VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
http://forum.vwzone.pl/

[mk3 cabrio USA 1.8 Turbo] - Rafit
http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=161&t=41994
Strona 1 z 16

Autor:  Rafit [ Pon 10 Sie, 2009 ]
Temat postu:  [mk3 cabrio USA 1.8 Turbo] - Rafit

MODEL: VW GOLF III CABRIO US
SILNIK: 2.0 [ABA] --> 1.8T [AWT]
MOC: 115PS --> ~2xx ps
MODY POD MASKA: BRAK --> SWAP, LEKKI CLEAN, AKU W BAGAŻNIKU, STOŻEK
ZAWIESZENIE: SERIA --> GWINTOWANE FK
UKLAD HAMULCOWY: SERIA --> HAMULCE 288MM + BELKA Z TARCZAMI VR6
KOLA: ALUFELGI SERIA 14" NA ZIMÓWKACH --> AUDI (MANDARYNKA EDITION) 7,5x16 na DUNLOP SP9000 195/40/16
NADWOZIE: SERIA --> VENTO FRONT, ZKW, HELLA RED
WNETRZE: SERIA --> RECARO, LICZNIK MK4, PODŚWIETLENIE ALA MK4, 3 GAUGERY W SLUPKU
AUDIO: SERIA

Zmiany przeprowadzone na początku:
- Przywrócenie oświetlenia US (zderzak obrysówki, lampy tył i kierunki)
- Ogarnięcie przedniej instalacji świateł i doprowadzenie do super stanu (zero skrętek itd, wygląda jak ori z ASO)
- Pomalowanie zaślepek w zderzaku i w błotnikach na czarny mat (tymczasowo, nowy zestaw w drodze)
- Założenie wiatrołapu (aby nie wiało przy tych kosmicznych prędkościach)
- Dołożone i ogarnięte podłączenie podgrzewanych siedzeń (czeka na nowe stołki)
- Ogarnięta instalacja od świateł do jazdy dziennej US (w pozycji 0 palą się tylko mijania - ori patent US)
- Kilka innych drobnych poprawek w instalacjach

Plany:
- Gruntowna przebudowa od A do Z. Gwint, felga i takie tam. Szczegółów nie chcę zdradzać :-)


Wstępem: Autko mocno skrzywdzone przez poprzedniego właściciela i przerobione na europę, tj brak obrysówek i instalacji, przerobione tylne oświetlenie na europe z przeciwmgielnym, licznik z europejskiej wersji, włącznik świateł europa, zniszczona tapicerka, lakier a raczej jego brak przez częste używanie myjni automatycznej itd. Stan tymczasowo nie za ciekawy.

Image Image Image
Image Image Image

Zacząłem od najprostszego czyli naprawienia oryginalnego oświetlenia US, a potem kolejno:
Image Image Image
Image Image Image
Image Image Image

Podgrzewane siedzenia - instalacja kompletna pod przyszłe trony:
Image Image Image

Oryginalny wiatrołap:
Image Image Image

Recaro zamiast oryginalnych stołków, nowe kratki nawiewów:
Image Image Image

Oryginalny pokrowiec na dach, trzeba było kupić bo brakowało, no i nowe Hella Black halogeny:
Image Image

Małe tablice a'la USA:
Image Image Image

Hella magic black i ori H1+H1 zamiast clarów:
Image Image Image
Image Image Image

Nowy GWINT FK + Smoked front:
Image Image Image

Tu zaczyna się wielki etap czyli swap na 1.8 turbo z Passata. Zbieranie gratów, wymiana części na te z MK4 i wiele innych zmian. Dodam, że wszystkie modyfikację wykonuje sam, ze znajomym u niego w garażu (pierwszy w życiu swap i w ogóle taka ingerencja w silnik).

Zegary Autogauge + wstępna przymiarka:
Image Image Image

Wymiana części: Czyli kompletne zawieszanie od VR6, belka, tarcze, hamulce, zaciski, Drążki, łączniki stabilizatora etc., Uszczelka pod głowicę, Śruby głowicy, Uszczelka pokrywy zaworów, Uszczelka kolektora wydechowego, Uszczelka kolektora dolotowego, Pasek wielorowkowy, Rozrząd z rolką i napinaczem, Pompa wody, Smok olejowy, Kolektor sscy, Turbo z A3, Kolektor wydechowy, Down-Pipe , Łapa osprzętu, Kompresor klimatyzacji, Alternator, Pompa wspomagania, Koło pasowe, Miska olejowa, Silikon do miski,Planowanie głowicy, Zimeringi głowicy, Uszczelniacze zaworów, Przespawane mocowania listwy wtryskowej, I miliard króćców rur i innych bzdur

Kilka z wymienionych wyżej gratów:
Image Image Image
Image Image Image

Malowanie hamulców:
Image Image Image

Dawca:
Image Image Image

Rzeźba słupka:
Image Image Image
Image Image Image

1.8 Turbo + wielkie rozbieranie, bo swap z passata wymagał wymiany większości części silnika. Silnik rozebrałem do zera powymieniałem wszystkie uszczelki itd.
Image Image Image

Budziki z Passata:
Image Image Image

Modyfikacja zbiorniczka spryskiwaczy - czujnik niskiego poziomu płynu z passata:
Image

Vento front:
Image Image Image

SWAP część 1: Demolka + początek wymiany przedniego zawieszenia:
Image Image Image
Image Image Image
Image Image Image

ZKW na przód + Hella Red na tył
Image Image Image

SWAP część 2: Wkładanie silnika + zawieszenie:
Image Image Image
Image Image Image

Lifty maski:
Image Image

SWAP część 3: Ogarnianie silnika, węży, podłączeń itd, robienie clean-look.
Image Image

Manetki Tempomatu i MFA, kierownica z nowszego rocznika US:
Image Image

Filtr odmy simota racing:
Image Image

Walka z wnętrzem trwa, ogarniam dalej pedały i takie tam:
Image

Ogarnąłem pod maską węże klimatyzacji, węże wody, podciśnienie do serwo, wysprzęglik itd i zabrałem się za finalne składanie :-)
Image Image Image
Image Image Image
Image Image Image

Kolejny wypasik do cabrio.
Image

No to pojechał na rurki :ok:
Jak wróci zostanie już tylko elektryka i kilka detali ;-)
Image

Pod maską: dorobione węże wody do chłodnicy, przespawane mocowanie zbiorniczka wyrównawczego od płynu chłodniczego, nawiercony kolektor i wkręcony czujnik EGT. Co do dolotu czekamy na IC, jak już przyjdzie to będzie szybko zrobiony.
Image Image Image

Wydech cały kompletny przelotowy z końcowym VR6 po małych modach. Przerobione końcówki wydechu. Pozostaje obspawać. No i po kilku przymiarkach i wymianie za dużego akumulatora, udało kupić się taki, który ma w miarę sensowne parametry i zmieści się idealnie w tą wnęke.
Image Image Image
Image Image Image

Felga będzie taka, tylko w poler. Zestaw 2x 7.5x16", 2x 8x16"
Image

Nowe podświetlenie:
Image Image Image
Image Image Image
Image Image

Intercooler
Image Image Image

Z pozytywnych rzeczy mogę powiedzieć, że dolot jest już praktycznie ukończony oraz pojawił się filtr stożkowy simota.
Z negatywnych okazało się iż IC jest trochę za szeroki i nie zmieszczę halogenów :-/ :-|
Image Image

Sprawa techniczna dolotu już jest zamknięta i będzie to wyglądać tak (estetyka później jak będę robić komorę):
Image

Ogarnianie kabelków:
Image Image Image

Po kilku nieprzespanych nocach udało się praktycznie zakończyć walkę z tymi wszystkimi kabelkami pod maską. Oczywiście zostało kilka detali (głównie estetycznych) do dociągnięcia, ale to się niedługo też porobi.
Image Image
Image Image

Długo oczekiwana chwila, jeszcze bez adaptacji przepustnicy.


Pierwszy wyjazd z garażu.

I pierwsze 7KM


Składanie wnętrza:
Image Image Image

Stowrzyłem zmyślny patent na montaż tablicy P&P będzie można jeździć bez, a w razie kontroli zamocować w 10 sekund (na foto lekko krzywo). Gniazdo +12 w bagażniku i wnętrze złożone (poza paroma detalami).
Image Image Image

Autor:  lakiernik [ Pon 10 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [MK3] VW Golf III Cabrio USA - Rafit

pieknie ;) niezly rarytasik,powodzenia w modach :)

Autor:  Rafit [ Wto 11 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

Właśnie wróciłem z nowymi taboretami.
Na pierwszym foto to co jest aktualnie w aucie, na drugim to co będzie jutro.
Musiałem kupić kompletną tapicerkę, aby dostać fotele. Reszta tapicery na handel.

Recaro GTI-EDITION
Image Image

Nowe kratki nawiewów i pomarańczowe kierunki na przód coby się ładnie z obrysem komponowało.
Image Image

Autor:  pitblade [ Wto 11 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

fajny egzemplarz
mam nadzieje ze te gejlukowe lampy z przodu wyleca
pozdrawiam i powodzenia

Autor:  papen1983 [ Wto 11 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

No Rafit , grtuluje zakupu :-) Jeszcze troszke pracy jest przed Tobą,ale autko jak ogarniesz to bedzie miodzio , tak jak poprzednik. Mysle ze na nastepna manie polecimy juz dwoma Cabbymi zrobionymi co? :) pozdrawiam i zycze powodzenia w modach ..

Autor:  Rafit [ Wto 11 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

Kolejne graty do auta:

Ciemne halogeny Hella i pokrowiec na dach
Image Image

Recaro i kratki nawiewów na swoim miejscu
Image Image

Autor:  pajus [ Wto 11 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

nie no petarda!!!!!! :o widze ze musze cos dalej z moim cabrio robic hehe :ok: pozdro

Autor:  djbros [ Wto 11 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

srodek fajny ;)
poduchu w fotelach sa??
modz modz ;)
widze, ze milosc do cabrio zostala :)

Autor:  Rafit [ Śro 12 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

Dziś taki mały, ale cieszący update.
Image Image Image
Image Image

I taki tam efekt UFO, po załączeniu halogenów:
Image

Autor:  papen1983 [ Śro 12 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

Idziesz do przodu , musze wpasc oblukac na zywca przy okazji :-) ...

Autor:  pajus [ Śro 12 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

widzialem juz dzis na zywo :ok: juz wyglada zacnie a bedzie jeszcze lepiej ;) ps dzieki za przerobienie lamp na us :)

Autor:  Bielin [ Czw 13 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

Widzisz Rafit, wrociłeś do Cabrio i jaki sens miała wtedy sprzedaż? Może w końcu się nauczysz, że aut się nie zmienia co 2 miesiące tylko trzi robi latami :D Będę za to trzymał kciuki, działaj, bo cabrio piękne! Pozdro Ziom!

Autor:  papen1983 [ Pią 14 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

Cabri obejrzane na zywca , jak to US sa roznice spore w stosunku do europy. Wymaga sporo pracy ale Rafit ma zapal i wierze ze niedlugo bedzie latal odswiezonym Cabbym :)

Autor:  kania_910 [ Pią 14 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

idzie do przodu :) jako dobry kolega i maniak również pomagam w pracach :) a Cabrio piękne ;)

Autor:  pajus [ Pią 14 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk3 cabrio USA] - Rafit

ty juz sie tam kania niechwal :D hehe kiedy nowe foto????

Strona 1 z 16 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/