4x 15"/9" Schmidt TH LINE na nich oponki Uniroyal Rainsport 2 195/45
NADWOZIE:
Grill bez znaczka, listwa podreflektorowa od Jetty, brewka, lampy przednie dymione z krzyżem maltańskim, kierunkowskazy w przednim zderzaku dymione, usunięcie kierunkowskazów z błotnika i zastąpienie ich emblematami z logo wolfsburg, emblemat rabbit injection na tył czerwona ramka wokoło grila czerwone lampy fift
WNĘTRZE:
z podłogi zniknął dywan i wygłuszenia a zamiast tego podłoga została wyczyszczona, zakonserwowana i pomalowana w kolor nadwozia, zniknęła także kanapa wraz z parapetami i półka, pozostały tylko niebieskie boczki i dwa przednie fotele z wersji EDITION ONE, seryjna deska rozdzielcza ustąpiła miejsce desce z golfa mk3, zmienione zostały również zegary na te z modelu mk3, seryjna kierownica została zastąpiona kierownicą Raid Silberpfeil, udało też się dorwać czarna podsufitkę i wymienić gdyż z mojej na długo po zakupie odszedł materiał
AUDIO:
6-cylindrowa jednostak o pojemności 3189ccm na jednym tłumiku a dodatkowo Radio Alpine IDA-X001 Głośniki w desce Hertz 10cm
ZMIANY PRZEPROWADZONE:
zmiana frontu z 4 lampami na 2 lampy ( dymione z krzyżem ), grill bez znaczka, listwa podreflektorowa od Jetty, brewka, emblematy zamiast kierunków w błotnikach, emblemat rabbit injection z tyłu, zmiana alufelg na schmidty th line, wsadzenie gwintu, wymiana deski na model z mk3, kierownica raid silberpfeil, pomalowanie ramki czerwonej na grillu swap silnika z G60 na R32 oraz wiele innych
PLANY:
rallye front, klatka, rozpórka przód, wymalowanie auta, wsadzenie foteli kubelkowych, wymiana tych zderzaków na oryginalne,
Na początek trochę historii enjoy : Po długich poszukiwaniach w kwietniu 2008r zostałem szczęśliwym posiadaczem mojego pierwszego VW a stal się nim golf mk2 3d w wersji g60 ,na pokładzie miał elektryczne szybki, abs, szyber manualny. Nie trzeba było być fachowcem żeby się domyślić że kompresor nadaje się do wymiany, więc co by długo nie rozmyślając zawiozłem kompresor do regeneracji, niestety czarny scenariusz się spełnił i w kompresorze były ubytki chwila namysłu i zakup kompresora po regeneracji, szczęśliwy wracam do domu z nową zabawką z tylko jedna myślą żeby go zamontować i poczuć te 160KM, następnego dnia kompresor siedział już w aucie ale według instrukcji od gościa u którego go kupiłem trzeba było kompresor dotrzeć przez około chyba 500 kilometrów myślę sobie 500km to niedużo dam rade, niestety po około 20kilometrach jazdy autem usłyszałem jakieś dziwne dźwięki spod maski zatrzymałem się żeby to sprawdzić i ku mojemu zdziwieniu na małym pasku były jakieś braki, auto zaciagnołem do domu wyjąłem kompresor i jazda do gościa od którego go kupiłem, na miejscu go rozebraliśmy i okazało się że mniejszy wirnik się złamał ( szczęscie w nieszczęściu ) do wymiany była obudowa mały wirnik i pasek, po jakimś czasie odebrałem kompresor z powrotem, ponowny montaż w aucie i odpalamy a tu ku mojemu zdziwieniu z rury wydechowej wydobywa sie dużo za dużo siwego dymu, chwila namysłu i ściagamy pierwszą rure od G odpalamy auto i prosto w twarz dostajemy olejem, w tym momencie ręce mi opadły i przez jakaś chwile chciałem to auto spuścić w przepaść ale stwierdziłem że jak powiedziałem A to teraz należy powiedzieć B, szybki telefon i znowu jazda z kompresorem okazało się że jakiś simering przepuszczał olej szybka wymiana i wracam z powrotem do domu z przeróżnymi myślami, montaż, odpalenie nie ma dymu hurraaa ale nie cieszyłem się zawczasu dotarłem kompresor bez problemów, przyszedł więc czas żeby sprawdzić jak to jeździ, a jeździ niesamowicie pierwszy raz coś takiego czułem jadąc autem wrażenia nie do opisania, wtedy sobie pomyślałem dobrze że się nie poddałem. Po tej smutnej historii z happy endem pora na fotki:
