VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[polo 86] Polo mk1 G60 by PR23M3K https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=50521 |
Strona 1 z 12 |
Autor: | PR23M3K [ Pią 30 Kwi, 2010 ] |
Temat postu: | [polo 86] Polo mk1 G60 by PR23M3K |
Witam, chcialbym przedstawic wam moja Poloweczke , dokladniejsze dane poznizej: MODEL: Polo mk3 G40'94 mk1 GT'80 SILNIK: PY+G60 MODY POD MASKA: - sprezarka G60 po regeneracji + rozwiert RS od Ladro - napęd kompresora kolkami zebatymi (na kompresorze aktualnie 24 zeby = 65 mm 1,8 bara, dodatkowo posiadam 28z/75mm i 22z/60mm) - przerobione mocowanie sprezarki - wtryski Volvo 0-280-150-785, 14,2 Ohm, wydajnosc: 308 cc/min - swiece BOSCH W4DP0 - glowica po regeneracji i portingu u Toffica - dolot do sprezarki oraz od IC do przepustnicy wykonany z aluminium - podwójny filtr stożkowy K&N - wypolerowana pokrywa zaworow - wypolerowany kolektor ssacy od 3F - przepustnica G40 rozwiercona do 52,5mm - FMIC - rdzen o wymiarach 300x150x80 + customowe boczki - kolektor wydechowy 4-2-1 owiniety bandazem - kompletny uklad wydechowy z kwasowki 63,5 mm firmy Jetex + wieszaki z PU - chlodnica wody wykonana na zamówienie, rdzen o wymiarach 320x320x52, calkowita szerokosc 415 mm - ECU: map-sensor MPX4250 250kPa + program by Toffic ZAWIESZENIE: - Koni + H&R, - rozporki: alu przednia gorna, Wiechers przednia dolna, stalowa z tylu - stabilizator: Ford Sierra - laczniki stabilizatora Strongflex PU UKLAD HAMULCOWY: - zaciski seria z G40 - jarzma od GT - tarcze przod nawiercane i nacinane Mikoda - klocki hamulcowe Textar - tyl bebny KOLA: - PLS Hockenheim, przod 6,5j ET 6 - rant 1", tyl 8j ET 6 - rant 2,5" - opony Continental 195/45/13 (przod), 175/50/13 (tyl) NADWOZIE: - derby front + czerwona obwodka grilla - szeroka dokladka z Golfa mk1 - customowy znaczek POLO G60 - naklejki z wersji POLO GT w kolorze srebrnym WNETRZE: - short shifter by Tomek - boczki drzwi z poliweglanu oklejone naklejka a'la carbon - 3 dodatkowe zegary (ladowanie, cisnienie i temperatura oleju VDO) oraz wskaznik cisnienia doladowania AutoGauge SM Peak - zegary z Polo mk3 + tarcze INDIGLO + czerwone wskazowki - naba + kierownica RAID HP 30cm - dywaniki z czerwona lamowka - brak kanapy AUDIO: brak Najblizsze plany: poduszki silnika z PU, ogarniecie srodka tj zmiana foteli, rollbar, malowanie Auto kupione jako calkowita seria za smieszne pieniadze, wszystkie zmiany opisane wyzej, na pierwszy rzut sprezarka G40 pojechala do regeneracji do Dara, ktora jak sie okazalo byla w bdb stanie, pozniej doszly kola PLS Hockenheim i zawieszenie Koni+H&R. Powoli kupowalem reszte gratow i Polo wyglada jak wyglada, transformacja trwa od dnia zakupu auta tj 2008 roku Zdjecia po zakupie: Pazdziernik 2008 Wykres po regeneracji kompresora G40 (doladowanie 0.6 bara, 106.6 KM, 153 NM) Styczen 2009 Zawieszenie Koni+H&R (80/60) oraz felgi PLS Hockenheim z oponami 175/50 Conti - przod 7,5j Et 20, rant 2 cale, beben 5,5 cala - tyl 7,5j Et 20, rant 2,5 cala, beben 5 cali Wiosna 2009 Felgi na aucie: Sierpień/Wrzesien 2009 Pierwsze zmiany w silniku: - kolko 65 mm + program SLS'a - intercooler od BMW - usuniety katalizator - koncowy tlumik przelotowy - kolektor ssacy od 3F'a (wieksze kanaly) - rozwiercona przepustnica, nowy talerzyk Dodatkowo zamontowane zostały rozpórki - przednia górna oraz tylna Pazdziernik 2009 Zmiana rantow tyl -> 4" Grudzien 2009 Tarcze indiglo Ostatnio foto komory z kompresorem G40 Oraz prace nad kompresorem G60 rozpoczete, wylot i mocowanie przerobione z G40, zostalo wykonczyc przy nich polerke i zaczac pracowac nad polerka kompresora, jeszcze troche tarcia papierem mnie czeka :-P, po wypolerowaniu wysylam na regeneracje i montaz :-) Luty 2010 Sprezarka G60 gotowa Pokrywa zaworów: Kolektor ssacy 3F Regeneracja i obrobka glowicy by Toffic Marzec 2010 Montaz kompresora: Kwiecień 2010 Etap prac nad silnikiem ukonczony Srodek - zegary + kierownica RAID HP 28cm Polerka felg: Maj 2010 Felgi na aucie. Z pomiarow wyszlo ze przod ma szerokosc 8,25 cala, a tyl 9,25 Foty z DynoVWki 2010: Sierpien 2010 Zestaw kolek na pasek zebaty :mrgreen: W zestawie sa 2 kolka na kompresor: 22 (60 mm) oraz 28 zebow (75 mm), dodatkowo sam dorabiam sobie kolko 24 zeby (65 mm) Listopad 2010 - kompletny uklad wydechowy z kwasowki 63,5 mm JETEX - kolektor wydechowy 4-2-1 Sierpien 2011 Pomysl na nowy dolot, cel to zero kolanek 90*: - dorobiony wlot powietrza na masce na IC - dolot powietrza z alu 77mm 70 mm - dolot zimnego powietrza z halogenu (ciezko bylo wcisnac tam rure 77 mm ale sie udalo :-) ) - kolektor wydechowy owiniety bandazem - nowe swiatla przod ... to by bylo na tyle, grubsze zmiany juz wkrotce. Czekam na trzy paczki a pozniej zmiana opon z przodu na 195/45, map-sensor 250kPa, kolko na kompresorze 24 zeby i calkowicie nowy program. Shiftlight w akcji poniżej: Październik 2011 Pomiar na hamowni Carrera przed kolejnymi modami: Pomiar 1 na 4 biegu = 180,7 KM / 226, 5 Nm Pomiar 2 na 4 biegu = 173,3 KM / 232,9 Nm Pomiar 3 na 3 biegu = 173,8 KM / 227,2 Nm Pomiar 4 na 5 biegu = 160,2 KM / 213,4 Nm Po czym wpadly kolejne graty do silnika i auto pojechało do Toffica na remap: Wałek CatCams 267/281 Regulowane kolko rozrzadu Map-sensor MPX4250 250kPa Poniżej wyniki z Carrery po wrzuceniu walka, kolko 28 zebow (75 mm), doladowanie ~1,4 bara, map-sensor 250kPa, remap by Toffic 3 bieg: 192,4 KM / 236,6 Nm 4 bieg: 196,6 KM / 228 Nm GRUDZIEN 2011: Ostatnie zdjecia silnika w mk3: Doszla rowniez przepustnica 52,5mm: Nowa (stara) bude, czarne Polo zostanie calkowicie rozebrane i wszystko co sie da zostanie przelozone do czerwonej Poki co, to tylko silnik ze skrzynia wylecial: STYCZEN 2012 Czarne polo juz rozebrane do zera, wiec ruszyly prace przy mk1: Srodek: Komora: mocowania pod rozporke wspawane, podluznice wzmocnione Zakupilem takze wtryski z Volvo 0-280-150-785, 14,2 Ohm, wydajnosc: 308 cc/min MARZEC 2012 Jakis progress jest ... - zbiornik paliwa wrzucony z mk3 - belka z mk3 - zawias z mk3 - reczny zrobiony - uklad kierowniczy z mk3 - na nowo poprowadzone rurki miedziane do pompy hamulcowej - customowa chlodnica wody zamowiona - nowa klapa tyl zakupiona (starej nie bylo sensu reanimowac) - kolektor ssacy dopasowany do rozwierconej przepustnicy - dopasowanie licznika z mk3 do deski mk1 - cala wiazka z mk3 Buda w kolorze - MACADAMIA M8W z palety Porsche Customowa chlodnica, rdzen o wymiarach 320x320x52, calkowita szerokosc 415 mm. Musze jeszcze dociac oryginalna obudowe wentylatora aby pasowala, pomalowac i mozna zakladac. KWIECIEN 2012 - prace nad IC Model IC, rdzen o wymiarach 300x150x80, mysle ze wystarczy, wszedl by grubszy (nawet 100mm) ale ciezko taki dostac. Po zamontowaniu wszystkiego nie powinno byc nic widac, kompresor i IC schowany bedzie za grillem .... tak mialo byc A tutaj foto z przymiarki IC jeszcze z seryjnymi zbiornikami, ktore juz sa odciete i dorobione nowe z aluminium, trzeba je tylko pospawac MAJ 2012 jest ciasno ... Dolot gotowy CZERWIEC 2012 Z zewnatrz zostalo tylko zalozyc alusy. Dzisiaj odbyly sie rowniez jazdy probne i wszystko dziala jak nalezy , poczatkiem przyszlego tygodnia jade na przeglad. LIPIEC 2012 Po malych perypetiach ze sprezarka, kupilem "nowa" od Ladro juz na gotowo po pelnej regeneracji + RS. Jest w lepszym stanie niz poprzednia, zero ubytkow Polerki juz nie bedzie, wiec zostala pomalowana w czarny mat. Jeszcze foto z przymiarki PLS'ow, wystaja skromne ~5cm, wiec bez poszerzen berg-cup sie nie obejdzie. Zdjecie srodka (nie do konca jeszcze ogarniety): oraz komory silnika: PAZDZIERNIK 2012 Sesja by jacq Galeria: https://picasaweb.google.com/jacku3/VWPoloMk1G Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek CZERWIEC 2013 Kiera RAID HP 28 cm: Dodatkowo znaczek na klape "POLO GT" zostal z grubsza ogarniety: Nowe boczki drzwi: WRZESIEN 2013 Zmiana rantow, przedni rant poszedl na tyl, a na przod wkoczyl waski Podwojny filtr stozkowy: WRZESIEN 2014 Polo od zimy jezdzi na wiekszych wtryskach, mniejszym kolku i nowym programie. W zwiazku z tym nalezalo sie udac na pomiary: 1) hamownia obciazeniowa RS Service i wynik 180 KM / 230 Nm Doladowanie ~1.9 bara 2) inercyjna w Carrera,tam gdzie hamowalem Polo jeszcze w budzie 86c2f: - 226,7 KM / 267,6 Nm - 3bieg z podwojnym stozkiem - 218,6 KM / 268,8 Nm - 3bieg ze stanardowym powrotem do kompresora - 212,5 KM / 249,6 Nm - 4bieg z podwojnym stozkiem - 208,8 KM / 248,3 Nm - 4bieg ze standardowym powrotem do kompresora Doladowanie ~1.8 bara PAZDZIERNIK 2014 Szeroka dokladka z Golfa mk1: Najklejki na bokach z wersji POLO GT: SIERPIEN 2015 Short shifter Czerwona obwodka grilla Znaczek POLO G60 na wzor oryginalnego znaczka POLO GT: W tym miejscu chcialem podziekowac koledze lookazv6 za pomoc w zakupach na ebay'u |
Autor: | rolek [ Pią 30 Kwi, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Polo 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
Ciekawe mody, jak z temperaturą w komorze ? Nie jest za gorąco ? Jakiś fmic w planach ? |
Autor: | Kych [ Pią 30 Kwi, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Polo 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
W końcu wrzucił temacik hehe tylko trzeba było od razu do projektów, bo mody pod maską jak na zwykłe 1,3 PY sa zacne i chyba jedyne polo w PL na G60.... Założyć wypolerowane kółka i z zewnątrz będzie malina.... zostanie tylko kosmetyka i detale. Pod maską jest ok coś sie tam świeci i wogle, ale pare rzeczy bym pozmieniał: Schował bym ten przewód olejowy do G, wykręcił uszy do podnoszenia silnika, zmienił stożek bo jest chyba dużo większy jak dedykowany, odśwież gumy i plastiki dolotu.... I bedzie silniczek jak ta lala.... Dobra robota Czekam na więcej hehe Pozdro |
Autor: | PR23M3K [ Pią 30 Kwi, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Polo 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
rolek z temp nie jest najgorzej, mam teraz IC z bmw i troche mi przyslania chlodnice przez co wzrosla temp o jakies 5 stopni Kych wszystko do ogarniecia, tylko jakos zebrac sie nie moge, poki co ciesze sie jazda . Do komory dojdzie z czasem chrom i bedzie ladniej , a stozek jest taki, bo kupilem go od znajomego za dobra kase ps. Robi sie nastepne PY + G60 w starszej budzie i bedzie jezdzilo na kopii mojego programu |
Autor: | sundecade [ Pią 30 Kwi, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
Podstawowe pytania.. 1. czy byles na chamowani? 2. Duza roznica miedzy kompresorem G40 a G60 przy tym silniczku ? |
Autor: | Damian92 [ Pią 30 Kwi, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
Jeszcze takiego rozwiązania nie widzialem, ciekawy jestem ja kto jezdzi |
Autor: | PR23M3K [ Nie 02 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
sundecade jeszcze nie hamowalem auta na tym setupie, tylko serie rok temu i bylo 107 km/ 153 nm. Oczywiscie mam w planach zmierzyc moc na G60, to tylko kwestia czasu. Roznica jest taka ze G60 laduje wczesniej i wiecej |
Autor: | czacha001 [ Nie 02 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
Powiem tylko tyle: WOW |
Autor: | toffic [ Pon 10 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
Fajne Polo, gratulować W opisie brakuje info o rozwierconej głowicy |
Autor: | piotrus_s [ Pon 10 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
felgi miazga totalna 9j w 13; jest piekne |
Autor: | DarekS [ Nie 16 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
Ciekawy mod Z odpowiednim programem moze ladnie gadac |
Autor: | Kych [ Sob 22 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
Zacnie to wygląda, ale chyba przód wystaje bardziej jak tył , dowód tak czy siak zabrany Przód ciut w dól i pomaluj zderzki pod kolor chociaż dół i bedzie bomba... Pozdro |
Autor: | PR23M3K [ Pon 24 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
Kych dowod to moze poleciec nie tylko za kola a takze za lusterka i kierownice. Jak tylko zostana poszerzone nadkola to przod zejdzie troche w dol, w tym momencie nie jest to mozliwe. Zderzaki zostaja raczej takie jakie sa, musze tylko uzupelnic braki w postaci czerwonego paska. ps moze ktos chce sie zamienic rantem 4,5j na moj 4j ? |
Autor: | kas18 [ Wto 25 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K |
PR23M3K rewelacyjnie wygląda poprawił byś tylko kierunki aby się zgrywały albo wszędzie białe albo wszedzie pomarańczowe (błotniki + przód) |
Strona 1 z 12 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |