Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 7 z 7 [ 98 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona
PostWysłany: Pon 21 Gru, 2015 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 17 Sie, 2013
Posty: 21
Gadu-Gadu: 43603626
Auto: Seat Leon Top Sport ARL
Niezły autobus yupii



_________________
Moje sreberko: https://www.facebook.com/pages/Seat-Leon-TS-by-dreadlook/1396887673962004?ref=aymt_homepage_panel
Offline
 Profil    43603626
 
 Temat postu: Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona
PostWysłany: Pon 27 Cze, 2016 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 11 Paź, 2009
Posty: 746
Skąd: Edinburgh, UK
Gadu-Gadu: 19370238
Auto: Passat B4 - Mrówka ZET, Sharan Sport
Witajcie,

ostatni post był dość dawno, więc może nieco odświeżę temat, choć oczywiście nie ma tutaj żadnych fajerwerków. Po prostu powoli do przodu.

Udało mi się kupić szyby tylne uchylane elektrycznie, razem z silniczkami. Różnica między nimi, a zwykłymi jest taka, że oryginalny czarny pasek na krawędzi, gdzie jest silniczek, jest wyraźnie grubszy, niż na szybie zwykłej.

Image

Do kompletu brakuje mi ori wiązki i plastików wewnątrz, które też są inne, bo zakrywają silniczki.

Zakupiłem nieco większy rarytas, chociaż też bez szału - listwy chrom na drzwi. Mam więc już prawie komplet i brakuje mi tylko przedniego zderzaka, ale ten chcę kupić kompletny z auta po 2004. Za listwy dałem 230zł, a nie jak na większości aukcji - min. 100zł za sztukę.

Image

Chciałbym jeszcze poza zderzakiem kupić relingi chrom, ale tu też ceny szaleją - od 500zł do nawet 1000zł... Przedni zderzak kompletny, taki jaki chcę, znalazłem ostatnio za 2500zł, więc grubo sobie sprzedawcy lecą.

Dawno temu skończyłem cały przedni swap hamulców. Założyłem całkowicie nowe czujniki ABS, ori ATE. Pomalowałem i założyłem zawleczki klocków. Pomalowałem adaptery (krawędź), bo miały rdzawy nalot. Założyłem brakujący uchwyt przewodu od klocków. Na koniec wszystko, co narażone na rdzę (przewody itd) popsikałem specjalnym woskiem Wurtha.

Image

Image

Image

Image

Kolejny raz padło mi łożysko amora, więc tym razem zamówiłem już SKF (w Polsce) oraz przy okazji poliuretanowe poduszki.

Image

Image

Image

A skoro już jesteśmy przy przednim zawiasie, to zająłem się kolejną sharanową "masakrą", czyli łącznikami stabilizatora. Ori są za długie. Były dodane do gwintu krótkie FK, ale to jakieś totalne dno i to nie tylko moje zdanie, można sobie "wygooglować" co ludzie o tym myślą ;) Dopasować długość, czy nawet układ końcówek, nie jest aż tak wielkim problemem, jak fakt, że sharan ma gwint M12, a 95% pozostałych aut ma M10. Po wielu godzinach poszukiwań znalazłem łączniki tylnego stabi z Range Rovera, M12, końcówki przeciwstawne, ale długość 120mm. Trochę za mało, bo ori są przecież 240mm. To spowodowało, że zdecydowałem się na regulowane, ale i z tym był problem, bo znów większość była M10. W końcu kupiłem, swoją drogą M10, ale te w zestawie mają tulejki na M12. Zobaczymy, jak się to sprawdzi.

Image

Image

Niedawno spełniłem swoje małe marzenie i zakupiłem ori lusterka w ori lakierze czarnym, w pełni elektryczne i zamykane elektrycznie. Samo zamykanie jeszcze nie działa, bo chcę je zrobić na ori wiązce, kierunki już podłączone.
Z lusterkami oczywiście też wiąże się fuck up, bo kupiłem je w PL, u mnie praktycznie nie ma takich luster. Łudziłem się, że się nie różnią, ale jednak jest nieco inny kształt uchwytu i lustro pasażera jest jakby za mało dogięte w stronę kabiny. Będę więc musiał je zmienić na UK, ale nie mam pojęcia, jak to zrobić, bo tu elektrycznie składanych nie ma praktycznie wcale. Pożyjemy, zobaczymy... Aha, kierunki dostały folię przyciemniającą. Nie byłem pewien, jak to wyjdzie, ale podoba mi się, więc pewnie za jakiś czas wpadną fabrycznie ciemne, widziałem na niemieckim ebayu.

Jeszcze z białym kierunkiem:
Image

Obecnie:
Image

Dziś udało mi się w końcu skończyć konserwację progu i założyć nakładę. Tak, tak, konserwację. Rok temu część tych prac robiłem, ale widocznie nie tak, aby się utrzymały w moim klimacie, poza tym lakiernik w PL zj...ał mocno sprawę i w sumie to po nim większość musiałem poprawiać. Tak więc znów było szlifowanie, epoxyd, antykorozyjny i tym razem poszła warstwa ochronna z woskiem. Ciekawe, jak się sprawdzi...

Image

Image

Image

A na koniec przyszedł próg.
Image

Z drobiazgów - w końcu udało mi się złożyć połamany schowek, ale jestem niezadowolony i docelowo będę szukał ori, z wersji po 2004 roku i prawdopodobnie oddam to do profesjonalnej odnowy. Połysk się raczej nie sprawdza, bo odbija za dużo światła.

Image

Image

Odnowiłem również ramiona wycieraczek, bo moje były mocno matowe i wyblakłe. Docelowo chciałbym dać całe podszybie w połysk, ale to już oczywiście u profesjonalisty.

Image

Tylne rączki w drzwiach zostały pomalowane w połysk. Nie bardzo mi to pasuje, ale nie jest źle, a poniekąd zostałem do tego zmuszony. Rok temu kupiłem nowe i już są podrapane. Mam taki dziwny problem z moim synkiem niee ciągle drapie te rączki, więc musiałem je pomalować :-D

Image

Kółka dostały nowe ori znaczki, stare po zimie zrobiły się białe na miejscu chromu:

Image



Były też małye fuck upy ;)
Na drodze żona się ratowała ucieczką przed idiotą w ciężarówce rysując dwie fele o krawężnik...

Image

Inny fuck up skończył się tradycyjnie ałaa
Image

A przyczyna?
Image

Plus trochę mojej winy, tzn brak narzędzi, koła zapasowego i podnośnika ;P
Zapas już jest i to w pokrowcu :-D podnośnik kupiony, narzędzia zapakowane. No i oczywiście nowa opona:

Image

Te same kupię w przyszłym roku na tył, bo obecnie są tam 225, a nie 215, jak z przodu.

I chyba tyle. Więcej nie pamiętam.
Z planów, to lada dzień kupuję ori półoś. 3 lata temu zmieniałem na zamiennik i trochę się już boję z nią jeździć. Wolę dać ori. Przy okazji wpadną też nowe sworznie. Następnie olej, rozrząd kompletny i sprawdzenie wtryskiwaczy, czy nie leją. Mam nadzieję, że przed zimą uda mi się zrobić serwis skrzyni, duży wpływ na decyzję o tym będzie miało zachowanie auta po zmianie półosi. Jeśli będę to robił, to komplet, więc sprzęgło, łożysko i dwumas niestety, ale wiem, że już czas. Potem serwis dogrzewacza, a na wiosnę turbo i ic. Wizualnie priorytetem są tylne lampy. Potem zobaczymy, bo w sumie brakuje mi tylko relingów i przedniego zderzaka, nic więcej nie będę zmieniał. Sprawy idą powoli, bo prawdopodobnie będę kupował T4, ale to już inna historia ;)

Aha, fotka z dziś, słaba, ale aktualna:

Image



_________________
Vw Passat B4 - Mrówka ZET
Vw Sharan Sport
Offline
 Profil    19370238
 
 Temat postu: Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona
PostWysłany: Sob 21 Sty, 2017 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 11 Paź, 2009
Posty: 746
Skąd: Edinburgh, UK
Gadu-Gadu: 19370238
Auto: Passat B4 - Mrówka ZET, Sharan Sport
Witam po długiej przerwie :)
Podrzucę małego aktuala, żeby było wiadomo, że auto żyje, jeździ i nadal jest w moim posiadaniu. Co ciekawe, od ostatniego aktuala nic się nie zepsuło i nie wykorzystałem jeszcze ostatniej lawety z ubezpieczenia yupii może zostawię ją sobie na wyjazd do PL :-D

Wizualnie nie zmieniło się niemal nic, tylko wprawne oko dostrzegło by kilka detali.
Zaczynając od okresu ostatniego posta, poskładałem klimatyzację do kupy. Graty już wcześniej były zamówione. Dla przypomnienia - zrobiłem serwis klimy, pojechałem do PL, sprężarka w trasie się zatarła. Zdecydowałem wymienić chłodnice, aby nie ryzykować przedostaniem się odłamków do nowej sprężarki. Wszystko złożone na nowych uszczlkach, potem przyjechał gość pod domem i dokończył robotę. Ponoć najlepszy w okolicy. Zobaczymy ]:->

Image

Następnie auto pojechało na przegląd i zdało go za pierwszym razem bez żadnych zastrzeżeń :ok:

Image

Mimo to nie do końca byłem zadowolony, bo coś stukało w zawieszeniu, a ja nie wiedziałem, co dokładnie. Miałem nadzieję, że mi panowie mechanicy podpowiedzą, a tu tylna część ciała. No więc zakupy:
- sworznie
- drążki
- półoś od strony pasażera, którą kiedyś wymieniałem na zamiennik i nie dawało mi to spokoju. Wróciłem do ori ;)

Image

Po montażu wszystko fajnie, ale dalej stuka ałaa no to zakupy w PL tym razem:

Image

Tym razem pomogło, a ja mam dzięki temu cały przód w poliuretanie :)

Jako, że jestem chory na punkcie każdego skrzypienia, stukania i brzęczenia w aucie, postanowiłem rozebrać konsolę, bo już ch... strzelał,jak jechałem tym autem. Kupiłem taśmę do wygłuszania i jazda. Dobrze, że miałem klej w domu, bo ramka trzymała się może na 3 zaczepach. Wszystko luźne. Pokleiłem ramkę, wyszlifowfowałem i pomalowałem w czarny połysk. Tak jak schowek.

Image

Kolejno przyszła pora na serwis. Tradycyjnie, olej Motul, filtry wszystkie Mann. Kupiłem sobie pompkę do wymiany oleju, żeby już tego auta nie podnosić co drugi dzień :cfaniak:

Image

Zrobiło się chłodniej i z tylnego koła codziennie schodziło powietrze. Wkurzyłem się i zamówiłem nowe Falkeny w rozmiarze opon przednich 215/35 (było 225).
Długo zastanawiałem się, co zrobić z kołami. Naprawiać, czy sprzedać i szukać czegoś nowego dla odświeżenia. Zdecydowałem się zostawić, bo lubię je i to, jak leżą na tym aucie. Poszły więc do piaskowania i malowania proszkowego, już bez żadnych polerek. Okazało się, że dwie są pęknięte ałaa Zostało to naprawione, założone wentyle ukryte i tadam - zwykłe Atheo wróciło nowe i błyszczące. Mi się podoba ;)

Image

Image

Image

Następnie znów zamówiłem kilka gratów:
- nowy rozrusznik bosch
- świeca dogrzewacza beru
- termostat Wahler
- rolka alternatora, bo w mrozy, jak się go odpaliło i włączyło grzaną szybę, to piszczała przez jakieś 5-10s, a to już wystarczająco dużo dla mnie, aby ją wywalić :D
- graty kupione wcześniej w PL - szyby elektryczne tylne i listwy na drzwi chrom.

Image

Image

Następna w kolejnce jest słynna pompa vacuum od Luka. Będę naprawiał, nie wymieniał. Plus nowe wszystkie uszczelki.

Powoli rozglądam się już za lampami. Prawie jedne kupiłem, ale wybrałem rozrusznik ałaa :P A co dalej, to się okaże, bo może sharan ma inne plany na przyszłość i coś się zje..... niee

A, bym zapomniał, jakieś pojedyncze fotki, w układzie chronologicznym:

Image

Image

Image

Image

Image



_________________
Vw Passat B4 - Mrówka ZET
Vw Sharan Sport
Offline
 Profil    19370238
 
 Temat postu: Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona
PostWysłany: Sob 21 Sty, 2017 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 28 Sty, 2007
Posty: 1305
Skąd: Augustów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Polo 86c GL 83', VW Polo 86c BEACH 90'
Mega fajny aktual,którego czyta sie z ciekawością i uśmiechem na twarzy :ok:
Bardzo fajnie sie wszystko komponuje i pasuje do siebie. Tak trzymać :)



_________________
vw polo 86c
viewtopic.php?f=98&t=71536

Moje aukcje.
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=2918519

http://olx.pl/i2/oferty/uzytkownik/1OCkn/
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona
PostWysłany: Nie 22 Sty, 2017 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 11 Paź, 2009
Posty: 746
Skąd: Edinburgh, UK
Gadu-Gadu: 19370238
Auto: Passat B4 - Mrówka ZET, Sharan Sport
Dzięki fred :ok: sporo roboty przede mną, choć faktycznie zaczyna to się jakoś kleić. Byleby tylko klej nie puścił, bo mam dość awarii niee



_________________
Vw Passat B4 - Mrówka ZET
Vw Sharan Sport
Offline
 Profil    19370238
 
 Temat postu: Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona
PostWysłany: Wto 24 Sty, 2017 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 30 Paź, 2014
Posty: 192
Skąd: Pasłęk
Gadu-Gadu: 0
Auto: Bora vr5 2.3
Wszystko robione tak jak powinno być to lubię ,a sharan wygląda pięknie :D.Jak diagności w uk patrzą na porobione samochody ? tak samo jak u nas kręcą nosem ?



_________________
Moja VR5 ! :D http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=97863&view=unread#unread

Polerowanie Felg i Przerabianie lamp

http://imgur.com/a/8DTBO
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona
PostWysłany: Śro 25 Sty, 2017 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 11 Paź, 2009
Posty: 746
Skąd: Edinburgh, UK
Gadu-Gadu: 19370238
Auto: Passat B4 - Mrówka ZET, Sharan Sport
Różnie patrzą i wychodzi na to, że zależy, gdzie pojedziesz. Czyli walić ogólne przepisy niee rok temu zostałem wręcz wyrzucony z warsztatu z notą w dokumentach, że mój samochód jest zagrożeniem życia. To oczywiście byli idioci, ale do tego też dochodzi. W tym roku zdałem za pierwszym razem bez żadnej uwagi, mimo, iż nawet kół nie zmieniłem, więc pojechał na naciągu.

Generalnie prawda jest taka, że jakoś ten przegląd zawsze się obejdzie. Gorzej z policją, a tu właśnie jestem miło zaskoczony. Nie chcę krakać, ale nie miałem przyjemności dyskutować o moim sharanie z policjantami/kami.



_________________
Vw Passat B4 - Mrówka ZET
Vw Sharan Sport
Offline
 Profil    19370238
 
 Temat postu: Re: [Vw Sharan]1.9 TDI Sport sisiona
PostWysłany: Pią 08 Wrz, 2017 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 11 Paź, 2009
Posty: 746
Skąd: Edinburgh, UK
Gadu-Gadu: 19370238
Auto: Passat B4 - Mrówka ZET, Sharan Sport
Widzę, że wszystkie zdjęcia poszły się :<:

Spróbuję więc fotosika i pokażę nowy tył ;)

Image

Image



_________________
Vw Passat B4 - Mrówka ZET
Vw Sharan Sport
Offline
 Profil    19370238
 



Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
 Strona 7 z 7 [ 98 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2017 - GRAPHI PLUS GROUP