Tak wyglądał zaraz po zakupie:
Fotki z prac nad golfem ( nie ma niestety wszystkich etapów pokazanych ): poprzedni kompresor nie był w najlepszym stanie troche oleju przepuszczał Malowanie łapy kompresora przed: po:
Pas przedni przed kuracją odnawiającą niestety gdzieś mi się zapodziała fotka z aktualnym wyglądem Montaż kompresora Po montażu bez grila wygląda tak agresywnie Stare hamulce: nowe hamulce: Odnowiona pokrywa zaworów i intercoler: przed po
Taki mały bonusik ( Golf z grillem od poldka ) Tak się prezentował po tych pracach oraz wymianie stalówek na alumy które dostałem do niego 13.07.2008 Z nowości to doszły nowe lampy przód ( otrzymałem je w prezencie za co wielkie dzięki ) i oczywiście nowy felunek Keskin KT5 15" z oponkami 195/50 29.09.2008 zagościł gwint oraz nowe oponki uniroyal rainsport2 195/45 niestety podczas powrotu z zlotu na lotnisku muchowiec stwierdziłem brak brewki która pewnie odfrunęła na autostradzie: 14 Grudnia 2008 No i zaczęło się żeby nie było że przez zimę wszyscy pracują nad swoim Vw-ejami to też się wzięliśmy razem z Michałem i bratem do pracy. Po paru chwilach deska zniknęła z pokładu G60 żeby ustąpić miejsca trochę młodszej wersji (pierwsza przymiarka) Małe pogorzelisko (trzeba by tu posprzątać ) Pare fotek z prac nad dechą: 20 stycznia 2009r. zakup paru pierdółek: nowe felgi pierwsza przymiarka: Szeroki oryginalny hokej ( ten co mam na aucie jest już mocno zużyty ) Ślizgi do foteli z ASO ( zamienników z motoryzacyjnego nie dało się założyć ) Nowa kierowniczka I na koniec taki gadzecik 18 maj 2009r. foto na nowej feldze: 22 lipiec 2009r. Wreszcie stałem się posiadaczem felg które chciałem od początku Mianowicie są to Schmidt Th Line w rozmiarze 15" wszystkie szerokie na 9" z tym że jedne mają et 20 drugie et 0 foto z pierwszej przymiarki nastepnie felgi zostały rozebrane w celu ich odnowienia rotory poszły do malowania w kolor czerwony natomiast ranty zaczołem polerować, niestety polerka się odwlekała ( na rantach były cholernie głębokie wżery a czasu było coraz mniej bo chciałem jechać na tych felgach na zlot do Ustronia) wtedy to w głowie zrodził się pomysł pomalowania rantów tylko miałem dylemat na jaki kolor, po małej konsultacji z znajomymi wybór padła na biały kolor ( pewnie niektórzy pomyślą " jak mozna takie felgi tak potraktować" hehe dla uspokojenia powiem tylko tyle ze to jest chwilowy stan tych felg przez zime chce je oddać do chromowania natomiast bużki z kapselków napewno nie znikną, ale dość już tego gadania czas na fotki: Aktualnie pracuje nad wsadzeniem IC z sprintera oraz nad obudowaniem stożka fotki zamieszczę jak skończę. 