VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Golf MK4 Variant] 25th GTI by Showtime - cały w PlastiDipie
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=161&t=71390
Strona 1 z 10

Autor:  showtime [ Śro 25 Sty, 2012 ]
Temat postu:  [Golf MK4 Variant] 25th GTI by Showtime - cały w PlastiDipie

Witam
Prezentuje mój samochód:

Model:
Golf MK4 Variant kupiony w postaci zwykłego, poczciwego "golasa" - BASIS. Rok produkcji: 2000. Kolor: srebrny metalic LB7Z. Przebieg przy zakupie: 189.500 km

W 2007 roku został sprowadzony z Włoch i trafił w ręce mojego znajomego, następnie ja stałem się jego właścicielem - wszystko pamiętnego dnia 31 grudnia 2008. Od tego momentu sprawuje się świetnie, bez jakichkolwiek problemów i zarzutów, a wszystko dzięki najbardziej niezawodnej turbinie KKK bez zmiennej geometrii. Olej i filtry wymieniane systematycznie co 10.000 km. Auto jeździ na najlepszym paliwie i oleju Mobil 1 Super 2000 10W40.

Od dłuższego czasu interesował mnie tylko i wyłącznie silnik TDI z racji tego, że robię dosyć duże przebiegi. Przy okazji: lubię deptać, a teraz mimo wciskania gazu do końca spalanie dochodzi maksymalnie do 7,5-8,5 l/100 km. Ekonomia pełną gębą!

Wyposażenie seryjne (BASIS):
- 4 elektryczne szyby
- centralny zamek bez sterowania pilotem
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- tylna kanapa dzielona z podłokietnikiem
- klimatyzacja manualna
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- wspomaganie kierownicy
- kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- ABS

Silnik:
1,9 TDI o oznaczeniu fabrycznym AGR. Metalowa osłona miski oleju i silnika.

Moc:
Seryjnie 90 KM

Mody pod maską:
Moc seryjna podniesiona przez Daniela z TTC Kraków - aktualnie do 120 KM i 280 Nm. Nowy zawór N75 i wyczyszczony dolot.

Zawieszenie:
Zawieszenie gwintowane MTS Technik od Mapeta (tył skręcony do końca, przód zgodnie ze zdrowym rozsądkiem). Pełne silentblocki wahaczy od Audi TT/S3

Układ hamulcowy:
4 tarcze hamulcowe BREMBO w połączeniu z klockami TRW i zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym.

Koła:
- lato: felgi 8,5J w kolorze czarny mat od Porsche 911 Turbo i opony Falken Ziex Ze912 205/40/18
- zima: felgi 7,0J w kolorze czarny mat od Audi TT i opony Nexen Winguard Sport 205/50/17
- dystanse z przodu i z tyłu o grubości 15 mm + adaptery zmieniające rozstaw z 5x100 na 5x130 o grubości 17 mm (ET felg = 52)

Nadwozie:
- dokładki zderzaków (przednia na wzór GTI 25th Anniversary, tylna z wycięciem na wydech od wersji V6 i 4-Motion), listwy oraz klamki w kolorze nadwozia
- obudowy lusterek, grill przedni, znaczek oraz dach w kolorze czarnym
- zaślepki Wolfsburg Edition na przednich błotnikach
- wydech z nierdzewki (tzw. "kraniki" firmy ULTER charakterystyczne dla TDI)
- tylne szyby przyciemnione zieloną folią na wzór oryginalnie ciemnonych szyb w VAG
- słupki drzwiowe w kolorze czarnym, wyklejone folią 3M
- usunięta i zaślepiona wycieraczka tylnej klapy
- krótka antena FM
- przednia listwa zderzaka zrobiona na wzór US (gładka, czarne obrysówki)
- progi na wzór GTI 25th Anniversary

