Witajcie,
Opis mojego auta MODEL: Vw Passat B4 Variant
SILNIK: 1.9 TDI (1Z)
MOC: 90KM
MODY POD MASKĄ: seria
ZAWIESZENIE: gwint MTS
UKŁAD HAMULCOWY: swap przodu na 280mm wentylowane, kompletne hamulce TRW, swap tyłu na 226mm kompletne hamulce TRW
KOŁA: Były:
Aluett 16" z wypolerowanym rantem, opony Semperit i Continental 195/45
Dare RS, 16", 8J przód, 9J tył. Opony Falken Ziex 912, 195/40 przód, 205/40 tył
Są RH zw1 9J i 10J polakierowane na srebrną perłę
NADWOZIE: prawie seria - relingi krótkie wypolerowane na połysk, zaślepki WOB w błotnikach, tylne lampy dymione ori Hella, blenda w klapie, oryginalne spryskiwacze reflektorów, grill pomalowany w czarny połysk, lampy z soczewką, klamki bez zamków pomalowane w kolor nadwozia, halogeny z soczewką, blendy US białe.
WNĘTRZE:
- fotele, kanapa i boczki wymienione na serię z VR6,
- podsufitka i słupki obite alcantrą w kolorze szarym,
- wykładzina, wszystkie plastiki od okien w dół wymienione na jasny szary (była czerń),
- parę rarytasów (cd box, szary uchwyt na kubki, tempomat, szary podłokietnik i inne)
- podświetlenie nóg + w drzwiach przód/tył
Po kupnie w serii były:
- welurowa tapicerka
- pełna regulacja foteli (manualna)
- climatronic
- podgrzewane fotele ( nie działa - prawdopodobnie maty)
- dwie poduszki
- felgi aluminiowe (do wywalenia)
- elektryczne szyby przód i tył
- elektryczne lusterka
- listwy, zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia
- roleta bagażnika
- jeden podłokietnik - tył
- oryginał radio (było) i głośniki (8 sztuk)
- lampki nad tylnymi drzwiami
- elektryczna regulacja przednich lamp
- podgrzewane spryskiwacze
- regulowana kierownica
- oryginalny alarm z diodą w drzwiach
AUDIO: zmieniło się radio z ori na Pioneer DEH1100, seryjne 8 głośników
ZMIANY PRZEPROWADZONE: czytaj poniżej
PLANY: Na sezon 2012 - nowe koło + swap hamulców przód/tył, dokończenie wnętrza - fotele, kanapa i boczki w jasnym szarym według własnego pomysłu na obszycie, w zależności od dalszych pomysłów - lakierowanie kilku elementów lub całości.
------------------------------------------------------------------------
Moja historia z Passatem :) Passata kupiłem w maju 2009. Choć prawo jazdy mam 7 lat, jest to moje pierwsze auto. Zawsze jeździłem autem rodziców, ale ile można
Ze względu na mój tryb życia (sport wyczynowy) nigdy nie było mnie stać na jakikolwiek samochód. W Polsce zarabia się na piłce nożnej, a ja od zawsze siedziałem w kajakach. W tym sporcie pieniądze się dokłada do interesu. Dopiero po skończeniu "kariery" sportowca i znalezieniu normalnej pracy mogłem coś odłożyć. Jeszcze wtedy nie wiedziałem, na jakie dokładnie auto te pieniądze będą
a powinienem wiedzieć, że na Passata 8)
A dlaczego właśnie Passat? W zeszłym roku mój tato kupił w Niemczech Passata B4 1.9 TDI "do pracy". Ostatnio tym autem najwięcej jeździłem. Auto mi się spodobało. Jest duże, wszędzie pełno miejsca, jak na 90 koni fajnie się zbierało i przy tym niewiele paliło. Poza tym ja zawsze lubiłem diesle, więc to kolejny plus.
Kiedy postanowiliśmy z moją żoną kupić auto, wybór był łatwy - Passat B4. Decyzja była trochę szalona. Na zakup auta mieliśmy miesiąc czasu. Poza tym ograniczony budżet - max 10 tyś z rejestracją. Ci, co już szukali B4 w tym okresie (kwiecień/maj 2009), wiedzą, że na zadbany egzemplarz, to trochę mało.