24.09.2009r. Wraz z pomocą Michal 6n został wsadzony IC od sprintera, obudowany stożek oraz poprowadzony dolot zimnego powietrza na stożek. ten IC z sprintera trochę dużawy ale daje pożądany efekt 3 listopad 2009 W drodze na Moto Piknik w Krakowie G odmówiło współpracy i puściło olej ale udało się już je zregenerować ( jak się okazało żaden simering nie był dobrze osadzony listwy nie sprężynowały no i okazało się że rozwiert nie był zrobiony tak jak powinien być ) zamontowane zostały nowe simeringi, nowe listwy ( brązowe ), rozwiert został dokończony. Żeby tego było mało podczas składania wszystkiego zauważyłem na jednym kolanku dziurę na szybko udało się dorwać drugie kolanko i jazda na przód, niestety moje szczęście nie trwało długo bo podczas przykręcania śruby która odbiera olej z kompresora się ukręciła całe Jaworzno zjechane za jedną śrubka ale dopiero w Turbo-Tecu udało się dostać podobna śrubkę Na wszelki wypadek odwiedziłem tez ASO VW i zamówiłem na zapas taka śrubkę ( przy okazji dowiedziałem się że G60 było dostępne w sprzedaży u nich do maja 2009 za kwotę 13tysięcy :wecko: ) Przy okazji też umyłem silnik ale fotki dodam jak znajdę. Kompresor aktualnie ładuje 1.1 bara Zapomniałem napisać że w aucie zagościł też chip firmy SLS przesuwający odcinke w granice 6800 obrotów i dający przyrost mocy w okolice 190KM Jeszcze jedna fotka z jesienią w tle zrobiona przez Żabe 01.12.2009r. wreszcie się zebrałem w sobie i ogarnąłem bajzel pod dechą, pochowałem wystające przewody, przyciski od elektrycznych szyb poszły w boczki ale tonie jest to trzeba będzie jeszcze pomodzic bo za bardzo wystają, radio poszło na swoje miejsce, a wskaźnik doładowania powędrował w nowe lepiej widoczne miejsce, trochę fotek : tak było: a tak jest: 5 grudzień 2009 dzisiaj wraz z pomocą kolegów TiTka, i Marcela, udało się wreszcie upchać zegary z mk3 na pokład golfa i tak się to prezentuje podświetlenie licznika zostanie zmienione tak aby ładnie współgrało z podświetleniem wskaźnika doładowania 09.12.2009 ostatnio złapałem kapcia myślałem ze opona przebita ale co sie okazało miąłem wiele szczęścia w nie szczęściu po obróceniu felgi stroną wewnętrzna okazało się że z 20 śrubek które skręcały felge zostało tylko 8 !! 11 śrubą ścięło nakrętki z kawałkami śrub a jedna w ogóle wypadła podejrzewam że silikon który uszczelnia się podziurawił bo wulkanizator powiedział że ucieka powietrze przez felerne śruby 06.01.2010 Dzisiaj doszła paczuszka a w niej rozpóreczka stalowa Sparco na przód szybka przymiarka na aucie a zamontowana zostanie na wiosnę 18 stycznia 2009 Ruszają prace nad clean lookiem w między czasie doszły ori halogeny w szeroki zderzak i długo wyszukiwane czerwone lampy fiffta 12 Września 2010 po długim postoju w pracach coś się wreszcie ruszyło, odebrałem auto od blacharza z gotową komorą silnika 4 stycznia 2011 Silnik wymalowany w 90% w kolor teraz zostaje doskładanie go do końca i zabawa z malowaniem śrubek na czarno ale do tego celu potrzebuje zamówić maszynkę do aerografu, przy okazji rozebrania silnika została zregenerowana głowica, wszystkie uszczelki i oringi nowe, przy okazji wyszło że poprzedni właściciel zamontował pod głowica uszczelkę z chyba zwykłego 1.8, silnik zostanie zalany nowym olejem Castrol Edge Sport 10W60, wpadła też kolejny intercooler ze sprintera bo w tamtym wyszła dziurka, wpadły też wydajniejsze wtryski, zostaje zakupić wałek schricka i regulator paliwa i na wiosnę mam nadzieje pojechać na program jeśli się uda złożyć Parę fotek nieskończonego silnika 26 kwietnia 2011 a więc po kolei silnik poskładany na nowych uszczelkach oringach paskach i rozrządzie, pasek wielorowkowy zakupiony nowy i krótszy bo kółko na kompresorze jest 68mm, założony został też "zimny " termostat i czujnik wentylatora na chłodnicy od Apsika, założyłem też wydajniejsze wtryski które już jakiś czas temu nabyłem, olej motula wraz z filtrem knechta, do pomalowania śrubek trzeba było zakupić aerograf co by to wszystko wyszło tak jak należy ( roboty z wyklejaniem dookoła śrubek żeby silnika nie za psikać było co nie miara ale jakoś dałem rade efekt końcowy mnie zadowala ), i nie obyło się bez zakupu strzykawek do odmierzania lakieru do aerografa, generalnie najgorsza była taka dłubanina z śrubkami i obejmami co by to ładnie wyszło ale jakoś się udało a efekty możecie ocenić na fotkach i takie 3 zdjęcia zrobione i przerobione przez moją siostrę 16 Lipca 2011 Jakiś czas temu auto odpaliło i o dziwo bez problemu po zagrzaniu się okazało się że gdzieś cieknie woda po głębszej analizie doszliśmy do miejsca awarii którym okazała się nieszczelność pomiędzy pompą wody a jej obudową ( żeby było śmieszniej kupiłem taki komplet nowy fabrycznie skręcony ) ale jak ją ściągnąłem to śrubki łączące te dwie części można było palcami odkręcać wiec zostało to na nowo skręcone i jest spokój. Parę fotek ze składania którego jeszcze trochę zostało, golf na razie jeździł będzie na felgach bbs ra gdyż th-liny trzeba odnowić na przyszły sezon Więc tak auto poskładane i miało jechać na sammers cars party ale niestety po przejechaniu jakiś 10 kilometrów zgasło i już nie odpaliło, podejrzewam że pompa paliwa odmówiła posługi ale to się okaże jak się przemogę i zaglądnę do niego w tygodniu a teraz pora na fotki jak auto zostało poskładane i miało jechać 10 kwietnia 2012 a więc tak na początek z golfa zniknął silnik i został wsadzony do godnego następcy natomiast do golfa trafiła niestety jednostka wolnossąca legitymująca się pojemnością 3189ccm i mocą 241KM teraz trzeba skompletować resztę drobnicy potrzebnej do wsadzenia tego cuda pod maskę, a i zapomniałem dodać że w tamtym roku do auta trafiła czarna podsufitka, i żeby nie być goło słownym wrzucam parę fotek: na początek ostatnia fotka G60-tki
pustka w komorze
tak aktualnie wygląda golf
i fotka nowego serca
i jeszcze jedna z transportu
10 czerwca 2012 Mały aktual: graty potrzebne do swapa powoli się zbierają wpadła już skrzynia o oznaczeniu CCM oraz koło zamachowe i śruby potrzebne do skręcenia tych elementów, łapa tylna i łapy do skrzyni, wymienione i odnowione już są sanki pod silnik wymieniony przegub zewnętrzny od strony pasażera na nowy, nowe końcówki drążków kierowniczych, wymieniona została tez maglownica na inna bo ze starej wykręcił się gwint, i półosie już są na swoich miejscach, przyjść ma jeszcze w belka przednia z passata vr6 wraz z łapą przednia i rozrusznikiem, wstępnie wydech z golfa r32 mierzyłem i jest szansa że się wymieści, i będzie można robić wstępną przymiarkę silnika. EDIT 23.06.2012 wreszcie doszła długo wyczekiwana belka przednia oraz rozrusznik i łapa przednia, do tego trzeba było się zaopatrzyć w nowe sprzęgło, poduszkę tylnią pod silnik oraz przednia na belkę, nowy wysprzeglik i siłownik sprzęgła, z aso vw wpadły nowe śruby do przykręcenia kola zamachowego oraz docisku, silnik został uzbrojony w skrzynie tylna łapę oraz sprzęgło i po raz pierwszy od dawna ujrzał światło dzienne, nie za bardzo miałem pomysł jak go przetransportować do auta więc użyłem deskorolki i o dziwo nie złamała się jutro będzie dalsze przymierzanie bo okazało się że muszę ściągnąć rozpórkę a dzisiaj już czasu nie było, poniżej parę fotek A dzisiaj że mi się nudziło postanowiłem wsadzić na tył air ride który już jakiś czas temu nabyłem, małe testy jak to wyszło na zdjęciach i filmiku poniżej. na gwincie na "powietrzu" i na koniec filmik
25 lipiec 2012 na dzień dzisiejszy w golfie silnik siedzi już o własnych siłach ma podpięte układy: wydechowy, paliwowy, wspomagania, napędowy i w 90% chłodzenia Zostało do zrobienia: przeróbka pedału gazu ( elektroniczny homoseksualista gazu już leży u mnie ), dolot, podpięcie elektryki. no i oczywiście parę fotek z dzisiaj po myciu komory i silnika 27 sierpnia 2012 został założony dolot wraz z filtrem chłodnica z płaskimi wiatrakami oraz założony wysprzęglik z pompką sprzęgła oraz filterek na odmę, pora na trochę fotek z prac 05 października 2012 no i nareszcie erunia zagadała oczywiście nie obyło się bez regeneracji rozrusznika, a tak to bestia zagadała od kopa, teraz pozostało poogarniać trochę środek i trzeba będzie rozruszać golfa bo sobie już trochę stał. Taki mały dowód życia że nie ściemniam
7 Listopada 2012 Mała sesyjka 19 stycznia 2013 A więc wreszcie ranty z Th-linow doczekały się polerki cała zasługa przypada Michałowi który wysyłał swoje ranty i się spytał czy tez się na to piszę szybka decyzja i Michał w sumie wysłał 3 komplety rantów do polerki, gdyby nie to to pewnie golf dalej by stał na th aż do wiosny no to na potwierdzenie parę fotek: tutaj takie mały zbiór tych rantów i jeszcze pare fotek z "przymiarki" th do golfa myślałem zostawić czerwony rotor ale po przymierzeniu i zobaczeniu tego na żywo kolor na pewno pójdzie do zmiany najprawdopodobniej na srebrny. 3 marca 2013 Miała miejsce nie miła sytuacja, miską zahaczyłem o kamienie na drodze i się niestety poddała, żeby go bezpiecznie holować trzeba było gwintem z przodu pokręcić ile się dało efekty na fotce [IMG=http://img94.imageshack.us/img94/4268/dsc01806h.jpg][/IMG] 10 marca 2013 w sezonie 2013 golf będzie się przemieszczał na 16" Ml-ach 3-częściowych, przód szeroki na 9 cali a tył szeroki na 10 cali trochę się powalczy z kątami z tyłu i myślę że sie to upcha a jak nie to będzie dalsza walka 11 czerwiec 2013 a więc lecimy z aktualem fotel kierowcy wreszcie doczekał się odratowania potarganego boczku i wygląda jak nowy wpadła pompa paliwa walbro 255 co by erunia mogła odpowiednio smoczyć paliwko na tylnym pasie zawitał odnowiony na czarno znaczek VW wpadły progi z zaślepkami pod maską coś tam się ogarnęło, a i z frontu zniknął czerwony pasek co mi aktualnie bardzo teraz przypasowało, no to lecimy z mała sesyjką którą ogarnął Michał i za co podziękowania, jak będzie pogoda to może się coś ogarnie w plenerze
27 listopada 2013 na koniec sezonu udało się jeszcze zerwać przednią poduszkę silnika, więc akcja reanimacja się odbyła przez co poduszka skręcona na sztywno i silnik troszkę poszedł do góry. Udało się też cyknąć jakieś ostatnie fotki golfa przed zimowym snem.