Wnętrze:
- fotele skórzane i podgrzewane od Skody Octavii z regulacją wysokości kierowcy i pasażera (instalacja podgrzewania foteli), regulacja lędźwiowa obu foteli
- podłokietnik przedni i tylny (w skórze)
- czerwone paski ozdobne w tapicerce drzwiowej
- zegary z 1/2 FIS IMMO2 od VW Bory/Golfa Sport Edition + manetka i instalacja do sterowania FIS
- instalacja manetki i okablowania do tempomatu
- podświetlane kratki nawiewów od VW Bory
- gałka zmiany biegów ze skórzanym mieszkiem od VW Golfa R32
- panel drzwiowy do sterowania 4 elektrycznymi szybami od VW Golfa R32
- konsola centralna wzorowana na VW Golfie R32
- podstopnica od Audi TT
- trójramienna kierownica obszyta nową skórą (w tym skórą perforowaną), wykończona czerwoną nicią
- włącznik "FUNK" na konsoli centralnej wprost z niemieckiego radiowozu (RARYTAS!)

Audio:
Powered by Musicar Kraków
- jednostka sterująca Pioneer AVH-3200BT z dotykowym ekranem 6,5", DVD itp.
- wzmacniacz 2-kanałowy GROUND ZERO
- subwoofer 25 cm CLARION
- okablowanie 20 mm firmy DIETZ
- dla uniknięcia spotkań z niebieskimi: CB RADIO Midland + antenka President Florida

Plany:
Mycie, czyszczenie, pucowanie i jazda na zloty w Polsce i za granicę. Również parę artykułów w kilku czasopismach. Co do modyfikacji, to ich nie planuję tylko działam z dnia na dzień.

Zdjęcia:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2009:

Samochód po zakupie - 31 grudnia 2008:
ImageImage

Pakiet zimowy - felgi stalowe 15" i opony 195/65/15:
ImageImage

Zdjęcia wnętrza po założeniu fabrycznej nawigacji VW MFD w wersji G:
ImageImage

Zdjęcia z przyciemniania tylnych szyb folią Classis USA - kolor ciemnozielony:
ImageImageImageImage

Zależnie od kąta padania promieni słonecznych szyby wydają się jaśniejsze/ciemniejsze:
ImageImage

Nowa kierownica - multifunkcja VW i czujniki parkowania (pod kolor samochodu):
ImageImage

Nowe - pechowe, jak się okazało alufelgi 17" ALUTEC (wzór a'la BBS) - 2 krzywe:
Image

Autko na przejściowych alufelgach RONAL 16" i oponach Goodyear Eagle F1 205/45/16
Image

W międzyczasie wyskoczyła sesja zdjęciowa w CH Plaza - Kraków
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Malowanie zacisków hamulcowych - farba MOTIP (podobno jedna z najlepszych)
ImageImageImageImage

Aluminiowe dodatki w środku - ringi zegarów i obramówki konsoli środkowej:
ImageImage

Założyłem też zestaw HID 6000K, niestety moim błędem było, że włożyłem go w zwykłe lampy. Policja zabrała mi dowód, wyrzuciłem je i znów jeżdżę na żarówkach:
ImageImage

Coś z multimediów w samochodzie - adapter DVD pod fabryczną nawigację + adapter MP3 na pendrive'a i karty SD Zunix (symuluje zmieniarkę CD - możliwość sterowania utworami z poziomu nawigacji) + podłokietnik dedykowany:
ImageImageImage

Spełnienie marzeń i alufelgi BBS RS 771 od GTI 20-jahre na oponie Continental ContiSportContact 205/55/16 (mogłoby być większe koło, ale poczekam, aż poprawią się drogi w okolicy):
ImageImageImageImageImageImage

Modzenie przy froncie - nowy, czarny grill (matowy):
ImageImageImage

Dołożony monitor LCD 7" firmy CALIBER / nie chińskie dziadostwo - strona producenta / w tylnym zagłówku, podłączony pod nawigację - teraz obraz z DVD w samochodzie widoczny na dwóch ekranach: jeden w nawigacji, a drugi dla pasażerów z tyłu w zagłówku. Dźwięk przez system audio w samochodzie:
ImageImage

Odtwarzacz DVD firmy AUDIOMEDIA wielkości zwykłego radia - do napędzenia dwóch LCD (nawigacji i 7") i widok na całość systemu:
ImageImageImage

Podczas wakacyjnego wyjazdu do Chorwacji niestety wydarzyła się niemiła przygoda:
ImageImage

Auto spędziło trochę czasu w serwisie "Trojak" w Czańcu (nowe elementy karoserii z ASO):
ImageImageImageImageImageImage

Przygoda, po której po miesiącu nie było śladu:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Przy okazji zniknęła także tylna wycieraczka, która przyprawiała mnie o zawał serca:
Image

Industrialna sesja zdjęciowa w starej cementowni w Krakowie:
ImageImageImageImageImageImageImage

Parę miesięcy po założeniu aluminiowych dodatków odwidziało mi się, stwierdziłem, że nie wyglądają ładnie i rozebrałem całą konsolę:
ImageImageImage

Po rozebraniu zabrałem się za matowanie, malowanie podkładem i lakierem wszystkich plastików:
ImageImageImageImageImage

Udało się uzyskać wymarzony efekt końcowy z plastikami:
Image

Dołożyłem sobie także tempomat, ponieważ jeżdżę dużo po autostradzie:
Image

Stare fotele były w trochę ciężkim stanie i trzeba było coś z nimi zrobić:
ImageImage

Więc skoro trafiły się w wyjątkowo okazyjnej cenie fotele kubełkowe od Seata Leona TOP SPORT z podgrzewaniem pupci to trzeba było się na nie skusić:
ImageImageImageImage

Przyszła także pora na wymianę anteny CB na małą i zgrabną President Florida:
Image

Pomyślałem także nad modzeniem przy pupci. Lampy wymalowane czerwoną farbą do kloszy MOTIP. 2 warstwy lakieru - klosz czerwony, a kierunkowskaz świeci na pomarańczowo. Dzieło sztuki:
ImageImageImageImageImage

I najpiękniejszy mod na świecie - alufelgi 18" S-Line z oponami 225/40/18 Michelin Pilot Sport:
ImageImage

Pod koniec sezonu 2009 doszła jeszcze gleba - progresywne sprężyny MTS -35 mm:
ImageImageImage

Mała sesja zdjęciowa pod CH Krokus w Krakowie:
ImageImageImageImage

Pomalowałem także dokładki zderzaków w kolor auta:
ImageImageImageImageImageImage

Pasowało zrobić też coś z osłoną silnika - pomalowana została w kolor srebrno/czerwony:
ImageImage

Wymieniłem także nawigację fabryczną MFD na stację multimedialną Kenwood DNX-5220BT:
Image

Wymieniłem światełka wewnętrzne na LED'y:
ImageImage

Zrobiłem także czerwone paski drzwiowe według pomysłu kolegi Dzigit84:
ImageImage

Sezon 2009 został zakończony.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2010:

Początek roku 2010 przyniósł malowanie listew w kolor:
ImageImage

Oraz dokładkę, która miała być podobna do 25th, a okazała się brzydką podróbką:
Image

A następnie kolejną wymianę foteli, tym razem na wymarzoną czarną skórę:
ImageImage

Skoro pojawiła się skóra, to był to tylko krok od montażu podgrzewania siedzeń:
Image

Dokładka przedniego i tylnego zderzaka od wersji V6 / 4-motion. W przedniej wycięcie wlotów bocznych:
ImageImageImageImage

Skoro pojawiła się dokładka to przyszła pora na dorobienie końcówek wydechu, które będą do niej pasować. Wybór padł na dwie końcówki ULTER N1-07D 80 mm:
ImageImageImageImage

Pierwsza sesja zdjęciowa w sezonie 2010:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Przygotowania do robienia czarnego dachu i juz wyklejony dach:
ImageImageImageImage

Mała sesja w czasie pucowania autka:
ImageImageImageImageImageImage

Sezon 2010 został zakończony. Na chwile niestety pozbyłem się autka i przez pół roku użytkowałem Renault Megane II CC, bo miałem zajawkę na cabrio. W tym czasie jednak nie próżnowałem i wiedzialem, że Francuzem sie nie najeżdzę bo to auto bez polotu i mocy. Zbierałem pieniądze na nowe fanty i mody, po to, żeby w 2011 roku uderzyć z podwójną siłą...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2011:

Listwy, dokładki, lusterka i znaczek przedni pojechały do lakierni, żeby poprawić to co spaprałem malując je w garażu. Niestety, stary lakier odprysł podczas mycia ciśnieniowego:
ImageImageImageImageImageImage

Przerobiliśmy wydech końcowy - wymieniliśmy "gwiżdżące" końcówki ULTERA na "kraniki" z nierdzewki:
Image

Pojawiły się koła 18" - repliki z VW Golfa V GTI i nowe opony 225/40/18:
ImageImage

Zawieszenie gwintowane MTS-Technik od Mapeta:
ImageImageImage

Zamiast kierunkowskazów wpadły zaślepki "WOB Edition":
Image

Doszły też zegary z wersji Sport Edition z 1/2 FIS, a także manetka do sterowania FIS:
Image

Nie mogło zabraknąć też gałki z mieszkiem R-LINE, podstopnicy od Audi TT oraz podświetlanych kratek od VW Bory:
ImageImage

Oczywiście pojawiły się też klimatyczne wlepki:
Image

Mała nocna sesja foto w krakowskich uliczkach:
ImageImageImageImageImageImageImage

Zamontowałem czarne lampy DEPO/FK:
ImageImage

A także wskaźniki doładowania AutoGauge BOOST Smoke i OIL TEMP:
ImageImage

I jeszcze jedna sesja foto:
ImageImageImageImageImageImageImage

Progi od GTI 25th. Paczuszka i progi w stanie surowym:
ImageImage

Progi już polakierowane i założone. Chwila pracy, zeszła może godzinka. Efekt jest dokładnie taki, jakiego oczekiwałem:
ImageImageImageImage

Zawitałem także do kolegi lolo_golf po dokładkę GTI 25th i listwę przednią US z obrysami. Front miażdży:
ImageImageImageImage

I coś dla pasażerów z tyłu, w sam raz na 0,5 litra:
Image

I codzienne zmagania z podjazdem/zjazdem na drodze do domku. Wszystko obcykane na milimetry:
ImageImage

I jakaś tam sesja zdjęciowa i autko w obecnym setupie:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Jesienna sesja zdjęciowa:
ImageImageImageImageImageImageImageImage

Upragniona sesja do VW Trends:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Modom nie mogło być końca. Upolowałem więc owiewkę THULE, na punkcie której w USA wariują:
ImageImage

Pojechałem na zakończenie sezonu VAG u nas w Krakowie, który to event miałem przyjemność współorganizować: Świecąca dynia z wyciętą mordką zrobiła furorę:
Image

Następnego dnia zarzuciłem już zimowe kapcioszki, a przód podniosłem o 1 cm, żeby było bezpieczniej w zimie:
ImageImage

W międzyczasie złowiłem boczki w skórce, aby pasowały do foteli:
ImageImageImageImage

Był też felunek na nowy sezon - ASA Revolution AR1 (przód 8J, tył 9J). Chwilę później, po przymiarce okazało się, że felgi średnio pasują do mojego autka i postanowiłem je sprzedać i rozpocząć nowe poszukiwania:
ImageImageImageImageImageImage

Przyszedł czas na czarny sufit, przez co straciłem cały tydzien urlopu, ale efekt jest super. Kupiłem czarne rączki, czarne daszki itp.:[/b]
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

[b]Sezon 2011 został zakończony.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dokumentacja fotograficzna wszystkich modyfikacji - sezon 2012:

Pierwszy mod w nowym sezonie. ASA sprzedane, a ich następcą są PORSCHE 8,5J 18", które były białe, ale pojechały do SPA gdzie się trochę opaliły i wypolerowały. Doszły nowe opony Falken Ziex Ze912 w rozmiarze 205/40/18:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Luźna, zimowa sesja zdjęciowa:
ImageImageImageImageImageImageImageImage

Parę zdjęć na starym CPN-ie w Krakowie:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

I prace nad pakietem letnim:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Mała sesja zdjęciowa z Borą kolegi (na moich starych felgach):
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

I lato w aktualnej konfiguracji zawieszenia:
ImageImage

Stworzyłem również stronę internetową poświęconą mojemu autku oraz modyfikacjom i przeróbkom innych MK4. Serdecznie zapraszam do odwiedzenia i komentowania. Częste aktualizacje, dużo zdjęć:
www.mk4variant.com

Z modyfikacji wizualnych pozostała już tylko wymiana tylnych lamp na te z białym kierunkowskazem lub na całe czerwone. Na tym zamkniemy temat modzenia z zewnątrz i będziemy walczyć z engine. Cel: bezpieczne 150 KM, ale to na spokojnie - nigdzie mi się nie spieszy.

Czekam na Wasze opinie

Za pomoc i wyrozumiałość w ciągłym modzeniu, ulepszaniu i kombinowaniu dziękuję wielu osobom, ale w szczególności mojej dziewczynie, która jest naprawdę bardzo cierpliwa i wiele rzeczy potrafi wybaczyć i zrozumieć. Ola

Autor:  lukasz414 [ Śro 25 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

Auto robi mega wrazenie yupii

Autor:  tyski [ Śro 25 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

golf widziany na zakończeniu w krk, dobry jest :ok:

Autor:  Rumak [ Śro 25 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

Dobre podejscie do tematu :ok: .Trzeba troche po siedziec w temacie by obczaic wszystki poprzednie wcelenia golfa :) . Na czarym porszaku będzie dobrze.pozdro

Autor:  Hubciu [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

Super Golfina. Ostatni etap przed zimą i przed owiewką Ciule wyglądał mega! Czarne lusterka i dach komponowały się z felgami z GTI! Robił robotę!

Autor:  mariodgl [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

To się nazywa podejście do tematu :) Auto świetnie się prezentuje.

Autor:  duzy_przemo [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

Ciekawa Golfina, Prosiaki to lekko sklepany już temat.
Myślę że na ASA wyglądał by lepiej.

Autor:  showtime [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

duzy_przemo
byla przymiarka ASA ale niestety strasznie sie zlewały z kolorem auta... i wizualnie wygladaly na 16" :)
Czarna felga - choc nie wszystkim sie podoba - wyglada w polaczeniu z tym kolorkiem lepiej ;) takie jest moje zdanie :)

Autor:  ŻuReK [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

Oooo... proszę kto tutaj zawitał :<

...zapraszam jutro po odbiór felg :ok:

Autor:  uop [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

Fajny Variancik :ok: lubię dobrze zrobione combi takie jak Twój :) wszystko razem wygląda elegancko piwko

Autor:  showtime [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

Dziekuje kolego ;)

ŻuReK, sam sie sobie dziwie ze od 3 lat modze Golfa, na vwgolf.pl 175 stron tematu a tutaj dopiero kilka dni temu zawitałem :P no ale cóż, nie mozna byc od razu wszedzie :) tyle ze na VW Zone wypada byc ;)

Autor:  Hubciu [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

showtime napisał(a):
) tyle ze na VW Zone wypada byc ;)


I to są święte słowa!! :ok: :ok:

Autor:  showtime [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

Jest jest jest!
MMS przyszedł właśnie z Krosna ze gotowe :ok: :bigok:

:cfaniak: :pub:

Image

ŻuReK dzieki za MMSka ;)

Autor:  matash [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

showtime napisał(a):
Dziekuje kolego ;)

ŻuReK, sam sie sobie dziwie ze od 3 lat modze Golfa, na vwgolf.pl 175 stron tematu a tutaj dopiero kilka dni temu zawitałem :P no ale cóż, nie mozna byc od razu wszedzie :) tyle ze na VW Zone wypada byc ;)


tam to masz niezla telenowele

generalnie co do varianta to bardzo zmienil sie na + w ostatnim czasie, zobaczymy jak bedzie na nowym kole, chociaz jak dla mnie nie jest to kolo na wyzszym poziomie niz ASA czy replika GTI ooops

Autor:  showtime [ Czw 26 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Golf MK4 Variant] 25th GTI Style - by showtime

matash
co do GTI to sie nie zgodze bo w moim przypadku byla to chinska replika wiec chyba wszystko jest lepsze od nich ;) co do wzoru to owszem byl ciekawy. ASA nie pasowaly kompletnie do srebrnego kombi. A te... wydaje sie ze bedzie dobrze ;)

Strona 1 z 10 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/