Auta szukałem poprzez internet. Trochę szkoda, że wcześniej nie zarejestrowałem się na forum, byłoby łatwiej... Siedzenie przez prawie 24h/d przy kompie spowodowało, że znałem chyba wszystkie Passaty w Polsce :twisted:
Zależało mi, żeby auto było w kombi i oczywiście w dieslu. Najlepiej 90 koni, ale jakby się trafił dobry egzemplarz z silnikiem 110 konnym, też byłoby dobrze. Nawet bardzo
Zależało mi na klimie (może wyolbrzymiałem?). Ważne również było, żeby auto było zadbane, a nie po pracy w jakiejś firmie np, jak obecnie Passat mojego taty (biedny
)
Pierwszy Passat, do którego pojechaliśmy, był w Gliwicach. Auto sprowadzone, rok 95, kombi, Diesel 90 koni, klima manualna, wersja Pacific. Auto wizualnie bardzo ładne, w środku w sumie też ok, może troszkę boczki drzwi zniszczone, ale to nie problem. Pech (dla sprzedającego) chciał, że dał auto do umycia do znajomego mojego przyszłego teścia. A on, jako że też szukał Passata, dokładnie się przyglądał i sprawdzał parę rzeczy. Auto okazało się bite (oczywiście na necie było bezwypadkowe, jak wszystkie w Polsce :wink: ), był wyciek z silnika, który z resztą wydawał dziwne dźwięki. Odpuściliśmy, ale smutne nastroje poprawił nam sprzedawca, który... się na nas obraził 8)
Drugie auto stało niedaleko Opola, wyposażenie podobne do poprzednika, ale wyróżniała je automatyczna skrzynia biegów. Byłem sceptycznie nastawiony, ale po namowach kilku osób umówiłem się ze sprzedawcą. Wyjeżdżałem już z domu i naszło mnie,żeby zadzwonić jeszcze do gościa. I dobrze, bo usłyszałem tylko, że już nieaktualne.
Później oglądałem jeszcze kilka innych Passatów, ale zaraz coś wychodziło, że malowany,bity itd.
Nasz Passat był trzecim, którego oglądałem na żywo, tak konkretnie, po umówieniu się ze sprzedawcą. Auto w dodatku miało opolskie numery, więc blisko, może bym je znał z widzenia. Gość wydawał się w porządku, powiedział o kilku rzeczach, które w aucie trzeba zrobić. Znajomy "fachura" od samochodów potwierdził, że auto niebite i lakier oryginał (dlatego jest już taki brzydki :cry: ) Autem się przejechaliśmy, wszystko było ok, nic nie hałasowało. Mocno się zastanawialiśmy, czy auto brać. Nie chcieliśmy popełnić błędu. Podjęliśmy jednak decyzję, że to jest auto, które nam się podoba, spełnia nasze oczekiwania (poza paroma usterkami). Na koniec udało się jeszcze zbić 400zł z ceny i Passat stał się NASZ
Auto, choć miało opolskie blachy, zostało zarejestrowane w Gliwicach.
Po miesiącu użytkowania auta wyszło sporo rzeczy, które zostały jakby ukryte metodami "drucianymi". Dostałem nauczkę, że zanim kupię kolejne auto, muszę je cholernie dobrze sprawdzić. Mimo problemów Passat został z nami, a moim celem jest doprowadzić go stanu idealnego.
Jak na te pieniądze uważam, że dość fajne wyposażenie, oczywiście kosztem przebiegu, ale cóż....
Auto wyglądało tak (zdjęcia po umyciu i wypastowaniu):
Już w połowie czerwca auto przeszło poważny test - wyjazd na Mazury. Trasę ponad 1200km pokonaliśmy w 3 osoby + pies i kupę maneli na jednym baku i jeszcze zostało. Paliwo Shell. Auto po dwutygodniowym staniu na powietrzu zapaliło "na dotyk". Byłem z niego taki dumny
ps: Auto spisało się znakomicie.
Zdjęcie z trasy - postój na sikanie naszego psa
20km do Rynu.
5 lipiec 2009Pierwsza modyfikacja auta, i to jaka!!! Wracając z wesela znajomych przy niewielkiej prędkości, ale śliskiej nawierzchni, obróciliśmy się o 180 stopni uderzając przodem w barierki na wiadukcie. Nic nikomu się nie stało. Niestety marzenia o zakupie nowych części prysły...
12 sierpień 2009Po wcześniejszym samodzielnym uzbieraniu wszystkich części auto poszło do blacharza. 12 sierpnia wróciło, jeszcze nie pomalowane.
Doszły nowe tarcze i klocki na przód, nowe okładziny w bębnach na tył, wszystkie nowe łożyska, nowy drążek kierowniczy i oryginalne halogeny Helli w zderzak.
14 sierpień 2009Drobna modyfikacja tylnych lamp za pomocą czerwonej folii.
18 sierpień 2009Oryginalne radio Gamma umarło całkiem, więc zastąpiło je Pioneer DEH 1100 MP z czerwonym podświetleniem. Trochę teraz żałuję, że nie z zielonym, ale trudno.
23 wrzesień 2009Wymiana oleju silnikowego na Synergie 6100 10W40 Motul, oleju skrzyni biegów na MOTUL 75W90, filtrów (Mann)
15 październik 2009Zmiana tylnych lamp na oryginalne dymione, zlikwidowanie oznaczeń z klapy, pomalowanie znaczka w klapie i ramion wycieraczek w czarny mat.
19 październik 2009Wymiana rozrządu - pasek Contitech, rolki Ina; wymiana pompy wody oraz uszczelki pod zaworami.
22 październik 2009Drobny retusz przodu - grill bez znaczka (już nie ma
). Nowe czyste kierunki w błotnik (też już nie ma) oraz oryginalne kołpaki do modelu B4, jako pakiet "zimowy" 8)
19 listopad 2009Auto wraca od lakiernika. Pomalowany został przedni lewy błotnik, słupki przy przedniej szybie oraz dach. Relingi zostały ręcznie wypolerowane, na dach przyszła nowa antena, do której został poprowadzony nowy kabel.
21 grudzień 2009Pod maskę trafił nowy akumulator firmy Kager.
22 grudzień 2009Montażu w końcu doczekała się podsufitka obita w nową, szarą alcantrę oraz słupki oklejone tym samym materiałem. Udało się też zamienić lampki nad tylnymi drzwiami z czarnych na szare. Słoneczka zostały wymienione na oryginalne, podświetlane.
23 grudzień 2009Pierwsze, na razie tylko komputerowe, przymiarki do nowego zawieszenia i nowych felg.
1 styczeń 2010Pierwsze modyfikacje w nowym roku, i od razu z grubej rury
! "czip" dodający 15 koni:
15 styczeń 2010Nowe teleskopy tylnej klapy - srebrne JOM
26 styczeń 2010Techniczne nowinki:
- nowy termostat Gates
- nowy filtr paliwa i kabinowy - Mann
- nowe przewody hamulcowe
- nowe przewody paliwowe (przelewowe)
- osłona przekładni kierowniczej
28 styczeń 2010Znaczek "TDI" wcześniej odklejony z klapy został pomalowany w czarny mat i trafił na grill
Znaczka już nie ma, poszedł razem z grillem FK.
30 styczeń 2010Stare czarne rączki zastąpiły szare zintegrowane z haczykami z Golfa III. Teraz wszystko jest już szare 8)
7 luty 2010Przywiezione w styczniu fotele welurowe z VR6 w końcu w aucie. Czekam jeszcze na boczki
11 luty 2010Passat w lutym 2010:
18 luty 2010W końcu dociera paczuszka z boczkami welurowy z VR6. Ile czasu ja tego szukałem...
20 luty 2010Wymieniłem oba zawiasy drzwi kierowcy na nowe, oryginalne VW. W aucie w końcu jest cicho i nic do niego nie kapie
5 marzec 2010Kolejne zakupy:
- nowe sprzęgło SACHS
- nowa odma
- nowa uszczelka miski olejowej
20 marzec 2010Passat w marcu 2010:
26 marzec 2010Jeszcze raz passat w marcu 2010 - po pastowaniu kosmetykami sonaxa:
30 marzec 2010Relingi w końcu zostały odświeżone po zimie. Tym razem jednak wypolerowałem je dużo mocniej - na połysk
2 kwiecień 2010Do auta w końcu trafił długo poszukiwany rarytasik
Nie udało się kupić w Polsce, to kupiłem w Niemczech
Wnętrze powoli robi się kompletne :wink:
3 kwiecień 2010Spot "Klubu Passata 35i" w Nysie:
13 kwiecień 2010Nie ma kasy na nowe części, trzeba coś zrobić ze starymi na początek odnowiłem bębny i zaciski. Kolor do passata może być tylko jeden - czarny mat (na zdjęciach jeszcze mokra farba).
26 kwiecień 2010Zakończył się etap naprawiania elektrycznych szyb. Wymieniłem tylny prawy podnośnik (kompletny) i przedni lewy silniczek. Pozostałe dwa mechanizmy zostały na nowo zlutowane, dodatkowo prawy przedni podnośnik został wyprostowany.
4 maj 2010Licznik pokazał okrągły przebieg
na A4 w stronę Katowic
zapewne faktycznie jest dwa razy tyle, ale niech będzie te 300.000
13 maj 2010Dalszy ciąg moich ulubionych zakupów, czyli rarytasy
schowek pod poduchę pasażera do wersji z climatroniciem
28 maj 2010Zabieramy się do roboty
przychodzi porządna paczuszka
29 maj 2010Po akcji z felgami poszedłem poprawić sobie humor i założyłem dystanse (strona 38 )
9 czerwiec 2010Z nami passat-maniakami jest tak, że szybko coś się nudzi
po 7 miesiącach znudził mi się grill bez znaczka i wrócił ori, ale ze znaczkiem w czarnym macie.
10 czerwiec 2010Kupiłem nowe teleskopy tylnej klapy w Focie. Srebrne JOM to syf straszny, po 3 miesiącach się rozleciały
17 czerwiec 2010Zawieszenie w końcu na aucie. Stare posypało się całkiem, a jeździć trzeba. Na razie bez felgi
22 czerwiec 2010Kupiłem okazyjnie felgi. Trochę poprawek i będzie dobrze
9 lipiec 2010Białe kierunki z błotników wyleciały, a ich miejsce zajęły zaślepki WOB
11 lipiec 2010Nie mam opon, ale to nie przeszkadza w polerowaniu felg
17 sierpień 2010W końcu udało kupić się opony: 2x Continental, 2x Semperit. Felgi na krawędziach zostały wypolerowane. Tylne nadkola musiały zostać zaklepane. Do felg weszły nowe pierścienie centrujące.
