Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 19 [ 282 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [All vw] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Wto 07 Gru, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 15 Maj, 2005
Posty: 1008
Skąd: PZ
Gadu-Gadu: 0
Auto: Only1
Jakie są zasady dobierania wielkości/średnicy hamulcy głównie chodzi o tył, tak aby zgrany był z większym przodem.

Często zmieniamy w swoich autach hamulce przód na większe, aby poprawić ich skuteczność, ale co z tyłem?
O ile tarcz musi być mniejsza, aby było to bezpieczne i miało jak najlepszą skuteczność hamowania?

Przykład 4x100, aby nie rozmawiać o suchych danych:
- przód seria 280 zwiększenie do 305, 312, 3…
- tył seria 226 tył ---> …..???


Jeżeli ktoś uzna, a po co zwiększać tył skoro ma mniejszy wpływ na hamowanie niż przód?
Liczą się też względy estetyczne :)

Dzięki za wszelkie podpowiedzi :)



_________________
00' Seat Cordoba Coupe 1.9TDI Sport - R.I.P.
10' VW Polo Classic Coupe R36

2008: VWmania, VAG EVENT, TUNING DE LUXE
2009: TUNING DE LUXE
2010: Rothenburg, VAG EVENT, I Zlot CultStyle.pl, Cultoberfest
2011: Rothenburg, VAG EVENT, II Zlot CultStyle.pl, Piknik Polo Klub Polska, Wolfsgruppe BBQ
2012: Rothenburg, VAG EVENT, III Zlot CultStyle.pl
2013: VIII Zlot Polo Klub Polska, VAG EVENT, OSS Party, Style'd
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Wto 07 Gru, 2010 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
jezeli chodzi o tyl to on zawsze slabiej hamuje po to zeby przypadkiem cie nie wyprzedzil przy mocnym hamowaniu. wieksze hamulce w standardzie mialy wersje 4x4 bo tylne kola tez byly napedzane i potrzebowaly wiekszej sily zeby je zahamowac. w strszych VW z tylu byl zakladany korektor hamowania ktory zmniejszal sile nacisku zeby hamulce sie nie zablokowaly. seryjnie w autach np mk4 jak z przodu byly tarcze 288 na tyl zakladano 230 chyba ze to 4motion to juz wkladano 239, jak z przodu zakladano 312 to na tyl wkladano 256. tak jest w seryjnych autach ale w tuningowanym zawsze mozna wlozyc wieksze. ja na tyl wkladalbym wieksze hamulce dopiero jak bym na przod zalozyl 312 bo inaczej mija sie to z celem jak i to tak nie bedzie hamowac tylo beda rdzewiec tarcze z powodu malego docisku


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [All] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Wto 07 Gru, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 15 Maj, 2005
Posty: 1008
Skąd: PZ
Gadu-Gadu: 0
Auto: Only1
turpik
dzięki za opis
oczywiście mnie też interesuje taka zmiana dopiero jak na przodzie jest już >300mm

wiesz może jakie były montowane tarcze z tył w rozstawie 4x100 w różnych modelach VW?

wiem oczywiście o 226 i 232


temat mnie zaciekawił jak u Bati'ego widziałem przód 280 i zacisk S2, a tył custom 257 z seryjnym zaciskiem.



_________________
00' Seat Cordoba Coupe 1.9TDI Sport - R.I.P.
10' VW Polo Classic Coupe R36

2008: VWmania, VAG EVENT, TUNING DE LUXE
2009: TUNING DE LUXE
2010: Rothenburg, VAG EVENT, I Zlot CultStyle.pl, Cultoberfest
2011: Rothenburg, VAG EVENT, II Zlot CultStyle.pl, Piknik Polo Klub Polska, Wolfsgruppe BBQ
2012: Rothenburg, VAG EVENT, III Zlot CultStyle.pl
2013: VIII Zlot Polo Klub Polska, VAG EVENT, OSS Party, Style'd
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Wto 07 Gru, 2010 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
Większe hamulce na tył to dopiero od modeli MK4 i pochodnych, np Octavia RS ośka ma wentylowane 256 z tyłu. Niestety nie da się tego zamontować p&p do naszych modeli z racji innej konstrukcji belki. Jedyna alternatywa dostępna w Polsce to wyżej wspomniany zestaw od BSK.



_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu: Re: [All] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Wto 07 Gru, 2010 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
wersje syncro mk2 i pochodnych mialy tarcze 239mm na tyle ale niestety nie zalozysz ich do normalnej oski bo sa inaczej skonstruowane. jedyne rozwiazanie to wlasnie zestaw od batiego na 256 na tyl ale pewnego czasu powstal tez zestaw do mk2 na tarcze 280 na tyl tylko ze wlasciciel niestety nie zdradza szczegolow ale wszystko sie da jak sie chce ;) zestaw od BSK to zestaw P&P ale mozna sie tez zatroszczyc o wieksze zaciski na tyl zeby jeszcze je polepszyc :-D


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [All] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Wto 07 Gru, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 15 Maj, 2005
Posty: 1008
Skąd: PZ
Gadu-Gadu: 0
Auto: Only1
ja myślałem właśnie aby na seryjnych gratach VW przerobić tył tak aby była piast 4x100 osobno i tarcz osobno (to już wiem jak zrobić) a nie jak w serii 226, a później można do tego szukać dużych tarczy i mocniejszych zacisków bo nie ogranicza mnie że musi być mocowane bezpośrednio na czop

coś właśnie na wzór BSK tylko seryjne graty VW

z tego co znalazłem to powinno się udać poskładać nawet 280 wentylowane z rozstawem 4x100 na tył i powinno hamować bez jakiś niebezpiecznych sytuacji :)



_________________
00' Seat Cordoba Coupe 1.9TDI Sport - R.I.P.
10' VW Polo Classic Coupe R36

2008: VWmania, VAG EVENT, TUNING DE LUXE
2009: TUNING DE LUXE
2010: Rothenburg, VAG EVENT, I Zlot CultStyle.pl, Cultoberfest
2011: Rothenburg, VAG EVENT, II Zlot CultStyle.pl, Piknik Polo Klub Polska, Wolfsgruppe BBQ
2012: Rothenburg, VAG EVENT, III Zlot CultStyle.pl
2013: VIII Zlot Polo Klub Polska, VAG EVENT, OSS Party, Style'd
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Śro 08 Gru, 2010 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Mar, 2006
Posty: 3453
Skąd: tychy
Gadu-Gadu: 0
Auto: Audi 100 C4 & Chevrolet Camaro 3gen
darek-vw napisał(a):
O ile tarcz musi być mniejsza, aby było to bezpieczne i miało jak najlepszą skuteczność hamowania



dla przykładu - Chvrolet Corvette C5 Z06 przód 330 mm tył 310 mm i to fabrycznie ;)


turpik napisał(a):
w strszych VW z tylu byl zakladany korektor hamowania ktory zmniejszal sile nacisku zeby hamulce sie nie zablokowaly



nie we wszystkich mkII ;) co jest przykładem i dowodzi że ten badziew był do niczego nie potrzebny ;)



_________________
Image

Audi C4 --- viewtopic.php?f=98&t=16705&start=1410
Jetta II --- viewtopic.php?f=112&t=44729&start=0
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All vw] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Czw 30 Gru, 2010 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 05 Sty, 2010
Posty: 120
Gadu-Gadu: 0
Auto: passat b4 AFN
I jak ? jakieś konkrety ?



_________________
Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step Volvo S60 D5 185KM/400Nm,DPF-out by www.kiviracing.pl - 210KM/500Nm.
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All vw] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Pią 31 Gru, 2010 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Cze, 2005
Posty: 1365
Skąd: Radom
ale namotaliscie...

w corvette moze i tak jest za na obydwu osiach duze tarcze, ale jest znacznie lepiej wywazona niz nasze vw, a to wlasnie od tego zalezy (miedzy innymi) stosunek hamulcow przod/tyl

nie da sie tego jednoznacznie stwierdzic, bez liczenia, dlatego najlepiej skoro licza sie wzgledy estetyczne, to zakladc jak najwieksze, kupic korektor hamowania willwoda i nim sobie wszystko wyregulowac, tak zeby tylu nie blokowalo


korektor hamowania w mk2 to nie byl po to, zeby zmniejszyc sile hamowania na tyl, tylko po to, ze w razie kata ugiecia belki (tam jest takie ramie) czyli w razie wzrostu obciazenia tylu, byly coraz mocniejsze hamulce z tylu, przypominam, ze ten korektor nie jest myslacy i przy obnizeniu auta wlasnie dla niego to jest tak jak auto byloby zaladowane i sa mocniejsze hamulce z tylu, stad problem blokowania tylnych kol w bardzo obnizonym aucie z korektorem (sprawnym)

czyli zasada jak w corvette - coraz ciezszy tyl (coraz lepiej wywazone auto) - coraz mocniejsze hamulce



_________________
Moje aukcje: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1082568
Dystanse na zamowienie, info gg
Golf Mk4 cabrio projekt http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=10821
Audi A3 8P OEM+ projekt viewtopic.php?f=98&t=96254&view=unread
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All vw] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Pią 31 Gru, 2010 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 18 Cze, 2008
Posty: 1951
Skąd: Kwidzyn
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo 6n2/Jetta
Jesli juz rozmawiacie na temat hamulców to mam małe pytanko. Mam u siebie w Borze AJM (85KW)na przedniej osi tarcze 288mm i chciał bym wiedziec z jakimi silnikami wystepowały tarcze 312mm czy 130km tdi też je miał???czy tylko 2.3 i V6?? I czy to podejdzie do mnie plug & play


Ostatnio edytowany przez Rumak, Pią 31 Gru, 2010, edytowano w sumie 1 raz


_________________
RUMAK

Było 6N
Była Borówka
viewtopic.php?f=98&t=52443&view=unread#unread
Jest 6N2
viewtopic.php?f=98&t=86458&hilit=polo+by+rumak
Jest Jetta
viewtopic.php?f=98&t=100154
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All vw] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Pią 31 Gru, 2010 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
lukasz5oo 1.9 tdi i V5 nie mialy tarcz 312mm jedynie wersje z silnikiem 1.8T i VR6. a zeby zalozyc 312 potrzebujesz tylko jarzm od tarcz 312 bo zacisk jest taki sam


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [All vw] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Pią 31 Gru, 2010 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 18 Cze, 2008
Posty: 1951
Skąd: Kwidzyn
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo 6n2/Jetta
Turpik jestes pewien ze 2.3 v5 nie miały 312???Wiec jesli załoze same jarzma np v6 to wtedy spokojnie wkładam tarcze 312 ;).Rozumiem ze wtedy klocki tez sa inne??? Iile musi miec ninimum cali koło aby weszło na taki zestawic??



_________________
RUMAK

Było 6N
Była Borówka
viewtopic.php?f=98&t=52443&view=unread#unread
Jest 6N2
viewtopic.php?f=98&t=86458&hilit=polo+by+rumak
Jest Jetta
viewtopic.php?f=98&t=100154
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All vw] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Pią 31 Gru, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 15 Maj, 2005
Posty: 1008
Skąd: PZ
Gadu-Gadu: 0
Auto: Only1
312x25 były w modelach PR-1ZQ i 1LJ i tu turpik pytanie do ciebie, co to oznacza i jak to rozszyfrować?



_________________
00' Seat Cordoba Coupe 1.9TDI Sport - R.I.P.
10' VW Polo Classic Coupe R36

2008: VWmania, VAG EVENT, TUNING DE LUXE
2009: TUNING DE LUXE
2010: Rothenburg, VAG EVENT, I Zlot CultStyle.pl, Cultoberfest
2011: Rothenburg, VAG EVENT, II Zlot CultStyle.pl, Piknik Polo Klub Polska, Wolfsgruppe BBQ
2012: Rothenburg, VAG EVENT, III Zlot CultStyle.pl
2013: VIII Zlot Polo Klub Polska, VAG EVENT, OSS Party, Style'd
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All vw] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Pią 31 Gru, 2010 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
lukasz5oo napisał(a):
ze 2.3 v5 nie miały 312??

Ośki na pewno nie miały, 4motion mogły mieć ale trzeba to sprawdzić.
lukasz5oo napisał(a):
Wiec jesli załoze same jarzma np v6 to wtedy spokojnie wkładam tarcze 312

Jak przechodzisz z 288 to potrzebujesz same jarzma, jak ktoś miał 280mm to musi zmieniać całe zwrotnice.
lukasz5oo napisał(a):
Rozumiem ze wtedy klocki tez sa inne???

Są takie same.
lukasz5oo napisał(a):
Iile musi miec ninimum cali koło

Minimum 16 cali.



_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu: Re: [All vw] Większe hamulce - zasady dobierania
PostWysłany: Pią 31 Gru, 2010 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 06 Paź, 2008
Posty: 374
Skąd: Rze
Gadu-Gadu: 6442909
Auto: G T I
djbros napisał(a):

w razie wzrostu obciazenia tylu, byly coraz mocniejsze hamulce z tylu


chyba na odwrót , jak hamujesz to tył sie delikatnie unosi


Offline
 Profil    6442909
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 19 [ 282 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 13 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe