Postanowilem przedstawic wam historie moich zielonych vwejow mk1 i obecne mk2
Mk1 1300 bylo moim pierwszym autem. Kupilem go w kwietniu 2004 roku od 1 wlasciciela, ktory w 1980 roku kupil go w salonie w RFN. Auto mialo udokumentowany przebieg 173 tys km okragle zegary co dziwne z obrotkiem i mialo orginalny lakier i ogolnie wszystko mial orginalne. I ta cena 1800zl
jedyne co zmienilem to felga 15" z oponami 185/50/15 potem byly alu ATS CUP niestety nie mam fotek z nimi i w tym samym czasie klepanie rantow nadkoli i plastikowe nakladki na blotnikach i zalozylem LPG
po roku i 33 tys km auto sprzedalem za 2500 strata 300zl wydaje mi sie ze ok jak na 25 letni samochod. Potem dowiedzialem sie ze nastepny wlasciciel go strasznie zniszczyl i sprzedal za 500zl dorzucajac malucha(czego bardzo zaluje bo chcialem go odkupic)
Wrzesień 2005
Po pol roku chodzenia piechota nadszedl czas na na zakup nowego auta wybor padl na przywiezionego przez kolege zielonego mk2 GT. Auto mialo prawie nic :grin:
Silnik 1,8 Rp o mocy calych 90 km
Zawieszenie sportowe
jakies tam radio jvc
kierwonice 28 cm
felgi f&i estorile 15"
szyberdach
mfa
Samochod byl pomalowany u niemca lakierem LC6M ale po malowaniu zostal poobijany i dziwnie matowy wiec jakosc pozostawiala wiele do zyczenia wiec troche poprawek trzeba bylo zrobic
ZMIANY
na pierwszy ogien poszedl zawias na jego miejsce wszedl gwint FK z przodu a tyl na talezykach auto poszlo na glebe
potem kierownica,ktora niestety ciezko sie krecilo miala 28 cm wiec wyminilem ja na kierownice SELM 32 cm
Kwiecien 2006
Po pol roku jezdzenia (322tys km na blacie)zdecydowalem sie na kapitalny remont silnika i zawieszenia oraz caly zestaw hamulcow i lozysk .
Po remoncie auto pojechalo ze mna do UK
i tam siwetni kierowcy zrobili mi kilka baboli
uszkodzony tez zostal przedni zderzak w sumie dobrze bo byl z abs'u i za nic nie pasowal
tak wiec jeszcze w UK zakupilem nowe zderzaki orginaly VW ktore na miejscu pomalowalem w kolor auta bo byly czerwone
Listopad 2006
Po powrocie zakupilem hokej Gti
W miedzy czasie zamontowalem tez listwe bez zamka na tylna klape
tu fotka listewki a foto na aucie jest gdzies nizej
Marzec 2007
byly tez odwiedziny u lakiernika wiec przed oddaniem auta zakupilem sobie cud maline maske bo moja miala babole
poczatek rozbierania auta do malowania
ale nie nacieszylem sie zbyt dlugo bo po 3 dniach podczas jazdy otworzyla mi sie maska naszczescie nie uszkodzila dachu ,a 2 dni pozniej puknalem delikatnie znajomego i powtornie musialem jechac do lakiernika. tym razem kupilem granatowa maske
Po odebrnaniu auta z lakierni kupilem nowe koleczka Strato 15" 7j i oponki yokohama i dunlopy 195/45/15.
Pozbylem sie tez wydechu dtm a na jego miejsce weszla seria GTI
autko (jak na fotkach powyzej)tak pojechalo na majovwke 07
pozniej cos mi strzelilo do lba i postanowilem sprzedac auto wisial przez jakis czas na allegro ,ale wszyscy ktorzy dzwonili proponowali smieszne pieniazki wiec zdecydowalem, ze auto zostaje.
Październik 2007
I tak na 18 urodziny golf dostal lampy klary na przod
i w nie Ksenon
Grudzień 2007
Z racji przebiegu ,ktory jest juz dosc spory 370 tys przednie fotele byly w nieciekawym stanie wiec po odwiedzeniu tapicerow i nieudanej probie znalazienia orginalnych siedzen GT,
ktore nie byly by zniszczone postanowilem kupic fotele od corrado i akurat nezzo sprzedawal graty z corrado zakupilem foteliki
pozniej pojawil sie problem zlamala mi sie sprezyna z przodu wiec zakupilem inny gwint
jak sie okazalo w slabej kondycji
a nastepnie trafilem na weiteca od cichego (niestety nie krecil sie wogole) szybkie dorobinie nowych srob i lata
niestety nie mam fotek jak gwint byl skrecony ale ogolnie nie dalo sie wyjechac z garazu bo kola sie nie skrecaly
ktoregos dnia wybralem sie do grzaneczki pohandlowac i wrocilem z lampkami orginalnymi GT i drugim kompletem plastikow GTi
Styczeń 2008
udalo mi sie kupic soczewki wiec zabralem sie za budowe lamp
niebawem skoncze jak dojdzie ksenon h1
a tymczasem wrzuce kilka fotek z przymiarki szerokiej stali na spociku z jackiem specjal
luty 2008
na aucie sa juz soczewki i swieca - kilka fotek ze spota gr malopolskiej
jakos w drugim tygodniu lutego 2008 w krakowie przebywal k3fir wiec wybralismy sie jeszcze z marcinem gti na mala sesyjke
teraz jeszcze czekam na listwy waskie z Gti
25.02.2008
doszly listwy
i narazie tyle jest jeszcze kilka rzeczy ktore sa do zrobienia (znowu malowanie bo znow w UK mi chamy auto poobijaly) , teraz plan zaklada zalozenie szyb w pradzie ktore juz sa zakupione i czekam na paczke a co potem sie zobaczy
[b]marzec 2008
doszla elektryka i juz zalozona i zeby nie bylo ze nic nie robie to ponizej kilka fotkow z nowymi kierunkami listwami i wyklepanym tylem
doczekalem sie na paczke z elektryka
kilka fotosow aktualnych ze spotu gr malopolskiej i slaskiej w krakowie 30 marca
kilka nowych fotek auto poszlo lekko w dół i zostalo juz niewielkie pole manewru bo do konca gwintu zostalo ok 3-4 mm :smoke:
dlugo sie nic ciekawego nie dzialo do
sierpnia
kiedy to kupilem silnik PB i pelny zapalu przystapilem do swapu po 3 dniach silnik juz siedzial w aucie i udalo sie zapalic, ale niestety okazalo sie, ze silnik ma obrocone panewki i jazda nim nie stanowi zadnej frajdy, wiec po 200km zrobionych na tym silniku do auta wrocil poczciwy RP spiety ze skrzynia ACD z GTi, oczywiscie przy przekladaniu silnika wszystkie plyny, filtry i paski zostaly wymienione oraz zrobilem wreszcie porzadek z kabelkami pod maska
pażdziernik
a ponizej wkleje taka fotke pogladowa, zawsze sie zastanawialem jak bedzie wygladal golf na 4 oczach
auto troche wysoko stoi ale na tych oponach nizej sie nie da bo obcieraja o nadkola
a tak wyglada na setupie zimowym, nowe zimowki 175/55/15 continentala na sebringach 15" 6j
[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 00:31 ]
na dniach bede robil tylne zaciski i 1 przewod hamulcowy bo stare odmowily wspolpracy i na trasie spalily mi tarcze z tylu i zeby unieruchomic zacisk musialem zaklepac przewod :grrr: :grrr: na szczescie udalo sie kupic inne zaciski za mala kase, musze regeneracje zrobic i na auto
zaciski zrobione nowe przewody hamulcowe założone i wszystko lata
grudzień
zeby nie bylo ze sie nic nie dzieje to narazie napisze (foty na dniach) ze autko dostalo podswitlenie deski rozdzielczej, wymienilem wszystkie zarowki w przelacznikach, zawitala nowa manetka do kierunków no i tyle kosmetyki
z grubszych rzeczy to (niektórym bedzie pasowac innym nie) grill gti na 4 oczy mi sie zaczelo podobac
dzieki jacek-special
od kolegi wacky kupiłem chlodnice oleju
dzieki za rurki
a no i gewinde na tyl do regeneracji ktora mialem w piwnicy zamieniłem na
sprawna FK
dzięki Heniu
ktora niestety idzie na handel bo jest za soczysta gleba jak na moj gust, z mozliwscia regulacji tylko w dół
no i zapomniałbym o tym ,że walcze z polerowaniem kol letnich, doprowadzajac je do stanu z przed sezonu, troche ciezko idzie recznie ale czego sie nie robi zeby byl bling-bling
pare dni temu zakupiłem wkład filtra K&N w kolorze pasujacym do auta :grin:
Na początku lutego kupiłem (po raz kolejny) silnik PB, który miał zostać zmiennikiem wysłużonego RP.
6 lutego zaczeła sie operacja zmiany motoru. Najpierw wszystko co zbędne wyleciało z pod maski. Silnik PB dostał nowe uszczelki i płyny oraz cześć osprzętu z RP'ka i wskoczył pod maskę golfiny.
Rozpoczyna sie walka z elektryką
ostatnia chwila RP w golfie
a tu czeka sobie zmiennik