19 wrzesień 2010Doszły lifty maski. Trzeba było trochę popracować nad nimi, ale wszystko działa
25 wrzesień 20101. Odnowiłem hak:
2. Odświeżyłem progi:
3. Doszła nowa wlepa na drzwi przednie:
4. Na tylną klapę trafiła w końcu blenda w kolorze nadwozia:
30 wrzesień 2010Udało się kupić kompletne spryskiwacze reflektorów - oczywiście ori z B4
zbiornik 9l, docelowo będzie zmieniany.
1 październik 2010Wstawiłem nowe ograniczniki tylnych drzwi. W końcu po otwarciu grzecznie czekają, aż sam je zamknę
Założyłem drzwi lewe tylne. Po 4 miesiącach wreszcie drzwi są całe
6 październik 2010Mrówka we Wrocławiu:
10 październik 2010Coraz częściej słychać jakieś ploty o śniegu, więc postanowiłem zadbać o stalówki z pakietu zimowego. Sam nawet nie zaczynałem ich robić, poszły od razu w dobre ręce profesjonalisty
Felgi wypiaskowane i pomalowane proszkowo
Wpadły też ori dekielki na ori stalówki. Coś z nimi podziałamy
11 październik 2010Mrówka w październiku 2010:
16 październik 2010Wymiana oleju (Motul 6100 synergie) i filtra oleju (MANN). Stan licznika: 304.400 (czyli nowy olej po 9,600km
)
No wa uszczelka nasady filtra oleju i nowy oring chłodniczki oleju. To chyba koniec uszczelniania silnika
17 październik 2010Kilka zdjęć na spocie w Gliwicach z aparatu Koszi'ego:
25 październik 2010Już druga wymiana uszczelki pod zaworami. Ponoć ta pierwsza była wadliwa. Tym razem z dodatkiem sylikonu. Przy okazji bardzo dokładnie umyty silnik.
10 listopad 2010Wywaliłem hak
11 listopad 2010Wizyta u blacharza - poprawianie przedniego zderzaka i wywalanie rdzy.
12 listopad 2010Czyszczenie IC i rurek:
13 listopad 2010Samodzielne malowanie wcześniej robionych zaprawek:
Pomalowany na czarny połysk grill i znaczek VW chromowany:
I mała paczuszka - nowy korek wlewu paliwa
16 listopad 2010Docierają nowe świece BERU:
Zamontowałem już spryskiwacze:
Odnowiona została tylna wycieraczka. Wrócił oryginalny znaczek w klapę chromowany, a blenda została cała wyszlifowana, zaszpachlowana i na nowo pomalowana.
Dotarła kolejna paczuszka:
A więc:
- ori tempomat do passata =)
- ori znaczek w klapę
- 2x tylne klameczki
- listwa na drzwi
18 listopad 2010Nowy kubełek, ale tylko jeden =)
24 listopad 2010Zamontowałem dodatkowe oświetlenie w klapie bagażnika, oparte na oryginalnych lampkach ze słupków.
Ponadto po wizycie u elektryka:
- działa regulacja fotela na wysokość
- podświetlenie daszków
- spryskiwacze reflektorów
26 listopad 2010Ostatni mały drobiazg, na który czekałem
23 grudzień 2010Na auto trafia nowy - krótki reling, również w polerce. Listwa pod niego jest odświeżona lakierem Boll-a.
Odnowiłem też rączki we wszystkich 4 drzwiach:
31 grudzień 2010Jeszcze się załapałem z paczuszką na 2010 rok
docierają nowe tuleje Lemfordera na przednie wahacze - komplet 4 sztuk. Auto już robione w 2011 roku, dokładnie 4 stycznia. Od razu sprawdzona zbieżność.
13 styczeń 2011Dociera do mnie zbiornik płynu spryskiwaczy 8,5l. Wcześniejszy, 9l został sprzedany. Denerwowało mnie, że bezpieczniki klimy nie były na swoim miejscu.
Zbiornik jest pomalowany w czarny mat.
20 styczeń 2011Wizyta w warsztacie i wymiana plecionki. Nic już nie gwiżdże, a w aucie nie śmierdzi
22 styczeń 2010Poprawiłem wszystkie plastiki we wnętrzu - każde odstające miejsce zostało zlikwidowane. Jednocześnie zaszpachlowałem otwory po wieszaczkach nad tylnymi słupkami i dałem nowy materiał. Zamontowałem też uchwyt na okulary, który już wcześniej do mnie dostał. I wpadł mały rarytasik - ori dywanik od strony pasażera. Mam nadzieję dorwać resztę do kompletu.
26 styczeń 2011 Stan licznika: 307.445kmDrobna rzecz, ale bardzo cieszy - Mrówka wzorowo przechodzi przegląd - żadnych uwag ze strony diagnosty <72>
16 luty 2011Rozebrałem auto w celu sprawdzenia miejsca wycieku płynu chłodniczego. Niestety winowajcą była chłodnica. A że chłodnica klimy już wcześniej była do wymiany, to zamówiłem obie nowe: klimy Valeo i wody Nissensa.
A tu już nowe chłodnice
A tu zdjęcia z wymiany i montażu nowych chłodnic:
21 luty 2011Kupiłem podstawę alternatora z ramieniem, rolką i napinaczem. Głównie dla ramienia
A tu zdjęcia starych części:
22 luty 2011Powoli zaczynam zbierać fanty na wiosnę
Lampki do wmontowania w kieszenie w drzwiach - wszystkich czterech
26 luty 2011Kupiłem sobie tylną klapę w kolorze, bo moja... nie miała trzeciego światła stop <82>
3 marzec 2011Beżowe lampki mnie drażniły, bo gryzły się z szarym materiałem. Kupiłem więc szare lampki
Tego samego dnia dotarła inna, ale też szara paczka
Jeden z dwóch powodów zmiany wnętrza <82>
18 marzec 2011Udało się kupić za niezbyt małe pieniądze niezły rarytas, jak się okazuje:
Czyli ori zaślepka haka
26 marzec 2011Zmiana płynu wspomagania na ori, oraz paska wspomagania na Contitech:
1 kwiecień 2011Kolejny "puzzelek" do wnętrza:
Oraz główny sprawca zmiany wnętrza - nawet go nie planowałem <84>
7 kwiecień 2011Drobiazgi - idealny ori kierunkowskaz (mój był połamany) i blenda, która miała być cała, anie była. Ale i tak jest lepsza od mojego "pajączka", więc na razie jeździ
8 kwiecień 2011Ze zlotu w Krakowie przywiozłem następny puzzel wnętrza:
18 kwiecień 2011Przychodzi paczka od gwiazdy "Top Gear" <12>
A ja kupuję w Aso takie małe fanciki
21 kwiecień 2011Aluminiowe polerowane dekielki z grawerowanym napisem - jedynym słusznym <12>
Tego samego dnia auto zostało rozebrane, a felerny króciec z chłodnicy poszedł do zaspawania:
23 kwiecień 2011Przychodzi kolejny zestaw lampek - z passata B5. Te lampi idą nad nogi
5 maj 2011Długo oczekiwane lampy - w końcu uzbierałem kasę i mogłem je zamówić.
12 maj 2011 stan licznika: 310.050Wymiana obu tylnych łożysk - wytrzymały nieco ponad rok. Jednak dystanse dają w kość.
Oraz cudowna diagnoza wycieku - maglownica padła...
14 maj 2011Kupione jeszcze w listopadzie klamki zewnętrzne tylne i moje przygotowałem i pomalowałem. Teraz w aucie wszystkie klamki są w kolorze i bez zamków
15 maj 2011Kilka szybkich "spontanowych" zdjęć
4 czerwiec 2011Klima po dłuuugiej przerwie nabita. Uwielbiam ten chłodek w upalne dni
Niestety, aby to zrobić, trzeba było wymienić na nowy zawór wpustowy. A takie są tylko ori.
Przy okazji zgubiłem po raz kolejny na autostradzie blendę koło reflektora (to już druga, wcześniej jeszcze znaczek "tdi"
) Tak to jest z chińczykami za 10zł.
10 czerwiec 2011W ramach przygotowań do Ogólnopolskiego w Turawie odświeżyłem relingi i zrobiłem sobie nowe, soczewkowe halogeny
12 czerwiec 2011Mrówka na Ogólnopolskim Zlocie Klubu Passata 35i w Turawie:
Założone zostały również nowe blendy koło reflektorów - firma TYC, ale wyglądają ślicznie, jestem pod wrażeniem. Chinole się ewakuowały - jeden samodzielnie na A4, drugi przy mojej pomocy
okropny badziew.
17 czerwiec 2011Kupiłem nowe klocki ATE, zabraliśmy się za zmianę, bo auto już nie hamowało i piszczało. Okazało się, że po 21000km klocki Ferodo są jak nowe, a za wspomniane problemy odpowiedzialna była prawdopodobnie zapieczona śruba od zacisku
2 lipiec 2011Wyprałem nowe dywany, wyczyściłem plastiki. Przymierzam się powoli do montażu
Przed:
Po:
5 lipiec 2011Zacząłem rozbierać wnętrze i ujrzałem to:
[B]8 lipiec 2011Spawanie podłogi u rabesa i jej późniejsza konserwacja
10 lipiec 2011Konserwacja już podeschła, można było zacząć składać środek:
13 lipiec 2011Dawno temu podświetlony cd-box został zamontowany na swoje miejsce.
27 lipiec 2011Nowe wlepy na boczne szyby
sierpień 2011Przychodzi nowy oryginalny czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Poprzedni zamiennik przekłamywał nawet o 40 stopni
Wymieniłem również uszczelkę pompy vacum. Wymieniony został magiel (używka). Wymiana tulei oraz regeneracja alternatora.
Przyszły nowe szare dywany, grubość 10mm
Tego samego dnia dotarły też nowe bolce w słupki, na których zatrzaskuje się zamek drzwi.
Zdjąłem i wyczyściłem odmy. Nie było źle, ale na wszelki wypadek
Po kilku miesiącach zebrałem się w sobie i podłączyłem na nowo oświetlenie w klapie. Tapicerka klapy została zamontowana już na nowych spinkach z ASO, pomalowanych na szaro. Ori szarych już nie ma. Lampki nad drzwiami pomalowałem na jasny szary kolor, bo ori ciemny mocno wyróżniał się na alcantrze. Dodatkowo wróciły do mnie plastiki przy tylnej szybie. Pomalowałem je na szaro, razem z zaślepkami podłokietnika (na żywo nie ma takiej różnicy kolorów).
Kupiłem oryginalny bagażnik VW zakładany na relingi. Stan b.dobry
Kupiłem 5m węża i zmieniłem wszystkie rozlatujące się ori na nowe.Stare węże:
Kupiłem węże z klimy - po raz 3 już. I wyłapałem gumę trzymającą puchę z filtrem powietrza.
Po dwóch dniach psikania WD40 (nie miałem pod ręką nic lepszego) i obstukaniu starego osuszacza młotkiem, na szczęście udało się odkręcić węże nie uszkadzając ich. Ufff....
Przy okazji mam drugi wyłącznik ciśnieniowy i zawór wpustowy, bo sprzedawca ich nie wyjął
Uszczelki oczywiście będą nowe - z ASO (na zdjęciu jeszcze uszczelka pompy vacum)
Przychodzi puszka
żeby polerce źle nie było
Kolejna partia części - 3 teleskopy (na zapas i do wykorzystania pod maską) i blenda z B3 ze wszystkimi zaczepami, jako materiał na nowy pomysł. stara blenda pękła i jest brzydka. Czas to zmienić
Sprawdzanie wibracji pod podłogą. Efekt? Wymiana środkowego tłumika i wywalenie kata
Paczka z ASO:
I małe drozbiazgi:
Podstawowy serwis z plusem
Olej, wszystkie filtry, tuleje tylnej belki - komplet i spryskiwacz tylnej szyby.
Przy wymianie filtrów zauważyłem, że rurka idąca do turbo jest dziwnie luźna... Musiałem ją stuningować
Wrzesień 2011 Wyjazd autem do Szkocji
Listopad 2011 320.820 km Wymiana łożyska koła LT - SKF
Grudzień 2011 Zakup navi - TomTom start 20 + mapa 45 krajów.
Zaczynam składać MFA - manetka do MFA + wiązka - na dobry początek
Udało się kupić za rozsądny pieniądz tylną lewą lampę fioletową, więc moja pęknięta w końcu wyleci i ustąpi miejsca całej.
Kupiłem też blendy Helli dla kloszy, aby na nowo złożyć moje US (w miejsce kloszy TYC). Oprócz tego kupiłem całą zaślepkę koło halogenu i kierunkowskaz w zderzak. Ci, którzy tego szukają ori, wiedzą, że znaleźć całe te elementy łatwo nie jest. Na dachu zawitała nowa antena (poprzednia złamana przy montażu trumny).
Luty 2012Dwie duże paczki z Polski:
- olej (jak zwykle) Mtotul 6100 synergie + wszystkie filtry MANN
- koło pasowe Corteco
- sworznie Lemforder
- gumy stabilizatora Lemforder i Febi
- kompletne poduszki tylnych amorów KYB
- swap hamulców przednich na 280mm:
zaciski i jarzma z mk III GTI, nowe tarcze wentylowane TRW, nowe kocki TRW
- swap hamulców tylnych na tarcze 226mm:
zaciski i jarzma z B4 VR6, nowe czopy, nowe linki ręcznego, nowe tarcze TRW, nowe klocki TRW
- dodatkowo wszystkie zaciski dostały zestawy naprawcze, przyszedł nowy olej Textar
Marzec 2012Spokojna wymiana części z powyższych paczek:
- olej i filtry - stan licznika
329.570km- wymiana kompletnych poduszek tylnego zawieszenia - stan licznika
329.900kmniestety nie pomogło w całkowitym uciszeniu zawieszenia, więc chyba czas na zmianę zawiasu... Przy okazji sprężyny i kielichy tryśnięte na czarno - jako zabezpieczenie antykorozyjne
Po:
- wymiana sworzni wahacza i łączników stabilizatora - stan licznika
330.070kmKupiłem nowe opony:
Przód - Falken Ziex 195/40/16
Tył - Falken Ziex 205/40/16
Opony z roku 2011
Kupiłem nowe felgi - replika BBS RS - Dare
Przód 8 cali
Tył 9 cali
Opony na felgach:
Przód:
Tył:
Krótka sesyjka kompaktem
Port w moim mieście
Kwiecień 2012Zakup drugiego auta - polo z małym przebiegiem
Auto raczej zostanie w serii... raczej
Link do tematu, tylko na klubowym forum, tutaj nie ma sensu zakładać o seryjnym aucie:
http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?f=75&t=6918Wygrałem aukcję na allegro z gałką skórzaną WOB:
Sesyjka po obniżeniu auta, ale jeszcze przed zmianą dystansów:
Maj 2012Prace nad zaciskami:
Przed:
Po: (skończone dopiero w lipcu)
Gdyby kogoś interesowały - wszystkie zdjęcia z przebiegu prac nad zaciskami
przód -
https://picasaweb.google.com/1121566959 ... directlinktył -
https://picasaweb.google.com/1121566959 ... directlinkPo długiej walce ze zniszczonymi śrubami, udało się wymienić koło pasowe:
W międzyczasie doszły rygielki WOB. Słabe jakościowo, ale pasujące do gałki. Na razie zostają
otwarty:
zamknięty:
Czerwiec 2012Zająłem się modułem komfortu. Problemem był włączający się co kilka minut oryginalny alarm. Przelutowałem wtyczki i działa
W wolnych chwilach ruszyłem z polerowaniem bagażnika dachowego.
Przed:
(jeden pałąk zeszlifowany już)
Po: (skończone dopiero w lipcu)
Link do większej liczby zdjęć -
https://picasaweb.google.com/1121566959 ... directlinkLipiec:
Paczka z PL:
- nowe dystanse - przód 5mm, tył 15mm + nowe śruby
- odboje na przednią i tylną oś
- dodatkowe śruby na amorki tylne (talerzyk)
- nowe śrubki do zacisków tylnych
- nowe zestawy gumek do tylnych zacisków
- nowy pasek altka
- rolka prowadząca INA
- sprzęgiełko altka INA + iluśtamkątny klucz do tego
- nowy N75 Pierburg
- jedyne w PL (?) polerowane ori halogeny by Kresek (dzięki <98> )
- dokładka zderzaka z Cordoby/Ibizy TDI <98>
Hamulce w końcu trafiły na auto:
Po drodze wiele było problemów - zerwana śruba w belce, złe uszczelki do zacisków, skorodowane przewody, które trzeba było rozcinać, aby je wyjąć, oraz rozlatujące się w rękach przewody elastyczne przy belce. Wszystko, co dało się zmienić, zostało zmienione na nowe, a belka i uchwyty przewodów prowizorycznie, bo na aucie, zostały pomalowane na czarno.
Przed:
Po:
Więcej zdjęć:
https://picasaweb.google.com/1121566959 ... r9GIq67DYgZerwana śruba:
Więcej zdjęć:
https://picasaweb.google.com/1121566959 ... 8jQosHb_QEProblemy nie ominęły mnie przy dystansach - 5mm spokojnie weszło i było ok, 15mm nie dochodziło do powierzchni tarczy. Po znalezieniu tokarki w UK i poszerzeniu otworów centrujących za kosmiczne 130zł, kołnierze centrujące odpadły... podróż do PL musiałem pokonać na starych 20mm.
Na auto trafiła dokładka - niestety przecięta w pół i to był błąd:
W drodze do PL ulega zniszczeniu <=)>
Poskładane są jeszcze halogeny - lewy po staremu, prawy z nowym szkłem:
Sierpień 2012Kupione w PL dystanse wysłane do Szkocji, wracają na ojczystą ziemię i lecą do tokarza, a efekt jest taki:
Auto na 20mm:
I na 15mm:
Koła wyważone każde z osobna, a potem specjalną maszyną na aucie:
Nowe teleskopy tylnej klapy:
Kilka drobiazgów z serwisu VW:
blaszki trzymające przewody, z tyłu
blaszki łączące przewody - u mnie były braki
nowe śrubki trzymające przednie tarcze
Nowa oryginanlna dokładka, ten sam model, ale tym razem żadnego cięcia.
Belka zderzaka poszła do lekkiego spawania otworów, które oryginalnie są w kształcie jajeczek. Przez to miałem jedną stronę niżej.
Przed:
Po:
WrzesieńWsadzone nowe twarde odboje, gwint wyregulowany:
Wygrana aukcja z oryginalną kierownicą skórzaną z mk III gti
Zakupiona szara tapicerka z passata B3:
Listopad 2012Polo sprzedane, zakupiony Sharan
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W skrócie - co do tej pory zostało zrobione:[/b]
- pomalowałem ramiona wycieraczek, wycieraczki wymieniłem
- wymieniłem żarówki w reflektorach na Philipsa
- kupiłem porządne welurowe dywaniki
- wymieniłem rozrząd (Contitech) i rolki INA, do tego pompa wody i uszczelka pod zaworami
(wymieniona już dwukrotnie)
- wymieniłem hamulce przód - klocki Brembo, tarcze Ferodo
- wymieniłem okładziny w bębnach
- wymieniłem wszystkie łożyska (tylne już dwa razy)
- wymieniłem drążki kierownicze
- wymieniłem olej (Motul) i filtry (MANN) x2
- nowy olej skrzyni biegów
- dodałem oryginalne halogeny Helli i zmieniłem włącznik świateł z funkcją przednich halogenów
- kupiłem nowy akumulator KAGER
- kupiłem nową osłonę przekładni kierowniczej
- wymieniłem przewody hamulcowe - tył
- wymieniłem przelewowe przewody paliwa
- wymieniłem termostat Gates
- wymieniłem zawiasy drzwi kierowcy na nowe oryginały VW
- wymieniłem sprzęgło na nowe (tarcza,docisk,łożysko) - SACHS
- uszczelka miski olejowej GLASER (poliakryl + kauczuk)
- wymieniłem odmę na nową
- pomalowałem bębny i zaciski - kolor czarny mat
- wymieniłem linkę od licznika, wszystkie luty zostały posprawdzane i oczyszczone
- wymieniłem tylny prawy kompletny mechanizm szyby, przedni lewy silniczek, prawy przedni mechanizm został wyprostowany i na nowo podłączony.
- nowe teleskopy tylnej klapy - tym razem kupione w Focie
- odmalowane progi w czarny mat
- pomalowany hak również w czarny mat
- stalówki używane w zimie zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo na kolor srebrny
- wymienione ograniczniki tylnych drzwi
- nowy oring chłodniczki oleju
- nowa uszczelka nasady filtra oleju
- założyłem nowe świece BERU
- wyczyściłem IC i rurki
- podłączona została elektryczna regulacja fotela kierowcy
- kupiłem nowy korek wlewu paliwa - stary był połamany
- odnowiłem wszystkie rączki w drzwiach - lakier BOLL
- wymieniłem komplet nowych tulei wahaczy przednich Lemforder
- wymieniłem plecionkę
- kupiłem obydwie nowe chłodnice - wody Nissensa i klimy Valeo
- kupiłem nowy zawór wpustowy do klimatyzacji - ori, brak zamienników
- wyczyszczone odmy
- nowe wężyki podciśnienia (niemiecka produkcja)
- nowy osuszacz klimatyzacji + nowe uszczelki
- nowy oryginalny czujnik temperatury cieczy chłodzącej
- zamontowałem gniazdo zapalniczki w bagażniku
- wymiana magla na używkę
- wymiana tulei tylnej belki - komplet Lemforder
- nowy spryskiwacz tylnej szyby
- nowe bolce od drzwi w słupki
- swap hamulców przedniej i tylnej osi
- nowe koło pasowe Corteco
- nowe sworznie Lemforder
- nowe gumy stabilizatora Lemforder i Febi
- łączniki stabilizatora Febi + nowe podkładki ori VW
- sworznie Lemforder
- poduszki tylnego zawieszenia KYB komplet
Wizualnie zmieniło się...- nowe radio - Pioneer
- tylne lampy oryginalne dymione
- polerowane relingi (od marca 2010 na połysk)
- nowy mieszek przy lewarku - skóra
- oryginalny uchwyt na napoje
- pomalowanie dachu, słupków i błotnika
- kupiłem oryginalne do Passata B4 kołpaki (koła zimowe)
- zniknęły napisy na klapie, znaczek pomalowany w czarny mat
- boczne kierunki czyste (zastąpione przez zaślepki WOB)
- grill bez znaczka (już nie ma
)
- wrócił grill ze znaczkiem pomalowanym na czarny mat
- obiłem (okleiłem) alcantrą podsufitkę i wszystkie plastiki w linii okien (poprawione w styczniu 2011 + zasłonięcie otworów po ori wieszaczkach)
- nowe słoneczka z podświetleniem
- forumowa wlepa
- srebrne siłowniki tylnej klapy JOM (syf - już ich nie ma)
- znaczek "TDI" wklejony w grill (poszedł razem z grillem FK)
- szare rączki przy podsufitce z Golfa III
- fotele welurowe z modelu VR6
- boczki welurowe z modelu VR6
- Cd box Fischera - oj długo go szukałem
- schowek pod poduchę pasażera do wersji z climatroniciem
- zawieszenie gwintowane MTS
- aluminiowe felgi 16" + polerka krawędzi
- 2x nowe opony Semperit, 2x używane Continental
- zaślepki bocznych kierunków WOB
- zamontowane zostały lifty maski
- własnoręcznie zrobiona, pomalowana i założona blenda w tylną klapę (adaptacja z B3).
- grill pomalowany na czarny połysk, powrót znaczka chromowanego
- założone oryginalne spryskiwacze reflektorów (malowane w kolor) + zbiornik 8,5l
- dołożone lampki w tylnej klapie
- oryginalny nowy znaczek TDI wpinany w grill
- krótkie polerowane relingi + odnowione listwy
- Pojemnik na okulary, zamontowany nad słupkiem kierowcy
- lampy soczewkowe wykonane przez Kreska
- tylna klapa z 3 światłem stop
- oryginalna zaślepka haka
- wszystkie klamki zewnętrzne pomalowane w kolor nadwozia - wszystkie są bez zamków
- halogeny soczewkowe własnej produkcji
- nowe blendy koło reflektorów firmy TYC
- doszedł ori bagażnik VW (zakładany okazjonalnie)
- część szarego wnętrza - wykładzina i plastiki, w tym najważniejsze - podłokietnik, tunel, uchwyt na kubki oraz schowek zamykany, cały bagażnik + oświetlenie w klapie też szare
- nowe dywaniki jasno szare, 10mm
- ori blendy US
- nowe koła - replika BBS RS - Dare
- nowe opony Falken Ziex 912
Chyba tyle. Dziękuję za uwagę, chyba nikt nie zasnął
?