VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Bora] by -=RAFAL=- https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=161&t=40271 |
Strona 1 z 20 |
Autor: | -=RAFAL=- [ Sob 30 Maj, 2009 ] |
Temat postu: | [Bora] by -=RAFAL=- |
MODEL: Bora SILNIK: 1,9 TDI MOC: 101KM MODY POD MASKA: seria ZAWIESZENIE: seria UKŁAD HAMULCOWY: seria KOLA: hmm jakieś tam dostałem z autem, coś aluminiowego w rozmiarze 15" NADWOZIE: seria WNĘTRZE: seria AUDIO: seria + DVD BOSS wcześniej było corrado ale niestety z wielu powodów zmuszony byłem go sprzedać. potrzebowałem auta które dzień w dzień będzie jeździć, będzie tanie w utrzymaniu i w miarę nowe. po poszukiwaniach na necie oraz po komisach znalazłem ten oto okaz. bora bardziej kojarzy się z autem rodzinnym ale........ auto jest z 2004 roku dodatkowo ma przebieg 115 tyś, wszystko udokumentowane papierami itp dodatkowo przed zakupem byłem w ASO na kompleksowym przeglądzie przed zakupowym i wszystko było potwierdzone i prawdziwe. auto bezwypadkowe i nie kombinowane. wyposażenie takie sobie ale tragedii nie ma, klima, elektryczne szyby i lusterka + podgrzewanie, ESP, 4 jaśki, klima, duża kolorowa nawigacja, dvd dokładane. do tego dostałem jakieś ta alufelgi nieznanej mi firmy, 15: i szerokość chyba 7J ale nie jestem pewny, nic nie lakierowane ani szpachlowane a na całym aucie oryginalny lakier. a więc kupiłem oto kilka fotek w dniu zakupu na seryjnym zawiasie i kołach jeździło się mega komfortowo, z ciekawości pożyczyłem od kolegi felgi 18"/ 8,5J z oponą 225/40 żeby zobaczyć jak się jeździ i czy będzie duże pogorszenie komfortu - bo w moich 15-stkach kończą się opony a wiec inwestować w nowe opony = kupno nowych felg ze słabszymi oponami. o dziwo jeździ się tak samo - zero zmian fakt faktem auto stoi wysoko ale jak ma stać jak tam jest seryjne zawieszenie następnego dnia zabrałem się za doprowadzenie do porządku zapuszczonego lakieru i poszło woskowanie w trzech etapach meguiar'sa i tak mniej więcej auto prezentowało się po 4 godzinach woskowania i pucowania poszukiwałem na allegro i po znajomych felg ale znaleźć coś co ma ręce i nogi oraz jakoś wygląda i nie kosztuje fortuny w rozmiarze 5x100 18" to jest tragedia dodatkowo felgi nie mogły mieć więcej niż 8,1J szerokości i ET w okolicy 30-40, nie chciałem żeby koła obcierały przy skręcie o podłużnice oraz żeby ranty nadkoli dostały po dupie bo zaraz będzie rdza potem zaprawki i tak w koło Macieja a jak pisałem wcześniej auto używane jest na co dzień. i tak znalazły się dwuczęściowe ETA BETA z pomocą cichego i przędzy ostro zaniedbane ale wszystko da się zrobić. dodatkowo jest to seryjne zawieszenie a wiec proszę nie marudzić że wysoko bo doskonale o tym wiem, nie wszystko od razu a dodatkowo musi być to przemyślane rozwiązanie bo nie chcę mieć auta kaleki które będzie sunąc tylko po autostradzie........... |
Autor: | Młody_Gdynia [ Sob 30 Maj, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
Ładną sztukę wyrwałeś, ale... temat powinien być założony w "Garażu" Życzę powodzenia w modach |
Autor: | Koszak [ Sob 30 Maj, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
ale koza hehe nawet fajnei wygląda, ale 2004 r i stary typ zegarów? dziwnie wygląda też ta klima manualna czy navi powodzenia w modach |
Autor: | Fitolt [ Sob 30 Maj, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
Bardzo ładna Bora. Gratuluje ze udalo Ci sie znalezc elegancki i niekombinowany egzemplarz. Nowe kółka bardzo fajna, tylko im tez przydaloby sie chyba troszke pucowania i bedzie lux |
Autor: | -=RAFAL=- [ Sob 30 Maj, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
jeśli chodzi o wyposażenie to na 100% wszystko jest Ok bo sam osobiście dla siebie przed zakupem sprawdzałem naklejki z dekoderem i wszystko było OK tam samo w ASO sprawdzali autentyczność auta i jego wyposażenia z książka serwisową oraz naklejkami i centralną bazą VW i wydali coś na wzór certyfikatu potwierdzającego całą historię auta oraz całe wyposażenie auta. a więc wszystko było tak jak fabryka wmontowała, nic nie było dokładane i kombinowane. co do modów to będzie coś tam powolutku się działo tu umieszczę mały toturial zabawy scansolem : 1- bierzemy felgę i w przypadku felg skręcanych (kilkuczęściowych) spuszczamy powietrze jeśli nie chcemy zdejmować opon z felgi i rozwarstwiać ich. spuszczenie powietrza z opon zapobiegnie rozszczelnieniu. 2- bierzemy odpowiednie narzędzia do rozkręcenia felg 3- rozkręcamy felgi 4- mamy już rozkręconą felgę i przygotowaną do zdejmowania z niej claru 5- szykujemy scansol oraz odpowiedniej szerokości pędzelek 6- nakładamy scansol pędzelkiem na miejsca gdzie chcemy usunąć lakier - trzeba zwrócić szczególną ostrożność na scansol bo nie jest on zbyt chętnie przyswajalny dla organizmu. szczególnie należy chronić oczy i twarz jak i ręce 7- po nałożeniu scansola odczekujemy kilka minut aż wejdzie w reakcję z lakierem 8- usuwamy scansol wraz z lakierem - nie zawsze lakier od razu zejdzie a więc czasem czynność 6,7,8, trzeba kilka razy powtórzyć. ja osobiście do usuwania stosuję szczoteczkę z plastikowym włosiem (nie stosować szczotek drucianych bo znacznie utrudnią polerowanie) jeśli chodzi o śrubki to wrzuciłem je do pojemnika i cały zalałem coca colą na całą noc. następnego dnia z zasyfionych śrubek połowa syfu zeszła a drugą połowę łatwo usunąłem na obrotowym kółku bawełnianym do polerki a tak wyglądają śrubki przygotowane do montażu |
Autor: | pitblade [ Nie 31 Maj, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
corrado bylo konkret tutaj widze lipy nie bedzie powodzenia w modach chociaz felga mogl by tu byc inna |
Autor: | -=RAFAL=- [ Nie 31 Maj, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
pitblade napisał(a): chociaz felga mogl by tu byc inna np jaka? poprzyj swoją wypowiedz konkretami? weź pod uwagę to że 18-stek w rozstawie 5x100 jest tak mało że nie ma w czym wybierać (nie mówię o nowych gdzie komplet rh zw3 to koszt ok 3,5K od sztuki) ja osobiście chciałem wsadzać 5x112 + dystans zmieniający rozstaw ale tak sobie policzyłem że felga ma 9J i ET40 a to już samo w sobie będzie wystawać poza obrys auta do tego dojdzie dystans ok 1J więc sumując to wyjdzie 10J i ET40 biorąc pod uwagę że seryjnie jest ET36 to i tak wyjdzie na to że w aucie miał bym felgi ok 9,5J szerokości do tego dojdzie niższe zawieszenie i będzie tarcie oponą o rant a tego nie chcę bo powtórzy się akcja z corrado ze co miesiąc były zaprawki robione a co dwa miesiące było pozbywanie się rudego nalotu - bo szkoda auta które ma oryginalne zabezpieczenia i powłokę lakierniczą. ja przymierzałem się do takich felg - fotki zapożyczone z netu lub te z niebieskiej bory trochę aktualizacji odwiedziłem znajomego i okazało się że sprowadza różne auta na części i tak wpadła w moje posiadanie za bardzo okazyjną cenę kompletna tapicerka skórzana od audi s3. fotele podgrzewane i full elektryczne nawet z pompowaniem lędźwi. na początku kupowałem z myślą zarobku ale tak przymierzyłem bo bory i na razie została. na zdjęciach tapicerka jest mocno zaniedbana i brudna dodatkowo nie wiedzieć czemu we fleszy wyszła niebieska a nie czarna, a drugi fotel wyszedł zielony w realu jest czarna dodatkowo cała zostanie odnowiona i nałożona zostanie nowa farba a więc będą prawie jak z salonu dodatkowo ukończone zostały felgi, wiele nie będę pisał wystarczy zobaczyć wiem że auto stoi wysoko ale jak pisałem już jakiś czas temu - na razie tak będzie bo nie mam kasy na zawieszenie. całe auto składam z okazji jakie się natrafią a więc gwint będzie jak znajdę coś ciekawego po znajomych albo na allegro a na koniec 0,5L farby do malowania skóry, w długi weekend wymontuję tapicerkę i pistoletem nałożę 2-3 warstwy i będzie extra |
Autor: | Mioo [ Śro 10 Cze, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
nigdy nie widzialem malowanej powtornie skory... ale moze cos z tego wyjdzie, chetie zobacze... swoja droga wiadomo GELBA... |
Autor: | Mathew [ Śro 10 Cze, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
Mioo to zajrzyj do tematu -=RAFALA=- z corrado, tam są fotki jak malował całe fotele B_O_N_K tez malował u siebie w Corrku kierownice |
Autor: | -=RAFAL=- [ Śro 10 Cze, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
Mioo napisał(a): nigdy nie widzialem malowanej powtornie skory... ale moze cos z tego wyjdzie, chetie zobacze... to co widać w skórzanych tapicerkach to nic innego jak farba, przecież nie ma czerwonych, niebieskich lub zielonych świniaków na wolności a więc chcąc pożądany kolor skóry to trzeba ją najzwyklej na świecie polakierować odpowiednimi lakierami - farbami. jak wiadomo od wsiadania i wysiadania farba na skórze wyciera się i pęka (jeśli ktoś jej nie nawilżał) i wszelkiego rodzaju regeneracje tapicerki w specjalistycznych zakładach to nic innego jak ponowne nałożenie farby i zainkasowanie kilka stówek do portfela. wystarczy wyjąc tapicerkę i pistoletem lakierniczym nałożyć 2-3 warstwy następnie odczekać do wyschnięcia i tapicerka jest prawie jak nowa. jeśli są jakieś wielkie pęknięcia to wiadomo że ślad zostanie ale na pewno mniejszy jak przed lakierowaniem. ja w corrado odnawiałem recaro i wyszły rewelacyjnie. |
Autor: | Mioo [ Śro 10 Cze, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
ja wiem ze skora jest arbowana ale z tego co wiem proces w garbarniach wyglada nieco inaczej niz nakladanie farby pistoletem lakierniczym, nie mniej jednak nie twierdze ze bedzie zle |
Autor: | pitblade [ Czw 11 Cze, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
-=RAFAL=- napisał(a): pitblade napisał(a): chociaz felga mogl by tu byc inna np jaka? poprzyj swoją wypowiedz konkretami? chociaz by wlasnie monoblock z audi jesli mowimy ze nie ma byc innego rozstawu no i w miare przystepna cena, na tej feldze jest jakos dziko , no ale sa gusta i gusicki kazdy zaklada to co lubi lub fundusze mu pozwlaja powodzenia w kolejnych modach |
Autor: | adrrider [ Czw 11 Cze, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [bora] by -=RAFAL=- |
na obecnej feli dobrze stoi... ranty swietnie wypolerowane no i widze zadbany egzemplarz powodzenia |
Strona 1 z 20 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |