VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[MK4] .:R Line
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=161&t=58578
Strona 1 z 7

Autor:  Diagi [ Sob 22 Sty, 2011 ]
Temat postu:  [MK4] .:R Line

- Marka: Volkswagen
- Model: Golf IV
- Rok produkcji: 2002 (mod. 2003)
- Kolor: ciemny niebieski
- Pojemność: 1.9
- Moc: 101KM/240Nm
- Silnik: TDI PD
- Wyposażenie: podstawowe

MODYFIKACJE:
- Osiągi: turbina GT1749VA hybryda, MAP sensor 3 barowy, dolot z filtra od 130/150, dolot do filtra z R32 DSG, sprzegło SBC Stage 2 Endurance, większy intercooler FMIC, dłuższa skrzynia biegów, większa chłodnica oleju, zaślepiony EGR, kontrola startu (launch control), zlikwidowany przepływomierz, zmiana oprogramowania pod wszystko
- Car Audio: MFD + JBL + Hertz
- Felgi: BBS CH 19x8,5
- Opony: Goodyear F1 Asymmetric 225/35
- Zawieszenie: gwintowane KW Variant 1 Inox + rozpórka
- Hamulce: kompletne Brembo 4 tłoczkowe 323 mm
- Stylistyka: R Line
- Wnętrze: R Line


Opis w skrócie:


Ściągnięty w 2008 roku w całkowitej serii. Priorytetem był stan auta, silniki TDI PD i obowiązkowo 3-drzwi.
Oprócz lakierowania pakietu, podłączenia intercoolera i zakładania opon na felgi, wszystkie modyfikacje i doposażenie zostały wykonane przeze mnie. Podczas przeróbek na początku była lekka swołocz, tak do sezonu 2009 włącznie. Motto jakie z tego wyszło to lepiej nic nie robić niż robić coś tanim kosztem, na nieoryginalnych częściach lub tylko do połowy.

Założeniem był R-Line TDI. Nie miała to być replika R32. Głównym celem było pogodzić wszystko. Przykładem jest pogodzenie maksymalnego dopuszczalnego obniżenia z możliwością bezproblemowej jazdy po zakrętach i nierównościach do tego. Kładąc nacisk na nietypową jazdę poszły za tym normalne opony, gwintowane zawieszenie i hamulce. Jeżeli chodzi o stylistykę zewnętrzną i wewnętrzną to po prostu lekko zmodyfikowany R-Line.



Fotostory:

Wiele modyfikacji jakie były przeprowadzane pominąłem. Na chwilę obecną nie mają one większego znaczenia, bądź są na aucie ale o nich zapomniałem.




- Sezon 2008:

Po kupnie:
Image Image ImageImageImage
Image Image Image



Na początku wymiana lamp, przednie na soczewkowe po HIDy i na tył już trochę lepiej Hella Red:
Image Image Image Image Image



Zawieszenie gwintowane FK:
Image Image Image Image



Rozpórka górna przód:
Image Image Image



Muzyka, cały nowy zestaw JBL + Pioneer 9800BT:
Image Image Image Image



Lekko przyciemnione szyby z przejściem:
Image Image



Doprowadzenie do normalnego stanu zacisków:
Image



Pierwsze koło, Dezent 18x8,0 ET35 + Falken F452 215/35 + dystans tył 10 mm:
Image Image



Malowanie listew i klamek w nadwoziu:
Image Image Image



Początki R pakietu wewnętrznego, wymiana kosza pod komplet dekorów konsoli środkowej, rączki drzwi, kierownica z poduszką:
Image Image Image



Gałka zmiany biegów:
Image



Nakładki pedałów i podstopnica:
Image Image



Zmiana opon na trochę wyższe, Nankang NS2 215/40 (na suchym jak na cenę jeszcze ok, na mokrym tragedia):
Image Image






- Sezon 2009:

Początki pakietu zewnętrznego, oryginalny zderzak R:
Image Image Image Image



Zmiana koła, Tomasony TN4 18x8,5 ET30 (cholernie ciężkie 13,5 kg sztuka bez opony, kupując jeszcze wtedy nie brałem pod uwagę osiągów) + nowe opony Continental Contisportcontact 3 225/40:
Image



Kompletne oryginalne spryskiwacze:
Image Image



Tempomat:
Image



Zegary Sport Edition:
Image



Zmiana na Navi MFD:
Image






- Sezon 2010:

Klamki R oryginalne, do całości alu wykończenia:
Image Image



Zbiorniczek spryskiwaczy pod Xenon 5.5 L:
Image



W między czasie czyszczenie EGR + wyłączenie na razie elektroniczne:
Image



Oryginalne fotele R:
Image Image



Kratki R32/Bora podświetlane:
Image



Czarny sufit:
Image Image Image Image



Podgrzewanie foteli:
Image



Lusterko fotochrom:
Image



Środek złożony:
Image Image Image Image



Zmiana na oryginalny Xenon:
Image



Wycieraczka Aero na tył:
Image



Oryginalny tylny zderzak R, oryginalna dokładka Cupra do przedniego zderzaka:
Image Image



Oryginalne progi R:
Image Image



Czarne znaczki:
Image



Prawie skończony pakiet zewnętrzny:
Image Image Image Image



Czarne słupki:
Image



Grill R własnej roboty:
Image Image Image Image



Zmiana na lampy USA:
Image Image Image



Zmiana oprogramowania, tyle udało się uzyskać z niego w bezpiecznych zakresach dla turbiny i sprzęgła które były seryjne:
Image



Hamulce, zaciski Brembo 4 tłoczkowe, oryginalne tarcze Brembo 323 mm, klocki i przewody + wymiana tyłu standard:
Image Image Image Image Image Image



Zmiana na zegary Sport Edition duży FIS (R-Line własnego pomysłu):
Image Image Image






- Sezon 2011:

Zmiana koła na oryginał BBS CH 19x8,5 ET30 z oponami 235/35 do wymiany na inny rozmiar i firmę, dystans przód 3mm, tył 10mm:
Image Image Image Image Image



Halogeny R:
Image Image Image



Wymiana na duże lusterka, oba z asferycznymi szkłami, elektrycznie składane, z oryginalną funkcją living home (doświetlanie przed drzwiami) podłączone w oryginale pod sterowniki drzwi wraz z przeprogramowaniem modułu komfortu:
Image Image Image



Albo pełna zabudowa albo coś skromnego żeby był czysty bagażnik, zabudowa w boczek oryginał HERTZ wraz z głośnikiem ES200:
Image Image Image



Zmiana zawieszenia na KW V1 Inox Line:
Image Image Image



Nowy klucz trzyprzyciskowy ze względu na brak klamki:
Image Image



Do zmiany:
Image



Dla skończenia pakietu daszek oryginał R32:
Image Image



Wymiana opon na 225/35 Goodyear F1 Asymmetric oraz wycięte wewnętrzne ranty błotników:
Image Image Image Image



Pełne gumy S3/Cupra/R32:
Image



Nowe klocki oryginalne pod zestaw:
Image



Większa chłodnica oleju od 130/150/160 TDI PD:
Image



Po foliach:
Image



Większa chłodnica powietrza:
Image Image Image Image



Dorzucenie reszty skóry:
Image Image



Turbina GT1749VB/VA mała hybryda:
Image Image Image Image Image



Sprzęgło South Bend Clutch Stage 2 Endurance (228 mm):
Image Image Image Image Image



Skrzynia biegów, dłuższa GGU. Porównanie z poprzednią EUH przy 4500 obr i 225/35 R19:
Image
1 bieg = 42 km/h / 45 km/h
2 bieg = 77 km/h / 83 km/h
3 bieg = 119 km/h / 131 km/h
4 bieg = 165 km/h / 190 km/h
5 bieg = 208 km/h / 245 km/h



Zmiana podświetlenia i skali:
Image Image Image






- Sezon 2012:

Oryginalny podłokietnik w naturalnej skórze:
Image Image Image Image Image



Wymiana na nowy włącznik świateł Volkswagen Polo 6R:
Image Image



Wymiana na climatronic:
Image Image Image Image



Deska rozdzielcza R32/Bora polift:
Image Image Image Image Image Image



Ostatnie części:
Image



Część kosmetyków:
Image



Ostatni pomiar:
Image



Dolot R32 DSG:
Image Image



Lampka W8 przerobiona na wersję czarną:
Image Image




Ostatnie zdjęcia z sezonu 2011, ze względu na drobne zmiany wewnątrz obecnie nieaktualne:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image



Przed/Po:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Pozostałe:
Image Image Image Image Image Image Image

Autor:  Krys. [ Sob 22 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

No to teraz czas na swap? ;p

Autor:  bazys_MKII [ Sob 22 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

Taki golf smiga po jeleniej i , ze ja go nigdy nie widziałem coooo ładnie panie ale ten bbs wydaje mi sie troche za duży ;)

Autor:  Grzeniu [ Sob 22 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

moim zdaniem grill jest troche nie teges, a do full pakietu .:R brakuje jeszcze lusterek:P
gratuluje konsekwencji :) kolo pasuje, tylko trzeba zmienic opone i troche nizej go :-D :-D
mam jedno pytanko, gdzie wyrwales ta kompletna czarna podsufitke?? napisz mi prosze co, gdzie, od czego i za ile na PW ;)
pozdro :ok:

Autor:  Diagi [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

Krys. marzenia, po za tym nie jest to potrzebne aż tak bardzo bo ten również potencjał ma tylko troszkę wiekszym kosztem.

bazys_MKII a mi ciut za mały jeszcze :)

Grzeniu lusterka w trakcie, opona z 235/35 na 225/35, niżej nie można, jeżdżę niespacerowo w miarę możliwości.

Autor:  Damian92 [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

Na poczatku czytania tematu nie myslalem ze tak ten golf sie zmieni, wnetrze bez porownania z tym co bylo przedtem :ok:

Autor:  Walus [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

O i Dagi zawitał na vwzone :)

Golf naprawde zroniony ze starannoscią jak wyżej jeszcze tylko SWAP i jest mega :D

Autor:  Antonioo [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

też chciałbym mieć chociaż ten czarny sufit i kierke od R-ki :)
Golf jest mega :D podoba mi sie cholernie

Autor:  vwbartus [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

Grzeniu napisał(a):
, a do full pakietu .:R brakuje jeszcze lusterek :P


lusterka nie rzucają się tak w oczy jak kokpit ;)

Autor:  qcharz [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

Kolejny przykład jak ładnie zrobić MK IV
mam pytanie gdzie kupiłeś tą kierownice??
pozdrawiam

Autor:  rademal [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

Też mam Golfa IV i też AXR.

Kurde rewelacja! Mega GWINT! Powiedz dlaczego zmieniłeś lampy z Depo na ORI. Czy te Depo są tak tragiczne?

Autor:  vwbartus [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

rademal napisał(a):
Powiedz dlaczego zmieniłeś lampy z Depo na ORI. Czy te Depo są tak tragiczne?



Bo poszedł po rozum do głowy i wolał najładniejszą lampe w golfie mk4 czyli oryginalny xenon ;)


Diagi a powiedz mi nie łatwiej było po prostu kupić golfa r32 .

Autor:  Rumak [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

Mody ida w dobrym kierunku. Sporo kasy Cie kosztowały te dodatki z z R-ki do wnetrza.Duży plusik za heble żadko kto ma 4 tłoczki w czwóreczce ;) .Ogulnie graty masz bardzo :ok: ale np audio jest takie sobie bo takim wnetrzu spodziewał bym sie lepszego.Powdzenia w modach.

Autor:  gregorib [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

Świetny golfik, zmiany jak najbardziej na + no i powodzenia w dalszym modzeniu ;)

Autor:  Walus [ Nie 23 Sty, 2011 ]
Temat postu:  Re: [mk4] .:R Line Diagi

vwbartus napisał(a):
Diagi a powiedz mi nie łatwiej było po prostu kupić golfa r32 .


Zawsze jest łatwiej ale wtedy nie bylo by co robić ;)

Strona 1 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/