MODEL: VW golf mk3 vr6 1992
SILNIK: 2,8 AAA
MOC: 178,4 PS
MODY POD MASKA: stożek KN + beka po heinekenie
ZAWIESZENIE: spax z regulacja twardosci -60
UKLAD HAMULCOWY: tarcze nacinane, nawiercane zimmermann
KOLA:standard BBS 15" z opona 195/50
NADWOZIE: seria
WNETRZE: niebieskie, półkubełki VW, Raid HP 30cm
AUDIO: 8głośników + VW Beta
Auto kupiłem w maju 2009 roku. Powodem sprzedaży poprzedniego mk3 była zbyt duża ilość podobnych aut.
Tak wyglądał zaraz po zakupie:
W VRke nie chciałem inwestować pieniędzy, dopóki nie byłbym pewien, że z autem jest wszystko ok. Więc pierwsze co... HAMOWNIA
i oto wykres, z którego zadowolony jestem jak najbardziej.
Na pierwszy ogień poszedł front... Wywaliłem grill bez znaczka i jasne blendy ze zderzaka. W to miejsce wskoczył grill starego typu od vento i czarne blendy z kierunkami
. Przy okazji sesja ze znajomymi na nieistniejącej już cegielni.
23.06.2009Mówiąc "dość" oklepanym felgom, postarałem się znaleźć coś, czego jest naprawdę mało w PL... efekt? felgi: 17" 8,5J i 9,5J
Oprócz tego wskoczyły jeszcze opony 195/40/17 na przód, tunel USA do środka
i kilka dupereli do wnętrza typu regulacja elektrycznych lusterek w czarnym kolorze.
3.07.2009Opony 215/35/17 na tył, continental po 7mm
zawiozłem również wnętrze do obszycia, tj fotele recaro, kanapę od vento z podłokietnikiem, 4 boczki, słupki i podsufitka.
25.07.2009Kupiłem zderzak przedni USA
razem z obrysami, kratkami, belka i całym wzmocnieniem
29.08.2009Przymiarka kół, gwint na dole + 2 grubaski w bagażniku
11.09.2009hella red
(które prawdopodobnie ustąpią miejsca HCC)
15.09.2009kieszenie z lampkami...
29.09.2009Wspomniane czerwono-czarno-czerwone helle, o których marzyłem kilka lat
Później działy się mniej, lub bardziej ważne rzeczy... ale myślę, że nie ma sensu ich opisywać. Mk3 całą zimę służyło mi do poruszania się po śniegach. Bo mk1 które jest po remoncie szkoda mi było ruszać
W między czasie wskoczył gwint FK, zamiast TA Technixa... i golf poszedł trochę na glebę...
21.03.2010Trzeba było w końcu wrócić do projektu i zacząć coś działać po dłuuuugiej zimie :kac:
Zacząłem od przymiarki kół i pojechałem na nowym gwincie na ustawienie zbieżności. Gwint musiałem ustawić 3,3cm od dołu, bo jak był niżej to koła opierały się o nadkola i nie dało się ruszyć auta. Jak nadkola doczekają się wydmuszki to myślę, że i tak jeszcze zejdę 0,5-1cm w dół od tego co teraz jest na fotach. Z reszta wszystko na zdjęciach widać
8.04.2010Byłem na ustawieniu zbieżności i wyszło, że mam do wymiany gumę na wahaczu i jeden drążek, więc zrobiłem zakupy z zapasem. Drążki, sworznie, końcówki drążków i 4 gumy.
Na drugi dzień pojechałem na wymianę części, więc znów koła na auto bo trzeba było całą geometrie zawieszenia zrobić.
19.04.2010Gdzieś tam zaraz po zimie wyleciały nakładki z nadkoli, bo docelowo ich nie będzie. Przymierzyłem tył przed samą wizytą u blacharza właśnie bez nakładek i trochę się załamałem :shock: widać też jak fajnie się guma naciągnęła
Następnie auto pojechało do blacharza.
15.05.2010Golf wrócił od blacharza. Poszerzenie jest takie, jak miało być, z charakterystycznym pionowym rancikiem, więc myślę, że po malowaniu nawet nie będzie widać, że auto jest szersze, no poza kołami :satan:
23.05.2010Benson, swir88 i cinek pomogli mi wytargac VRke z budy. Udało się też znaleźć lakiernika.
25.05.2010Na pierwszy ogień poszło zawieszenie. Założyłem kit -60 na tył, bo tyłem FK muszę się zaopiekować, bo nakrętki są zapieczone
później wziąłem się za wnętrze... no i wywaliłem pozostałości czyli podsufitkę, 2 dywany, deskę, lampy tylne, odkręciłem tylną seryjną klapę, tylny zderzak, (w to miejsce na sztukę założyłem usa), wywaliłem zamki, klamki, i wygłuszenia... chyba tyle w temacie, resztę sobie lakiernik odkręci w miarę możliwości.
26.05.2010Wywiozłem golfa do lakiernika.
22.06.2010Auto poszpachlowane już jakiś czas temu, niedługo powinno być psikane. To co mnie bardzo ucieszyło - auto ma na sobie pierwszy lakier
wszędzie... czyli prawdopodobieństwo, że miało dzwona jest naprawdę maleńkie
wręcz znikome. Tylko się cieszyć
24.06.2010Czas ujawnić środek... Recaro obszyłem w skórkę... środki alcantara i wszystko wykończone żółtą nicią. Myślę że będzie schludnie i niezbyt krzykliwie w środku
Boczki też są w alcantarze z żółtym przeszyciem. Tylna kanapa od Vento z podłokietnikiem tak samo obszyta jak przód. Podsufitka oczywiście w czarnej alcantarze tak jak środki foteli... reszta po malowaniu
25.06.2010golf już cały w podkładzie
świeże fotki, jeszcze ciepłe
29.06.2010Zaraz po malowaniu i suszeniu
30.06.2010Auto pod domem. No i fotki w słońcu gdzie lepiej odcień widać
02.07.2010Pochwaliłem się w końcu felgami. Jest to felga z chevroleta corvetty, wiadomo, rozstaw inny więc wszystko na dystansach (ET też duże więc trzeba było je powypychać).
Felgi przód są w rozmiarze 8,5Jx17, seryjnie siedziała tam opona 255/45/17, ja założyłem 195/40/17. Felgi tył są w rozmiarze 9,5Jx17, seryjnie siedziała opona 285/40, w tej chwili 215/35
04.07.2010Odwiedził mnie fuldi i takie foto pstryknął
16.07.2010Wklejenie szyb
19.10.2010 Początek prac nad silnikiem...
23.10.2010 "Walka" z silnikiem trwała prawie tydzień
oto końcowy efekt:
28.10.2010Następnie przyszedł czas na kolektor i alternator...
30.10.2010Na podłogę i w bagażnik poszły maty bitumiczne. Oprócz tego uzbrojone zostały drzwi, założone uszczelki i rupiecie z tylnej klapy.
06.11.2010Znów trochę do przodu
31.12.2010Poprawiłem smoked lamp i pomalowałem tylną część na czarno.
11.01.2011Silnik w budzie, pozostało podłączyć kable, węże itp.
13.02.2011dzisiaj auto pojechało do elektryka. Mam nadzieję, że po tej wizycie będzie już jeździć tak, jak powinien...
14.02.2011Plastik na rant bagażnika (nie miałem tego w vr6) Nie wiem czy wkładali to po 95 roku, czy tylko do jakiś specjalnych limitowanych edycji np takich jak henio miał, w każdym razie teraz będzie ładniej po otwarciu bagażnika
Oprócz tego plastik na klapę. Mój był porysowany, więc kupiłem taki bez rysek.
04.03.2011Tym razem mały gadżet do auta
udało się kupić 2 prospekty Golfa VR6, jeden jest z 92 roku, drugi z 94. Myślę że fajny gadżet za szybę na zlot
12.04.2011Doszła paczka do uzupełnienia kolekcji kosmetyków.
Samą pastą nic nie zdziałam, w garażu leży i czeka polerka silverline, pady też mam już kupione, fotek niestety brak
oprócz tego...
16.05.2011Dzisiaj doszło nowe zawieszenie... FK konigsport, wreszcie coś z regulacją twardości.
22.07.2011Po porównaniu kilku opon w rozmiarze 195/40 zdecydowałem się na nowe Hankooki. Zdecydowanie najlepiej się naciągają
23.07.201104.08.2011Ostatnio założyłem opony na fele to wrzucę zdjęcia jak się poukładały...
Na tyle (9,5J) jest 215/35/17 Conti:
Przód (8,5J) z oponą 195/40 Hankooka:
12.08.2011Otóż wreszcie udało się kupić szyberdach... i to 20km ode mnie... także wreszcie ruszę ze składaniem środka
Aaaa bym zapomniał, jeszcze takie "damskie" zawieszenie przyszło...
Nie sposób ująć wszystko na fotkach, niektóre graty zostały tez po poprzedniku... w końcu to kilka lat zbierania gratów. Do auta wleci również:
Tylny zderzak i tylna klapa USA, tunel usa do środka, klima, całe czarne wnętrze (dywany, rączki, uchwyty, deska, wszystkie najdrobniejsze plasticzki...) niestety auto po zakupie miało granatowe wnętrze, które mi nie odpowiadało, klamki od polo 6n bez zamków.
To są części które mam, ale pokażę wszystko po poskładaniu auta, lub po pomalowaniu.
Plany? hmm chciałbym w przyszłym sezonie wrzucić airride, co z tego wyjdzie - zobaczymy.