VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Leon 1m 1.8T T4 silnik ARY]Prośba o analizę logów
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=104904
Strona 1 z 1

Autor:  leonidas_na_4_buty [ Czw 18 Paź, 2018 ]
Temat postu:  [Leon 1m 1.8T T4 silnik ARY]Prośba o analizę logów

Witam Wszystkich,

Ogromna prośba do osób umiejących analizować logi w silniku 1.8T – kod silnika ARY. Rok prod.: 2001
Potrzebuje pomocy przy analizie logów i o wskazanie obszarów którymi w aucie należy się zająć aby auto wróciło do dobrej formy – do serii. Wiem, że pracy jeszcze sporo ale dobra diagnoza to klucz do podjęcia działania. Przywrócenie auta do serii to pierwszy etap mojego planu na Leonidasa – jeśli silnik okaże się zdrowy to będzie ciąg dalszy 😉

Zaznaczam, że auto kupiłem 2 miesiące temu i dopiero próbuje dowiedzieć się co Leonidasowi w duszy gra 😊
Log statyczny:
http://vaglogi.pl/log-000_TZTW2.html
Logi dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-002_033_50TO7.html
http://vaglogi.pl/log-003_020_d1wK7.html
http://vaglogi.pl/log-115_118_27cId9g.html

Moje wiedza na temat analizy logów nie jest bogata ale próbowałem poszukać wiedzy w Internecie i poniżej to co mnie zaniepokoiło:
- grupa 033 – korekta lambda krótkoterminowa na sondzie przed katalizatorem – na logu wykonanym wartości są ujemne a znalazłem informację, że powinny na niskich obrotach być równe zero a na średnich i wysokich obrotach delikatnie rosnąć
- grupa 033 – napięcie sondy lambda przed katalizatorem – na logu wykonanym wartości napięcia od 1,3 do 0,66 – znalazłem info że napięcie powinno na niskich obrotach wynosić 1,5 i wraz ze wzrostem obrotów naleć – na logu widać że napięcie maleje ale napięcie na niskich obrotach za niskie powinno być 1,5
- grupa 115 – za niskie ciśnienie doładowania otrzymanego względem zadanego w zakresie obrotów od 1800 do 3240
- grupa 118 – wysoka temperatura powietrza w dolocie – przy wykonywaniu loga temperatura powietrza w otoczeniu wynosiła 17 stopni a temperatura powietrza w dolocie jest między 37 a 42 stopnie – niepokojące ☹
- grupa 020 – korekty zapłonu wprowadzane przez czujnik spalania stukowego – wysokie wartości cofania zapłonu (ponad 8)


Jeśli do analizy logów potrzebne będą informacje o aktualnym stanie auta to poniżej rozpisałem co już o nim wiem, co zrobiłem a co jeszcze zostało do sprawdzenia.

Trochę historii auta aby analiza logów była możliwa:
2 miesiące temu kupiłem Seata Leona 1M 1.8T T4 132kW 180 KM z napędem haldex 4x4.
Przebieg 300 tys. – myślę że mógł być kręcony – w 2017 r. sprowadzony ze Szwajcarii.
Auto próbuje doprowadzić do serii po wcześniejszym właścicielu.
Auto benzyna bez instalacji LPG.
Co zostało już zrobione:
- wymiana napinacza elektromechanicznego wałków rozrządu na nowy (Febi Bilstein)
- wymiana łańcuszka spinającego wałki rozrządu na nowy (Febi Bilstein)
- wymiana wałka rozrządu (wydechowy) na nowy
- nowe szklanki (strona wydechowa)
- nowe świece
- nowy rozrząd (INA)
- zdjęta miska olejowa i wyczyszczony smok olejowy
- sprawdzone panewki
-nowy zawór DV – nowy z ASO – wersja z silnika 1.8T BAM (mocniejszy podobno wytrzymalszy – rada mechanika)
- regeneracja alternatora
-wymiana paska klinowego wielorowkowego
- zalany nowy olej MOTUL 8100 X-cess 5W40

Co NIE zostało sprawdzone:
- szczelność dolotu
- stan turbo
- stan katalizatora
- sondy lambda

Błędy silnika sczytane ostatnio:
17705 – Presure Drop brtween Turbo and Throttle Valve (check D.V.)
P1297-35-00—
17545 – Fuel Trim Bank 1 (Add): System too Rich
P1137-35-00—
Nic nie robione z błędami ponieważ dopiero co je sczytałem przez OBD2.

Z góry dzięki za pomoc 😊

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/