Witam.
Tak więc Jettę kupiliśmy ponieważ naszła nas nieodparta chęć zrobienia czegoś ciekawego. Sam fakt o gruntownej odbudowie auta wydawał się ciekawy. Jak dowiedzieliśmy się, że w Naszym miasteczku jeździ opisany poniżej okaz, na szybkiego przedyskutowaliśmy temat i decyzja została podjęta.
Jetta odkupiona od myśliwego, który używał jej jako transport na polowania. Jeździł nim po lasach i woził swojego psa myśliwskiego, a po polowaniu w bagażniku przewoził swoje zdobycze.
Samochód strasznie zaniedbany. Do wymiany praktycznie wszystko poza napędem i blachami tak więc czekało nas sporo pracy.
Krótki opis auta po zakupie:
Model: Jetta MK2 CL Syncro
Produkcja: 1988
Silnik: 1.8i symbol GX - w papierach 90KM ale podobno te silniki w syncro mają 98 KM (może ktoś mi to wytłumaczy)
Napęd: Syncro
Nadwozie: 5 Drzwi
Kolor: Łaciaty
Zawieszenie: seria offroad
Koła: 13 zoll
Wnętrze: seria w strasznym stanie
Audio: brak
Wstępne plany odnośnie modyfikacji i przeznaczenia:
1. Swap hamulców na coś większego z przodu + tył z bębnów przejście na tarcze
2. Obniżenie zawieszenia
3. Tapicerka - wymiana całości na jeszcze nie wiadomo co (może skóry, może GTI...)
4. Zewnątrz nowy lakier, szerokie zderzaki i mnóstwo innych drobiazgów...
5. Koło... tutaj też jeszcze wyjdzie w praniu
6. Silnik - remont obecnego ale nie wykluczone, że wyląduje coś mocniejszego
Reszta wyszła w trakcie. Nowe pomysły, podpatrzone rozwiązania tak więc zmieniało się na bieżąco.
Kilka fot zaraz po zakupie:
Pierwsze ruchy, środek wywalony z auta:
Zakupiony okazyjnie silnik sharana po remoncie:
Zbieranie gratów
Okazyjnie kupiony kompletny wał + trochę części do silnika:
Szukałem w sieci części do VR6 syncro, a trafił się cały rozbitek tak więc laweta i 700 KM po to cudo:
Cięcie dawcy i graty po rozbiórce + koło, które wstępnie ma wylądować w aucie.
Rozbieranie silnika, przygotowywanie do remontu.
Rozważania na temat koloru
http://lh5.ggpht.com/TehLonz/Ro2FI3Fcmw ... ta_2_1.jpglub
lub
http://i104.photobucket.com/albums/m182 ... jeffb2.jpgRemont silnika c. d.
Zakupiona tapicerka od Rallye
Naprawa foteli:
Przed:
Po:
Zakupiony rozrząd
Składanie silnika - wypolerowany kolektor ssący
Skrzynia i zawieszenie poczyszczone i przygotowywane do malowania
Paczuszka za 1,5kzł i to po dobrych rabatach.
Doszła też belka przednia od passata B3 VR6 i emblematy VR6.
Zima 2012
Silnik złożony - w oczekiwaniu na budę...
Wiosna 2012 - startujemy z nadwoziem!
23.05.2012
:dol:
:dol:
30.05.2012
Nowe zakupy
no i jedyny element blacharski, który wymagał poważniejszej ingerencji i wymiany
Później gruntowne mycie karoserii
Wyskrobane bitumiczne wygłuszenie podłogi oraz pozostałości elektryki
16.06.2012
Przymiarka silnika w celu zaznaczenia miejsca klepnięcia podłużnicy:
Ostatnie przygotowania nadwozia.. (mecz Euro 2012 UKR-SWE w tle...)
Nadwozie wyjeżdża do blacharza
04.07.2012
Zawieszenie AP prosto z Niemiec
14.08.2012
Nadwozie w szpachli natryskowej
No i wpadły brakujące elementy tapicerki wnętrza... boczki w brązie ale z US'a czyli trochę jaśniejszy brąz niż w jettach na EU.
US vs. EU
08.09.2012
Czyszczenie i konserwacja zawieszenia - minia antykorozyjna i lakier do ciągników i maszyn rolniczych NOPOLUX od Wilckensa.
Zaciski hamulcowe wypiaskowane i pomalowane podkładem - czekają na swój lakier.
Zespół pedałów MK3 wymagał adaptacji pod MK2 - została wykonana mała modyfikacja
Tarcze z klockami na tylną ośkę made by Zimmermann
Kolor do Jetty
Edit 26.09.2012
Tarczki na przód
Coś do zacisków
Dorobione pod śrubę metalowe tulejki w przednie poli oraz... tuleje w tylną belkę dotoczone z PE 2000.
Zapodkładowane i zeszlifowane
I tak krok po kroku, od wstępnych planów odświeżenia i lekkich modyfikacji doszliśmy do etapu gruntownej odbudowy i w sumie przebudowy Jetty.
Kolejne dni pokażą już nowy lakier i oczywiście składanie wszystkiego do kupy.
Nowy lakier - marrakesh brown z palety bmw
Zaciski hamulcowe pomalowane Motipem z utwardzaczem
Nowe zakupy i składanie
Zawieszenie złożone i jetta postawiona na tymczasowych felgach
i już u Nas w garażu...
Szukamy kół do jetty. Początkowo nie mierzyliśmy za wysoko, miało być skromnie, tanio i ładnie dlatego wpadły nam białe ATS'y. Plany się zmieniały, projekt rósł i nabierał przepychu tak więc wyszło, że i koło musi być bardziej dostojne. W weekend wpadły Borbety:
Jednak hamulce 288 są wymagające i ciężko pierwsze z brzegu 15" założyć.
Borbet (7J ET35) potrzebował by dystansu około 3cm to raz, a dwa delikatnie wystawały poza obrys samochodu:
Artystyczny nieład w garażu i dupowozik...
Edit 11.11.12Coś tam się powolutku dzieje. Idzie to jak krew z nosa ale małymi kroczkami mam nadzieję, że damy radę. Zaczęliśmy to czego obawiałem się już zaczynając projekt... elektryka
Niby filozofii nie ma, niby wszystko można wyczytać w sieci ale to jest temat, w którym zawsze czułem się najsłabiej tak więc rozumiecie...
Edit 25.11.2012Wygłuszamy auto. Strategiczne fragmenty gołej blachy zostały oklejone matami bitumicznymi. Stare filce zostaną zastąpione nowymi matami. W drzwiach z maty GMS zrobi się jeszcze taką wypraskę pod boczek i już powinno być dobrze
przymiarka kolejnego koła
BBS RG z audi V8; 16x8j, ET 35, 5x112 przerobione na 4x100. Wynik przymiarki widać powyżej.
Wszystko zostało ładnie rozebrane, przeczyszczone, uszczelnione i poskładane do kupy.
Następnie świeżutkie półośki na nówkach przegubach by SKF
Następnie były rozważania o układzie wydechowym. Decyzja padła na seryjny kolektor wydechowy tylko obandażowany, a reszta to jeszcze do przemyślenia.
O poważniejszych modyfikacjach układu wydechowego pomyślimy jak wszystko będzie grało i działało ale tak naprawdę w tym temacie możliwe, że się zadzieje jak w przyszłości będzie podnoszona moc. Teraz jest tak
Długo nie trzeba było czekać i silnik wylądował w komorze.
Pojawił się też temat elektryki czyli całej wiązki nadwozia. Jettę mamy z 88 roku tak więc trzeba było poszukać czegoś nowszego.
Odświeżona i zamontowana kaseta lewarka zmiany biegów. Sprawdzone na sucho ale biegi wchodzą, sprzęgło działa:
Kolejny EDIT 2013-06-27Ja już się swoje nagadałem w tym temacie, teraz niech jetta pogada
http://www.youtube.com/watch?v=vnnMFG_naH4&feature=youtu.beMierzyliśmy ciśnienie oleju ponieważ przy większych obrotach zapalała się kontrolka. Na szczęście to tylko wina pomylonych kabli.
EDIT 2013-07-04Kilka dni później i udało się ukończyć kolejne etapy składania:
Zmontowany wał
Ukończony cały układ wydechowy. Było wiele koncepcji ale zostało na tym aby jak najdalej puścić oryginał, na tyle ile będzie to możliwe. Końcowy tymczasowy z Jetty 1.8. Zobaczy się jak to będzie się sprawowało, jakie będzie brzmienie i będziemy myśleć dalej.
Poniżej fazy projektowania i gotowy po złożeniu
Trafiły się też felgi na przymiarkę, żeby obadać czy wymiarowo podejdzie. ROTA 16" 8,5J, ET 42, W obrysie mieszczą się na styk chociaż potrzeba dystansu 10 mm, żeby zacisków nie darło.
Prace przy jettcie wznowione.
Kilka zdjęć z ostatnich dni działania
Zakończona elektryka. Światła zewnętrzne, wewnętrzne, centralny, blokada wolnego koła w dyfrze - wszystko działa.
http://www.youtube.com/watch?v=bUWKSEBd ... qXEtk7PFJQhttp://www.youtube.com/watch?v=byor410B ... qXEtk7PFJQUkład wydechowy jeszcze nie jest spięty na gotowo dlatego głośno i pierdzi.
spory upgrade
No i pierwsze jazdy testowe
http://www.youtube.com/watch?v=bCLETYaI ... e=youtu.behttps://www.youtube.com/watch?v=LHWgtVFOknETrochę fotek z dzisiejszych prac
Edit 2013-11-30
Brązowa wykładzina musiała wylecieć bo nijak to się trzymało podłogi syncro. Wielka szkoda dla mnie bo jarał mnie ten kolorek strasznie.
Włożyliśmy Nasza szarą (siwą). Na szczęście była wyprana i pachnąca. Jednak teraz nic do siebie nie pasuje, a zwłaszcza boczki do wykładziny. I to jeszcze gorzej bo boczki jarają mnie jeszcze bardziej niż wykładzina brązowa.
Boczki są z jetty US i muszą zostać. Jedyne wyjście to dorwać czarną wykładzinę, żeby to jeszcze jakoś się komponowało albo może na tą siwą jakieś brązowe dywaniki...? A może fotele wymienić...?
Kto tam ma jakiś dobry pomysł i wyczucie estetyki niech się wypowie.
Tak to dzisiaj wyglądało
Dzisiaj zamontowana też nowa przednia szyba z zielonym paskiem.
Felgi też już są gotowe ale pokażę chyba dopiero jak będą na aucie.
Szukamy tez nowych opon na felgę 6,5" R16. Ma być lekki naciąg ale żeby można tym zapierniczać w zakrętach.
Myślałem o 175/45 albo 185/40. Gdzie coś takiego kupić? Pomożecie?
Edit 2013-12-05Z tyłu mamy założony zderzak US ale stan wizualny jego raczej średni póki co.
Doszła paczuszka z Oil catch tank. Jeden do jetty drugi do mojego wozidełka. Oczywiście w środku pusto dlatego szybka modyfikacja za 3zł przed montażem
Edit 2013-12-08Opony doszły, koła gotowe:
Edit 2014-04-13
Pierwszy zlot VAG Familia w Iławie.
Tydzień intensywnych przygotowań:
Wpadł komplet zielonych szyb + przednia nówka
Renowacja zderzaków strukturą APP
Polerka lakieru
No i pierwsza trasa Jetty