VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=80947
Strona 6 z 7

Autor:  lukas [ Pią 16 Paź, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

no stary,to lipa ze nie dotarles do domu po calym tym bajzlu w pl i z lakiernikiem,i droga z odbojami!podziwiam za wytrwalosc z tym autem i oby tak dalej,no i mniej awarii zycze ;)

Autor:  sision [ Pią 16 Paź, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

Nie mniej awarii, tylko wcale, ile można niee
Ten rok, to jest jakieś nieporozumienie, może to jakiś taki zbieg okoliczności, że wszystko, co miało się zj....ć, to robi to właśnie teraz. Auto m swoje lata, w tym roku już 15 i ja rozumiem, że nowe nie jest i czasem trzeba coś zrobić, no ale dajcie kurde pojeździć ;)

Autor:  Luq@sz [ Pon 02 Lis, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

sis bierz się za jakieś b3-4 bo ten sharan jakiś pechowy ;)

Autor:  sision [ Śro 04 Lis, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

Jeszcze walczę, z nim i ze sobą. Za dużo kasy poszło w tym roku, poza tym ja go lubię, jako model i nikt tego prawie nie robi. Niebawem mocno rozbudowany "hamulcowy" aktual plus kilka drobiazgów. Utknąłem na poziomie zwrotnic...

B4 będzie, interesuje mnie tylko ABV, ewentualnie AAA, ale najpierw porządny garaż i zdania nie zmienię, taka ma być kolejność ;)

Autor:  sision [ Czw 19 Lis, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

Jak aktual by się przydał. Muszę zacząć robić je regularnie, a nie tylko fejbunio ;) Mimo to zapraszam na stronkę, bo tam zawsze najbardziej aktualne info i foty ;)

Image

Kolejna paczka. Towar prosto z ASO Alfy. Osłony tarcz tylnych 298mm, zestaw do montażu progów (blaszki, dwa rodzaje wkrętów) plus taśma 3M, uszczelki do układu klimatyzacji, śrubki do montażu osłony silnika, zestawy uszczelek do wszystkich zacisków, uszczelki do pompy wspomagania (ciekawostka - już nie miedziane, teraz aluminiowe), a na koniec materiał na mały test. Oryginalne tuleje skody, nakręcane na śrubę M14, zwiększając ją do M16. Kto zgadnie, do czego planuję je użyć?

Z wcześniejszych, a czego na forum nie było.

Oryginał fotochrom, niestety jeszcze nie podłączony. Powód zawsze ten sam :(

Image

Kupowałem drugą pirelkę na przód, bo w rezultacie dwie gumy były do wymiany.

Image

Nie ma już tylnej wycieraczki.

Image

Nad czym teraz pracuję?

Image

Image

Mam nadzieję niebawem to poskładać...

I może jakieś fotki całości z tel ;)

Image

Image

Image

Image

Image

P.S. Poprawiłem pierwszy post, bo niezła wioska tam była. Niestety pierwsze zdjęcia imageshack już sobie usunął, więc muszę je dodać na nowo.

Autor:  *daniel* [ Nie 22 Lis, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

dawno mnie tu nie było ale naprawde wielki szacun za wytrwałość i nerwy..auto wygląda obecnie mega i nic bym tu już nie kombinował :ok: swoją drogą ciekawe czemu nikt tych aut nie modzi...

Autor:  sision [ Nie 22 Lis, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

Dzięki Daniel ;)

Temat jest trudny do modzenia. Wszystko u mnie trwa tyle z powodu pracy (6 dni w tygodniu) lub popełnianych błędów, "zaskoczeń" w trakcie zabierania się za cokolwiek, trudności w dostępie do części itd. Nie jest to nie możliwe, ale to nie jest golf, z całym szacunkiem do golfa, bo bardzo je lubię ;)

Wizualnie jeszcze się zmieni i to w sumie sporo ;) na pewno malowane listwy w kolor plus chrom (ori), zderzak z chromem plus spryskiwacze (mega rzadkość), xenon mojego pomysłu, bo ori jest brzydki, raczej tylne lampy, będzie usunięta klamka w klapie, relingi w chromie ori, progi z popolifta (czekają już na montaż) i na deser ori składane, grzane i fotochromowe lustra z kierunkami, które myślę wpadną jako pierwsze z całej listy. Więc jest sporo roboty, ale jak skończę hamulce (znów dziś wtopa - złe uszczelki do zacisków), złożę klimę, to chciałbym jeszcze tylko wymienić poduszki silnika i tyle. No,w przyszłym roku rozrząd. O ile nic się nie spier.....li po drodze, jest światełko w tunelu. Miałem kryzys, ale wsiadłem ostatnio do niego po ponad miesiącu przerwy i pomyślałem, że kurde nie poddam się ;) za daleko to zaszło, żeby go sprzedać.

Autor:  luki_s3 [ Pon 23 Lis, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

sision
podrzuć linka FB

Autor:  sision [ Wto 24 Lis, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

https://www.facebook.com/Projektbysision/?fref=ts

Autor:  lukas [ Wto 24 Lis, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

fajnie sie prezenci na tych felgach,na zdjeciach jak i na zywo :) u mnie tez przyszla pora na wieksze heble :P

Autor:  MADOX [ Czw 26 Lis, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

sision gratulacje że zabrałeś się za takie auto , mało ludzi robi coś z "busami" szacunek, auto świetnie wygląda, powodzenia i wytrwałości w dalszych modach

Autor:  sision [ Nie 29 Lis, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

Dzięki chłopaki, robię co mogę ;) pomysłów jest sporo, czasu, jak na lekarstwo i niestety strasznie się to ciągnie. Żeby nie było za łatwo, muszę teraz w niedziele pracować do odwołania, czyli 7 dni w tygodniu...

Póki co sprawy delikatnie poszły do przodu, ale jednak dalej "koziołki"...

Image

No i wielkie dzięki za awans, tego bym się w życiu nie spodziewał coooo miałem już chwile zwątpienia i rezygnacji w ten projekt, chciałem to tylko postawić na koła i pozbyć się w pi*du, ale takie chwile motywują do działania. Jeszcze raz dzięki :)

Autor:  Emader [ Sob 19 Gru, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

sision napisał(a):

zderzak z chromem plus spryskiwacze (mega rzadkość), .


a jakbyś zamontował zderzak od alhambry, nie dam sobie ręki obciąć ale od 2005r to chyba większość miała zderzaki ze spryskami mimo braku xenonu.

Generalnie Sharan fajnie wygląda :ok:

Autor:  sision [ Sob 19 Gru, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

Alhambra ma przecież inny zderzak - inny grill górny z logo, inne dolne wloty. Mocowania zapewne te same, ale co z tego. Ma być ori ;)

Autor:  sision [ Pon 21 Gru, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona

Poniżej przedstawiam opis swapu hamulców przednich w Vw Sharanie, rocznik 2000, a więc wersja po lifcie. Celowo to podkreślam, będzie to miało znaczenie w doborze niektórych części.
W necie jest bardzo mało info na temat czegokolwiek w tych autach, a czasem nawet są błędne info, o czym niestety sam się przekonałem. Może komuś się ten zbiór info przyda.

Swap dotyczy zmiany hamulców na maksymalny rozmiar dostępny w sharanie. Jest to 313mm, oczywiście wentylowane. Mniejsze tarcze, to 300mm, oraz 288mm. Jeśli etka mnie nie kłamie, to żadne z tych tarcz nie pracują z zaciskiem, jaki jest kompatybilny z tarczą 313mm. A na pewno nie tarcze 288, jakie były fabrycznie założone w moim aucie.

Co nam będzie do tego swapu potrzebne?
Tu niestety jest pierwsze zaskoczenie i pierwszy moment, żeby się zastanowić, czy faktycznie tego swapu chcemy. W żadnym wypadku nikogo nie zniechęcam, ale po swapie w poprzednim aucie - Passacie B4, miałem nadzieję na lekką zabawę, ale mocno się przejechałem, o czym w trakcie mojego opisu.
Tarcze i klocki, to oczywiście podstawa. Większość opinii traktuje o tym, aby były jednego producenta. Tak też zrobiłem i kupiłem zestaw PAGID, dość popularny u mnie w UK, wyraźnie tańszy od ATE. Jeździłem już na takich zestawach i byłem zadowolony, stąd taka decyzja.
Następnie kupujemy zaciski.

Image

Ja swoje kupiłem w PL na allegro. Zawsze jakieś są, ale nie zawsze w dobrej cenie ;) Zaciski są produkcji ATE. Często kosztują 200-250zł za sztukę. Ja kupiłem swoje osobno, jeden za 100zł, drugi za 150zł, oczywiście kompletne z jarzmem. Nie zwracałem zbyt dużo uwagi na wygląd zewnętrzny, z góry zakładałem ich regenerację. O ile z rdzą można sobie poradzić, to już gorzej z szukaniem "drobiazgów". Zwróćcie uwagę, czy przy zaciskach są blaszki trzymające przewód od czujnika zużycia klocków, blaszki trzymające przewód hamulcowy, w jakim stanie są odpowietrzniki. Ważne jest, czy sprzedający wyśle Wam w komplecie śruby mocujące jarzmo do zwrotnicy, oraz zawleczkę klocków hamulcowych. Oczekiwałem, że będzie ona z nowymi klockami, jednak nie było ich w pudełku.

Mając zaciski w domu, zabieramy się za regenerację. Jest ona stosunkowo prosta w zaciskach przednich, gdzie jest mniej uszczelek, niż z tyłu.
Ja najpierw wszystko obficie zlałem wd40, aby po ponad dobie zdemontować bez żadnych zniszczeń odpowietrzniki, przewody i inne śrubki.

Image

Image

Niestety nie byłem w stanie wyjąć tłoczka ręcznie, wobec tego musiałem podpiąć zaciski do auta i wypchać je "hamując". Sporo czasu to pochłonęło (i płynu), ale nie miałem wyjścia. Ponoć da się wypchać tłoczek dmuchając z kompresora, ale czy to prawda? nie mam kompresora, więc nie sprawdziłem tego rozwiązania.
Czyszczenie zacisków i malowanie wziąłem na siebie, ale oczywiście można je oddać do piaskowania i malowania proszkiem. Gdybym miał taką możliwość, zrobiłbym to.

Image

Image

Image

W międzyczasie powinny już być gotowe zestawy naprawcze, zapewne Autofren. I tu bardzo ważna uwaga. Wyszukując informacji w necie, jaki to ma być zestaw, w 90% podany jest zły numer! A ma on wielkie znaczenie, bo kupując zestaw podany na większości stron, nie założycie uszczelki na tłoczek (harmonijki), ma inną budowę.
Błędny numer, to D4722.
Poprawny numer, to D4748.
Gdyby zagłębić się w szczegóły regeneracji zacisku przedniego, to wymienia się gumki osłaniające prowadnice, włącznie z korkami, osłonę odpowietrznika, wewnętrzny oring w zacisku (wokół tłoczka) i oczywiście harmonijkę na tłoczku, która ma metalowy oring w środku. Nie da się go wyjąć ze starej uszczelki. Ten oring nachodzi na zacisk, na wcisk. I to tyle ;)

Mamy tarcze, klocki i zaciski. Idziemy zakładać zestaw na auto, a tam skucha. Śruby mocujące nie pasują, są za duże. Innymi słowy oznacza to, że wykonując taki swap, musicie wymienić zwrotnice.

Zwrotnice
Śruba mocująca jarzmo zacisku pod tarczę 288mm, to M14. Śruba pod jarzmo zacisku 313mm, to M18. Jeśli ktoś ma zamiar podjąć się nawiercania, od razu zaznaczam - zwrotnica nie różni się tylko wielkością otworu, ale i ilością "materiału" wokół niego. Nawiercając ją, osłabiacie zwrotnicę, zmniejszając ilość materiału. Przypominam, że mówimy o hamulcach. Ja w takie układy nie wchodzę. Szukałem więc nowych zwrotnic.

Image

Image
Lewa zwrotnica pod zacisk 313, prawa stara z zacisku 288.

Co ciekawe, nie koniecznie muszą one być z wersji V6, bo w dieslach też były montowane hamulce 313mm. Nie zauważyłem innych różnic w zwrotnicy, poza wielkością otworów. Radzę przeglądać aukcje pojedynczo samodzielnie. Moje zwrotnice nie były podpisane jako V6, a różnicę w otworach na śruby jarzma zauważyłem gołym okiem, oglądając zdjęcia na monitorze. Nie powinno to mieć znaczenia, z jakiej wersji silnikowej pochodzą zwrotnice, ponieważ nie ma różnic między dieslem, a benzyną. Półosie, poza wersją 4x4, są ponoć (celowo używam tego słowa) takie same, przeguby, łożyska kół również, oraz same piasty. Tą wiedzę zgłębiłem na forum i wertując etkę.

Po otrzymaniu zwrotnic, rozebrałem je (czujniki abs, uchwyty na przewody, osłona tarczy), wyczyściłem, a dopiero potem oddałem do wymiany łożysk. Nie szlifujcie zwrotnic z nowymi łożyskami w środku. Narażacie je na szybką śmierć. Łożyska są wprasowywane, jak wspomniałem, nie powinno mieć znaczenia, czy benzyna, czy diesel.

Tak wyglądały zwrotnice, które dostałem.
Image

Zwrotnica po zdjęciu wszystkich zbędnych części (czujnik, osłona tarczy, uchwyty na przewody)
Image

Image

Image

Po oczyszczeniu.
Image

Nowe łożysko wprasowane w "czystą" zwrotnicę.
Image

Wymiana zwrotnicy
Jeżeli macie coś do wymiany w zawieszeniu, to jest dobry moment, aby te prace połączyć. Aby wyjąć starą zwrotnicę, musicie rozpiąć łącznik stabilizatora, odkręcić śrubę trzymającą amor w zwrotnicy, odkręcić półoś, wybić końcówkę drążka oraz sworzeń. Z drobnych uwag - polecam wybijać końcówkę uderzając w zwrotnicę, nie śrubę końcówki. W ten sposób jest szansa, że ją ocalicie i nie będzie wymagała wymiany, jak u mnie (3 miesięczne LMI).
Polecam przygotować sobie nowe śruby trzymające amor w zwrotnicy. Ja o nich zupełnie zapomniałem, a były w kiepskim stanie.

Image

Finalnie, po oczyszczeniu i porządnym nasmarowaniu założyłem je, bo nie znalazłem nigdzie nowych.
Numer śruby N10293803. Radzę również najpierw zruszyć amortyzator w zwrotnicy, a doopiero potem wybijanie końcówki, sworznia i odkręcanie półosi.

Moje zwrotnice okazały się być z benzyny, co poznałem po czujnikach ABS. Mają one inną budowę, nie są pełne, jak te z diesla. Oczywiście mają również zupełnie inne numery. Fakt oznacza dodatkową robotę i być może koszta, tak jak to było u mnie. Czujnik z benzyny nie jest kompatybilny z układem w dieslu. Musicie wyjąć więc swoje stare czujniki, lub kupić nowe. Mi nie udało się wyjąć jednego, prawdopodobnie fabrycznego, chyba, że ktoś zmienił na ATE. Drugi wyszedł, ale nie działał czujnik klocka, więc oba czujniki do wymiany. Drobna rada. Wydaje mi się, że lepiej wyjmować czujniki, kiedy zwrotnica jest jeszcze spięta na aucie.

Czujniki ABS mają niestety kilka numerów. Jak wspomniałem, wersja benzynowa jest inaczej zbudowana i różnice widać gołym okiem. Wersje przed liftingiem mają inny numer, na ogół są tańsze. Zauważyłem, że różnią się rozmiarem śrubki mocującej do zwrotnicy. W starych M8, w nowych M6. Nie wiem, czy są różnie w działaniu, czy te czujniki są zamienne. Gdyby były, można by zaoszczędzić parę złotych. Ja zdecydowałem się na zakup tych, które były fabrycznie, czyli wersji po lifcie. Kupiłem na allegro oryginały ATE w bardzo dobrych pieniądzach, po 1/3 ceny w UK.
Pozostając w temacie ABS, mała rada. Uważajcie przy wszelkich pracach ze swapem na tzw koszyczki. To są te kratkowane opaski na zewnętrznej obudowie przegubu. Ich uszkodzenie spowoduje brak odczytów danych i w rezultacie błąd ABS.

Czujnik z benzyny.
Image

Lewy czujnik z diesla, prawy czujnik z benzyny.
Image

Czujnik ABS AUY przód 7M3927807G
Czujnik ABS + klocek 7M3927807H
Śrubka czujnika ABS M6x16 N0147404
Śrubka osłony tarczy M6x10 N90305304


I tak dla porównania - czujnik ABS przed liftem, ma jeden nr, więc chyba nie było czujnika klocków - 7M0927807C, a jego śrubka, to M6x18 N10196103.

Mamy już tarcze i klocki, zaciski (z nowymi uszczelkami), zwrotnice z nowymi łożyskami, czujniki ABS, czy jeszcze jest coś nam potrzebne? Teoretycznie nie. W praktyce jest różnie. Ja nie dostałem do jednego zacisku śrub mocujących jarzmo, musiałem je dokupić. Nie było również jednej zawleczki klocków, z nowymi klockami ich nie dostaniecie. Da się te zawleczki kupić osobno.
Numer zawleczki 7M3615269
Numer śruby jarzma N90911802 M18x1,5x48, główka śruby 27

W trakcie składania.
Image

Opis jeszcze będzie uaktualniony o więcej fotek ;)

A na innym forum pojawił się fajny sharanik, który wizualnie jest niemal taki, jaki chciałbym, żeby mój był. Niemal wszystkie ori wypasy, to na prawdę rzadkość. Proszę, do tego dążę:

Image

Strona 6 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/