Nowa wizja na golfa już siedzi w głowie od dłuższego czasu zobaczymy co z tego wyjdzie
Ostatnio edytowany przez Potok Czw 28 Lis, 2013, edytowano w sumie 24 razy
sundecade
Temat postu: Re: [ golf mk2 g60] by Potok
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
VW Zone Older
Rejestracja: Nie 20 Lip, 2008 Posty: 2623 Skąd: Gliwice
Gadu-Gadu: 5
Auto: MK2 2.0 16V, BMW 5 E39 Touring
niezle
Albi
Temat postu: Re: [ golf mk2 g60] by Potok
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
VW Zone Master
Rejestracja: Śro 20 Paź, 2004 Posty: 1138 Skąd: GliVwice
Gadu-Gadu: 3049999
Auto: VW Polo G40/ Audi A4 TDI Avant :)
super Golfik wszystko dobrze zgrane ale nie powiem szkoda by mi było TH malować ale jest ok pozdrawiam
A może wróć do dechy z mk2, kiery z mk2, frontu na 4 lampy, wywal brewkę. Szczególnie przód auta taki bezpłciowy. G60 w serii rulezz Podoba mi się wypatroszony tył
Ale TH mnie rozebały masakrycznie mi sie podoba
Ostatnio edytowany przez becior, Wto 08 Wrz, 2009, edytowano w sumie 1 raz
Rejestracja: Nie 09 Wrz, 2007 Posty: 240 Skąd: STG
Gadu-Gadu: 4173965
Auto: Bylo Polo 86c2f ,Mk1 Cabrio Classicline jest Mk II 2.0 TFSI & Passat b4 TDI
Niezle utrzymane G60 dobre kolo ciekawie pomalowane tylko decha seria miekka z mk2 by sie przydala ale Twoja dwoja wiec dziaalaj dalej powodzenia w modach.. co do planow to nie chesz wgl wykladziny?? tyllo czarny polysk?hmmmm pozdraVWiam
Patrze na ten projekt i sam nie wiem co mam myśleć, bo z jedej strony włożyłeś mnóstwo pracy a z drugiej (zaznaczam że według mnie) szału tak naprawde nie ma, mając golfa g60 aż prosi się o oryginalny grill z czeroną obwódką, cztery lamy oraz emblemat, mając TH znowu prosi się o to żeby były one w polerce bądź środek np w kolor auta i rant poler, według mnie felgi dużo straciły na tym setupie a co za tym idzie całe auto, a i troche niżej by się przydało, ale to tylko moje zdanie, szacunek za wkład pracy i życze powodzenia w dalszym działaniu pozdro
_________________ Vag Event 2008,Vag Event 2009,Vag Event 2010 VW Blasen 2008, VW Blasen 2009- BooBies Zakończenie sezonu Grill of VWZONE-MróVWki 2009 OldschoolSUICIDE party 2010 OldschoolSUICIDE party 2011
Dzięki za wszystkie komentarze a teraz w kwestii wyjaśnienia:
deska z mk2 nie wróci na swoje miejsce nie podoba mi się ona w ogóle dlatego m.in. ją zmieniłem
co do grilla na 4 lampy na początku był jednakże nie przemawiał do mnie dlatego zdecydowałem się go zmienić, jak się trafi jakiś grill ze znaczkiem na 2 lampy w bdb stanie wyląduje na aucie ale tylko i wyłącznie z pomalowanym znaczkiem na czarno, ponieważ docelowo ma być rallye front jedyny słuszny jaki mi się widzi,
co do malowania felg he he na początku miały być czerwone rotory z polerowanym rantem lecz wżery na rantach były tak duże że nie miałem czasu ich zdzierać i postanowiłem je pomalować ( byłem tez ciekaw reakcji na ten zabieg ) docelowo felgi te będą albo pochromowane albo wypolerowane
A mi się malowanie felg podoba. Jest odważnie, coś jak założenie oldschoolowych kolorowych adidasów do marynarki Ewentualnie środek pod kolor auta zrób
Pozwole sobie wstawic jednoa fotke za dnia z UstronióVWki
Golfa znam od kiedy tylko zawital w Jaworznie autko zmieniło sie nie do poznania mozna powiedziec ze dostał jeszcze jedna szanse u Potoka bo poprzedni własciciel albo nie wiedzal ze jest tam cos takiego jak G albo poprostu nie mial kasy aby odpowiednio o nie zadbac no ale teraz juz jest dobrze
ps. jak ktos bedzie chcial zmieniac deske w swoim mk2 na deske z mk3 niech sie dobrze zastanowi bo ja juz wiecej rak do czegos takiego nie wsadze po tym jak pomagalem Potokowi
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] oraz 11 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum