VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=162&t=50979 |
Strona 1 z 30 |
Autor: | sision [ Pią 14 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
Witajcie, Opis mojego auta MODEL: Vw Passat B4 Variant SILNIK: 1.9 TDI (1Z) MOC: 90KM MODY POD MASKĄ: seria ZAWIESZENIE: gwint MTS UKŁAD HAMULCOWY: swap przodu na 280mm wentylowane, kompletne hamulce TRW, swap tyłu na 226mm kompletne hamulce TRW KOŁA: Były: Aluett 16" z wypolerowanym rantem, opony Semperit i Continental 195/45 Dare RS, 16", 8J przód, 9J tył. Opony Falken Ziex 912, 195/40 przód, 205/40 tył Są RH zw1 9J i 10J polakierowane na srebrną perłę NADWOZIE: prawie seria - relingi krótkie wypolerowane na połysk, zaślepki WOB w błotnikach, tylne lampy dymione ori Hella, blenda w klapie, oryginalne spryskiwacze reflektorów, grill pomalowany w czarny połysk, lampy z soczewką, klamki bez zamków pomalowane w kolor nadwozia, halogeny z soczewką, blendy US białe. WNĘTRZE: - fotele, kanapa i boczki wymienione na serię z VR6, - podsufitka i słupki obite alcantrą w kolorze szarym, - wykładzina, wszystkie plastiki od okien w dół wymienione na jasny szary (była czerń), - parę rarytasów (cd box, szary uchwyt na kubki, tempomat, szary podłokietnik i inne) - podświetlenie nóg + w drzwiach przód/tył Po kupnie w serii były: - welurowa tapicerka - pełna regulacja foteli (manualna) - climatronic - podgrzewane fotele ( nie działa - prawdopodobnie maty) - dwie poduszki - felgi aluminiowe (do wywalenia) - elektryczne szyby przód i tył - elektryczne lusterka - listwy, zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia - roleta bagażnika - jeden podłokietnik - tył - oryginał radio (było) i głośniki (8 sztuk) - lampki nad tylnymi drzwiami - elektryczna regulacja przednich lamp - podgrzewane spryskiwacze - regulowana kierownica - oryginalny alarm z diodą w drzwiach AUDIO: zmieniło się radio z ori na Pioneer DEH1100, seryjne 8 głośników ZMIANY PRZEPROWADZONE: czytaj poniżej PLANY: Na sezon 2012 - nowe koło + swap hamulców przód/tył, dokończenie wnętrza - fotele, kanapa i boczki w jasnym szarym według własnego pomysłu na obszycie, w zależności od dalszych pomysłów - lakierowanie kilku elementów lub całości. ------------------------------------------------------------------------ Moja historia z Passatem :) Passata kupiłem w maju 2009. Choć prawo jazdy mam 7 lat, jest to moje pierwsze auto. Zawsze jeździłem autem rodziców, ale ile można Ze względu na mój tryb życia (sport wyczynowy) nigdy nie było mnie stać na jakikolwiek samochód. W Polsce zarabia się na piłce nożnej, a ja od zawsze siedziałem w kajakach. W tym sporcie pieniądze się dokłada do interesu. Dopiero po skończeniu "kariery" sportowca i znalezieniu normalnej pracy mogłem coś odłożyć. Jeszcze wtedy nie wiedziałem, na jakie dokładnie auto te pieniądze będą a powinienem wiedzieć, że na Passata 8) A dlaczego właśnie Passat? W zeszłym roku mój tato kupił w Niemczech Passata B4 1.9 TDI "do pracy". Ostatnio tym autem najwięcej jeździłem. Auto mi się spodobało. Jest duże, wszędzie pełno miejsca, jak na 90 koni fajnie się zbierało i przy tym niewiele paliło. Poza tym ja zawsze lubiłem diesle, więc to kolejny plus. Kiedy postanowiliśmy z moją żoną kupić auto, wybór był łatwy - Passat B4. Decyzja była trochę szalona. Na zakup auta mieliśmy miesiąc czasu. Poza tym ograniczony budżet - max 10 tyś z rejestracją. Ci, co już szukali B4 w tym okresie (kwiecień/maj 2009), wiedzą, że na zadbany egzemplarz, to trochę mało. Auta szukałem poprzez internet. Trochę szkoda, że wcześniej nie zarejestrowałem się na forum, byłoby łatwiej... Siedzenie przez prawie 24h/d przy kompie spowodowało, że znałem chyba wszystkie Passaty w Polsce :twisted: Zależało mi, żeby auto było w kombi i oczywiście w dieslu. Najlepiej 90 koni, ale jakby się trafił dobry egzemplarz z silnikiem 110 konnym, też byłoby dobrze. Nawet bardzo Zależało mi na klimie (może wyolbrzymiałem?). Ważne również było, żeby auto było zadbane, a nie po pracy w jakiejś firmie np, jak obecnie Passat mojego taty (biedny ) Pierwszy Passat, do którego pojechaliśmy, był w Gliwicach. Auto sprowadzone, rok 95, kombi, Diesel 90 koni, klima manualna, wersja Pacific. Auto wizualnie bardzo ładne, w środku w sumie też ok, może troszkę boczki drzwi zniszczone, ale to nie problem. Pech (dla sprzedającego) chciał, że dał auto do umycia do znajomego mojego przyszłego teścia. A on, jako że też szukał Passata, dokładnie się przyglądał i