VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[polo 86] Polo mk1 G60 by PR23M3K
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=50521
Strona 1 z 12

Autor:  PR23M3K [ Pią 30 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  [polo 86] Polo mk1 G60 by PR23M3K

Witam, chcialbym przedstawic wam moja Poloweczke :), dokladniejsze dane poznizej:

MODEL: Polo mk3 G40'94 => mk1 GT'80

SILNIK: PY+G60

MODY POD MASKA:
- sprezarka G60 po regeneracji + rozwiert RS od Ladro
- napęd kompresora kolkami zebatymi (na kompresorze aktualnie 24 zeby = 65 mm => 1,8 bara, dodatkowo posiadam 28z/75mm i 22z/60mm)
- przerobione mocowanie sprezarki
- wtryski Volvo 0-280-150-785, 14,2 Ohm, wydajnosc: 308 cc/min
- swiece BOSCH W4DP0
- glowica po regeneracji i portingu u Toffica
- dolot do sprezarki oraz od IC do przepustnicy wykonany z aluminium
- podwójny filtr stożkowy K&N
- wypolerowana pokrywa zaworow
- wypolerowany kolektor ssacy od 3F
- przepustnica G40 rozwiercona do 52,5mm
- FMIC - rdzen o wymiarach 300x150x80 + customowe boczki
- kolektor wydechowy 4-2-1 owiniety bandazem
- kompletny uklad wydechowy z kwasowki 63,5 mm firmy Jetex + wieszaki z PU
- chlodnica wody wykonana na zamówienie, rdzen o wymiarach 320x320x52, calkowita szerokosc 415 mm
- ECU: map-sensor MPX4250 250kPa + program by Toffic

ZAWIESZENIE:
- Koni + H&R,
- rozporki: alu przednia gorna, Wiechers przednia dolna, stalowa z tylu
- stabilizator: Ford Sierra
- laczniki stabilizatora Strongflex PU

UKLAD HAMULCOWY:
- zaciski seria z G40
- jarzma od GT
- tarcze przod nawiercane i nacinane Mikoda
- klocki hamulcowe Textar
- tyl bebny

KOLA:
- PLS Hockenheim, przod 6,5j ET 6 - rant 1", tyl 8j ET 6 - rant 2,5"
- opony Continental 195/45/13 (przod), 175/50/13 (tyl)

NADWOZIE:
- derby front + czerwona obwodka grilla
- szeroka dokladka z Golfa mk1
- customowy znaczek POLO G60
- naklejki z wersji POLO GT w kolorze srebrnym

WNETRZE:
- short shifter by Tomek
- boczki drzwi z poliweglanu oklejone naklejka a'la carbon
- 3 dodatkowe zegary (ladowanie, cisnienie i temperatura oleju VDO) oraz wskaznik cisnienia doladowania AutoGauge SM Peak
- zegary z Polo mk3 + tarcze INDIGLO + czerwone wskazowki
- naba + kierownica RAID HP 30cm
- dywaniki z czerwona lamowka
- brak kanapy

AUDIO: brak

Najblizsze plany: poduszki silnika z PU, ogarniecie srodka tj zmiana foteli, rollbar, malowanie


Auto kupione jako calkowita seria za smieszne pieniadze, wszystkie zmiany opisane wyzej, na pierwszy rzut sprezarka G40 pojechala do regeneracji do Dara, ktora jak sie okazalo byla w bdb stanie, pozniej doszly kola PLS Hockenheim i zawieszenie Koni+H&R. Powoli kupowalem reszte gratow i Polo wyglada jak wyglada, transformacja trwa od dnia zakupu auta tj 2008 roku


Zdjecia po zakupie:
Pazdziernik 2008
Image Image

Image Image

Image Image


Wykres po regeneracji kompresora G40 (doladowanie 0.6 bara, 106.6 KM, 153 NM)
Image

Styczen 2009
Zawieszenie Koni+H&R (80/60) oraz felgi PLS Hockenheim z oponami 175/50 Conti
- przod 7,5j Et 20, rant 2 cale, beben 5,5 cala
- tyl 7,5j Et 20, rant 2,5 cala, beben 5 cali

Image

Image

Image

Image

Image


Wiosna 2009
Felgi na aucie:
Image

Image

Image


Sierpień/Wrzesien 2009
Pierwsze zmiany w silniku:
- kolko 65 mm + program SLS'a
- intercooler od BMW
- usuniety katalizator
- koncowy tlumik przelotowy
- kolektor ssacy od 3F'a (wieksze kanaly)
- rozwiercona przepustnica, nowy talerzyk

Image

Image

Dodatkowo zamontowane zostały rozpórki - przednia górna oraz tylna


Pazdziernik 2009
Zmiana rantow tyl -> 4"
Image

Image


Grudzien 2009
Tarcze indiglo
Image

Image

Ostatnio foto komory z kompresorem G40
Image


Oraz prace nad kompresorem G60 rozpoczete, wylot i mocowanie przerobione z G40, zostalo wykonczyc przy nich polerke i zaczac pracowac nad polerka kompresora, jeszcze troche tarcia papierem mnie czeka :-P, po wypolerowaniu wysylam na regeneracje i montaz :-)

Image

Luty 2010
Sprezarka G60 gotowa
Image

Pokrywa zaworów:
Image

Kolektor ssacy 3F
Image
Image

Regeneracja i obrobka glowicy by Toffic
Image

Image

Image

Marzec 2010
Montaz kompresora:
Image

Kwiecień 2010
Etap prac nad silnikiem ukonczony
Image

Image


Srodek - zegary + kierownica RAID HP 28cm
Image


Polerka felg:
Image

Maj 2010
Felgi na aucie. Z pomiarow wyszlo ze przod ma szerokosc 8,25 cala, a tyl 9,25

Image
Image
Image
Image

Foty z DynoVWki 2010:
Image

Image

Image

Sierpien 2010
Zestaw kolek na pasek zebaty :mrgreen:

Image

W zestawie sa 2 kolka na kompresor: 22 (60 mm) oraz 28 zebow (75 mm), dodatkowo sam dorabiam sobie kolko 24 zeby (65 mm)


Listopad 2010
- kompletny uklad wydechowy z kwasowki 63,5 mm JETEX
- kolektor wydechowy 4-2-1

Image

Image


Sierpien 2011
Pomysl na nowy dolot, cel to zero kolanek 90*:
- dorobiony wlot powietrza na masce na IC
- dolot powietrza z alu 77mm => 70 mm
- dolot zimnego powietrza z halogenu (ciezko bylo wcisnac tam rure 77 mm ale sie udalo :-) )
- kolektor wydechowy owiniety bandazem
- nowe swiatla przod
... to by bylo na tyle, grubsze zmiany juz wkrotce. Czekam na trzy paczki a pozniej zmiana opon z przodu na 195/45, map-sensor 250kPa, kolko na kompresorze 24 zeby i calkowicie nowy program.

Image

Image

Image


Shiftlight w akcji poniżej:

Image


Październik 2011
Pomiar na hamowni Carrera przed kolejnymi modami:

Pomiar 1 na 4 biegu = 180,7 KM / 226, 5 Nm
Pomiar 2 na 4 biegu = 173,3 KM / 232,9 Nm
Pomiar 3 na 3 biegu = 173,8 KM / 227,2 Nm
Pomiar 4 na 5 biegu = 160,2 KM / 213,4 Nm


Po czym wpadly kolejne graty do silnika i auto pojechało do Toffica na remap:
Wałek CatCams 267/281
Image

Regulowane kolko rozrzadu
Image

Map-sensor MPX4250 250kPa

Image


Poniżej wyniki z Carrery po wrzuceniu walka, kolko 28 zebow (75 mm), doladowanie ~1,4 bara, map-sensor 250kPa, remap by Toffic

3 bieg: 192,4 KM / 236,6 Nm
4 bieg: 196,6 KM / 228 Nm
Image


GRUDZIEN 2011:

Ostatnie zdjecia silnika w mk3:
Image

Image

Doszla rowniez przepustnica 52,5mm:
Image

Image

Image

Nowa (stara) bude, czarne Polo zostanie calkowicie rozebrane i wszystko co sie da zostanie przelozone do czerwonej

Image


Poki co, to tylko silnik ze skrzynia wylecial:
Image


STYCZEN 2012
Czarne polo juz rozebrane do zera, wiec ruszyly prace przy mk1:

Srodek:
Image

Komora: mocowania pod rozporke wspawane, podluznice wzmocnione
Image

Image


Zakupilem takze wtryski z Volvo 0-280-150-785, 14,2 Ohm, wydajnosc: 308 cc/min

MARZEC 2012
Jakis progress jest ...
- zbiornik paliwa wrzucony z mk3
- belka z mk3
- zawias z mk3
- reczny zrobiony
- uklad kierowniczy z mk3
- na nowo poprowadzone rurki miedziane do pompy hamulcowej
- customowa chlodnica wody zamowiona
- nowa klapa tyl zakupiona (starej nie bylo sensu reanimowac)
- kolektor ssacy dopasowany do rozwierconej przepustnicy
- dopasowanie licznika z mk3 do deski mk1
- cala wiazka z mk3

Buda w kolorze - MACADAMIA M8W z palety Porsche
Image

Image

Image

Customowa chlodnica, rdzen o wymiarach 320x320x52, calkowita szerokosc 415 mm. Musze jeszcze dociac oryginalna obudowe wentylatora aby pasowala, pomalowac i mozna zakladac.
Image

KWIECIEN 2012 - prace nad IC
Model IC, rdzen o wymiarach 300x150x80, mysle ze wystarczy, wszedl by grubszy (nawet 100mm) ale ciezko taki dostac.
Image

Po zamontowaniu wszystkiego nie powinno byc nic widac, kompresor i IC schowany bedzie za grillem .... tak mialo byc :)

A tutaj foto z przymiarki IC jeszcze z seryjnymi zbiornikami, ktore juz sa odciete i dorobione nowe z aluminium, trzeba je tylko pospawac
Image


MAJ 2012
jest ciasno ...
Image

Image

Image


Dolot gotowy
Image

Image

CZERWIEC 2012
Z zewnatrz zostalo tylko zalozyc alusy. Dzisiaj odbyly sie rowniez jazdy probne i wszystko dziala jak nalezy :D, poczatkiem przyszlego tygodnia jade na przeglad.

Image

Image

Image

Image


LIPIEC 2012
Po malych perypetiach ze sprezarka, kupilem "nowa" od Ladro juz na gotowo po pelnej regeneracji + RS. Jest w lepszym stanie niz poprzednia, zero ubytkow :)
Polerki juz nie bedzie, wiec zostala pomalowana w czarny mat.

Jeszcze foto z przymiarki PLS'ow, wystaja skromne ~5cm, wiec bez poszerzen berg-cup sie nie obejdzie.
Image

Image

Image

Image

Image


Zdjecie srodka (nie do konca jeszcze ogarniety):
Image

oraz komory silnika:
Image
Image

PAZDZIERNIK 2012
Sesja by jacq

Galeria: https://picasaweb.google.com/jacku3/VWPoloMk1G

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


CZERWIEC 2013
Kiera RAID HP 28 cm:
Image

Dodatkowo znaczek na klape "POLO GT" zostal z grubsza ogarniety:
Image

Nowe boczki drzwi:
Image


WRZESIEN 2013
Zmiana rantow, przedni rant poszedl na tyl, a na przod wkoczyl waski
Image

Image

Podwojny filtr stozkowy:
Image


WRZESIEN 2014

Polo od zimy jezdzi na wiekszych wtryskach, mniejszym kolku i nowym programie.
W zwiazku z tym nalezalo sie udac na pomiary:
1) hamownia obciazeniowa RS Service i wynik 180 KM / 230 Nm
Doladowanie ~1.9 bara

Image




2) inercyjna w Carrera,tam gdzie hamowalem Polo jeszcze w budzie 86c2f:
- 226,7 KM / 267,6 Nm - 3bieg z podwojnym stozkiem
- 218,6 KM / 268,8 Nm - 3bieg ze stanardowym powrotem do kompresora
- 212,5 KM / 249,6 Nm - 4bieg z podwojnym stozkiem
- 208,8 KM / 248,3 Nm - 4bieg ze standardowym powrotem do kompresora
Doladowanie ~1.8 bara

Image


PAZDZIERNIK 2014

Szeroka dokladka z Golfa mk1:
Image

Najklejki na bokach z wersji POLO GT:
Image


SIERPIEN 2015

Short shifter
Image

Image

Czerwona obwodka grilla
Image

Znaczek POLO G60 na wzor oryginalnego znaczka POLO GT:
Image
Image


Image


W tym miejscu chcialem podziekowac koledze lookazv6 za pomoc w zakupach na ebay'u

Autor:  rolek [ Pią 30 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

Ciekawe mody, jak z temperaturą w komorze ? Nie jest za gorąco ? Jakiś fmic w planach ?

Autor:  Kych [ Pią 30 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

W końcu wrzucił temacik hehe tylko trzeba było od razu do projektów,
bo mody pod maską jak na zwykłe 1,3 PY sa zacne i chyba jedyne polo w PL na G60....
Założyć wypolerowane kółka i z zewnątrz będzie malina.... zostanie tylko kosmetyka i detale.
Pod maską jest ok coś sie tam świeci i wogle, ale pare rzeczy bym pozmieniał:
Schował bym ten przewód olejowy do G, wykręcił uszy do podnoszenia silnika,
zmienił stożek bo jest chyba dużo większy jak dedykowany, odśwież gumy i plastiki dolotu....
I bedzie silniczek jak ta lala....
Dobra robota :ok:
Czekam na więcej hehe
Pozdro

Autor:  PR23M3K [ Pią 30 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

rolek z temp nie jest najgorzej, mam teraz IC z bmw i troche mi przyslania chlodnice przez co wzrosla temp o jakies 5 stopni

Kych wszystko do ogarniecia, tylko jakos zebrac sie nie moge, poki co ciesze sie jazda :).
Do komory dojdzie z czasem chrom i bedzie ladniej ;), a stozek jest taki, bo kupilem go od znajomego za dobra kase :P

ps. Robi sie nastepne PY + G60 w starszej budzie i bedzie jezdzilo na kopii mojego programu ;)

Autor:  sundecade [ Pią 30 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

Podstawowe pytania..
1. czy byles na chamowani? :)
2. Duza roznica miedzy kompresorem G40 a G60 przy tym silniczku ? :)

Autor:  Damian92 [ Pią 30 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

Jeszcze takiego rozwiązania nie widzialem, coooo ciekawy jestem ja kto jezdzi :?: ;)

Autor:  PR23M3K [ Nie 02 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

sundecade jeszcze nie hamowalem auta na tym setupie, tylko serie rok temu i bylo 107 km/ 153 nm. Oczywiscie mam w planach zmierzyc moc na G60, to tylko kwestia czasu.
Roznica jest taka ze G60 laduje wczesniej i wiecej :)

Autor:  czacha001 [ Nie 02 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

Powiem tylko tyle: WOW yupii jamajama jamajama jamajama jamajama jamajama

Autor:  toffic [ Pon 10 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

Fajne Polo, gratulować :ok:
W opisie brakuje info o rozwierconej głowicy yupii

Autor:  piotrus_s [ Pon 10 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

felgi miazga totalna :o 9j w 13; jest piekne :$

Autor:  DarekS [ Nie 16 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

Ciekawy mod :ok: Z odpowiednim programem moze ladnie gadac :-D

Autor:  PR23M3K [ Sob 22 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

Rozpoczalem wkoncu sezon, felgi na aucie yupii

Z pomiarow wyszlo ze przod ma szerokosc 8,25 cala ET 6, a tyl 9,25j ET 6, opony 175/50 Conti

Renowacja felg obejmowala:
- polerke rantow
- polerke srodkow
- chromowanie srubek
- polerke dystanow pod srubki
- montaz ukrytych wentyli

Felgi zostaly skrecone na oryginalnych uszczelkach, zero silikonu :-)

Kilka pogladowych fot:

Image Image Image
Image Image Image

Autor:  Kych [ Sob 22 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

Zacnie to wygląda, ale chyba przód wystaje bardziej jak tył , dowód tak czy siak zabrany :)
Przód ciut w dól i pomaluj zderzki pod kolor chociaż dół i bedzie bomba...
:ok: Pozdro

Autor:  PR23M3K [ Pon 24 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

Kych dowod to moze poleciec nie tylko za kola a takze za lusterka i kierownice. Jak tylko zostana poszerzone nadkola to przod zejdzie troche w dol, w tym momencie nie jest to mozliwe. Zderzaki zostaja raczej takie jakie sa, musze tylko uzupelnic braki w postaci czerwonego paska.


ps moze ktos chce sie zamienic rantem 4,5j na moj 4j ? :)

Autor:  kas18 [ Wto 25 Maj, 2010 ]
Temat postu:  Re: [polo G60 86c/2f] Polo G60 by PR23M3K

PR23M3K rewelacyjnie wygląda
poprawił byś tylko kierunki aby się zgrywały albo wszędzie białe albo wszedzie pomarańczowe (błotniki + przód)

Strona 1 z 12 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/