VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Golf mk2 GTD] AAZ + SWAP ARL 315KM/615Nm https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=92362 |
Strona 1 z 7 |
Autor: | Michal_1977 [ Nie 12 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | [Golf mk2 GTD] AAZ + SWAP ARL 315KM/615Nm |
Witam serdecznie. Przedstawiam Wam- Zielonego MODEL: Golf mk2 CL Madison -->GTD SILNIK: 1,6TD (1V) --> 1,9TD (AAZ) MOC: 1V-130PS 256NM -->AAZ-191PS 325Nm MODY POD MASKĄ: Silnik:1V 1,6TD (60KM)porobiony na 130PS/256Nm-out,obecnie AAZ 1,9TD porobiony na 191PS/325Nm Pompa wtryskowa ori 1V-out,9mm-out,10mm z TDI-out,[u]obecnie przy AAZ-11mm z IVECO 2,8TD + timing i gov mod[/b] Turbo K-14-out,K-24,obecnie przy AAZ- T3 z LT 2,4TD Kat-out Metalowa uszczelka pod głowicą od TDI-AFN Wskaźnik turbodoładowania FMIC od Renault Master Wtryski DNO SD261 od Merca Wał korbowy z TDI Korbowody wzmacniane z TDI Kolektor ssący od 1,9TDI PD AUY Oil Cath Tank Wydech 60mm-,pipa-out,tłumik końcowy-dwururka od GTI,całość przelot Puszka f.powietrza bez trąbki-out,obecnie przy AAZ- odseparowany stożek Skrzynia 4S-out,4T-out,AFF od Passata-out,obecnie ASD z mk3 1Z Przeguby od 1,9TD Półosie z mk2 1,8 16V ZAWIESZENIE: -60/-60 MTS UKLAD HAMULCOWY: Przód- 136mm --> 256mm went. --> 280mm went. Tył- bębny --> tarcze 236mm KOLA: Jakieś alu --> Borbet -->Ats Cup 15''/7J --> Keskin KT1 16" 4x9J 4x100 ET-2x15,2x25 NADWOZIE: Zielone szyby-seria Szyber 3D Lakier metallic-LB6Z Montanagrün Wspoma-pompa Audi A4,magiel Golf mk3 GTI Przyciemnione szyby folią One Way Vision Tylne lampy red-black GTI Grill na 2 ślepia 2 "stabidrążki" przód/tył Halogeny w zderzakach Lifty pod maską Grzane spryskiwacze Lotka Wotex Soczewki Bi-H7 Xenon 4300K Elektryczne lusterka z podgrzewaniem Pakiet GTI Twarde podszybie Przekaźniki świateł mijania i drogowych Belka z heblami od GTI (tył) Konserwacja Świeży lakierek Centralny zamek WNETRZE: Mocniejsze podświetlenie licznika- LED Ulepszony panel "klimy" Wnętrze bagażnika z MK3 Oświetlenie bagażnika Gałka zmiany biegów z MK4 Wnętrze z "10 milionen edition" Czarne słupki Czarna podsufitka Miękka decha z paskiem GTI AUDIO: Seria...może troszkę ulepszona. Wiec może od początku- jakieś 6 może 7 lat temu zacząłem wraz z bratem rozglądać się za autem.Biorąc pod uwagę,że markę VW znałem i lubiłem od bardzo dawna (lata szkolne),więc miałem nieco uproszczone zadanie- pozostał wybór modelu.Auto miało być do 5kPLN,małe,ekonomiczne i koniecznie w dieslu,więc zarys poszukiwań zwężył się do tego stopnia,że padło na Golfa mk2 z 60-cio konnym silnikiem 1,6TD 1V.Auto przez rok,czy dwa służyło jako zwykły dupowóz dopóki nie wpadłem na chytry pomysł,żeby "odmulić" poczciwego dieselka.Zacząłem kombinować i przekopywać internet,co z tym dziadygą zrobić,żeby zaczął jako tako odpychać się. Wujek Google tak mnie pokierował,że trafiłem na odpowiednie wskazówki opisane na forum vwgolf.pl. Opisałem co mnie boli,co chcę uzyskać i po otrzymaniu odpowiedniego info,szybko zabrałem się do roboty nieświadomie połykając bakcyla tuningowego,związanego- jak się później okazało- nie tylko z silnikiem. Wszystko co znajdziecie poniżej wykonałem własnoręcznie. Nikomu nic nie zlecałem. Czy to pierdółka,czy wielki problem- wszystko pokonałem sam. Oczywiście trzeba uwzględnić fakt,że np.silnika sam nie włożyłem,tylko musiałem poprosić o pomoc,ale tak jak wspomniałem- żadna robota przy Zielonym nie była nikomu zlecona Przed modyfikacjami wyglądał sobie tak: Później po połknieciu wspomnianego bakcyla,tak to mniej więcej przebiegało: Wszystko zaczęło się od braku mocy,więc postanowiłem zmienić turbinę. Zamiast ori K-14,dowaliłem K-24,ale efekt był znikomy.Brakowało mi tego "kopa" w granicach 2500rpm,mimo,że wyciachałem kata. Kolejnym krokiem,było znalezienie pompy z LDA,bo tej już miałem dosyć. Dogadałem się z kolegą i załatwiłem pompę od MK3 1,9TD. Po zamontowaniu tej pompy,wreszcie auto zaczęło jeździć tak jak chcę. Obowiązkowo zamontowałem wskaźnik doładowania. Kręcenie dawką i ciśnieniem zmusiły mnie do rozglądnięcia się za jakimś IC. W łapy wpadł mi taki "niewielki" od Renault Master.Wcześniej na forum coś o nim czytałem i byłem pewien,że to co kupiłem,bez problemu włazi przed chłodnicę. Oto mój FMIC: Przy aku pojawiła się niespodzianka,tzn zrobiło się ciasno,ale pokonałem to,odsuwając go trochę w stronę zbiorniczka na płyn Montaż orurowania (kanalizacji). Po tych modach auto wreszcie nabrało wigoru i już do szczęścia mi wiele nie brakowało,ale w międzyczasie okazało się,że pierścienie tłokowe idą spać.Palił coraz gorzej z rana,stracił moc,a z odmy walił czarny dym.Zbiegło się to na tyle dobrze w czasie,bo i tak planowałem zdzierać głowicę,żeby wymienić uszczelkę na metalową od TDI Pierścienie zastosowałem firmy GOETZE Głowica pojechała do szlifu (profilaktycznie) Tłoki poszły pod polerkę: Blok w stanie prawie idealnym: Może fotka tego nie przedstawia,ale tak było. Silnik został uszczelniony i zalany olejem 10W40 z dodatkiem dwusiarczku molibdenu.Dodałem także Ceramizer. Po tym "szwedzkim" remoncie auto hulało jak talala. "Zregenerowałem" moją K-24. Owa regeneracja,obejmowała jedynie wypiaskowanie obudowy.Może to nic nie daje,ale oko cieszy. Wymieniłem panewkę wałka pośredniego,bo stara wytarła się w elipsę i kosiło pasek rozrządu Później mody rozwijały się raz wolniej,raz szybciej,a wszystko w zależności od tego,czy była "lewa" kasa i czas na to Przeszczep pompy i ulepszenia19 lip 2009. Przyciemnianie szyb 24 lip 2009. Skrzynia 4T po liftingu (lakier metalik) 16 wrz 2009. Przeróbka wydechu (pipa out) 18 paź 2009. Zmiana audio 27 paź 2009. Przeróbka podświetlenia panela "klimy" 29 paź 2009. Kolejna przebudowa pompy wtryskowej 08 lis 2009. Prace nad zderzakami i przeszczep 18 lis 2009. Zmiana i renowacja altka 22 lis 2009. Remont i renowacja rozrusznika 18 gru 2009. Renowacja i zmiana suszarki 29 gru 2009. Modernizacja kanalizacji IC 30 gru 2009. Kupno,regeneracja i renowacja zacisków od GTI-tył 24 sty 2010. Montaż przekaźników świateł 19 lut 2010. Poprawki przy wskaźniku ciśnienia 20 lut 2010. Belka od GTI + wcześniej zrobione zaciski + nowe tarcze 256mm i klocki 9 mar 2010. Zakup zawiasu MTS 10 mar 2010. Kapitalny remont budy 28 mar - 02 maja 2010. Polakierowane,zakonserwowane.Składanie wszystkiego do kupy,a po drodze co było do wymiany,zostało wymienione. Remont ukończony Budowa sprzęgła "Made in Home",czyli docisk na podwójnej sprężynie 16 maja 2010. Upragniona kiera z Polo G40,wreszcie u mnie 23 maja 2010. Twarde podszybie 01 cze 2010. Oczyszczanie turbiny-film 01 cze 2010. http://www.youtube.com/watch?v=Ef89fta080Y&NR=1 SESJA ZDJĘCIOWA 03 cze 2010. SWAP skrzyni biegów z 4T na AFF od Passata i sprzęgła na większe i odchudzone sprzęgło 06 cze 2010 SWAP miękkiej deski rozdzielczej 07 cze 2010. Naprawa skrzyni biegów i dołożenie dłuższej 5-ki 16 sie 2010. Mała sesja zdjeciowa 20 wrz 2010. SWAP wnętrza bagażnika z MK3 20 wrz 2010. Montaż świecidełka w bagażniku 24 wrz 2010. Kupno i montaż halogenów w zderzaku13 lis 2010. Kupno i montaż liftów pod maskę 20 lis 2010. Zmiana wtrysków na Merce DNO SD 265 12 gru 2010. Montaż grzanych sprysków z MK3 18 gru 2010. Znów mody w pompie 26 sty 2011. Przygotowanie kół do sezonu letniego 6 lut 2011. Gałka zmiany biegów z MK4 23 lut 2011. Lotka VOTEX 23 lut 2011. Projekt soczewkowy 13 mar 2011. Budowa pompy wtryskowej 11mm (Iveco 2,8TD) 20 mar 2011. Remont silnika i montaż pompy 11mm z IVECO 2,8l Turbo Daily 01 kwi 2011. Mocniejsza grawitacja,czyli-MATKA GLEBA 4 kwi 2011. Elektryczne lusterka i centralny zamek 10 kwi 2011. Majówka 2011 i jakiś śmieszny wykres 27-29 maj 2011. Album Majówka Pakiet GTI 20 cze 2011. Zmiana grill'a na 2 ślepia 3 paź 2011. Zmiana wnetrza 10 sty 2012. Zakup lepszych lamp HELLA i polerka zbędnych napisów 12 sty 2012. Wygłuszanie podłogi 13 sty 2012. Zmiana hebli na 280mm 29 sty 2012. Skrzynia ASD od Golfa mk3 1Z + sprzęgło 228mm 28kwi 2012. Kupno i remont motoru AAZ 21lip-6sie 2012. SWAP 1V --> AAZ 8sie-11sie 2012. Zbiorniczek,licznik,nagrzewnica 16 paź 2012. Trochę drobiazgów pod maskę 29 lis 2012. Tuleje wahacza z Audi TT,Magiel z MK3 GTI,klocki 30 lis 2012. Hamownia MAHA w ASO VW 01 gru 2012. Film z hamowani- http://www.youtube.com/watch?v=tWM_usIg ... ature=plcp Dochodzą dystanse,żeby szerzej było 04 gru 2012. Mała sesyja na myjce 26 gru 2012. Walka z ciśnieniem w pompie,żeby ugrać więcej Niutonometru 07 sty 2013. Budowa i montaż OIL CATH TANK 12 mar 2013. Zielony pojawił się w zapowiedzi Majówki 2013 10 kwi 2013. http://www.youtube.com/watch?v=dgATx4ZFmwY Dynówka 2013 21 cze 2013. Słynny w Polsce film z Zielonym w roli głównej- http://www.youtube.com/watch?v=GYOmUKSSjdo Silnik otrzymuje 2x większe płuca i jeszcze lepiej zaczyna jechać 22 cze 2013 Nowe chłodnica Magneti Marelli i kolektor ssący od 1,9TDI AUY 10 sie 2013. Nowe koło! Keskin KT1 4x9J R16 22 wrz 2013. Czarne słupki i sufit,oraz czarne klamki z "mydelniczkami" 17 lis 2013. Na koniec dorzucam nieco większe fotki.Niektóre marne,bo marne,ale są ________________________________________ Na razie byłoby tego tyle,ale jakieś plany jeszcze są |
Autor: | herusek [ Nie 12 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
Masz jakieś aktualne filmidło jak to jedzie? Super ogarnięty temat. Jakby wywalic folie i naklejki z szyb i zmienic wycieraczki na klasyczne to byłoby lepiej moim zdaniem |
Autor: | Michal_1977 [ Nie 12 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
herusek napisał(a): Masz jakieś aktualne filmidło jak to jedzie? Aktualnego niestety nie mam z tym silnikiem. Zawsze jak sobie przypomnę o nim,to nie mam czasu,a jak jestem w aucie,to nie mam przy sobie aparatu... Coś się zrobi na wiosnę,bo teraz nie ma nawet zimowego obuwia na sobie i przegląd skończył się w Sylwestra,którego celowo nie opłacałem-niech Golfik odpoczywa. Zielony wiosną wyjedzie na drogi,teraz zapadł w sen zimowy |
Autor: | Wojtas [ Pon 13 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
wkład pracy w auto ogromny, ale na ATSie dużo tracił. teraz na Keskinie jest tysiąc razy lepiej, wygląda dobrze, zbiera się pewnie też nieźle. zmieniłbym kilka szczegółów, m.in. tak jak mówi herusek wycieraczki i naklejki, a całokształt wyjdzie bardzo przyjemnie. |
Autor: | tbialyjettamk2 [ Pon 13 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
Mega ukłon za wkład pracy jak przeczytałem co porobiłeś z AAZ to musiałem wyjść się przewietrzyć Będę uderzał na PW po porady , kolorek fajnie odnowiony , Keskiny fajnie zgrały się z budą teraz czekam na film jak to aktualnie się odpycha a bardziej , jak mocno wciska w fotel |
Autor: | dawid [ Pon 13 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
świetne auto,dla mnie jedyny minus to cięcie dachu pod szyber.poza tym ogromny nakład pracy włozony w auto.wnętrze zostaje czy będziesz wkładał cos innego?? tak jak pozostali ciekawi mnie jak to jedzie.190Ps to już musi nieźle kopać aa i szacun za poukładany temat.sam ze swoim w sobote walczyłem i cały dzień na to zleciał. |
Autor: | Stalu [ Pon 13 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
[quote="dawid"]świetne auto,dla mnie jedyny minus to cięcie dachu pod szyber.[/quote] Szyber już był jak kupił to auto, a jedzie to pięknie i kopci jak lokomotywa http://www.youtube.com/watch?v=dKeK0J32ou4 |
Autor: | dawid [ Pon 13 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
Stalu napisał(a): kopci jak lokomotywa czyli ja na diesla przystało |
Autor: | turpik [ Pon 13 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
bardzo profi podejscie do tematu kiedys tez mialem 1V i chcialem cos tam dlubac w nim ale jednak poszedlem latwiejsza droga i zrobilem swap na tdi gdzie uzyskiwanie wiekszych mocy nie stanowi problemu co jeszcze bardziej podnosi poziom twojego projektu. zycze bezawaryjnosci |
Autor: | grendzin [ Pon 13 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
Chyba jeden z lepiej ułożonych tematów na forum Szacunek za wkład pracy w golfa, wygląda dobrze i te mody tdi'ka, będę miał pytania (jak pewnie wielu) odnośnie podniesienia mocy bo ten temat również czeka mnie w moim. |
Autor: | Michal_1977 [ Pon 13 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
Dzięki za pozytywne nastawienie i za wszelkie uwagi Wojtas napisał(a): wycieraczki i naklejki Naklejki-niewykluczone,co do wycieraczek-się zobaczy,bo jak wspominam te klasyczne,to mnie telepie,a mam tu na myśli ich pracę-chwianie się,drżenie,a tym samym-dziadowską pracę... dawid napisał(a): dla mnie jedyny minus to cięcie dachu pod szyber W tej kwestii już nie będę pisał,bo Stalu mnie wyręczył dawid napisał(a): 190Ps to już musi nieźle kopać Spokojnie daje radę najzdrowszemu VR-owi (nawet w budzie mk2) mimo,że mam najdłuższą skrzynię z serii 02A. dawid napisał(a): szacun za poukładany temat turpik napisał(a): bardzo profi podejscie do tematu grendzin napisał(a): Chyba jeden z lepiej ułożonych tematów na forum No to lux,bo powiem szczerze,że jak go pisałem,to ze 3 razy zaglądałem do regulaminu działu,żeby jakiejś głupoty nie zrobić i myślę sobie- jak poleci do zsypu,to mnie chyba szlak trafi,za tyle godzin pracy |
Autor: | Niki20 [ Pon 13 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
Michał Ty wiesz, że jest syto! Jedna z ładniejszych dwójek jakie widziałem. Czekam na dalszy rozwój sytuacji |
Autor: | Michal_1977 [ Wto 14 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
Niki20 napisał(a): Czekam na dalszy rozwój sytuacji Niki20 szukam ori elektrycznych szyb 3D,ori pneumatycznego centralnego zamka i chyba nadal będę szukał Syncro,ale tylko i wyłącznie jeśli będzie kompletny dawca- mk2,żeby po ludzku przeszczepić tunel i tył,a nie klepać i spawać ze zwykłej blachy. Jak już coś psuć,to robić to dobrze Inne plany? Hmm,pewnikiem coś tam jeszcze się wymyśli |
Autor: | boss999 [ Wto 14 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
Michal_1977 śledzę pracę przy aucie od dawna, jest bardzo dobrze, keskin bardzo fajnie tu usiadł, no i ten TD tak pokręcony . Czekam na dalszy rozwój sytuacji. Powodzenia |
Autor: | Michal_1977 [ Wto 14 Sty, 2014 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk2 GTD] Golf drugi Michała- AAZ 191PS 325Nm |
boss999 napisał(a): keskin bardzo fajnie tu usiadł Wpadnie gwincior,to dojdą jeszcze dystanse,które kupiłem we wrześniu,ale właśnie z powodu braku gwintu,nie mogą doczekać się montażu |
Strona 1 z 7 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |