;-) |
Autor: | skrypol [ Pon 09 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
szukałem wiazki z KR-y po 90 roku nowa jest dostepna w ASO na zamówienie ale kosztuje 3700 zł wszystkie wskazniki mi smigają oprucz czujnika temperatury wody fotek niestety niemam |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |