Witam, chcialbym przedstawic wam moja Poloweczke , dokladniejsze dane poznizej:
MODEL: Polo mk3 G40'94 mk1 GT'80
SILNIK: PY+G60
MODY POD MASKA: - sprezarka G60 po regeneracji + rozwiert RS od Ladro - napęd kompresora kolkami zebatymi (na kompresorze aktualnie 24 zeby = 65 mm 1,8 bara, dodatkowo posiadam 28z/75mm i 22z/60mm) - przerobione mocowanie sprezarki - wtryski Volvo 0-280-150-785, 14,2 Ohm, wydajnosc: 308 cc/min - swiece BOSCH W4DP0 - glowica po regeneracji i portingu u Toffica - dolot do sprezarki oraz od IC do przepustnicy wykonany z aluminium - podwójny filtr stożkowy K&N - wypolerowana pokrywa zaworow - wypolerowany kolektor ssacy od 3F - przepustnica G40 rozwiercona do 52,5mm - FMIC - rdzen o wymiarach 300x150x80 + customowe boczki - kolektor wydechowy 4-2-1 owiniety bandazem - kompletny uklad wydechowy z kwasowki 63,5 mm firmy Jetex + wieszaki z PU - chlodnica wody wykonana na zamówienie, rdzen o wymiarach 320x320x52, calkowita szerokosc 415 mm - ECU: map-sensor MPX4250 250kPa + program by Toffic
ZAWIESZENIE: - Koni + H&R, - rozporki: alu przednia gorna, Wiechers przednia dolna, stalowa z tylu - stabilizator: Ford Sierra - laczniki stabilizatora Strongflex PU
UKLAD HAMULCOWY: - zaciski seria z G40 - jarzma od GT - tarcze przod nawiercane i nacinane Mikoda - klocki hamulcowe Textar - tyl bebny
NADWOZIE: - derby front + czerwona obwodka grilla - szeroka dokladka z Golfa mk1 - customowy znaczek POLO G60 - naklejki z wersji POLO GT w kolorze srebrnym
WNETRZE: - short shifter by Tomek - boczki drzwi z poliweglanu oklejone naklejka a'la carbon - 3 dodatkowe zegary (ladowanie, cisnienie i temperatura oleju VDO) oraz wskaznik cisnienia doladowania AutoGauge SM Peak - zegary z Polo mk3 + tarcze INDIGLO + czerwone wskazowki - naba + kierownica RAID HP 30cm - dywaniki z czerwona lamowka - brak kanapy
AUDIO: brak
Najblizsze plany: poduszki silnika z PU, ogarniecie srodka tj zmiana foteli, rollbar, malowanie
Auto kupione jako calkowita seria za smieszne pieniadze, wszystkie zmiany opisane wyzej, na pierwszy rzut sprezarka G40 pojechala do regeneracji do Dara, ktora jak sie okazalo byla w bdb stanie, pozniej doszly kola PLS Hockenheim i zawieszenie Koni+H&R. Powoli kupowalem reszte gratow i Polo wyglada jak wyglada, transformacja trwa od dnia zakupu auta tj 2008 roku
Zdjecia po zakupie: Pazdziernik 2008
Wykres po regeneracji kompresora G40 (doladowanie 0.6 bara, 106.6 KM, 153 NM)
Styczen 2009 Zawieszenie Koni+H&R (80/60) oraz felgi PLS Hockenheim z oponami 175/50 Conti - przod 7,5j Et 20, rant 2 cale, beben 5,5 cala - tyl 7,5j Et 20, rant 2,5 cala, beben 5 cali
Wiosna 2009 Felgi na aucie:
Sierpień/Wrzesien 2009 Pierwsze zmiany w silniku: - kolko 65 mm + program SLS'a - intercooler od BMW - usuniety katalizator - koncowy tlumik przelotowy - kolektor ssacy od 3F'a (wieksze kanaly) - rozwiercona przepustnica, nowy talerzyk
Dodatkowo zamontowane zostały rozpórki - przednia górna oraz tylna
Pazdziernik 2009 Zmiana rantow tyl -> 4"
Grudzien 2009 Tarcze indiglo
Ostatnio foto komory z kompresorem G40
Oraz prace nad kompresorem G60 rozpoczete, wylot i mocowanie przerobione z G40, zostalo wykonczyc przy nich polerke i zaczac pracowac nad polerka kompresora, jeszcze troche tarcia papierem mnie czeka :-P, po wypolerowaniu wysylam na regeneracje i montaz :-)
Luty 2010 Sprezarka G60 gotowa
Pokrywa zaworów:
Kolektor ssacy 3F
Regeneracja i obrobka glowicy by Toffic
Marzec 2010 Montaz kompresora:
Kwiecień 2010 Etap prac nad silnikiem ukonczony
Srodek - zegary + kierownica RAID HP 28cm
Polerka felg:
Maj 2010 Felgi na aucie. Z pomiarow wyszlo ze przod ma szerokosc 8,25 cala, a tyl 9,25
Foty z DynoVWki 2010:
Sierpien 2010 Zestaw kolek na pasek zebaty :mrgreen:
W zestawie sa 2 kolka na kompresor: 22 (60 mm) oraz 28 zebow (75 mm), dodatkowo sam dorabiam sobie kolko 24 zeby (65 mm)
Listopad 2010 - kompletny uklad wydechowy z kwasowki 63,5 mm JETEX - kolektor wydechowy 4-2-1
Sierpien 2011 Pomysl na nowy dolot, cel to zero kolanek 90*: - dorobiony wlot powietrza na masce na IC - dolot powietrza z alu 77mm 70 mm - dolot zimnego powietrza z halogenu (ciezko bylo wcisnac tam rure 77 mm ale sie udalo :-) ) - kolektor wydechowy owiniety bandazem - nowe swiatla przod ... to by bylo na tyle, grubsze zmiany juz wkrotce. Czekam na trzy paczki a pozniej zmiana opon z przodu na 195/45, map-sensor 250kPa, kolko na kompresorze 24 zeby i calkowicie nowy program.
Shiftlight w akcji poniżej:
Październik 2011 Pomiar na hamowni Carrera przed kolejnymi modami:
Pomiar 1 na 4 biegu = 180,7 KM / 226, 5 Nm Pomiar 2 na 4 biegu = 173,3 KM / 232,9 Nm Pomiar 3 na 3 biegu = 173,8 KM / 227,2 Nm Pomiar 4 na 5 biegu = 160,2 KM / 213,4 Nm
Po czym wpadly kolejne graty do silnika i auto pojechało do Toffica na remap: Wałek CatCams 267/281
Regulowane kolko rozrzadu
Map-sensor MPX4250 250kPa
Poniżej wyniki z Carrery po wrzuceniu walka, kolko 28 zebow (75 mm), doladowanie ~1,4 bara, map-sensor 250kPa, remap by Toffic
3 bieg: 192,4 KM / 236,6 Nm 4 bieg: 196,6 KM / 228 Nm
GRUDZIEN 2011:
Ostatnie zdjecia silnika w mk3:
Doszla rowniez przepustnica 52,5mm:
Nowa (stara) bude, czarne Polo zostanie calkowicie rozebrane i wszystko co sie da zostanie przelozone do czerwonej
Poki co, to tylko silnik ze skrzynia wylecial:
STYCZEN 2012 Czarne polo juz rozebrane do zera, wiec ruszyly prace przy mk1:
Srodek:
Komora: mocowania pod rozporke wspawane, podluznice wzmocnione
MARZEC 2012 Jakis progress jest ... - zbiornik paliwa wrzucony z mk3 - belka z mk3 - zawias z mk3 - reczny zrobiony - uklad kierowniczy z mk3 - na nowo poprowadzone rurki miedziane do pompy hamulcowej - customowa chlodnica wody zamowiona - nowa klapa tyl zakupiona (starej nie bylo sensu reanimowac) - kolektor ssacy dopasowany do rozwierconej przepustnicy - dopasowanie licznika z mk3 do deski mk1 - cala wiazka z mk3
Buda w kolorze - MACADAMIA M8W z palety Porsche
Customowa chlodnica, rdzen o wymiarach 320x320x52, calkowita szerokosc 415 mm. Musze jeszcze dociac oryginalna obudowe wentylatora aby pasowala, pomalowac i mozna zakladac.
KWIECIEN 2012 - prace nad IC Model IC, rdzen o wymiarach 300x150x80, mysle ze wystarczy, wszedl by grubszy (nawet 100mm) ale ciezko taki dostac.
Po zamontowaniu wszystkiego nie powinno byc nic widac, kompresor i IC schowany bedzie za grillem .... tak mialo byc
A tutaj foto z przymiarki IC jeszcze z seryjnymi zbiornikami, ktore juz sa odciete i dorobione nowe z aluminium, trzeba je tylko pospawac
MAJ 2012 jest ciasno ...
Dolot gotowy
CZERWIEC 2012 Z zewnatrz zostalo tylko zalozyc alusy. Dzisiaj odbyly sie rowniez jazdy probne i wszystko dziala jak nalezy , poczatkiem przyszlego tygodnia jade na przeglad.
LIPIEC 2012 Po malych perypetiach ze sprezarka, kupilem "nowa" od Ladro juz na gotowo po pelnej regeneracji + RS. Jest w lepszym stanie niz poprzednia, zero ubytkow Polerki juz nie bedzie, wiec zostala pomalowana w czarny mat.
Jeszcze foto z przymiarki PLS'ow, wystaja skromne ~5cm, wiec bez poszerzen berg-cup sie nie obejdzie.
Dodatkowo znaczek na klape "POLO GT" zostal z grubsza ogarniety:
Nowe boczki drzwi:
WRZESIEN 2013 Zmiana rantow, przedni rant poszedl na tyl, a na przod wkoczyl waski
Podwojny filtr stozkowy:
WRZESIEN 2014
Polo od zimy jezdzi na wiekszych wtryskach, mniejszym kolku i nowym programie. W zwiazku z tym nalezalo sie udac na pomiary: 1) hamownia obciazeniowa RS Service i wynik 180 KM / 230 Nm Doladowanie ~1.9 bara
2) inercyjna w Carrera,tam gdzie hamowalem Polo jeszcze w budzie 86c2f: - 226,7 KM / 267,6 Nm - 3bieg z podwojnym stozkiem - 218,6 KM / 268,8 Nm - 3bieg ze stanardowym powrotem do kompresora - 212,5 KM / 249,6 Nm - 4bieg z podwojnym stozkiem - 208,8 KM / 248,3 Nm - 4bieg ze standardowym powrotem do kompresora Doladowanie ~1.8 bara
PAZDZIERNIK 2014
Szeroka dokladka z Golfa mk1:
Najklejki na bokach z wersji POLO GT:
SIERPIEN 2015
Short shifter
Czerwona obwodka grilla
Znaczek POLO G60 na wzor oryginalnego znaczka POLO GT:
W tym miejscu chcialem podziekowac koledze lookazv6 za pomoc w zakupach na ebay'u
Ostatnio edytowany przez PR23M3K Wto 25 Sie, 2015, edytowano w sumie 8 razy
W końcu wrzucił temacik hehe tylko trzeba było od razu do projektów, bo mody pod maską jak na zwykłe 1,3 PY sa zacne i chyba jedyne polo w PL na G60.... Założyć wypolerowane kółka i z zewnątrz będzie malina.... zostanie tylko kosmetyka i detale. Pod maską jest ok coś sie tam świeci i wogle, ale pare rzeczy bym pozmieniał: Schował bym ten przewód olejowy do G, wykręcił uszy do podnoszenia silnika, zmienił stożek bo jest chyba dużo większy jak dedykowany, odśwież gumy i plastiki dolotu.... I bedzie silniczek jak ta lala.... Dobra robota Czekam na więcej hehe Pozdro
rolek z temp nie jest najgorzej, mam teraz IC z bmw i troche mi przyslania chlodnice przez co wzrosla temp o jakies 5 stopni
Kych wszystko do ogarniecia, tylko jakos zebrac sie nie moge, poki co ciesze sie jazda . Do komory dojdzie z czasem chrom i bedzie ladniej , a stozek jest taki, bo kupilem go od znajomego za dobra kase
ps. Robi sie nastepne PY + G60 w starszej budzie i bedzie jezdzilo na kopii mojego programu
sundecade jeszcze nie hamowalem auta na tym setupie, tylko serie rok temu i bylo 107 km/ 153 nm. Oczywiscie mam w planach zmierzyc moc na G60, to tylko kwestia czasu. Roznica jest taka ze G60 laduje wczesniej i wiecej
Zacnie to wygląda, ale chyba przód wystaje bardziej jak tył , dowód tak czy siak zabrany Przód ciut w dól i pomaluj zderzki pod kolor chociaż dół i bedzie bomba... Pozdro
Kych dowod to moze poleciec nie tylko za kola a takze za lusterka i kierownice. Jak tylko zostana poszerzone nadkola to przod zejdzie troche w dol, w tym momencie nie jest to mozliwe. Zderzaki zostaja raczej takie jakie sa, musze tylko uzupelnic braki w postaci czerwonego paska.
ps moze ktos chce sie zamienic rantem 4,5j na moj 4j ?
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum