Chciałem przedstawić mojego Passata.
Model - Passat 3BG (B5FL) sedan
Rok - 12.2002 / pierwsza rejestracja 2003
Wersja - Oryginalnie wyszedł jako Highline
Silnik - 1.9 TDI AWX Pare elementów pod maską polakierowanych
Usunięto osłonę pod silnikiem i skrzynią
Zawieszenie - Kw Variant 2 \ airride
Nadwozie - Grill Jom chromowany bez emblematu
Lampy przednie " Devileyes" \ Oryginał stylizowany na US
Przedni zderzak zrobiony na Us,
Dodatkowo zespawana dokładka z zderzakiem
Plus obrysy Clear
Pasek na szybie w kolorze nadwozia
Obudowy lusterek zmienione na chromy
Progi w kolorze nadwozia
Antenka chrom
Blenda na tylnej szybie
Poszerzone nadkola z tylu z każdej strony o 3cm
Airbrush na klapce
Tylna klapa z wersji Us z zaspawanym znaczkiem
Tylny zderzak clean (zespawana dokładka)
Plus obrysy clear
Koła - Brock B2 18 cali (kapsle z audi )
Przód 8,5 cala oponki Hankook 225/35 - 215/35 clear
Tyl 10 cali oponki Michellin 255/35 - 215/35 hankook
Wnętrze - Zachowane w oryginale pomalowano tylko gryfy klamek na kremowo
Na tylnej kanapie pojawił się mały gadżet
Audio - Wnętrze oryginał radio oryginał pod które podpięto wzmacniacz
Magnat The Rock 800
W bagażniku 2 głośnikowa skrzynia Cruncha
Plany na przyszłość - na zimę jak starczy czasu to zabudowa bagażnika a resztę to
czas pokaże Zdjęcia które udało mi się powygrzebywać a które ukazują etapy prac przy aucie
Tak wyglądał samochód tuż po jego zakupie - już z zmieniona antenką
Tu już bez napisów na tylnej klapie
Później przyszedł czas na grill szczerze był zamówiony pół chrom ale przez pomyłkę przyszedł ten i też już pozostał
Następnie udało się znaleźć używany gwint KW który wtedy można pow był okazją a zaraz po nim 18" Brocka oczywiście gwint miał zapieczone nakrętki a z felg schodził klar co z upływem czasu zostało porobione.Gwint otrzymał niedawno nowe nakrętki a felgi najpierw miały tylko przepolerowane ranty a później zostały pomalowane farbą z większym ziarnem i znowu wypolerowane.Oczywiście okolicznej policji nie spodobało się że 10" z tylu trochę wystaję więc musiałem poszerzyć samochód a obu stron o 3 cm i teraz felga jest na równo
A tu Fotki dla porównania ile dało się jeszcze położyć passka po wymianie nakrętek (kosztowało mnie to dwie osłony pod silnik - ale teraz jestem bez i a auto leży 32 mm od ziemi przy maksymalnym skręceniu gwintu)
Na glebie i szerokiej feldze wybrałem się na VW Blasen gdzie spontanicznie została podjęta decyzja o zrobieniu airbrusha tam też pierwszy raz widziałem passata na lampach z paskiem daylight które bardzo mi się spodobały i w zimie auto wyglądało następująco
Kolejnie można było zauważyć na aucie zmienione obudowy lusterek,podkładkę zderzaka w kolorze nadwozia, blendę z passata B5 oraz lotkę na tylnej klapie ala' s-line oraz pasek na przedniej szybie którego poszukiwania długo trwały ponieważ ciężko było znaleźć idealny odcień
(monoblocki nie należały do mnie)
I już trwały poszukiwania odpowiednich obrysów do passata.Jak się okazało nie znalazłem tylnej listwy z wersji highline z czujnikami parkowania która posiadała by wycięcia na obrysy więc jak długo oczekiwane cleary były już w pokoju postanowiłem kupić tylko przednie listy a tył sam wycinać kosztowało to trochę czasu ale udało się i mój projekt zaczynał dążyć w kierunku us.
Święta Bożego Narodzenia to rozbieranie elementów pod maską matowanie usuwanie oznaczeń i malowanie ale nadal było mało i narodził się pomysł zderzaków na gładko.
Osoby które są w temacie wiedza jak ciężko znaleźć zderzak us więc postanowiłem zakupić spawarkę do plastiku jeszcze jeden zderzak aby było z czego wycinać i wziąłem się do roboty pierwsze podejście nie wypaliło za bardzo "porzucało" plastikiem przy spawaniu a wiec wycinanie i od nowa za drugim razem się udało i postanowiłem zespawać również podkładkę zderzaka i udało się z wszystkim wyrobić na otwarcie sezonu w Rothenburgu.Nawet rejestracja zamówiona w Niemczech przyszła na czas
Mały gadżet na tylnej kanapie i w takiej wersji mój projekt mogłem zaprezentować na VAG EVENT
Pełen nowych pomysłów po Evancie wziąłem się do roboty pomalowanie progów oraz listw na drzwiach (miała być zaspawana klapka na lewarek ale samochód jest tak nisko że byłem zmuszony ja zostawić) następnie zakup klapy us z której dzięki dostępowi do spawarki w pracy usunięty został emblemat.
Na koniec została zespawana tylna dokładka zderzaka z zderzakiem no i jak widać na górze tak się właśnie auto prezentuje dziś.
2011
Na zimę samochód został lekko podniesiony, felgi powędrowały do garażu a założone zostały stalówki 15 cali plus kołpaki z mercedesa które pomalowałem na biało
W miedzy czasie trzeba było wymienić z przodu i klocki wiec pojawiły się nacinane i nawiercane Mikody a do tego klocki Steihofa
Felgi zostały odnowione od wewnątrz a ranty na nowo wypolerowane
Następnie długie eksperymenty z lampami, żarówkami oraz opornikami
W końcu pozostało przy lampach całych czerwonych w migaczu żarówka żółta13HP a w świetle wstecznym biała 24HP.
Postanowienie zmiany opon na węższe z tyłu miały być opony które aktualnie były jeszcze na przodzie czyli 225/35 R18 a na przód miały przyjść 205/35 R18 jednak nie wszytko wyszło tak jak miało to być.
Tył założono bez problemu a do przodu zakupiłem opony używane z allegro
po założeniu okazało się że opony maja popękane włókna i same bańki - koleś kasy nie oddał czy zostałem wysztosowany następnie zakupiłem opony 205/35 o kolegi Strickera z Passat forum opony założyłem było wszytko ok lecz z biegiem czasu okazały się nieszczelne ale kolega Stricker okazał się być bardzo w porządku (oby więcej takich ludzi ) i sprawa została rozwiązana.Po tych eskapadach postanowiłem zakupić 215/35 na przód niestety niema takiego dobrego naciągu ale na razie tak już zostanie.
Następnie zastały zakupione kapsle Wolfsburg Edition oraz Dywaniki z tym samych logo (w bagażniku logo o wielkości 40cm)
W tym czasie samochód już stał u chłopaków z Algrundo którzy zajęli się montażem pneumatyki w moim pasku. Zestaw jaki założono to :
Butla 10L
Kompresor Vi air 480
2 zawory 3/8 cala
Sterowanie przednia i tylna osią
Przyciski w popielniczce
Zegary w podlokietniku
A reszta w kole tak wiec wszystko ladnie zapakowane tak ze auto na 1 rzut oka wydaje sie byc na zwyklym zawieszeniu
Z przodu mala wycinka tak aby samochod polozyl sie wahaczami na ziemi
Tyl tak ustawiony ze nadkole ma 2mm przestrzeni do opony
Przod poduszka 3 balwankowa tyl 2 balwankowa
Pilot do osobnego sterowania airem
W tym czasie gdy chłopaki zakładali air zmieniałem obicie pod maską aby kolorystycznie lepiej pasowało do elementów pod maską tak więc zostało one oklejone beżowym filcem.
Po odebraniu auta powrócił pasek na szybę który po kontroli musiałem zrywać.
Ale teraz jest krótszy i zgodny z prawem.
W bagażniku pojawił się drugi wiewiór oraz odnowiono parę elementów pod maską
Kolejna zmiana to pozbycie się dayline'ów i powrót do oryginału ale oczywiście z małymi zmianami mianowicie zaadoptowano dodatkowe światło postoju w kolorze pomarańczowym zagłębiając się bardziej w temacie US