sprawdzał parę rzeczy. Auto okazało się bite (oczywiście na necie było bezwypadkowe, jak wszystkie w Polsce :wink: ), był wyciek z silnika, który z resztą wydawał dziwne dźwięki. Odpuściliśmy, ale smutne nastroje poprawił nam sprzedawca, który... się na nas obraził 8) Drugie auto stało niedaleko Opola, wyposażenie podobne do poprzednika, ale wyróżniała je automatyczna skrzynia biegów. Byłem sceptycznie nastawiony, ale po namowach kilku osób umówiłem się ze sprzedawcą. Wyjeżdżałem już z domu i naszło mnie,żeby zadzwonić jeszcze do gościa. I dobrze, bo usłyszałem tylko, że już nieaktualne. Później oglądałem jeszcze kilka innych Passatów, ale zaraz coś wychodziło, że malowany,bity itd. Nasz Passat był trzecim, którego oglądałem na żywo, tak konkretnie, po umówieniu się ze sprzedawcą. Auto w dodatku miało opolskie numery, więc blisko, może bym je znał z widzenia. Gość wydawał się w porządku, powiedział o kilku rzeczach, które w aucie trzeba zrobić. Znajomy "fachura" od samochodów potwierdził, że auto niebite i lakier oryginał (dlatego jest już taki brzydki :cry: ) Autem się przejechaliśmy, wszystko było ok, nic nie hałasowało. Mocno się zastanawialiśmy, czy auto brać. Nie chcieliśmy popełnić błędu. Podjęliśmy jednak decyzję, że to jest auto, które nam się podoba, spełnia nasze oczekiwania (poza paroma usterkami). Na koniec udało się jeszcze zbić 400zł z ceny i Passat stał się NASZ Auto, choć miało opolskie blachy, zostało zarejestrowane w Gliwicach. Po miesiącu użytkowania auta wyszło sporo rzeczy, które zostały jakby ukryte metodami "drucianymi". Dostałem nauczkę, że zanim kupię kolejne auto, muszę je cholernie dobrze sprawdzić. Mimo problemów Passat został z nami, a moim celem jest doprowadzić go stanu idealnego. Jak na te pieniądze uważam, że dość fajne wyposażenie, oczywiście kosztem przebiegu, ale cóż.... Auto wyglądało tak (zdjęcia po umyciu i wypastowaniu): Już w połowie czerwca auto przeszło poważny test - wyjazd na Mazury. Trasę ponad 1200km pokonaliśmy w 3 osoby + pies i kupę maneli na jednym baku i jeszcze zostało. Paliwo Shell. Auto po dwutygodniowym staniu na powietrzu zapaliło "na dotyk". Byłem z niego taki dumny ps: Auto spisało się znakomicie. Zdjęcie z trasy - postój na sikanie naszego psa 20km do Rynu. 5 lipiec 2009 Pierwsza modyfikacja auta, i to jaka!!! Wracając z wesela znajomych przy niewielkiej prędkości, ale śliskiej nawierzchni, obróciliśmy się o 180 stopni uderzając przodem w barierki na wiadukcie. Nic nikomu się nie stało. Niestety marzenia o zakupie nowych części prysły... 12 sierpień 2009 Po wcześniejszym samodzielnym uzbieraniu wszystkich części auto poszło do blacharza. 12 sierpnia wróciło, jeszcze nie pomalowane. Doszły nowe tarcze i klocki na przód, nowe okładziny w bębnach na tył, wszystkie nowe łożyska, nowy drążek kierowniczy i oryginalne halogeny Helli w zderzak. 14 sierpień 2009 Drobna modyfikacja tylnych lamp za pomocą czerwonej folii. 18 sierpień 2009 Oryginalne radio Gamma umarło całkiem, więc zastąpiło je Pioneer DEH 1100 MP z czerwonym podświetleniem. Trochę teraz żałuję, że nie z zielonym, ale trudno. 23 wrzesień 2009 Wymiana oleju silnikowego na Synergie 6100 10W40 Motul, oleju skrzyni biegów na MOTUL 75W90, filtrów (Mann) 15 październik 2009 Zmiana tylnych lamp na oryginalne dymione, zlikwidowanie oznaczeń z klapy, pomalowanie znaczka w klapie i ramion wycieraczek w czarny mat. 19 październik 2009 Wymiana rozrządu - pasek Contitech, rolki Ina; wymiana pompy wody oraz uszczelki pod zaworami. 22 październik 2009 Drobny retusz przodu - grill bez znaczka (już nie ma ). Nowe czyste kierunki w błotnik (też już nie ma) oraz oryginalne kołpaki do modelu B4, jako pakiet "zimowy" 8) 19 listopad 2009 Auto wraca od lakiernika. Pomalowany został przedni lewy błotnik, słupki przy przedniej szybie oraz dach. Relingi zostały ręcznie wypolerowane, na dach przyszła nowa antena, do której został poprowadzony nowy kabel. 21 grudzień 2009 Pod maskę trafił nowy akumulator firmy Kager. 22 grudzień 2009 Montażu w końcu doczekała się podsufitka obita w nową, szarą alcantrę oraz słupki oklejone tym samym materiałem. Udało się też zamienić lampki nad tylnymi drzwiami z czarnych na szare. Słoneczka zostały wymienione na oryginalne, podświetlane. 23 grudzień 2009 Pierwsze, na razie tylko komputerowe, przymiarki do nowego zawieszenia i nowych felg. 1 styczeń 2010 Pierwsze modyfikacje w nowym roku, i od razu z grubej rury ! "czip" dodający 15 koni: 15 styczeń 2010 Nowe teleskopy tylnej klapy - srebrne JOM 26 styczeń 2010 Techniczne nowinki: - nowy termostat Gates - nowy filtr paliwa i kabinowy - Mann - nowe przewody hamulcowe - nowe przewody paliwowe (przelewowe) - osłona przekładni kierowniczej 28 styczeń 2010 Znaczek "TDI" wcześniej odklejony z klapy został pomalowany w czarny mat i trafił na grill Znaczka już nie ma, poszedł razem z grillem FK. 30 styczeń 2010 Stare czarne rączki zastąpiły szare zintegrowane z haczykami z Golfa III. Teraz wszystko jest już szare 8) 7 luty 2010 Przywiezione w styczniu fotele welurowe z VR6 w końcu w aucie. Czekam jeszcze na boczki 11 luty 2010 Passat w lutym 2010: 18 luty 2010 W końcu dociera paczuszka z boczkami welurowy z VR6. Ile czasu ja tego szukałem... 20 luty 2010 Wymieniłem oba zawiasy drzwi kierowcy na nowe, oryginalne VW. W aucie w końcu jest cicho i nic do niego nie kapie 5 marzec 2010 Kolejne zakupy: - nowe sprzęgło SACHS - nowa odma - nowa uszczelka miski olejowej 20 marzec 2010 Passat w marcu 2010: 26 marzec 2010 Jeszcze raz passat w marcu 2010 - po pastowaniu kosmetykami sonaxa: 30 marzec 2010 Relingi w końcu zostały odświeżone po zimie. Tym razem jednak wypolerowałem je dużo mocniej - na połysk 2 kwiecień 2010 Do auta w końcu trafił długo poszukiwany rarytasik Nie udało się kupić w Polsce, to kupiłem w Niemczech Wnętrze powoli robi się kompletne :wink: 3 kwiecień 2010 Spot "Klubu Passata 35i" w Nysie: 13 kwiecień 2010 Nie ma kasy na nowe części, trzeba coś zrobić ze starymi na początek odnowiłem bębny i zaciski. Kolor do passata może być tylko jeden - czarny mat (na zdjęciach jeszcze mokra farba). 26 kwiecień 2010 Zakończył się etap naprawiania elektrycznych szyb. Wymieniłem tylny prawy podnośnik (kompletny) i przedni lewy silniczek. Pozostałe dwa mechanizmy zostały na nowo zlutowane, dodatkowo prawy przedni podnośnik został wyprostowany. 4 maj 2010 Licznik pokazał okrągły przebieg na A4 w stronę Katowic zapewne faktycznie jest dwa razy tyle, ale niech będzie te 300.000 13 maj 2010 Dalszy ciąg moich ulubionych zakupów, czyli rarytasy schowek pod poduchę pasażera do wersji z climatroniciem 28 maj 2010 Zabieramy się do roboty przychodzi porządna paczuszka 29 maj 2010 Po akcji z felgami poszedłem poprawić sobie humor i założyłem dystanse (strona 38 ) 9 czerwiec 2010 Z nami passat-maniakami jest tak, że szybko coś się nudzi po 7 miesiącach znudził mi się grill bez znaczka i wrócił ori, ale ze znaczkiem w czarnym macie. 10 czerwiec 2010 Kupiłem nowe teleskopy tylnej klapy w Focie. Srebrne JOM to syf straszny, po 3 miesiącach się rozleciały 17 czerwiec 2010 Zawieszenie w końcu na aucie. Stare posypało się całkiem, a jeździć trzeba. Na razie bez felgi 22 czerwiec 2010 Kupiłem okazyjnie felgi. Trochę poprawek i będzie dobrze 9 lipiec 2010 Białe kierunki z błotników wyleciały, a ich miejsce zajęły zaślepki WOB 11 lipiec 2010 Nie mam opon, ale to nie przeszkadza w polerowaniu felg 17 sierpień 2010 W końcu udało kupić się opony: 2x Continental, 2x Semperit. Felgi na krawędziach zostały wypolerowane. Tylne nadkola musiały zostać zaklepane. Do felg weszły nowe pierścienie centrujące. 19 wrzesień 2010 Doszły lifty maski. Trzeba było trochę popracować nad nimi, ale wszystko działa 25 wrzesień 2010 1. Odnowiłem hak: 2. Odświeżyłem progi: 3. Doszła nowa wlepa na drzwi przednie: 4. Na tylną klapę trafiła w końcu blenda w kolorze nadwozia: 30 wrzesień 2010 Udało się kupić kompletne spryskiwacze reflektorów - oczywiście ori z B4 zbiornik 9l, docelowo będzie zmieniany. 1 październik 2010 Wstawiłem nowe ograniczniki tylnych drzwi. W końcu po otwarciu grzecznie czekają, aż sam je zamknę Założyłem drzwi lewe tylne. Po 4 miesiącach wreszcie drzwi są całe 6 październik 2010 Mrówka we Wrocławiu: 10 październik 2010 Coraz częściej słychać jakieś ploty o śniegu, więc postanowiłem zadbać o stalówki z pakietu zimowego. Sam nawet nie zaczynałem ich robić, poszły od razu w dobre ręce profesjonalisty Felgi wypiaskowane i pomalowane proszkowo Wpadły też ori dekielki na ori stalówki. Coś z nimi podziałamy 11 październik 2010 Mrówka w październiku 2010: 16 październik 2010 Wymiana oleju (Motul 6100 synergie) i filtra oleju (MANN). Stan licznika: 304.400 (czyli nowy olej po 9,600km ) No wa uszczelka nasady filtra oleju i nowy oring chłodniczki oleju. To chyba koniec uszczelniania silnika 17 październik 2010 Kilka zdjęć na spocie w Gliwicach z aparatu Koszi'ego: 25 październik 2010 Już druga wymiana uszczelki pod zaworami. Ponoć ta pierwsza była wadliwa. Tym razem z dodatkiem sylikonu. Przy okazji bardzo dokładnie umyty silnik. 10 listopad 2010 Wywaliłem hak 11 listopad 2010 Wizyta u blacharza - poprawianie przedniego zderzaka i wywalanie rdzy. 12 listopad 2010 Czyszczenie IC i rurek: 13 listopad 2010 Samodzielne malowanie wcześniej robionych zaprawek: Pomalowany na czarny połysk grill i znaczek VW chromowany: I mała paczuszka - nowy korek wlewu paliwa 16 listopad 2010 Docierają nowe świece BERU: Zamontowałem już spryskiwacze: Odnowiona została tylna wycieraczka. Wrócił oryginalny znaczek w klapę chromowany, a blenda została cała wyszlifowana, zaszpachlowana i na nowo pomalowana. Dotarła kolejna paczuszka: A więc: - ori tempomat do passata =) - ori znaczek w klapę - 2x tylne klameczki - listwa na drzwi 18 listopad 2010 Nowy kubełek, ale tylko jeden =) 24 listopad 2010 Zamontowałem dodatkowe oświetlenie w klapie bagażnika, oparte na oryginalnych lampkach ze słupków. Ponadto po wizycie u elektryka: - działa regulacja fotela na wysokość - podświetlenie daszków - spryskiwacze reflektorów 26 listopad 2010 Ostatni mały drobiazg, na który czekałem 23 grudzień 2010 Na auto trafia nowy - krótki reling, również w polerce. Listwa pod niego jest odświeżona lakierem Boll-a. Odnowiłem też rączki we wszystkich 4 drzwiach: 31 grudzień 2010 Jeszcze się załapałem z paczuszką na 2010 rok docierają nowe tuleje Lemfordera na przednie wahacze - komplet 4 sztuk. Auto już robione w 2011 roku, dokładnie 4 stycznia. Od razu sprawdzona zbieżność. 13 styczeń 2011 Dociera do mnie zbiornik płynu spryskiwaczy 8,5l. Wcześniejszy, 9l został sprzedany. Denerwowało mnie, że bezpieczniki klimy nie były na swoim miejscu. Zbiornik jest pomalowany w czarny mat. 20 styczeń 2011 Wizyta w warsztacie i wymiana plecionki. Nic już nie gwiżdże, a w aucie nie śmierdzi 22 styczeń 2010 Poprawiłem wszystkie plastiki we wnętrzu - każde odstające miejsce zostało zlikwidowane. Jednocześnie zaszpachlowałem otwory po wieszaczkach nad tylnymi słupkami i dałem nowy materiał. Zamontowałem też uchwyt na okulary, który już wcześniej do mnie dostał. I wpadł mały rarytasik - ori dywanik od strony pasażera. Mam nadzieję dorwać resztę do kompletu. 26 styczeń 2011 Stan licznika: 307.445km Drobna rzecz, ale bardzo cieszy - Mrówka wzorowo przechodzi przegląd - żadnych uwag ze strony diagnosty <72> 16 luty 2011 Rozebrałem auto w celu sprawdzenia miejsca wycieku płynu chłodniczego. Niestety winowajcą była chłodnica. A że chłodnica klimy już wcześniej była do wymiany, to zamówiłem obie nowe: klimy Valeo i wody Nissensa. A tu już nowe chłodnice A tu zdjęcia z wymiany i montażu nowych chłodnic: 21 luty 2011 Kupiłem podstawę alternatora z ramieniem, rolką i napinaczem. Głównie dla ramienia A tu zdjęcia starych części: 22 luty 2011 Powoli zaczynam zbierać fanty na wiosnę Lampki do wmontowania w kieszenie w drzwiach - wszystkich czterech 26 luty 2011 Kupiłem sobie tylną klapę w kolorze, bo moja... nie miała trzeciego światła stop <82> 3 marzec 2011 Beżowe lampki mnie drażniły, bo gryzły się z szarym materiałem. Kupiłem więc szare lampki Tego samego dnia dotarła inna, ale też szara paczka Jeden z dwóch powodów zmiany wnętrza <82> 18 marzec 2011 Udało się kupić za niezbyt małe pieniądze niezły rarytas, jak się okazuje: Czyli ori zaślepka haka 26 marzec 2011 Zmiana płynu wspomagania na ori, oraz paska wspomagania na Contitech: 1 kwiecień 2011 Kolejny "puzzelek" do wnętrza: Oraz główny sprawca zmiany wnętrza - nawet go nie planowałem <84> 7 kwiecień 2011 Drobiazgi - idealny ori kierunkowskaz (mój był połamany) i blenda, która miała być cała, anie była. Ale i tak jest lepsza od mojego "pajączka", więc na razie jeździ 8 kwiecień 2011 Ze zlotu w Krakowie przywiozłem następny puzzel wnętrza: 18 kwiecień 2011 Przychodzi paczka od gwiazdy "Top Gear" <12> A ja kupuję w Aso takie małe fanciki 21 kwiecień 2011 Aluminiowe polerowane dekielki z grawerowanym napisem - jedynym słusznym <12> Tego samego dnia auto zostało rozebrane, a felerny króciec z chłodnicy poszedł do zaspawania: 23 kwiecień 2011 Przychodzi kolejny zestaw lampek - z passata B5. Te lampi idą nad nogi 5 maj 2011 Długo oczekiwane lampy - w końcu uzbierałem kasę i mogłem je zamówić. 12 maj 2011 stan licznika: 310.050 Wymiana obu tylnych łożysk - wytrzymały nieco ponad rok. Jednak dystanse dają w kość. Oraz cudowna diagnoza wycieku - maglownica padła... 14 maj 2011 Kupione jeszcze w listopadzie klamki zewnętrzne tylne i moje przygotowałem i pomalowałem. Teraz w aucie wszystkie klamki są w kolorze i bez zamków 15 maj 2011 Kilka szybkich "spontanowych" zdjęć 4 czerwiec 2011 Klima po dłuuugiej przerwie nabita. Uwielbiam ten chłodek w upalne dni Niestety, aby to zrobić, trzeba było wymienić na nowy zawór wpustowy. A takie są tylko ori. Przy okazji zgubiłem po raz kolejny na autostradzie blendę koło reflektora (to już druga, wcześniej jeszcze znaczek "tdi" ) Tak to jest z chińczykami za 10zł. 10 czerwiec 2011 W ramach przygotowań do Ogólnopolskiego w Turawie odświeżyłem relingi i zrobiłem sobie nowe, soczewkowe halogeny 12 czerwiec 2011 Mrówka na Ogólnopolskim Zlocie Klubu Passata 35i w Turawie: Założone zostały również nowe blendy koło reflektorów - firma TYC, ale wyglądają ślicznie, jestem pod wrażeniem. Chinole się ewakuowały - jeden samodzielnie na A4, drugi przy mojej pomocy okropny badziew. 17 czerwiec 2011 Kupiłem nowe klocki ATE, zabraliśmy się za zmianę, bo auto już nie hamowało i piszczało. Okazało się, że po 21000km klocki Ferodo są jak nowe, a za wspomniane problemy odpowiedzialna była prawdopodobnie zapieczona śruba od zacisku 2 lipiec 2011 Wyprałem nowe dywany, wyczyściłem plastiki. Przymierzam się powoli do montażu Przed: Po: 5 lipiec 2011 Zacząłem rozbierać wnętrze i ujrzałem to: [B]8 lipiec 2011 Spawanie podłogi u rabesa i jej późniejsza konserwacja 10 lipiec 2011 Konserwacja już podeschła, można było zacząć składać środek: 13 lipiec 2011 Dawno temu podświetlony cd-box został zamontowany na swoje miejsce. 27 lipiec 2011 Nowe wlepy na boczne szyby sierpień 2011 Przychodzi nowy oryginalny czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Poprzedni zamiennik przekłamywał nawet o 40 stopni Wymieniłem również uszczelkę pompy vacum. Wymieniony został magiel (używka). Wymiana tulei oraz regeneracja alternatora. Przyszły nowe szare dywany, grubość 10mm Tego samego dnia dotarły też nowe bolce w słupki, na których zatrzaskuje się zamek drzwi. Zdjąłem i wyczyściłem odmy. Nie było źle, ale na wszelki wypadek Po kilku miesiącach zebrałem się w sobie i podłączyłem na nowo oświetlenie w klapie. Tapicerka klapy została zamontowana już na nowych spinkach z ASO, pomalowanych na szaro. Ori szarych już nie ma. Lampki nad drzwiami pomalowałem na jasny szary kolor, bo ori ciemny mocno wyróżniał się na alcantrze. Dodatkowo wróciły do mnie plastiki przy tylnej szybie. Pomalowałem je na szaro, razem z zaślepkami podłokietnika (na żywo nie ma takiej różnicy kolorów). Kupiłem oryginalny bagażnik VW zakładany na relingi. Stan b.dobry Kupiłem 5m węża i zmieniłem wszystkie rozlatujące się ori na nowe.Stare węże: Kupiłem węże z klimy - po raz 3 już. I wyłapałem gumę trzymającą puchę z filtrem powietrza. Po dwóch dniach psikania WD40 (nie miałem pod ręką nic lepszego) i obstukaniu starego osuszacza młotkiem, na szczęście udało się odkręcić węże nie uszkadzając ich. Ufff.... Przy okazji mam drugi wyłącznik ciśnieniowy i zawór wpustowy, bo sprzedawca ich nie wyjął Uszczelki oczywiście będą nowe - z ASO (na zdjęciu jeszcze uszczelka pompy vacum) Przychodzi puszka żeby polerce źle nie było Kolejna partia części - 3 teleskopy (na zapas i do wykorzystania pod maską) i blenda z B3 ze wszystkimi zaczepami, jako materiał na nowy pomysł. stara blenda pękła i jest brzydka. Czas to zmienić Sprawdzanie wibracji pod podłogą. Efekt? Wymiana środkowego tłumika i wywalenie kata Paczka z ASO: I małe drozbiazgi: Podstawowy serwis z plusem Olej, wszystkie filtry, tuleje tylnej belki - komplet i spryskiwacz tylnej szyby. Przy wymianie filtrów zauważyłem, że rurka idąca do turbo jest dziwnie luźna... Musiałem ją stuningować Wrzesień 2011 Wyjazd autem do Szkocji Listopad 2011 320.820 km Wymiana łożyska koła LT - SKF Grudzień 2011 Zakup navi - TomTom start 20 + mapa 45 krajów. Zaczynam składać MFA - manetka do MFA + wiązka - na dobry początek Udało się kupić za rozsądny pieniądz tylną lewą lampę fioletową, więc moja pęknięta w końcu wyleci i ustąpi miejsca całej. Kupiłem też blendy Helli dla kloszy, aby na nowo złożyć moje US (w miejsce kloszy TYC). Oprócz tego kupiłem całą zaślepkę koło halogenu i kierunkowskaz w zderzak. Ci, którzy tego szukają ori, wiedzą, że znaleźć całe te elementy łatwo nie jest. Na dachu zawitała nowa antena (poprzednia złamana przy montażu trumny). Luty 2012 Dwie duże paczki z Polski: - olej (jak zwykle) Mtotul 6100 synergie + wszystkie filtry MANN - koło pasowe Corteco - sworznie Lemforder - gumy stabilizatora Lemforder i Febi - kompletne poduszki tylnych amorów KYB - swap hamulców przednich na 280mm: zaciski i jarzma z mk III GTI, nowe tarcze wentylowane TRW, nowe kocki TRW - swap hamulców tylnych na tarcze 226mm: zaciski i jarzma z B4 VR6, nowe czopy, nowe linki ręcznego, nowe tarcze TRW, nowe klocki TRW - dodatkowo wszystkie zaciski dostały zestawy naprawcze, przyszedł nowy olej Textar Marzec 2012 Spokojna wymiana części z powyższych paczek: - olej i filtry - stan licznika 329.570km - wymiana kompletnych poduszek tylnego zawieszenia - stan licznika 329.900km niestety nie pomogło w całkowitym uciszeniu zawieszenia, więc chyba czas na zmianę zawiasu... Przy okazji sprężyny i kielichy tryśnięte na czarno - jako zabezpieczenie antykorozyjne Po: - wymiana sworzni wahacza i łączników stabilizatora - stan licznika 330.070km Kupiłem nowe opony: Przód - Falken Ziex 195/40/16 Tył - Falken Ziex 205/40/16 Opony z roku 2011 Kupiłem nowe felgi - replika BBS RS - Dare Przód 8 cali Tył 9 cali Opony na felgach: Przód: Tył: Krótka sesyjka kompaktem Port w moim mieście Kwiecień 2012 Zakup drugiego auta - polo z małym przebiegiem Auto raczej zostanie w serii... raczej Link do tematu, tylko na klubowym forum, tutaj nie ma sensu zakładać o seryjnym aucie: http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?f=75&t=6918 Wygrałem aukcję na allegro z gałką skórzaną WOB: Sesyjka po obniżeniu auta, ale jeszcze przed zmianą dystansów: Maj 2012 Prace nad zaciskami: Przed: Po: (skończone dopiero w lipcu) Gdyby kogoś interesowały - wszystkie zdjęcia z przebiegu prac nad zaciskami przód - https://picasaweb.google.com/1121566959 ... directlink tył - https://picasaweb.google.com/1121566959 ... directlink Po długiej walce ze zniszczonymi śrubami, udało się wymienić koło pasowe: W międzyczasie doszły rygielki WOB. Słabe jakościowo, ale pasujące do gałki. Na razie zostają otwarty: zamknięty: Czerwiec 2012 Zająłem się modułem komfortu. Problemem był włączający się co kilka minut oryginalny alarm. Przelutowałem wtyczki i działa W wolnych chwilach ruszyłem z polerowaniem bagażnika dachowego. Przed: (jeden pałąk zeszlifowany już) Po: (skończone dopiero w lipcu) Link do większej liczby zdjęć - https://picasaweb.google.com/1121566959 ... directlink Lipiec: Paczka z PL: - nowe dystanse - przód 5mm, tył 15mm + nowe śruby - odboje na przednią i tylną oś - dodatkowe śruby na amorki tylne (talerzyk) - nowe śrubki do zacisków tylnych - nowe zestawy gumek do tylnych zacisków - nowy pasek altka - rolka prowadząca INA - sprzęgiełko altka INA + iluśtamkątny klucz do tego - nowy N75 Pierburg - jedyne w PL (?) polerowane ori halogeny by Kresek (dzięki <98> ) - dokładka zderzaka z Cordoby/Ibizy TDI <98> Hamulce w końcu trafiły na auto: Po drodze wiele było problemów - zerwana śruba w belce, złe uszczelki do zacisków, skorodowane przewody, które trzeba było rozcinać, aby je wyjąć, oraz rozlatujące się w rękach przewody elastyczne przy belce. Wszystko, co dało się zmienić, zostało zmienione na nowe, a belka i uchwyty przewodów prowizorycznie, bo na aucie, zostały pomalowane na czarno. Przed: Po: Więcej zdjęć: https://picasaweb.google.com/1121566959 ... r9GIq67DYg Zerwana śruba: Więcej zdjęć: https://picasaweb.google.com/1121566959 ... 8jQosHb_QE Problemy nie ominęły mnie przy dystansach - 5mm spokojnie weszło i było ok, 15mm nie dochodziło do powierzchni tarczy. Po znalezieniu tokarki w UK i poszerzeniu otworów centrujących za kosmiczne 130zł, kołnierze centrujące odpadły... podróż do PL musiałem pokonać na starych 20mm. Na auto trafiła dokładka - niestety przecięta w pół i to był błąd: W drodze do PL ulega zniszczeniu <=)> Poskładane są jeszcze halogeny - lewy po staremu, prawy z nowym szkłem: Sierpień 2012 Kupione w PL dystanse wysłane do Szkocji, wracają na ojczystą ziemię i lecą do tokarza, a efekt jest taki: Auto na 20mm: I na 15mm: Koła wyważone każde z osobna, a potem specjalną maszyną na aucie: Nowe teleskopy tylnej klapy: Kilka drobiazgów z serwisu VW: blaszki trzymające przewody, z tyłu blaszki łączące przewody - u mnie były braki nowe śrubki trzymające przednie tarcze Nowa oryginanlna dokładka, ten sam model, ale tym razem żadnego cięcia. Belka zderzaka poszła do lekkiego spawania otworów, które oryginalnie są w kształcie jajeczek. Przez to miałem jedną stronę niżej. Przed: Po: Wrzesień Wsadzone nowe twarde odboje, gwint wyregulowany: Wygrana aukcja z oryginalną kierownicą skórzaną z mk III gti Zakupiona szara tapicerka z passata B3: Listopad 2012 Polo sprzedane, zakupiony Sharan ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ W skrócie - co do tej pory zostało zrobione:[/b] - pomalowałem ramiona wycieraczek, wycieraczki wymieniłem - wymieniłem żarówki w reflektorach na Philipsa - kupiłem porządne welurowe dywaniki - wymieniłem rozrząd (Contitech) i rolki INA, do tego pompa wody i uszczelka pod zaworami (wymieniona już dwukrotnie) - wymieniłem hamulce przód - klocki Brembo, tarcze Ferodo - wymieniłem okładziny w bębnach - wymieniłem wszystkie łożyska (tylne już dwa razy) - wymieniłem drążki kierownicze - wymieniłem olej (Motul) i filtry (MANN) x2 - nowy olej skrzyni biegów - dodałem oryginalne halogeny Helli i zmieniłem włącznik świateł z funkcją przednich halogenów - kupiłem nowy akumulator KAGER - kupiłem nową osłonę przekładni kierowniczej - wymieniłem przewody hamulcowe - tył - wymieniłem przelewowe przewody paliwa - wymieniłem termostat Gates - wymieniłem zawiasy drzwi kierowcy na nowe oryginały VW - wymieniłem sprzęgło na nowe (tarcza,docisk,łożysko) - SACHS - uszczelka miski olejowej GLASER (poliakryl + kauczuk) - wymieniłem odmę na nową - pomalowałem bębny i zaciski - kolor czarny mat - wymieniłem linkę od licznika, wszystkie luty zostały posprawdzane i oczyszczone - wymieniłem tylny prawy kompletny mechanizm szyby, przedni lewy silniczek, prawy przedni mechanizm został wyprostowany i na nowo podłączony. - nowe teleskopy tylnej klapy - tym razem kupione w Focie - odmalowane progi w czarny mat - pomalowany hak również w czarny mat - stalówki używane w zimie zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo na kolor srebrny - wymienione ograniczniki tylnych drzwi - nowy oring chłodniczki oleju - nowa uszczelka nasady filtra oleju - założyłem nowe świece BERU - wyczyściłem IC i rurki - podłączona została elektryczna regulacja fotela kierowcy - kupiłem nowy korek wlewu paliwa - stary był połamany - odnowiłem wszystkie rączki w drzwiach - lakier BOLL - wymieniłem komplet nowych tulei wahaczy przednich Lemforder - wymieniłem plecionkę - kupiłem obydwie nowe chłodnice - wody Nissensa i klimy Valeo - kupiłem nowy zawór wpustowy do klimatyzacji - ori, brak zamienników - wyczyszczone odmy - nowe wężyki podciśnienia (niemiecka produkcja) - nowy osuszacz klimatyzacji + nowe uszczelki - nowy oryginalny czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zamontowałem gniazdo zapalniczki w bagażniku - wymiana magla na używkę - wymiana tulei tylnej belki - komplet Lemforder - nowy spryskiwacz tylnej szyby - nowe bolce od drzwi w słupki - swap hamulców przedniej i tylnej osi - nowe koło pasowe Corteco - nowe sworznie Lemforder - nowe gumy stabilizatora Lemforder i Febi - łączniki stabilizatora Febi + nowe podkładki ori VW - sworznie Lemforder - poduszki tylnego zawieszenia KYB komplet Wizualnie zmieniło się... - nowe radio - Pioneer - tylne lampy oryginalne dymione - polerowane relingi (od marca 2010 na połysk) - nowy mieszek przy lewarku - skóra - oryginalny uchwyt na napoje - pomalowanie dachu, słupków i błotnika - kupiłem oryginalne do Passata B4 kołpaki (koła zimowe) - zniknęły napisy na klapie, znaczek pomalowany w czarny mat - boczne kierunki czyste (zastąpione przez zaślepki WOB) - grill bez znaczka (już nie ma ) - wrócił grill ze znaczkiem pomalowanym na czarny mat - obiłem (okleiłem) alcantrą podsufitkę i wszystkie plastiki w linii okien (poprawione w styczniu 2011 + zasłonięcie otworów po ori wieszaczkach) - nowe słoneczka z podświetleniem - forumowa wlepa - srebrne siłowniki tylnej klapy JOM (syf - już ich nie ma) - znaczek "TDI" wklejony w grill (poszedł razem z grillem FK) - szare rączki przy podsufitce z Golfa III - fotele welurowe z modelu VR6 - boczki welurowe z modelu VR6 - Cd box Fischera - oj długo go szukałem - schowek pod poduchę pasażera do wersji z climatroniciem - zawieszenie gwintowane MTS - aluminiowe felgi 16" + polerka krawędzi - 2x nowe opony Semperit, 2x używane Continental - zaślepki bocznych kierunków WOB - zamontowane zostały lifty maski - własnoręcznie zrobiona, pomalowana i założona blenda w tylną klapę (adaptacja z B3). - grill pomalowany na czarny połysk, powrót znaczka chromowanego - założone oryginalne spryskiwacze reflektorów (malowane w kolor) + zbiornik 8,5l - dołożone lampki w tylnej klapie - oryginalny nowy znaczek TDI wpinany w grill - krótkie polerowane relingi + odnowione listwy - Pojemnik na okulary, zamontowany nad słupkiem kierowcy - lampy soczewkowe wykonane przez Kreska - tylna klapa z 3 światłem stop - oryginalna zaślepka haka - wszystkie klamki zewnętrzne pomalowane w kolor nadwozia - wszystkie są bez zamków - halogeny soczewkowe własnej produkcji - nowe blendy koło reflektorów firmy TYC - doszedł ori bagażnik VW (zakładany okazjonalnie) - część szarego wnętrza - wykładzina i plastiki, w tym najważniejsze - podłokietnik, tunel, uchwyt na kubki oraz schowek zamykany, cały bagażnik + oświetlenie w klapie też szare - nowe dywaniki jasno szare, 10mm - ori blendy US - nowe koła - replika BBS RS - Dare - nowe opony Falken Ziex 912 Chyba tyle. Dziękuję za uwagę, chyba nikt nie zasnął ? |
Autor: | mat3ush [ Pią 14 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
Bardzo podoba mi się sposób prowadzenia tematu Przyjemnie się czyta. A co do samego samochodu, to widać, że zadbany. Przyjdzie zawias i dobre koło i będzie bardzo przyjemny wóz |
Autor: | eurosss [ Sob 15 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
hehe a u mnie pisales ze niema sie czym chwalic bardzo ładny passat opis auta naprawde wyczerpujacy fajnie sie czytało pisałes ze miałas 10 tysi na auto nie wydaje mi sie zeby to było mało ja musiałem zamknac sie w 8 jednak najpierw szukałem golfa 3 w kombi ale nic niebyło wkoncu zanjomy sie zapytał a moze b4 odparlem czemu nie i tak trafił sie białas za 7600 pisałes ze duzo rzeczy powychodziło niewiem co masz przez to na mysli i niewiem który rok jest twojego ale moj jest 94 i nie moge wymagac od 16 letniego auta nieskazitelnosci musiałem zrobic pompe siwiece co szarpło nie prawie tałka po niedzieli oddaje do lakiernika na poprawki to tez mnie pewnie z 500 szarpnie ale juz bedzie to co chiałem tak ze auto dobre jak zapodasz to koło co na VT bedzie dobrze i bedzie kolejnym dowodem ze nie trzeba miec 3 tysi na koło zeby było kozak |
Autor: | sision [ Sob 15 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
z technicznych rzeczy prawie wszystko do wymiany było hamulce przód i tył, aku, zawieszenie (to teraz dopiero robię), uszczelnianie silnika, drążki kierownicze, opadające przednie drzwi, zero otwieranych szyb itd. Nie pamiętam wszystkiego. Jak go kupowałem, ciężko było o tańszego. Rocznik jest 1994 Felga jest trudno dostępna w rozstawie 4x100, ale jest więc ją gdzieś dorwę. |
Autor: | eurosss [ Sob 15 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
no to faktycznie troche tego było mi tez opadły dzwi od kierowcy i lało sie do srodka ale podkreciłem na zawiasach i jest grejt takich rzeczy jak hamulce to nie licze wiadomo rzecz ekspleatacyjna tak samo jak ropke trzeba lac tak samo raz na kiedy trzeba robic takie srawy |
Autor: | eurosss [ Pią 28 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
no to teraz bedziesz gwinciarzem fajnie a kółko takie jak planowałs czy cos innego zes wychakał |
Autor: | sision [ Pią 28 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
To co planowałem - Oz 16" z moim rozstawem 4x100 |
Autor: | TommyVW [ Czw 03 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
fajny opis i fajny passsssssat |
Autor: | eurosss [ Czw 03 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
jak tam masz to koło pokaz cos niii |
Autor: | D1 RMK81 [ Czw 03 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
dobry temat fajnie sie czyta powodzenia widać że masz chec i zapal cos z robić z paskiem |
Autor: | sision [ Czw 03 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
Z kołem wyszła wielka lipa zostałem najzwyczajniej w świecie oszukany, pojechałem do Wrocławia, czekałem 2 godziny na kolesia i dostałem smsa, że jednak koła sprzedane i on zapomniał dać znać ręce opadają Więc na chwilę obecną gwint jeszcze leży w pudełku, może w przyszłym tygodniu już będzie. Niestety prawdopodobnie chwilowo bez koła. Będzie remont u mnie w pracy i moje zarobki mocno spadną na jakieś dwa miesiące. Poza tym niedawno uszkodziłem tylne drzwi i nadają się jedynie do wymiany. Zobaczymy, jak będzie. Jak się trafi znowu jakaś okazja, to będziemy kombinować Aha, wraca grill ze znaczkiem, ale będzie przerabiany. Na razie nie piszę jak, ale pewnie nie wszystkim się spodoba. Mam jednak wizję |
Autor: | eurosss [ Czw 17 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona |
ale z drzwiami to zes urwał |
Strona 1 z 30 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |