VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Golf mk2 GTD] AAZ + SWAP ARL 315KM/615Nm
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=92362
Strona 1 z 7

Autor:  Michal_1977 [ Nie 12 Sty, 2014 ]
Temat postu:  [Golf mk2 GTD] AAZ + SWAP ARL 315KM/615Nm

Witam serdecznie.
Przedstawiam Wam- Zielonego ;)

MODEL:
Golf mk2 CL Madison -->GTD

SILNIK:
1,6TD (1V) --> 1,9TD (AAZ)

MOC:
1V-130PS 256NM -->AAZ-191PS 325Nm

MODY POD MASKĄ:
Silnik:1V 1,6TD (60KM)porobiony na 130PS/256Nm-out,obecnie AAZ 1,9TD porobiony na 191PS/325Nm
Pompa wtryskowa ori 1V-out,9mm-out,10mm z TDI-out,[u]obecnie przy AAZ-11mm z IVECO 2,8TD
+ timing i gov mod[/b]
Turbo K-14-out,K-24,obecnie przy AAZ- T3 z LT 2,4TD
Kat-out
Metalowa uszczelka pod głowicą od TDI-AFN
Wskaźnik turbodoładowania
FMIC od Renault Master
Wtryski DNO SD261 od Merca
Wał korbowy z TDI
Korbowody wzmacniane z TDI
Kolektor ssący od 1,9TDI PD AUY
Oil Cath Tank
Wydech 60mm-,pipa-out,tłumik końcowy-dwururka od GTI,całość przelot
Puszka f.powietrza bez trąbki-out,obecnie przy AAZ- odseparowany stożek
Skrzynia 4S-out,4T-out,AFF od Passata-out,obecnie ASD z mk3 1Z
Przeguby od 1,9TD
Półosie z mk2 1,8 16V

ZAWIESZENIE:
-60/-60 MTS

UKLAD HAMULCOWY:
Przód- 136mm --> 256mm went. --> 280mm went.
Tył- bębny --> tarcze 236mm

KOLA:
Jakieś alu --> Borbet -->Ats Cup 15''/7J --> Keskin KT1 16" 4x9J 4x100 ET-2x15,2x25

NADWOZIE:
Zielone szyby-seria
Szyber
3D
Lakier metallic-LB6Z Montanagrün
Wspoma-pompa Audi A4,magiel Golf mk3 GTI
Przyciemnione szyby folią One Way Vision
Tylne lampy red-black GTI
Grill na 2 ślepia
2 "stabidrążki" przód/tył
Halogeny w zderzakach
Lifty pod maską
Grzane spryskiwacze
Lotka Wotex
Soczewki Bi-H7 Xenon 4300K
Elektryczne lusterka z podgrzewaniem
Pakiet GTI
Twarde podszybie
Przekaźniki świateł mijania i drogowych
Belka z heblami od GTI (tył)
Konserwacja
Świeży lakierek
Centralny zamek

WNETRZE:
Mocniejsze podświetlenie licznika- LED
Ulepszony panel "klimy"
Wnętrze bagażnika z MK3
Oświetlenie bagażnika
Gałka zmiany biegów z MK4
Wnętrze z "10 milionen edition"
Czarne słupki
Czarna podsufitka
Miękka decha z paskiem GTI

AUDIO:
Seria...może troszkę ulepszona.

Wiec może od początku- jakieś 6 może 7 lat temu zacząłem wraz z bratem rozglądać się za autem.Biorąc pod uwagę,że markę VW znałem i lubiłem od bardzo dawna (lata szkolne),więc miałem nieco uproszczone zadanie- pozostał wybór modelu.Auto miało być do 5kPLN,małe,ekonomiczne i koniecznie w dieslu,więc zarys poszukiwań zwężył się do tego stopnia,że padło na Golfa mk2 z 60-cio konnym silnikiem 1,6TD 1V.Auto przez rok,czy dwa służyło jako zwykły dupowóz dopóki nie wpadłem na chytry pomysł,żeby "odmulić" poczciwego dieselka.Zacząłem kombinować i przekopywać internet,co z tym dziadygą zrobić,żeby zaczął jako tako odpychać się.
Wujek Google tak mnie pokierował,że trafiłem na odpowiednie wskazówki opisane na forum vwgolf.pl.
Opisałem co mnie boli,co chcę uzyskać i po otrzymaniu odpowiedniego info,szybko zabrałem się do roboty nieświadomie połykając bakcyla tuningowego,związanego- jak się później okazało- nie tylko z silnikiem.

Wszystko co znajdziecie poniżej wykonałem własnoręcznie. Nikomu nic nie zlecałem. Czy to pierdółka,czy wielki problem- wszystko pokonałem sam.
Oczywiście trzeba uwzględnić fakt,że np.silnika sam nie włożyłem,tylko musiałem poprosić o pomoc,ale tak jak wspomniałem- żadna robota przy Zielonym nie była nikomu zlecona :hmm:

Przed modyfikacjami wyglądał sobie tak:
Image
Image Image Image Image

Później po połknieciu wspomnianego bakcyla,tak to mniej więcej przebiegało:

Wszystko zaczęło się od braku mocy,więc postanowiłem zmienić turbinę.
Image
Zamiast ori K-14,dowaliłem K-24,ale efekt był znikomy.Brakowało mi tego "kopa" w granicach 2500rpm,mimo,że wyciachałem kata.

Kolejnym krokiem,było znalezienie pompy z LDA,bo tej już miałem dosyć.
ImageImageImage
Dogadałem się z kolegą i załatwiłem pompę od MK3 1,9TD.
Image
Po zamontowaniu tej pompy,wreszcie auto zaczęło jeździć tak jak chcę.

Obowiązkowo zamontowałem wskaźnik doładowania.
Image Image

Kręcenie dawką i ciśnieniem zmusiły mnie do rozglądnięcia się za jakimś IC.
W łapy wpadł mi taki "niewielki" od Renault Master.Wcześniej na forum coś o nim czytałem i byłem pewien,że to co kupiłem,bez problemu włazi przed chłodnicę.
Oto mój FMIC:
Image Image Image Image
Przy aku pojawiła się niespodzianka,tzn zrobiło się ciasno,ale pokonałem to,odsuwając go trochę w stronę zbiorniczka na płyn
Image

Montaż orurowania (kanalizacji).
Image Image Image Image Image Image Image

Po tych modach auto wreszcie nabrało wigoru i już do szczęścia mi wiele nie brakowało,ale w międzyczasie okazało się,że pierścienie tłokowe idą spać.Palił coraz gorzej z rana,stracił moc,a z odmy walił czarny dym.Zbiegło się to na tyle dobrze w czasie,bo i tak planowałem zdzierać głowicę,żeby wymienić uszczelkę na metalową od TDI

Pierścienie zastosowałem firmy GOETZE
Image Image
Głowica pojechała do szlifu (profilaktycznie)
Image

Tłoki poszły pod polerkę:
Image

Blok w stanie prawie idealnym:
Image
Może fotka tego nie przedstawia,ale tak było.
Silnik został uszczelniony i zalany olejem 10W40 z dodatkiem dwusiarczku molibdenu.Dodałem także Ceramizer.
Po tym "szwedzkim" remoncie auto hulało jak talala.

"Zregenerowałem" moją K-24.
Image Image Image Image Image
Owa regeneracja,obejmowała jedynie wypiaskowanie obudowy.Może to nic nie daje,ale oko cieszy.

Wymieniłem panewkę wałka pośredniego,bo stara wytarła się w elipsę i kosiło pasek rozrządu
Image ImageImageImage

Później mody rozwijały się raz wolniej,raz szybciej,a wszystko w zależności od tego,czy była "lewa" kasa i czas na to :-D

Przeszczep pompy i ulepszenia19 lip 2009.
Image Image Image

Przyciemnianie szyb 24 lip 2009.
Image Image Image Image Image

Skrzynia 4T po liftingu (lakier metalik) 16 wrz 2009.
Image Image Image Image Image

Przeróbka wydechu (pipa out) 18 paź 2009.
Image Image Image Image Image

Zmiana audio 27 paź 2009.
Image Image Image Image Image

Przeróbka podświetlenia panela "klimy" 29 paź 2009.
Image Image Image Image

Kolejna przebudowa pompy wtryskowej 08 lis 2009.
Image Image Image Image Image

Prace nad zderzakami i przeszczep 18 lis 2009.
Image Image Image Image Image

Zmiana i renowacja altka 22 lis 2009.
Image Image

Remont i renowacja rozrusznika 18 gru 2009.
Image Image Image Image Image

Renowacja i zmiana suszarki 29 gru 2009.
Image Image Image Image Image

Modernizacja kanalizacji IC 30 gru 2009.
Image Image Image Image

Kupno,regeneracja i renowacja zacisków od GTI-tył 24 sty 2010.
Image Image Image Image Image

Montaż przekaźników świateł 19 lut 2010.
Image Image Image

Poprawki przy wskaźniku ciśnienia 20 lut 2010.
Image Image Image Image Image

Belka od GTI + wcześniej zrobione zaciski + nowe tarcze 256mm i klocki 9 mar 2010.
Image Image Image Image

Zakup zawiasu MTS 10 mar 2010.
Image Image Image

Kapitalny remont budy 28 mar - 02 maja 2010.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Image
Image Image Image Image Image
Image
Image Image Image Image Image Image Image Image
Image Image Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Polakierowane,zakonserwowane.Składanie wszystkiego do kupy,a po drodze co było do wymiany,zostało wymienione.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Remont ukończony :ok:

Budowa sprzęgła "Made in Home",czyli docisk na podwójnej sprężynie 16 maja 2010.
Image Image Image Image Image Image

Upragniona kiera z Polo G40,wreszcie u mnie 23 maja 2010.
Image Image Image

Twarde podszybie 01 cze 2010.
Image Image Image

Oczyszczanie turbiny-film 01 cze 2010.
http://www.youtube.com/watch?v=Ef89fta080Y&NR=1

SESJA ZDJĘCIOWA 03 cze 2010.
Image

SWAP skrzyni biegów z 4T na AFF od Passata i sprzęgła na większe
i odchudzone sprzęgło 06 cze 2010
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

SWAP miękkiej deski rozdzielczej 07 cze 2010.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Naprawa skrzyni biegów i dołożenie dłuższej 5-ki 16 sie 2010.
Image Image Image Image Image Image Image Image

Mała sesja zdjeciowa 20 wrz 2010.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

SWAP wnętrza bagażnika z MK3 20 wrz 2010.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Montaż świecidełka w bagażniku 24 wrz 2010.
Image Image Image Image Image

Kupno i montaż halogenów w zderzaku13 lis 2010.
Image Image Image Image

Kupno i montaż liftów pod maskę 20 lis 2010.
Image Image Image

Zmiana wtrysków na Merce DNO SD 265 12 gru 2010.
Image Image Image Image

Montaż grzanych sprysków z MK3 18 gru 2010.
Image Image Image Image Image Image

Znów mody w pompie 26 sty 2011.
Image Image Image

Przygotowanie kół do sezonu letniego 6 lut 2011.
Image Image Image Image Image Image

Gałka zmiany biegów z MK4 23 lut 2011.
Image Image

Lotka VOTEX 23 lut 2011.
Image Image Image

Projekt soczewkowy 13 mar 2011.
Image Image Image Image Image Image
Image Image Image Image Image Image

Budowa pompy wtryskowej 11mm (Iveco 2,8TD) 20 mar 2011.
Image Image Image Image Image Image


Remont silnika i montaż pompy 11mm z IVECO 2,8l Turbo Daily 01 kwi 2011.
Image Image Image Image Image Image

Mocniejsza grawitacja,czyli-MATKA GLEBA 4 kwi 2011.
Image Image Image

Elektryczne lusterka i centralny zamek 10 kwi 2011.
Image Image Image Image Image Image

Majówka 2011 i jakiś śmieszny wykres 27-29 maj 2011.
Image
Album Majówka

Pakiet GTI 20 cze 2011.
Image Image Image Image Image

Zmiana grill'a na 2 ślepia 3 paź 2011.
Image Image Image Image Image

Zmiana wnetrza 10 sty 2012.
Image Image Image

Zakup lepszych lamp HELLA i polerka zbędnych napisów 12 sty 2012.
Image Image Image

Wygłuszanie podłogi 13 sty 2012.
Image Image Image Image

Zmiana hebli na 280mm 29 sty 2012.
Image Image Image Image Image Image

Skrzynia ASD od Golfa mk3 1Z + sprzęgło 228mm 28kwi 2012.
Image Image Image Image Image Image Image

Kupno i remont motoru AAZ 21lip-6sie 2012.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

SWAP 1V --> AAZ 8sie-11sie 2012.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Zbiorniczek,licznik,nagrzewnica 16 paź 2012.
Image Image
Image Image Image Image Image
Image Image Image Image Image

Trochę drobiazgów pod maskę 29 lis 2012.
Image Image Image Image
Image Image Image Image

Tuleje wahacza z Audi TT,Magiel z MK3 GTI,klocki 30 lis 2012.
Image Image Image

Hamownia MAHA w ASO VW 01 gru 2012.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Film z hamowani- http://www.youtube.com/watch?v=tWM_usIg ... ature=plcp

Dochodzą dystanse,żeby szerzej było 04 gru 2012.
Image Image Image

Mała sesyja na myjce 26 gru 2012.
ImageImageImageImageImageImageImage

Walka z ciśnieniem w pompie,żeby ugrać więcej Niutonometru 07 sty 2013.
Image Image Image Image Image Image

Budowa i montaż OIL CATH TANK 12 mar 2013.
Image ImageImage Image Image

Zielony pojawił się w zapowiedzi Majówki 2013 10 kwi 2013.
http://www.youtube.com/watch?v=dgATx4ZFmwY

Dynówka 2013 21 cze 2013.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Słynny w Polsce film z Zielonym w roli głównej- http://www.youtube.com/watch?v=GYOmUKSSjdo

Silnik otrzymuje 2x większe płuca i jeszcze lepiej zaczyna jechać 22 cze 2013
Image Image

Nowe chłodnica Magneti Marelli i kolektor ssący od 1,9TDI AUY 10 sie 2013.
Image Image Image Image

Nowe koło! Keskin KT1 4x9J R16 22 wrz 2013.
Image Image Image Image Image Image

Czarne słupki i sufit,oraz czarne klamki z "mydelniczkami" 17 lis 2013.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image ImageImage Image Image Image Image Image Image Image

Na koniec dorzucam nieco większe fotki.Niektóre marne,bo marne,ale są :P
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Image Image Image Image Image Image Image

Image Image Image Image Image Image
ImageImageImageImage
________________________________________
Na razie byłoby tego tyle,ale jakieś plany jeszcze są ;) piwko

Autor:  herusek [ Nie 12 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

Masz jakieś aktualne filmidło jak to jedzie?
Super ogarnięty temat. Jakby wywalic folie i naklejki z szyb i zmienic wycieraczki na klasyczne to byłoby lepiej moim zdaniem ;)

Autor:  Michal_1977 [ Nie 12 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

herusek napisał(a):
Masz jakieś aktualne filmidło jak to jedzie?

Aktualnego niestety nie mam z tym silnikiem. Zawsze jak sobie przypomnę o nim,to nie mam czasu,a jak jestem w aucie,to nie mam przy sobie aparatu...
Coś się zrobi na wiosnę,bo teraz nie ma nawet zimowego obuwia na sobie i przegląd skończył się w Sylwestra,którego celowo nie opłacałem-niech Golfik odpoczywa.
Zielony wiosną wyjedzie na drogi,teraz zapadł w sen zimowy zzz

Autor:  Wojtas [ Pon 13 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

wkład pracy w auto ogromny, ale na ATSie dużo tracił. teraz na Keskinie jest tysiąc razy lepiej, wygląda dobrze, zbiera się pewnie też nieźle. ;) zmieniłbym kilka szczegółów, m.in. tak jak mówi herusek wycieraczki i naklejki, a całokształt wyjdzie bardzo przyjemnie.

Autor:  tbialyjettamk2 [ Pon 13 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

Mega ukłon za wkład pracy jamajama jak przeczytałem co porobiłeś z AAZ to musiałem wyjść się przewietrzyć :) Będę uderzał na PW po porady , kolorek fajnie odnowiony , Keskiny fajnie zgrały się z budą :ok: teraz czekam na film jak to aktualnie się odpycha a bardziej , jak mocno wciska w fotel :ok:

Autor:  dawid [ Pon 13 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

świetne auto,dla mnie jedyny minus to cięcie dachu pod szyber.poza tym ogromny nakład pracy włozony w auto.wnętrze zostaje czy będziesz wkładał cos innego??
tak jak pozostali ciekawi mnie jak to jedzie.190Ps to już musi nieźle kopać

aa i szacun za poukładany temat.sam ze swoim w sobote walczyłem i cały dzień na to zleciał.

Autor:  Stalu [ Pon 13 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

[quote="dawid"]świetne auto,dla mnie jedyny minus to cięcie dachu pod szyber.[/quote]

Szyber już był jak kupił to auto, a jedzie to pięknie i kopci jak lokomotywa :D

http://www.youtube.com/watch?v=dKeK0J32ou4

Autor:  dawid [ Pon 13 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

Stalu napisał(a):
kopci jak lokomotywa

czyli ja na diesla przystało :ok:

Autor:  turpik [ Pon 13 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

bardzo profi podejscie do tematu kiedys tez mialem 1V i chcialem cos tam dlubac w nim ale jednak poszedlem latwiejsza droga i zrobilem swap na tdi gdzie uzyskiwanie wiekszych mocy nie stanowi problemu co jeszcze bardziej podnosi poziom twojego projektu. zycze bezawaryjnosci :ok:

Autor:  grendzin [ Pon 13 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

Chyba jeden z lepiej ułożonych tematów na forum :ok: Szacunek za wkład pracy w golfa, wygląda dobrze i te mody tdi'ka, będę miał pytania (jak pewnie wielu) odnośnie podniesienia mocy bo ten temat również czeka mnie w moim. ;)

Autor:  Michal_1977 [ Pon 13 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

Dzięki za pozytywne nastawienie i za wszelkie uwagi piwko
Wojtas napisał(a):
wycieraczki i naklejki

Naklejki-niewykluczone,co do wycieraczek-się zobaczy,bo jak wspominam te klasyczne,to mnie telepie,a mam tu na myśli ich pracę-chwianie się,drżenie,a tym samym-dziadowską pracę... ałaa
dawid napisał(a):
dla mnie jedyny minus to cięcie dachu pod szyber

W tej kwestii już nie będę pisał,bo Stalu mnie wyręczył :-D
dawid napisał(a):
190Ps to już musi nieźle kopać

Spokojnie daje radę najzdrowszemu VR-owi (nawet w budzie mk2) mimo,że mam najdłuższą skrzynię z serii 02A.
dawid napisał(a):
szacun za poukładany temat

turpik napisał(a):
bardzo profi podejscie do tematu

grendzin napisał(a):
Chyba jeden z lepiej ułożonych tematów na forum

No to lux,bo powiem szczerze,że jak go pisałem,to ze 3 razy zaglądałem do regulaminu działu,żeby jakiejś głupoty nie zrobić i myślę sobie- jak poleci do zsypu,to mnie chyba szlak trafi,za tyle godzin pracy ;)

Autor:  Niki20 [ Pon 13 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

Michał Ty wiesz, że jest syto! Jedna z ładniejszych dwójek jakie widziałem. Czekam na dalszy rozwój sytuacji :P

Autor:  Michal_1977 [ Wto 14 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

Niki20 napisał(a):
Czekam na dalszy rozwój sytuacji

Niki20 szukam ori elektrycznych szyb 3D,ori pneumatycznego centralnego zamka i chyba nadal będę szukał Syncro,ale tylko i wyłącznie jeśli będzie kompletny dawca- mk2,żeby po ludzku przeszczepić tunel i tył,a nie klepać i spawać ze zwykłej blachy. Jak już coś psuć,to robić to dobrze ;)
Inne plany? Hmm,pewnikiem coś tam jeszcze się wymyśli :-D

Autor:  boss999 [ Wto 14 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

Michal_1977 śledzę pracę przy aucie od dawna, jest bardzo dobrze, keskin bardzo fajnie tu usiadł, no i ten TD tak pokręcony yupii yupii . Czekam na dalszy rozwój sytuacji. Powodzenia

Autor:  Michal_1977 [ Wto 14 Sty, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm

boss999 napisał(a):
keskin bardzo fajnie tu usiadł

Wpadnie gwincior,to dojdą jeszcze dystanse,które kupiłem we wrześniu,ale właśnie z powodu braku gwintu,nie mogą doczekać się montażu :(

Strona 1 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/