Witam
Przedstawiam Golfa MKII, który z fabryki wyjechał jako cztero drzwiowa wersja Function z silnikiem 1.6 PN. Pierwsza rejestracja 04.92’r. Po samej nazwie wersji można się domyśleć, że auto to prawie totalny golas. W wyposażeniu seryjnym posiadał jedynie szyberdach i wspomaganie kierownicy. Oznaczenie koloru LY-3Da. Auto zakupiłem we wrześniu 2007roku i do dzisiaj trwa zabawa przy nim, po zakupie i lekkim odświeżeniu wyglądał tak:
MODEL: Golf MK II 92r.'
SILNIK: 1.6 PN
MOC: pewnie seryjna.
MODY POD MASKA: doprowadzenie do zdrowego, oryginalnego stanu, przerobiony dolot powietrza, układ zasilania NGK, kompletny układ wydechowy z gti.
ZAWIESZENIE: Kit fk automitive + krótsze, twardsze odboje ta technix, kąty w negatywie: Przód -2.5 tył -1.4 st.
UKLAD HAMULCOWY: seria.
KOLA: Borbet T 14/8j z wyjściowym et 15. Na tyle dystans 25mm na przodzie 10mm.
NADWOZIE: nowy lakier, szerokie zderzaki, dokładki p+t, kompletny pakiet gti, usunięcie oznaczeń z całego nadwozia oraz wygładzenie klapy, zmiana frontu oraz oświetlenia w stylu smoked, w skrócie.
WNETRZE: zmienione w całości, dokładny opis w zmianach przeprowadzonych.
AUDIO: Panel sterujący: Alpine CDE-9870RM, Przód: odseparowany zestaw Helix Dark Blue DB 62.1, Skrzynka JBL GTO 1260BR, Wzmacniacz JBL GTO-4000, wygłuszenie drzwi, ściany grodziowej, podłogi i bagażnika.
ZMIANY PRZEPROWADZONE:
->Sezon 2007<-Zaczęła się standardowa procedura wymian rozrządu, pasków, płynów, klocków itp. itd. Pod maską należało zrobić lekki porządek więc wszystkie wysłużone gumowe elementy wraz z łącznikami zostały wymienione na nowe, przy tej okazji wpadł zestaw nowych świec oraz kabli NGK. Siwe pordzewiałe stalówki zostały wyczyszczone i polakierowane na czarno i wraz z nowymi oponami wpadły w nadkola. Zerwane zostały nalepki, którymi poprzedni właściciel upiększył sobie auto, a lakier został lekko odświeżony i zabezpieczony.
>Sezon 2008<-Cel na sezon raczej banalny; doprowadzić auto do jak najlepszego stanu, trzymać się oryginału i uzupełnić o dodatkowe, cieszące oko i ucho fanty…
-Nadwozie : Na sezon 2008 Auto odwiedziło lakiernika. Cała lewa strona oraz tył które miały zaprawki tu i ówdzie zostały polakierowane. Przy tej okazji wymieniłem błotnik przedni oraz tylne drzwi, które po zdjęciu lakieru i dokładnym obejrzeniu niestety nie sprostały moim wymaganiom. Elementy wymienione i polakierowane. Na przodzie zagościła nowa atrapa Jom-a uzupełniona lampami Boscha, a w miejscach przednich kierunkowskazów zawędrowały postojówki. Tylnie lampy, które do tej pory imitowały helle zastały wymienione na oryginalne właśnie tej firmy. Wąską dokładkę zastąpił ori szeroki hokej. Zawitał kompletny układ wydechowy również z wersji GTi. Emblematy na tylnim pasie zostały polakierowane na czarno, a wycieraczka tylniej klapy została położona. Mechanicznie: autko dostało komplet nowych przegubów, wahaczy wraz z tulejami.
- Wnętrze: Skrócony lewarek zmiany biegów, kierownica, gałka i mieszek zaadaptowane z MKIII, czarne elementy podsufitki oraz słupki z wersji GTi, czarna półka, nowe welurowe dywaniki. Bagażnik: Dostał pianki wygłuszające tylne nadkola + ori sztywna wykładzina, a całość dodatkowo wyłożona welurem wraz z instalacją podświetlania bagażnika. Następnie lewa strona uzupełniona uchwytem i oryginalnym kompletem kluczy. Zainstalowane zostały przednie szyby elektryczne oraz centralny zamek. Licznik ustąpił miejsca temu z obrotomierzem, a podświetlanie licznika i panela nawiewów zmienione na niebiesko. Oświetlenie kabiny lampką z opóźniaczem helli.
-Nagłośnienie: Panel sterujący: Alpine CDE-9870RM. Przednia scena dźwiękowa: odseparowany zestaw Helix Dark Blue DB 62.1. Przy instalowaniu sprzętu drzwi zostały całkowicie wygłuszone matami bitumicznymi twardymi oraz cienkimi. Na otworach technologicznych wstawione zostały wsporniki, całość zaklejona. Między boczki drzwi a poszyciem z blachy trafiły gąbki wygłuszające. Głośniki na sztywno przytwierdzone panelami mdf, które skomponowane zostały z kieszeniami drzwi.
- Koła: Auto dostało komplet felg BBS z wersji MKIII GT 4x6j et 45 wraz z nowymi oponami Barum Bravuris (195/50/15).
->Sezon 2009/2010<-Wraz z końcem sezonu 2008 aż do czerwca 2010 auto nie było eksploatowane, zaczęło przechodzić gruntowne zmiany i przestało służyć jako co dzienny środek przemieszczania…
-Karoseria: Wraz z początkiem zimy auto zostało kompletnie rozebrane i przygotowywane do odwiedzin na lakierni. Właśnie tam zaczęły się gruntowne zmiany i poprawki wszelkich naleciałości wieku. Na pierwszy ogień prześwietlenie budy. Niestety podłoga wymagała lekkiej poprawy i została gruntownie zakonserwowana. Po zdjęciu zderzaków i wszystkich plastików tu i ówdzie napotkałem zaprawkę. Jedna, druga, trzecia, chwila przemyślenia i decyzja: lak całości. W tylniej części nadwozia padł pomysł na troszkę rzeźby: Z pasa zostały usunięte wszystkie emblematy natomiast z tylniej klapy wyleciała wycieraczka i spryskiwacz. Tym sposobem gofer dostał nowy lakier (oprócz dachu). Po tej kuracji odmładzającej auto wraca do garażu i właśnie tam zaczyna się stopniowe składanie na nowych fantach.
-Wnętrze: Składanie auta w głównej mierze zacząłem od środka. Podłoga: Na zakonserwowaną blachę podłogi położyłem panele wygłuszające, następnie dodatkowe maty stosowane w dieslach i na to wszystko gąbki wygłuszające. Ściana grodziowa również dostała nowe wygłuszenie. Mając puste wnętrze i możliwości dowolnego prowadzenia instalacji puściłem nowe wiązki pod elektryczne szyby (przód + tył), instalacje podgrzewania foteli, kable pod wzmak i suba, oraz wiązkę pod nowy sterowany pilotem centralny zamek. Podłoga została zamknięta i przykryta czarną wykładziną. Drzwi: Poprawiłem wygłuszenie, zainstalowałem oryginalne el. Podnośniki, oraz poprawiłem wiązkę centralnego zamka. Całość zamknąłem czarnymi materiałowymi boczkami z czerwonym paskiem, które miały komponować się z przyszłą tapicerką o której zaraz wspomnę. W boczki (oraz konsolę) wpadają oryginalne przyciski ze zmienionym na czerwono podświetleniem oraz chromowanymi podkładkami pod uchwyty. Deska rozdzielcza: Twarda deska wypadła z hukiem, a w jej miejsce wskoczyła miękka z czerwonym paskiem. Wraz z deską przychodzą nowe półki oraz schowek, który doczekał się niezależnego podświetlenia. Konsola: Dotychczasową konsolę przerobioną pod elektrykę wymieniłem na oryginalną z miejscem na przyciski el. Szyb. Konsole odwiedza nowy mieszek oraz gałka zmiany biegów w kształcie piłki golfowej. Tapicerka: Oryginalne fotele ustępują miejsca skórzanym półkubełkom z MKIII VR6. Fotele w pełni regulowane, podgrzewane i co dla mnie najważniejsze: jak na 15- letnie taborety są w naprawdę dobrej kondycji. Całość wnętrza uzupełniłem skórzaną kierownicą z Corrado, która przykrywa manetki z Jetty (w celu całkowitego zlikwidowania opcji natrysku tylniej szyby oprócz manetki wymieniłem silniczek spryskiwacza na ten z 1 wyjściem).
- Nagłośnienie: Do całości brakowało mi jedynie jakiegoś brzęczka do bagażnika. Pojawił więc się JBL GTO 1260BR, który obecnie napędzany jest wzmacniaczem JBL GTO-4000.
-Nadwozie: Oryginalne zderzaki wykopują zamienniki, przychodzi upragniony pakiet GTi. Na front zapada nowa wizja, a oto jej owoc: Lampy soczewkowe h7 + HID 6000K, grill oraz brew Jom’a uzupełnia listwa z Jetty. Kierunkowskazy przednie oraz boczne wymienione na zamienniki w stylu smoked. Tylnie lampy, a właściwie ich wkłady zostają zmostkowane. Pod maską: przerobiony dolot zimnego powietrza (wymóg soczewek), wygłuszenie maski z diesla oraz gruntowny porządek.
-Podwozie: Podłoga: Już na lakierni została kompletnie prześwietlona. Oryginalna konserwacja w miejscach podejrzanych została wyczyszczona i natryskowo położona została nowa. Układ wydechowy: do przed ostatniego wolny wydech o zwiększonej średnicy, reszta seria GTi. Zawieszenie: Auto zostało zawieszone na kompletnym kicie FK AUTOMOTIVE, o oznaczeniach: Przód- Amortyzator: FKZZVW10, ze sprężyną FK 39 VA Tył- Amortyzator: FKZZVW31. W zawieszeniu zostały wymienione talerzyki na nowe. Tył o dosyć sporym zakresie regulacji na talerzu.
-Koła: Dezent A 14’ 7/8j et 25/15 opony: Toyo 195/45/14
->Sezon 2011<-Auto kończąc sezon 2010 zostało przygotowane na zimę i wstawione do garażu gdzie spokojnie oczekiwało sobie następnego sezonu. Ja w tym czasie pozbierałem parę gratów i wraz z wiosną zabrałem się za ich montowanie w gofrze.
-Nadwozie: Na klapie, a właściwie szybie zawitała lotka z Gti. Pod tylni zderzak zawędrowała dokładka, a między nią a zderzak wpadły chromowane końcówki wydechu nie odbiegające wyglądem od oryginału. No i z tyłem to na tyle
Front wzbogacił się o nowe soczewki. D2s z żarnikami Boscha, barwa 4300, wokół soczewek diody służące jako światła dzienne. Do całości nowe przetwornice.
- Podwozie: zmiana set’up-u. Kąty w negatywie: Przód -2,5 tył -1,4 st. W porównaniu do serii: Zawias + kąty + koła, dało różnicę 125mm w prześwicie. W całym zawieszeniu zostały usunięte oryginalne odboje i zostały zastąpione twardymi. Dzięki temu zabiegowi udało się zejść kolejne parę mm w dół, a auto zrobiło się twardsze.
-Koła: Borbet T 14/8j z wyjściowym et 15. Na tyle dystans 25mm na przodzie 10 co daje et – 10 tył i 5 przód. Opony toyo tr1 i ts1 195/45.
Sezon 2010
Wnętrze
Sezon 2011
Spontaniczna sesyjka wieczorna
Parkingówka
Podczas jazdy...
Jesień 2011, końcówka sezonu.